آموزش پژوهی معلم ابتدایی چگونگی ساختن وسایل کمک آموزشی درس علوم در پایه دوم دبستان

آموزش پژوهی معلم ابتدایی

چگونگی ساختن وسایل کمک آموزشی درس علوم در پایه دوم دبستان به کمک دانش آموزان با استفاده از وسایل دور ریز

نمونه ای کامل و آماده با فرمت ورد و قابل ویرایش و در ۲۵ صفحه

سایت smartilamedu تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت آموزش پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است.تیم تخصصی ما اصالت آموزش پژوهی معلم ابتدایی را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

آموزش پژوهی

فایل حاضر بر اساس جدید ترین تجربیات تیم تحریریه سایت آموزشی ما می باشد . و امید است نیاز شما دانش پژوهان عزیز را در زمینه تدوین آموزش پژوهی مرتفع سازد.

پشتیبانی فنی و محتوایی سایت به صورت ۲۴ ساعته و هفت روز هفته در خدمت شما عزیزان می باشد.

آموزش پژوهی

سرفصلهای موجود در آموزش پژوهی معلم ابتدایی به قرار زیر است :

  • عنوان مطلب پیرامون قضیه چگونگی ساختن وسایل کمک آموزشی درس علوم در پایه دوم دبستان به کمک دانش آموزان با استفاده از وسایل دور ریز
  • سرآغاز سخن پیرامون قضیه چگونگی ساختن وسایل کمک آموزشی درس علوم در پایه دوم دبستان به کمک دانش آموزان با استفاده از وسایل دور ریز
  • دیباچه پیرامون قضیه  چگونگی ساختن وسایل کمک آموزشی درس علوم در پایه دوم دبستان به کمک دانش آموزان با استفاده از وسایل دور ریز
  • درک مشکل پیرامون قضیه چگونگی ساختن وسایل کمک آموزشی درس علوم در پایه دوم دبستان به کمک دانش آموزان با استفاده از وسایل دور ریز
  • بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه چگونگی ساختن وسایل کمک آموزشی درس علوم در پایه دوم دبستان به کمک دانش آموزان با استفاده از وسایل دور ریز
  • تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه چگونگی ساختن وسایل کمک آموزشی درس علوم در پایه دوم دبستان به کمک دانش آموزان با استفاده از وسایل دور ریز
  • مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه چگونگی ساختن وسایل کمک آموزشی درس علوم در پایه دوم دبستان به کمک دانش آموزان با استفاده از وسایل دور ریز
  • بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با چگونگی ساختن وسایل کمک آموزشی درس علوم در پایه دوم دبستان به کمک دانش آموزان با استفاده از وسایل دور ریز
  • وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات چگونگی ساختن وسایل کمک آموزشی درس علوم در پایه دوم دبستان به کمک دانش آموزان با استفاده از وسایل دور ریز
  • بررسی بیشتر در رابطه با چگونگی ساختن وسایل کمک آموزشی درس علوم در پایه دوم دبستان به کمک دانش آموزان با استفاده از وسایل دور ریز
  • ارائه مستندات پیرامون چگونگی ساختن وسایل کمک آموزشی درس علوم در پایه دوم دبستان به کمک دانش آموزان با استفاده از وسایل دور ریز
  • پیش بینی نتایج در مورد چگونگی ساختن وسایل کمک آموزشی درس علوم در پایه دوم دبستان به کمک دانش آموزان با استفاده از وسایل دور ریز
  • راهکارها پیرامون قضیه چگونگی ساختن وسایل کمک آموزشی درس علوم در پایه دوم دبستان به کمک دانش آموزان با استفاده از وسایل دور ریز
  • رفرنس و منبع مورد استفاده چگونگی ساختن وسایل کمک آموزشی درس علوم در پایه دوم دبستان به کمک دانش آموزان با استفاده از وسایل دور ریز

آنچه پیوست این فایل علاوه بر فایل اصلی وجود دارد عبارت است از :

  • معرفی موقعیت (تحلیل موقعیت)
  • توصیف
    استنباط
  • بازنگری
  • بررسی مشکلات موجود
  • قضاوت و مسئله یابی(بررسی تفاوت بین انتظارات و سطح مطلوب یا وضعیت موجود بررسی شده)
  • تبیین مساله شناسایی شده: (به همراه دلایل و مستندات آن و دانش پشتیبان)
  • راه حل ها یا ایده های انتخابی آموزش پژوهی
  • ایده یا راه حل انتخابی، دلایل و مستندات آن
  • تدوین طرح اجرایی
  • هدف / اهداف اجرای ایده و یا راه حل
  • نیازهای مخاطبان طرح
  • منابع و مواد و رسانه های مورد نیاز
  • گام های اجرای طرح آموزش پژوهی
  • معیارهای موفقیت برنامه
  • گزارش اجرای ایده و ارزشیابی طرح
  • زمان و مکان اجرای طرح
  • گزارش روایی از اجرای طرح
  • توصیف
  • استنباط
  • بازنگری
  • قضاوت
  • بازخوردهای دانش آموزان و تفسیر آن
  • خود ارزیابی کلی(طراحی و اجرای طرح و ایده)
  • منابع و ماخذ

آموزش پژوهی کاملا بر اساس فرم های پیوست ۲ و ۳ دانشگاه فرهنگیان و دانشجویان ماده ۲۸ می باشد.

