آموزش پژوهی دبیر زیست شناسی تاثیر گذاری مثبت بر فعالیت و یادگیری دانش آموزان در درس زیست شناسی

آموزش پژوهی دبیر زیست شناسی

تاثیر گذاری مثبت بر فعالیت و یادگیری دانش آموزان در درس زیست شناسی

نمونه ای کامل و آماده با فرمت ورد و قابل ویرایش

سایت smartilamedu تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت آموزش پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است.تیم تخصصی ما اصالت آموزش پژوهی دبیر زیست شناسی را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

آموزش پژوهی

فایل حاضر بر اساس جدید ترین تجربیات تیم تحریریه سایت آموزشی ما می باشد . و امید است نیاز شما دانش پژوهان عزیز را در زمینه تدوین آموزش پژوهی مرتفع سازد.

پشتیبانی فنی و محتوایی سایت به صورت ۲۴ ساعته و هفت روز هفته در خدمت شما عزیزان می باشد.

آموزش پژوهی

سرفصلهای موجود در آموزش پژوهی دبیر زیست شناسی به قرار زیر است :

  • عنوان مطلب پیرامون قضیه تاثیر گذاری مثبت بر فعالیت و یادگیری دانش آموزان در درس زیست شناسی
  • سرآغاز سخن پیرامون قضیه تاثیر گذاری مثبت بر فعالیت و یادگیری دانش آموزان در درس زیست شناسی
  • دیباچه پیرامون قضیه  تاثیر گذاری مثبت بر فعالیت و یادگیری دانش آموزان در درس زیست شناسی
  • درک مشکل پیرامون قضیه تاثیر گذاری مثبت بر فعالیت و یادگیری دانش آموزان در درس زیست شناسی
  • بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه تاثیر گذاری مثبت بر فعالیت و یادگیری دانش آموزان در درس زیست شناسی
  • تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه تاثیر گذاری مثبت بر فعالیت و یادگیری دانش آموزان در درس زیست شناسی
  • مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه تاثیر گذاری مثبت بر فعالیت و یادگیری دانش آموزان در درس زیست شناسی
  • بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با تاثیر گذاری مثبت بر فعالیت و یادگیری دانش آموزان در درس زیست شناسی
  • وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات تاثیر گذاری مثبت بر فعالیت و یادگیری دانش آموزان در درس زیست شناسی
  • بررسی بیشتر در رابطه با تاثیر گذاری مثبت بر فعالیت و یادگیری دانش آموزان در درس زیست شناسی
  • ارائه مستندات پیرامون تاثیر گذاری مثبت بر فعالیت و یادگیری دانش آموزان در درس زیست شناسی
  • پیش بینی نتایج در مورد تاثیر گذاری مثبت بر فعالیت و یادگیری دانش آموزان در درس زیست شناسی
  • راهکارها پیرامون قضیه تاثیر گذاری مثبت بر فعالیت و یادگیری دانش آموزان در درس زیست شناسی
  • رفرنس و منبع مورد استفاده تاثیر گذاری مثبت بر فعالیت و یادگیری دانش آموزان در درس زیست شناسی

آنچه پیوست این فایل علاوه بر فایل اصلی وجود دارد عبارت است از :

  • معرفی موقعیت (تحلیل موقعیت)
  • توصیف
    استنباط
  • بازنگری
  • بررسی مشکلات موجود
  • قضاوت و مسئله یابی(بررسی تفاوت بین انتظارات و سطح مطلوب یا وضعیت موجود بررسی شده)
  • تبیین مساله شناسایی شده: (به همراه دلایل و مستندات آن و دانش پشتیبان)
  • راه حل ها یا ایده های انتخابی آموزش پژوهی
  • ایده یا راه حل انتخابی، دلایل و مستندات آن
  • تدوین طرح اجرایی
  • هدف / اهداف اجرای ایده و یا راه حل
  • نیازهای مخاطبان طرح
  • منابع و مواد و رسانه های مورد نیاز
  • گام های اجرای طرح آموزش پژوهی
  • معیارهای موفقیت برنامه
  • گزارش اجرای ایده و ارزشیابی طرح
  • زمان و مکان اجرای طرح
  • گزارش روایی از اجرای طرح
  • توصیف
  • استنباط
  • بازنگری
  • قضاوت
  • بازخوردهای دانش آموزان و تفسیر آن
  • خود ارزیابی کلی(طراحی و اجرای طرح و ایده)
  • منابع و ماخذ

