آموزش پژوهی دبیران الهیات چگونگی تغییر تفکر و بینش دینی (معنوی) در دانش آموزان نهم نسبت به آینده

آموزش پژوهی دبیران الهیات

چگونگی تغییر تفکر و بینش دینی (معنوی) در دانش آموزان نهم نسبت به آینده

نمونه ای کامل و آماده با فرمت ورد و قابل ویرایش

سایت smartilamedu تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت آموزش پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است.تیم تخصصی ما اصالت آموزش پژوهی دبیران الهیات را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

آموزش پژوهی

فایل حاضر بر اساس جدید ترین تجربیات تیم تحریریه سایت آموزشی ما می باشد . و امید است نیاز شما دانش پژوهان عزیز را در زمینه تدوین آموزش پژوهی مرتفع سازد.

پشتیبانی فنی و محتوایی سایت به صورت ۲۴ ساعته و هفت روز هفته در خدمت شما عزیزان می باشد.

آموزش پژوهی

سرفصلهای موجود در آموزش پژوهی دبیران الهیات به قرار زیر است :

  • عنوان مطلب پیرامون قضیه چگونگی تغییر تفکر و بینش دینی (معنوی) در دانش آموزان نهم نسبت به آینده
  • سرآغاز سخن پیرامون قضیه چگونگی تغییر تفکر و بینش دینی (معنوی) در دانش آموزان نهم نسبت به آینده
  • دیباچه پیرامون قضیه  چگونگی تغییر تفکر و بینش دینی (معنوی) در دانش آموزان نهم نسبت به آینده
  • درک مشکل پیرامون قضیه چگونگی تغییر تفکر و بینش دینی (معنوی) در دانش آموزان نهم نسبت به آینده
  • بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه چگونگی تغییر تفکر و بینش دینی (معنوی) در دانش آموزان نهم نسبت به آینده
  • تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه چگونگی تغییر تفکر و بینش دینی (معنوی) در دانش آموزان نهم نسبت به آینده
  • مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه چگونگی تغییر تفکر و بینش دینی (معنوی) در دانش آموزان نهم نسبت به آینده
  • بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با چگونگی تغییر تفکر و بینش دینی (معنوی) در دانش آموزان نهم نسبت به آینده
  • وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات چگونگی تغییر تفکر و بینش دینی (معنوی) در دانش آموزان نهم نسبت به آینده
  • بررسی بیشتر در رابطه با چگونگی تغییر تفکر و بینش دینی (معنوی) در دانش آموزان نهم نسبت به آینده
  • ارائه مستندات پیرامون چگونگی تغییر تفکر و بینش دینی (معنوی) در دانش آموزان نهم نسبت به آینده
  • پیش بینی نتایج در مورد چگونگی تغییر تفکر و بینش دینی (معنوی) در دانش آموزان نهم نسبت به آینده
  • راهکارها پیرامون قضیه چگونگی تغییر تفکر و بینش دینی (معنوی) در دانش آموزان نهم نسبت به آینده
  • رفرنس و منبع مورد استفاده چگونگی تغییر تفکر و بینش دینی (معنوی) در دانش آموزان نهم نسبت به آینده

آنچه پیوست این فایل علاوه بر فایل اصلی وجود دارد عبارت است از :

  • معرفی موقعیت (تحلیل موقعیت)
  • توصیف
    استنباط
  • بازنگری
  • بررسی مشکلات موجود
  • قضاوت و مسئله یابی(بررسی تفاوت بین انتظارات و سطح مطلوب یا وضعیت موجود بررسی شده)
  • تبیین مساله شناسایی شده: (به همراه دلایل و مستندات آن و دانش پشتیبان)
  • راه حل ها یا ایده های انتخابی آموزش پژوهی
  • ایده یا راه حل انتخابی، دلایل و مستندات آن
  • تدوین طرح اجرایی
  • هدف / اهداف اجرای ایده و یا راه حل
  • نیازهای مخاطبان طرح
  • منابع و مواد و رسانه های مورد نیاز
  • گام های اجرای طرح آموزش پژوهی
  • معیارهای موفقیت برنامه
  • گزارش اجرای ایده و ارزشیابی طرح
  • زمان و مکان اجرای طرح
  • گزارش روایی از اجرای طرح
  • توصیف
  • استنباط
  • بازنگری
  • قضاوت
  • بازخوردهای دانش آموزان و تفسیر آن
  • خود ارزیابی کلی(طراحی و اجرای طرح و ایده)
  • منابع و ماخذ

آموزش پژوهی کاملا بر اساس فرم های پیوست ۲ و ۳ دانشگاه فرهنگیان و دانشجویان ماده ۲۸ می باشد.

