ایده و خلاقیت دبیر ریاضی بر طرف کردن مشکل عدم علاقه دانش آموزان به ریاضی و ناتوانی آنها

ایده و خلاقیت دبیر ریاضی

ایده و خلاقیت دبیر ریاضی : در رابطه با پژوهش روایتی ایده و خلاقیت دبیر ریاضی چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان و معلمان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعاتی با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در مباحثی غیر از  پژوهش روایتی ایده و خلاقیت دبیر ریاضی به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست .

آموزش پژوهی

گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که علاوه بر دانش آموزان معلمان نیز در طول دوران تحصیل  و تدریس مهارتهای ذهنی فراوانی  را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله ایده و خلاقیت دبیر ریاضی به روش نوین امکان پذیر نیست.

اجرای عملی ایده و خلاقیت دبیر ریاضی

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری و انجام عملی ایده و خلاقیت دبیر ریاضی مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

لزوم کارکرد پژوهشگر بر پژوهش روایتی ایده و خلاقیت دبیر ریاضی

باید خاطرنشان شود که هیچ پژوهش آماده ای را نمی توان به عنوان بهترین ایده و خلاقیت دبیر ریاضی در تمام موارد برگزید. لذا آشنایی معلمان با  پژوهش روایتی ایده و خلاقیت دبیر ریاضی  گوناگون ضروری به نظر می رسد تا آنان بتوانند با توجه به مقاصد آموزشی تعیین شده ، الگوی مناسبی را به کار بندند. و در واقع هیچ پژوهشی در این زمینه مطلق نیست .

آموزش پژوهی

اطلاعات بیشتر در مورد ایده و خلاقیت دبیر ریاضی

در مورد ایده و خلاقیت دبیر ریاضی باید بدانید که این موضوع در نظام آموزشی کشور اهمیت بالایی دارد. این موضوع که گفته شد در نظام آموزشی کشور به این معنی نیست که در دیگر کشور ها از اهمیت پایینی برخوردار است. در اصل این طرح مستندسازی تجربیات از کشور های خارجی توسعه یافته به ایران راه یافته است.

مستندسازی تجربیات  از جمله فعالیت هایی بود که اغلب در کشور های اروپایی به اجرا در می آمد. این فعالیت به شدت برای نظام آموزشی کشور ها مزید فایده بود و پس از آن نیز کشور هایی که به دنبال توسعه و افزایش سطح آموزشی خود بودند، به دنبال آن بر آمدند تا بتوانند از پتانسیل بالای این سناریو استفاده کنند.

 نکات ضروری در تدوین فایل هایی نظیر پژوهش روایتی ایده و خلاقیت دبیر ریاضی

تا به امروز در جامعه ما در مورد مسئله ایده و خلاقیت دبیر ریاضی در شرکت ها فراگیری بهتر و تأثیر آن بر معلم پژوهنده و کوشش آنان نظارت چندانی شکل نگرفته میباشد فقدان ابزار مطلوب برای محاسبه پژوهش های انجام شده و به کار گیری از آن در عمل های آموزشی، کنفرانس ها و فراخوان های علمی و آموزشی به شدت دیده می شود.

  • مطالب زاید را حذف فرمایید .
  • مطالب فراموش گردیده را اضافه نمایید
  • مطالب را به ترتیب اهمیت آراسته نمایید.
  • لغات واصطلاحات بغرنج را حذف و بی آلایش نویسی نمائید .
  • مهم ترین نکات را یکبار در آغاز وبار دیگر در انتهای گزارش بیان نمایید.
  • مطالب اساسی را با تاکید نوشته وبا علایمی مانند لبریز نقاشی کردن پررنگ فرمایید.
  • تا جایی که ممکن میباشد از روشی بدیع و خلق کننده برای جذابیت ایده و خلاقیت دبیر ریاضی به کار گیری نمائید.
  • اغراق نکنید و شعار ندهید .
  • ازبکار بردن لغت ها شاعرانه و مدح وستایش دیگر افراد خویش داری کنید .

نکات مورد توجه در نگارش ایده و خلاقیت دبیر ریاضی

بخش اعظمی از تحقیقاتی که در شرکت ها فراگیری بهتر انجام یافته میباشد بیشتر درباره ی معلم پژوهنده و به طور تئوری متمرکز میباشد. در شرایطی که هرمورد از راهبردهای اجرائی گردیده کاملا جاری ساختن نشود، شاید دیگر فرصت آن رسیده باشد که به‌دنبال آشنایی راهکارها و هم اینگونه احتمال ها جدیدتری برای معلوم کردن مسائل پژوهشی مربوط باشیم.