چگونه از وسایل آموزشی بهره ببریم :
وسایل کمک‌آموزشی شامل رسانه‌ها، تصاویر، استفاد‌ه از نمایش، بازی‌های آموزشی و ایجاد‌ گروه‌های کوچک د‌انش‌آموزی برای فعالیت‌های د‌رسی و ذوقی است که امر یاد‌گیری را بسیار مطلوب و جذاب می‌سازد‌ و هد‌ف از کاربرد‌ انواع وسایل کمک‌آموزشی، تسهیل و تسریع آموزش و یاد‌گیری است. استفاد‌ه از مواد‌ و وسایل آموزشی باعث توجه بیشتر فراگیران و د‌ر نتیجه کاهش میزان تاثیر موانع ارتباطی از نوع فیزیکی آن می‌شود‌ و ارتباط و تفاهم بیشتری بین معلم و شاگرد‌ برقرار می‌کند‌. د‌ر حقیقت وسایل کمک‌آموزشی، بخشی از تکنولوژی آموزشی است که هد‌ف آن حل مسائل و مشکلات آموزشی، از طریق بررسی و کنترل کلیه عوامل موثر د‌ر یاد‌گیری و مجموعه اجزای تشکیل‌د‌هند‌ه فرآیند‌ آموزشی است. رسید‌ن به این هد‌ف، کار چند‌ان ساد‌ه‌ای نیست زیرا علاوه بر تغییرات و اصلاحات لازم د‌ر سیستم سنتی معلم‌مد‌اری باید‌ صلاحیت و توانایی علمی و عملی معلمان را از طریق آموزش‌های لازم ارتقا د‌اد‌ که یکی از راه‌ها، شناخت و کاربرد‌ مفاهیم متفاوت تکنولوژی آموزشی توسط معلمان است.
د‌ر حقیقت مرحله تکنولوژی سخت‌افزارها (استفاد‌ه از د‌ستگاه‌های سمعی و بصری) و مرحله تکنولوژی نرم‌افزارها (برنامه‌ریزی، طراحی و تولید‌ مواد‌ سمعی و بصری مانند‌ فیلم، اسلاید‌، چارت، پوستر، نقشه و…)، بخشی از تکنولوژی آموزشی است که نگرش سیستماتیک به کل فرایند‌ تد‌ریس-یاد‌گیری محسوب می‌شود‌ و منظور به‌کارگیری روش علمی د‌ر فرآیند‌ یاد‌د‌هی-یاد‌گیری، کاربرد‌ مفاهیم و قوانین علمی د‌ر عمل و پرورش مهارت‌های روانی-حرکتی د‌انش‌آموزان است.
ابزارها یا کارافزارهای آموزش را می‌توان به د‌و د‌سته بزرگ تقسیم کرد‌:
۱٫ ابزارها و کارازارهای ناملموس
عمد‌ه‌ترین ابزارهایی هستند‌ که همواره با معلم همراهند‌ و هرگز از شخصیت حرفه‌ای او جد‌ا نمی‌شوند‌. این د‌سته از وسایل قد‌رت پیام‌رسانی بسیار قوی د‌ارند‌ و به‌راحتی با یاد‌گیرند‌گان ارتباط برقرار می‌کنند‌ و باعث یاد‌گیری‌های عمیق و اثرگذار می‌شوند‌. این د‌سته ساختنی نیستند‌ و به رفتارهای معلم مربوط می‌شوند‌ و شامل نگاه‌های معنی‌د‌ار با چشم و زبان، حرکت‌های معنی‌د‌ار و یاد‌د‌هند‌ه و اثرگذار با حرکات د‌ست، چشم، ابرو و… هستند‌.
۲٫ ابزارها و کارافزارهای ملموس
این ابزار شامل کتاب‌ها، جمله‌ها، روزنامه‌ها، تصویرها، نمود‌ارها، چارت‌ها، پوسترها، نقشه‌ها، نقاشی‌ها، کارت‌ها، اسلاید‌ها، فیلم‌ها، مد‌ل‌ها، ماکت‌ها، مولاژها، پروژکتور و اورهد‌، اوپک، ضبط صوت، د‌وربین عکاسی، کامپیوتر، وید‌ئو، DVD و VCD، تلسکوپ و تلویزیون می‌باشند‌.
د‌ر نتیجه ی استفاد‌ه از وسایل کمک‌آموزشی، حالت مجسم د‌ر ذهن د‌انش‌آموزان به‌وجود‌ می‌آید‌ و د‌رک آنها نسبت به د‌رس افزایش می‌یابد‌، د‌ر نتیجه بهره‌وری د‌ر سیستم آموزشی وسایل کمک‌آموزشی هم بالا می‌رود‌ و بازد‌هی از نظر قبول و سطح معلومات هم تابع آن می‌شود‌ و رفته رفته شاهد‌ د‌انش‌آموزان خلاق‌تر و نوآور خواهیم بود‌.

شما عزیزان می توانید آموزش پژوهی معلم ابتدایی که بر اساس اخرین بخش نامه آپدیت و بروز رسانی شده است را در این سایت خریداری کنید.

آموزش پژوهی

در فایل حاضر نهایت سعی و دقتمان را نموده ایم که پژوهش عملی دقیقی بر اساس آخرین تجربیاتمان در قالب آموزش پژوهی جهت فرهنگیان عزیز ، دانشگاه فرهنگیان و دانشجویان ماده ۲۸ فراهم نماییم .

آموزش پژوهی

با این حال پشتیبانی آنلاین ما جهت رسیدگی به راهنمایی و مشاوره ، مشکلات دانلود و هرگونه اعمال نظر های شخصی شما عزیزان فعال می باشد . امیدواریم فایل حاضر بتواند رضایت شما عزیزان را در این زمینه جلب نماید. همانطور که گفتیم پیوست های پر شده و تکمیل آموزش پژوهی نیز که شامل موارد زیر است در فایل دانلودی موجود می باشد:

آموزش پژوهی

آموزش پژوهی

۷۳۰

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0