آموزش پژوهی معاون آموزشی مدارس کاهش استرس همکاران به هنگام کار در سمت معاون آموزشی
آموزش پژوهی معاون آموزشی مدارس
کاهش استرس همکاران به هنگام کار در سمت معاون آموزشی
نمونه ای کامل و آماده با فرمت ورد و قابل ویرایش
سایت smartilamedu تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت آموزش پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است.تیم تخصصی ما اصالت آموزش پژوهی معاون آموزشی مدارس را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.
فایل حاضر بر اساس جدید ترین تجربیات تیم تحریریه سایت آموزشی ما می باشد . و امید است نیاز شما دانش پژوهان عزیز را در زمینه تدوین آموزش پژوهی مرتفع سازد.
پشتیبانی فنی و محتوایی سایت به صورت ۲۴ ساعته و هفت روز هفته در خدمت شما عزیزان می باشد.
سرفصلهای موجود در آموزش پژوهی معاون آموزشی مدارس به قرار زیر است :
- عنوان مطلب پیرامون قضیه کاهش استرس همکاران به هنگام کار در سمت معاون آموزشی
- سرآغاز سخن پیرامون قضیه کاهش استرس همکاران به هنگام کار در سمت معاون آموزشی
- دیباچه پیرامون قضیه کاهش استرس همکاران به هنگام کار در سمت معاون آموزشی
- درک مشکل پیرامون قضیه کاهش استرس همکاران به هنگام کار در سمت معاون آموزشی
- بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه کاهش استرس همکاران به هنگام کار در سمت معاون آموزشی
- تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه کاهش استرس همکاران به هنگام کار در سمت معاون آموزشی
- مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه کاهش استرس همکاران به هنگام کار در سمت معاون آموزشی
- بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با کاهش استرس همکاران به هنگام کار در سمت معاون آموزشی
- وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات کاهش استرس همکاران به هنگام کار در سمت معاون آموزشی
- بررسی بیشتر در رابطه با کاهش استرس همکاران به هنگام کار در سمت معاون آموزشی
- ارائه مستندات پیرامون کاهش استرس همکاران به هنگام کار در سمت معاون آموزشی
- پیش بینی نتایج در مورد کاهش استرس همکاران به هنگام کار در سمت معاون آموزشی
- راهکارها پیرامون قضیه کاهش استرس همکاران به هنگام کار در سمت معاون آموزشی
- رفرنس و منبع مورد استفاده کاهش استرس همکاران به هنگام کار در سمت معاون آموزشی
آنچه پیوست این فایل علاوه بر فایل اصلی وجود دارد عبارت است از :
- معرفی موقعیت (تحلیل موقعیت)
- توصیف
استنباط - بازنگری
- بررسی مشکلات موجود
- قضاوت و مسئله یابی(بررسی تفاوت بین انتظارات و سطح مطلوب یا وضعیت موجود بررسی شده)
- تبیین مساله شناسایی شده: (به همراه دلایل و مستندات آن و دانش پشتیبان)
- راه حل ها یا ایده های انتخابی آموزش پژوهی
- ایده یا راه حل انتخابی، دلایل و مستندات آن
- تدوین طرح اجرایی
- هدف / اهداف اجرای ایده و یا راه حل
- نیازهای مخاطبان طرح
- منابع و مواد و رسانه های مورد نیاز
- گام های اجرای طرح آموزش پژوهی
- معیارهای موفقیت برنامه
- گزارش اجرای ایده و ارزشیابی طرح
- زمان و مکان اجرای طرح
- گزارش روایی از اجرای طرح
- توصیف
- استنباط
- بازنگری
- قضاوت
- بازخوردهای دانش آموزان و تفسیر آن
- خود ارزیابی کلی(طراحی و اجرای طرح و ایده)
- منابع و ماخذ
آموزش پژوهی کاملا بر اساس فرم های پیوست ۲ و ۳ دانشگاه فرهنگیان و دانشجویان ماده ۲۸ می باشد.
مقدمه
به عقيده بسياري از كارشناسان شايد آموزش خيلي سخت نباشد، اما آنچه كار معلمي را سخت و پرمشقت ميكند ايجاد فضاي آموزش و يافتن شيوههاي مناسب براي جلب و جذب دانشآموزان است.
بايد پذيرفت كه استعداد افراد با يكديگر فرق دارد و راههاي يادگيري نيز متفاوت است. برخي دانشآموزان بسيار بااستعدادند و سريع ياد ميگيرند و برخي نياز به كار و تمرين بيشتري دارند. مهم اين است كه معلم چگونه در ذهن دانشآموز جاي بگيرد.
به همين دليل است كه افراد با وجود تحصيلات و آگاهي و سطح علمي بالا در موقع استخدام به كار به منظور تدريس مورد انتخاب و گزينش واقع ميشوند و با آنها مصاحبه ميشود. قدرت كنترل و به دستگيري كلاس از هنرهاي معلمان است. تن و لحن صداي معلم موثر است. معلم بايد بداند چه مواقعي تن صداي خود را بالا و پايين ببرد تا توجه دانشآموزان را جلب كند. چنانچه دانشآموزان در كلاس احساس آرامش نكنند، زحمات معلمان گرامي به بار نخواهد نشست. نحوه رفتار گفتار و حتي نگاه معلم در اين باره تاثير ويژهاي دارد. اگر جو اضطراب و تحكيم بر كلاس حاكم باشد يا در مقابل هيچ كنترلي نباشد و كلاس خستهكننده شود، دچار هرج و مرج شده و در نهايت به عدم توجه به مطالب ارائه شده ميانجامد.