  1.  احساسات فردی خویش را نکنید . اما کوشش فرمائید قضاوت نکنید
  2.  در سراسر متن ،غرض اساسی را فراموش نکنید . کناره روی نکنید
  3.  از به عمل بردن افعال مجهول در نگارش ایده و خلاقیت دبیر ریاضی پرهیز کنید مانند: نقل شده میباشد …..ازارایه داده ها غیر حقیقی (به ویژه اعداد وارقام ) بپرهیزید .

دانلود فایل های ایده و خلاقیت دبیر ریاضی

دقت داشته باشید که سعی شده فایل های دانلود مستندسازی تجربیات که در پایین برای شما قرار داده شده، از کیفیت بالایی برخوردار باشند. قطعا در مورد کیفیت آنها نمیخواهیم بیش از حد توضیح دهیم و اغراق کنیم اما باید بدانید که تمامی سعی ما این بوده که بتوانیم فایل های با کیفیت موجود را برای شما جمع آوری کنیم و این امر به کمک فرهنگیان عزیز بازنشسته برای ما مقدور شده که از آنها سپاس گذاریم.

آموزش پژوهی

دوستان عزیز مطلب حاضر به منظور  ارائه ایده و خلاقیت دبیر ریاضی به آموزش و پرورش دوین شده است. در صورت هر گونه سوال با ما تماس بگیرید.

ایده و خلاقیت دبیر ریاضی چگونگی بر طرف کردن مشکل عدم علاقه دانش آموزان به ریاضی و ناتوانی آنها در یادگیری مسائل ریاضی نمونه ای کامل و آماده با فرمت ورد و قابل ویرایش

سایت smartilamedu تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت ایده و خلاقیت خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است.تیم تخصصی ما اصالت ایده و خلاقیت دبیر ریاضی را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

سرفصلهای موجود در ایده و خلاقیت دبیر ریاضی به قرار زیر است :

  • عنوان مطلب پیرامون قضیه چگونگی بر طرف کردن مشکل عدم علاقه دانش آموزان به ریاضی و ناتوانی آنها در یادگیری مسائل ریاضی
  • سرآغاز سخن پیرامون قضیه چگونگی بر طرف کردن مشکل عدم علاقه دانش آموزان به ریاضی و ناتوانی آنها در یادگیری مسائل ریاضی
  • دیباچه پیرامون قضیه  چگونگی بر طرف کردن مشکل عدم علاقه دانش آموزان به ریاضی و ناتوانی آنها در یادگیری مسائل ریاضی
  • درک مشکل پیرامون قضیه چگونگی بر طرف کردن مشکل عدم علاقه دانش آموزان به ریاضی و ناتوانی آنها در یادگیری مسائل ریاضی
  • بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه چگونگی بر طرف کردن مشکل عدم علاقه دانش آموزان به ریاضی و ناتوانی آنها در یادگیری مسائل ریاضی
  • تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه چگونگی بر طرف کردن مشکل عدم علاقه دانش آموزان به ریاضی و ناتوانی آنها در یادگیری مسائل ریاضی
  • مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه چگونگی بر طرف کردن مشکل عدم علاقه دانش آموزان به ریاضی و ناتوانی آنها در یادگیری مسائل ریاضی
  • بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با چگونگی بر طرف کردن مشکل عدم علاقه دانش آموزان به ریاضی و ناتوانی آنها در یادگیری مسائل ریاضی
  • وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات چگونگی بر طرف کردن مشکل عدم علاقه دانش آموزان به ریاضی و ناتوانی آنها در یادگیری مسائل ریاضی
  • بررسی بیشتر در رابطه با چگونگی بر طرف کردن مشکل عدم علاقه دانش آموزان به ریاضی و ناتوانی آنها در یادگیری مسائل ریاضی
  • ارائه مستندات پیرامون چگونگی بر طرف کردن مشکل عدم علاقه دانش آموزان به ریاضی و ناتوانی آنها در یادگیری مسائل ریاضی
  • پیش بینی نتایج در مورد چگونگی بر طرف کردن مشکل عدم علاقه دانش آموزان به ریاضی و ناتوانی آنها در یادگیری مسائل ریاضی
  • راهکارها پیرامون قضیه چگونگی بر طرف کردن مشکل عدم علاقه دانش آموزان به ریاضی و ناتوانی آنها در یادگیری مسائل ریاضی
  • رفرنس و منبع مورد استفاده چگونگی بر طرف کردن مشکل عدم علاقه دانش آموزان به ریاضی و ناتوانی آنها در یادگیری مسائل ریاضی

چکیده:

با توجه به اهمیت درس ریاضی ،وعدم علاقه به آن از سوی دانش آموزان که منجر به ناتوانی دریادگیری شده و همچنین باعث افت تحصیلی و اتلاف بودجه شده. وبه سرزنش و تحقیردانش آموزان،تشکیل خودپنداره ضعیف و کاهش عزت نفس آنان انجامیده وباعث می گردد که اعتماد به نفسشان ضعیف  شود. از این رو و بر اساس وظیفۀ خطیر الهی و تعهد شغلی خود واحساس مسولیتی که در برابر دانش آموزان خود داریم، باید سعی کنیم در صدد رفع این مشکل برایم.بنابراین تصمیم گرفتم در ابتدای امر علل بی علاقگی دانش آموزان را نسبت به درس ریاضی ریشه یابی نمایم وسپس به حل آن مبادرت ورزم.

مسأله ای که مطرح است و بسیار فکر مرا به خود مشغول کرده بود این است که با توجه به محور بودن دانش آموزان در فعالیت های کلاس،در راستای هدف این ایده و خلاقیت چه راهکارهای عملی را می توان بیان نمود تا میزان علاقمندی دانش آموزان رابه درس ریاضی و فعالیت های مربوط به درس ریاضی را بیشتر کرد؟ به عبارت روشنتر با استفاده از چه روشهای می توان،زمینه مناسبی برای شرکت فعال فراگیران در انجام فعالیت های مربوط به درس ریاضی را فراهم نمود.اما نکته مهمی که هست ،ما باید بدانیم که دانش آموزان را همان گونه که هستند بپذیریم،و با زمانی که خودمان دانش آموز بودیم مقایسه نکنیم ، بلکه خود آنها را با خودشان مقایسه کنیم وروش های تدریسمان نیز متناسب با آنها باشد وباید باور کرد که امروزه با گسترش فناوری های جدید اطلاعات وارتباطات کلاس های درس دیروز که تنها وسیله کمک آموزشی آن گچ وتخته سیاه بود را باید کنار گذاشته واز وسایل الکترونیکی جدید (موبایل،تبلت، نرم افزارهای ،کامپیوتر و…) باید استفاده کرد.کلاس ۲را از آنجای که سال گذشته نیز با آنها درس داشته ام و با روحیاتشان آشنایی بیشتری دارم  انتخاب نموده ، و با استفاده از برنامه ریزی های که از همان آغاز سال تحصیلی جدید در نظر داشته  این هدف را دنبال نموده. در  امتحانا ریاضی ترم اول، دو کلاس مورد پژوهش افزایش حدود ۱۰نمره ای میانگین نمرات در امتحان ریاضی،  نسبت به اولین امتحانی که از دو کلاس گرفته شده بود، خود نشان دهنده موفقیت روش در نظر گرفته شده بود. وهمچنین افزایش حدود ۸۰درصدی  فعالیت گروهی دانش آموزان در کلاس درس ریاضی، و ایجاد شور و نشاط وجنب و جوش در آنان در ماه های پایانی سال تحصیلی که کاملا مشهود بود نشان دهندۀ موفقیت طرح بود.

ریاضی بدون شک یکی از مهم ترین درس هایی است که دانش آموزان در تمام مقاطع تحصیلی به دانستن و درک آن احتیاج دارند. بسیاری از دانش آموزان به دلایل گوناگون از جمله شیوه تدریس دبیر مربوطه، تجربه های ناموفق، فشارهای والدین، کم تمرینی و دشواری در یادگیری مفاهیم ریاضی چنان از این درس دچار ترس و اضطراب می شوند و از خود مقاومت نشان می دهند که گاهی ساده ترین اعمال ریاضی را هم نمی توانند انجام دهند. در حالی که امروزه با توجه به تسلط رشته ریاضی بر علوم و تکنولوژی جدید ضرورت بیشتری برای یادگیری این علم و فهم و درک قوانین آن حس می شود. از این رو آنچه دبیران نیاز به دانستن آن دارند، ساده سازی در مفاهیم، تاکید بر مبانی اولیه علم ریاضی و ارائه تمرین ها و مثال های گوناگون است ومهم تر از همه اینها ایجاد انگیزه است و بهترين انگيزه که مخصوصا در يادگيري و علاقه به رياضي نقش عمومي ايفا مي کند بيان ريشه هاي تاريخي و بيان تارخ رياضيات در پيشرفت رياضي مي باشد.به طور خلاصه می توان گفت که مفاهیم ریاضی، یکی از اثربخش ترین و کارآمد ترین مواد درسی می‌باشد.

شما عزیزان می توانید ایده و خلاقیت دبیر ریاضی که بر اساس اخرین بخش نامه آپدیت و بروز رسانی شده است را در این سایت خریداری کنید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0