مقدمه
هدف از آموزش تفکر و بینش دینی (معنوی)، حضور معنویات و مذهب در متن زندگی دانش آموزان است. ما با تعلیم مسائل دینی و با روش های مطلوب و خاص می توانیم در دانش آموزان درک و شعور دینی ایجاد کنیم. اگر تلاش همه ما بر این باشد که از طریق روح حاکم بر تمامی برنامه های رسمی و غیررسمی (فوق برنامه و مکمل) تربیت، تزکیه و تأدیب صورت گیرد و مفاهیم نظری به صورت «رفتار دینی» درآید، می توانیم ادعا کنیم که آموزش تفکر و بینش دینی (معنوی) تا حد زیادی تحقق پیدا کرده است. آنچه با توجه به مقتضیات زمان در آموزش تفکر و بینش دینی (معنوی) باید مدنظر قرار گیرد، اصلاحات در روش های آموزش تفکر و بینش دینی (معنوی) است. مدیریت مراکز آموزش و پرورش ما با توجه به تفاوت های فردی در دانش آموزان، اصل زیبایی شناسی و ابزار هنر را بویژه در غنی سازی، اوقات فراغت و فوق برنامه باید لحاظ کنند وحدت نداشتن در بینش و منش و همچنین وحدت نداشتن در هدف و خط مشی، از عوامل مهم آسیب شناسی آموزش تفکر و بینش دینی (معنوی) در جامعه ما به شمار می آید. فضا و آموزش تفکر و بینش دینی (معنوی) بین مراکز متولی آموزش تفکر و بینش دینی (معنوی) مثل رسانه ها، نهادهای فرهنگی و هنری در جامعه موجب تضاد تربیت و سرگردانی نسل جوان ما در جامعه شده است. اگر یکپارچگی به مفهوم واقعی کلمه در ساختار و تشکیلات، با رویکرد تلفیق فعالیت های آموزش و پرورش شکل منسجم خود را پیدا نکند، قطعاً آسیب پذیری نسل جوان ما در آینده بیشتر از گذشته خواهد بود.در همین مسیر باید به جاذبه های دینی با توجه به استعداد جامعه و جایگاه دین در عرصه بین المللی و بحث جهانی شدن توجهی دقیق و زیرکانه داشت.
اگر بحث آموزش تفکر و بینش دینی (معنوی) بر این مبنا باشد که دین به مفهوم جوهر زندگی تلقی شود، آنگاه لزوم آگاهی نسبت به اهمیت، ضرورت، فواید و نسبت دین با دیگر حوزه های معرفتی مشخص خواهد شد. در دنیای کنونی توسعه و ایجاد مدارس به مفهوم امروزی، گسترش سریع فناوری و ارتباطات، صنعتی شدن جوامع و نیازهای متنوع عصر انفجار دانش، دایره تأثیرگذاری عوامل مختلف را بر افکار و اندیشه های دانش آموزان گسترده تر از گذشته کرده است. بنابراین سهم خانواده ها و حتی معلمان در تکوین شخصیت دانش آموزان، روزبه روز کمرنگ تر می شود. عوامل محیطی بویژه رسانه ها نقش عمده ای را برعهده دارند و به صورت شبانه روزی در تغییر اندیشه ها و افکار نقش تأثیرگذار و مهم خود را ایفا می کنند. آنچه مسلم است این که هنوز مدارس ما به عنوان اصلی ترین کانون های تربیتی مورد توجه و برنامه ریزی دقیق و صریح قرار نگرفته اند. اگر نظام آموزش و پرورش ما بخواهد از مسیر آموزش های صرف به سمت آموزش تفکر و بینش دینی (معنوی)، معنوی و اجتماعی حرکت کند لازم است بسیاری از اهداف و روش ها را تغییر دهد. در محیط های آموزشی باید به دانش آموز به تناسب علاقه و استعدادش آموزش داده شود. بحث محوریت کتاب حذف شود و به جای تکیه بر محفوظات، روش کسب اطلاعات و یادگیری خلاق محور کار باشد.ساختار و تشکیلات به گونه ای طراحی شود که علاوه بر متولیان امور پرورشی در مدارس بحث تلفیق آموزش و پرورش و مشارکت همه عوامل دست اندرکار در آموزش تفکر و بینش دینی (معنوی) به دست فراموشی سپرده نشود. در غیر این صورت اگر شرایط مذکور در مدارس ما حاکم نباشد، به هدف مطلوب در آموزش تفکر و بینش دینی (معنوی) دانش آموزان دست نخواهیم یافت.

شما عزیزان می توانید آموزش پژوهی دبیران الهیات که بر اساس اخرین بخش نامه آپدیت و بروز رسانی شده است را در این سایت خریداری کنید.

آموزش پژوهی

در فایل حاضر نهایت سعی و دقتمان را نموده ایم که پژوهش عملی دقیقی بر اساس آخرین تجربیاتمان در قالب آموزش پژوهی جهت فرهنگیان عزیز ، دانشگاه فرهنگیان و دانشجویان ماده ۲۸ فراهم نماییم .

آموزش پژوهی

با این حال پشتیبانی آنلاین ما جهت رسیدگی به راهنمایی و مشاوره ، مشکلات دانلود و هرگونه اعمال نظر های شخصی شما عزیزان فعال می باشد . امیدواریم فایل حاضر بتواند رضایت شما عزیزان را در این زمینه جلب نماید. همانطور که گفتیم پیوست های پر شده و تکمیل آموزش پژوهی نیز که شامل موارد زیر است در فایل دانلودی موجود می باشد:

آموزش پژوهی

آموزش پژوهی

۵۹

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0