ميتوان دانشآموزان نافرمان و بازيگوش را با دادن مسووليتهاي گوناگون نظير كنترل تكاليف، حضور و غياب، توزيع و جمعآوري برگههاي امتحاني و ارتباط با دفتر مدرسه تحت كنترل درآورد.
توجه معلم به دانشآموزان تاثير قابل ملاحظهاي بر آنها دارد. حتي يك نگاه يا تشويق زباني ساده يا انتقاد در خلوت و به دور از مطرح شدن در جمع دانشآموزان بسيار ميتواند موثر واقع شود. توجه معلم به مسائل و ويژگيهاي فردي دانشآموزان نيز از جمله مواردي است كه آنها را تشويق به حضور موثرتر در كلاس درس ميكند. نحوه برخورد معلم با دانشآموز خجالتي و بيپروا متفاوت است و نحوه تشويق و تنبيهها نيز گوناگون اعمال ميشود و اين كار غير از معلم، از كسي برنميآيد.
بیان مسئله
واقعیت این است که استرس همیشه برای انسان مضر نیست. در واقع خیلیها معتقدند انسان برای حفظ سلامت خود تا حدودی به استرس نیاز دارد. وقتی استرس به شکل انگیزهای مثبت کار میکند، سودمند به حساب میآید، اما اگر از این حد مطلوب فراتر برود، استرس ضررش از فایدهاش بیشتر میشود.
مساله استرس در همه مشاغل مطرح است، اما در ارتباط با شغل معلم، استرس معنای خاصی پیدا میکند، چون یک معلم، علاوه بر مسائل و مشکلاتی که در همه افراد مطرح است، با برخی مسائل و مشکلات که صرفا ناشی از نوع شغل وی است نیز مواجه میشود. معلم در مدرسه با مسائلی مواجه است که در کمتر حرفهای چنین مسائلی وجود دارند. به طور مثال معلم ناچار است روزانه چندین ساعت تنها مقابل یک گروه که گاهی یک گروه ناآشنا نیز هستند قرار بگیرد و صحبت کند. گذشته از آن که خود صحبت کردن از انرژی و توان معلم کم میکند.
مساله تفاوتهای فردی و فرهنگی از قبیل تفاوتهای سنی، استعداد، میزان رشد و بلوغ و شخصیت دانشآموزان و شیوه برخورد معلم با این عوامل، فشار وارد بر وی را دوچندان میکند؛ بعلاوه مشغلههای فکری معلم در ارتباط با موضوع درسی و حل مسائل و مشکلات موجود در کلاس، محیط بسته کلاس، احیانا تعداد زیاد دانشآموزان، سوءرفتار برخی دانشآموزان و سروصدای آنها، همه و همه جزو عوامل بسیار استرسزا هستند.
از طرف دیگر، گاهی معلم باید چند نقش را در مدرسه ایفا کند. گاهی باید نقش والدین را برای دانشآموزان اجرا کند و زمانی نقش یک ناظر بر اجرای تکالیف درسی و مقررات مدرسه را داشته باشد، در عین حال که همیشه باید نقش دیگر خود را نیز به عنوان یک دوست و حمایتکننده عاطفی برای جذب آنها حفظ کند، بالاخره نقشی را هم به عنوان یک کارمند و نیز مسوولیتهایی که در مقابل مدیریت و دیگر همکاران به عهده دارد، ایفا کند.
یکی از عوامل مهم دیگر در ارتباط با استرس ناشی از شغل معلمی، مسوولیتی کلی است که معلم در قبال دانشآموزان و به طور کلی جامعه به عهده دارد. مسوولیت ساختن آینده یک جامعه از بزرگترین آنهاست و چنانچه تحقیقات نشان دادهاند یکی از عواملی که در هر شغلی میتواند موجب استرس بیش از حد شود، همانا داشتن مسوولیت در مقابل افراد است.
شما عزیزان می توانید آموزش پژوهی معاون آموزشی مدارس که بر اساس اخرین بخش نامه آپدیت و بروز رسانی شده است را در این سایت خریداری کنید.
در فایل حاضر نهایت سعی و دقتمان را نموده ایم که پژوهش عملی دقیقی بر اساس آخرین تجربیاتمان در قالب آموزش پژوهی جهت فرهنگیان عزیز ، دانشگاه فرهنگیان و دانشجویان ماده ۲۸ فراهم نماییم .
با این حال پشتیبانی آنلاین ما جهت رسیدگی به راهنمایی و مشاوره ، مشکلات دانلود و هرگونه اعمال نظر های شخصی شما عزیزان فعال می باشد . امیدواریم فایل حاضر بتواند رضایت شما عزیزان را در این زمینه جلب نماید. همانطور که گفتیم پیوست های پر شده و تکمیل آموزش پژوهی نیز که شامل موارد زیر است در فایل دانلودی موجود می باشد:
۳۱۱
توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004