آموزش پژوهی کاملا بر اساس فرم های پیوست ۲ و ۳ دانشگاه فرهنگیان و دانشجویان ماده ۲۸ می باشد.

متناسب نبودن زمان با روشهاي فعال
كمبود زمان لازم براي تدريس علوم به شيوه فعال: شكي نيست كه زمان تدريس روشهاي فعال طولاني تر از شيوه هاي سنتي گذشته مي باشد. تحقيقي از دبيران زیست مدارس استان همدان (كه تا حدي روش تدريس دانش آموز محوري را بكار برده اند) نشان مي دهد كه اين دبيران به عللي قادر به ادامه اين روش نمي باشند و اولين دليل اين دبيران كمبود وقت مي باشد.
تجربه و راهکار اجرایی
حل مسئله به روش تریاد یاسه عنصری(Problem-solving by triads)
تریاد ،گروههای سه تایی دانش آموزان هستند که به هریک از آنان در گروه نقشی واگذار می شود . دو نفر به عنوان حل کننده مسئله هستند که وظیفه آنان تلاش برای حل مسئله از طریق بحث و گفتگو با یکدیگر است و نفرسوم ثبت کننده وقایع و شرح ماوقع است که موارد بحث شده توسط دو نفر دیگر اعم از موفق و غیر موفق را می نویسد . پس از ۴ تا ۵ دقیقه گزارش نوشته شده به تمام افراد کلاس ارائه می شود و روشهای کلی آزموده شده مطرح و با هم مقایسه می گردند . این روش را بکار گرفتم و در دانش آموزان به مرحله اجرا در آوردم.
روشهای تقلیدی حل مسئله(Mimicking problem solutions)
ابتدا دبیر روش حل یک مسئله را نشان می دهد و سپس دانش آموزان بطور تصادفی و برای حل مسئله مشابه انتخاب می شوند .(کسی حق یادداشت نوشتن و یا استفاده از یادداشت ندارد )

طرحهای مفهومی (Concept maps)
یک رویکرد تجربه شده وواقعی اما بسیارموثر درمشخص کردن نقاط اصلی ضعف فرد درفهم است ..یکی از روشهای مورد نظر در ارائه طرحهای مفهومی برای دانش آموزان این است که نقشه های خود را برروی ورق های ترانسپارنسی(OHT) رسم کنند تا بعد بطور عمومی در کلاس مطرح شود .

شما عزیزان می توانید آموزش پژوهی دبیر زیست شناسی که بر اساس اخرین بخش نامه آپدیت و بروز رسانی شده است را در این سایت خریداری کنید.

آموزش پژوهی

در فایل حاضر نهایت سعی و دقتمان را نموده ایم که پژوهش عملی دقیقی بر اساس آخرین تجربیاتمان در قالب آموزش پژوهی جهت فرهنگیان عزیز ، دانشگاه فرهنگیان و دانشجویان ماده ۲۸ فراهم نماییم .

آموزش پژوهی

با این حال پشتیبانی آنلاین ما جهت رسیدگی به راهنمایی و مشاوره ، مشکلات دانلود و هرگونه اعمال نظر های شخصی شما عزیزان فعال می باشد . امیدواریم فایل حاضر بتواند رضایت شما عزیزان را در این زمینه جلب نماید. همانطور که گفتیم پیوست های پر شده و تکمیل آموزش پژوهی نیز که شامل موارد زیر است در فایل دانلودی موجود می باشد:

آموزش پژوهی

آموزش پژوهی

۴۲

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0