تجربه نگاری معلمان ریاضی کمک به دانش آموزان در حل مسائل ریاضی از طریق خواندن داستان

تجربه نگاری معلمان

تجربه نگاری معلمان : در رابطه با پژوهش روایتی تجربه نگاری معلمان چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان و معلمان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعاتی با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در مباحثی غیر از  پژوهش روایتی تجربه نگاری معلمان به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست .

آموزش پژوهی

گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که علاوه بر دانش آموزان معلمان نیز در طول دوران تحصیل  و تدریس مهارتهای ذهنی فراوانی  را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله تجربه نگاری معلمان به روش نوین امکان پذیر نیست.

اجرای عملی تجربه نگاری معلمان

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری و انجام عملی تجربه نگاری معلمان مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

لزوم کارکرد پژوهشگر بر پژوهش روایتی تجربه نگاری معلمان

باید خاطرنشان شود که هیچ پژوهش آماده ای را نمی توان به عنوان بهترین تجربه نگاری معلمان در تمام موارد برگزید. لذا آشنایی معلمان با  پژوهش روایتی تجربه نگاری معلمان  گوناگون ضروری به نظر می رسد تا آنان بتوانند با توجه به مقاصد آموزشی تعیین شده ، الگوی مناسبی را به کار بندند. و در واقع هیچ پژوهشی در این زمینه مطلق نیست .

آموزش پژوهی

اطلاعات بیشتر در مورد تجربه نگاری معلمان

در مورد تجربه نگاری معلمان باید بدانید که این موضوع در نظام آموزشی کشور اهمیت بالایی دارد. این موضوع که گفته شد در نظام آموزشی کشور به این معنی نیست که در دیگر کشور ها از اهمیت پایینی برخوردار است. در اصل این طرح مستندسازی تجربیات از کشور های خارجی توسعه یافته به ایران راه یافته است.

مستندسازی تجربیات  از جمله فعالیت هایی بود که اغلب در کشور های اروپایی به اجرا در می آمد. این فعالیت به شدت برای نظام آموزشی کشور ها مزید فایده بود و پس از آن نیز کشور هایی که به دنبال توسعه و افزایش سطح آموزشی خود بودند، به دنبال آن بر آمدند تا بتوانند از پتانسیل بالای این سناریو استفاده کنند.

 نکات ضروری در تدوین فایل هایی نظیر پژوهش روایتی تجربه نگاری معلمان

تا به امروز در جامعه ما در مورد مسئله تجربه نگاری معلمان در شرکت ها فراگیری بهتر و تأثیر آن بر معلم پژوهنده و کوشش آنان نظارت چندانی شکل نگرفته میباشد فقدان ابزار مطلوب برای محاسبه پژوهش های انجام شده و به کار گیری از آن در عمل های آموزشی، کنفرانس ها و فراخوان های علمی و آموزشی به شدت دیده می شود.

  • مطالب زاید را حذف فرمایید .
  • مطالب فراموش گردیده را اضافه نمایید
  • مطالب را به ترتیب اهمیت آراسته نمایید.
  • لغات واصطلاحات بغرنج را حذف و بی آلایش نویسی نمائید .
  • مهم ترین نکات را یکبار در آغاز وبار دیگر در انتهای گزارش بیان نمایید.
  • مطالب اساسی را با تاکید نوشته وبا علایمی مانند لبریز نقاشی کردن پررنگ فرمایید.
  • تا جایی که ممکن میباشد از روشی بدیع و خلق کننده برای جذابیت تجربه نگاری معلمان به کار گیری نمائید.
  • اغراق نکنید و شعار ندهید .
  • ازبکار بردن لغت ها شاعرانه و مدح وستایش دیگر افراد خویش داری کنید .

نکات مورد توجه در نگارش تجربه نگاری معلمان

بخش اعظمی از تحقیقاتی که در شرکت ها فراگیری بهتر انجام یافته میباشد بیشتر درباره ی معلم پژوهنده و به طور تئوری متمرکز میباشد. در شرایطی که هرمورد از راهبردهای اجرائی گردیده کاملا جاری ساختن نشود، شاید دیگر فرصت آن رسیده باشد که به‌دنبال آشنایی راهکارها و هم اینگونه احتمال ها جدیدتری برای معلوم کردن مسائل پژوهشی مربوط باشیم.

  1.  احساسات فردی خویش را نکنید . اما کوشش فرمائید قضاوت نکنید
  2.  در سراسر متن ،غرض اساسی را فراموش نکنید . کناره روی نکنید
  3.  از به عمل بردن افعال مجهول در نگارش تجربه نگاری معلمان پرهیز کنید مانند: نقل شده میباشد …..ازارایه داده ها غیر حقیقی (به ویژه اعداد وارقام ) بپرهیزید .

دانلود فایل های تجربه نگاری معلمان

دقت داشته باشید که سعی شده فایل های دانلود مستندسازی تجربیات که در پایین برای شما قرار داده شده، از کیفیت بالایی برخوردار باشند. قطعا در مورد کیفیت آنها نمیخواهیم بیش از حد توضیح دهیم و اغراق کنیم اما باید بدانید که تمامی سعی ما این بوده که بتوانیم فایل های با کیفیت موجود را برای شما جمع آوری کنیم و این امر به کمک فرهنگیان عزیز بازنشسته برای ما مقدور شده که از آنها سپاس گذاریم.

آموزش پژوهی

دوستان عزیز مطلب حاضر به منظور  ارائه تجربه نگاری معلمان به آموزش و پرورش دوین شده است. در صورت هر گونه سوال با ما تماس بگیرید.

تجربه نگاری معلمان ریاضی چگونگی کمک به دانش آموزان در حل مسائل ریاضی از طریق خواندن داستان های کوتاه نمونه ای کامل و آماده با فرمت ورد و قابل ویرایش

سایت smartilamedu تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت تجربه نگاری خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است.تیم تخصصی ما اصالت تجربه نگاری معلمان ریاضی را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

سرفصلهای موجود در تجربه نگاری معلمان ریاضی به قرار زیر است :

  • عنوان مطلب پیرامون قضیه چگونگی کمک به دانش آموزان در حل مسائل ریاضی از طریق خواندن داستان های کوتاه
  • سرآغاز سخن پیرامون قضیه چگونگی کمک به دانش آموزان در حل مسائل ریاضی از طریق خواندن داستان های کوتاه
  • دیباچه پیرامون قضیه  چگونگی کمک به دانش آموزان در حل مسائل ریاضی از طریق خواندن داستان های کوتاه
  • درک مشکل پیرامون قضیه چگونگی کمک به دانش آموزان در حل مسائل ریاضی از طریق خواندن داستان های کوتاه
  • بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه چگونگی کمک به دانش آموزان در حل مسائل ریاضی از طریق خواندن داستان های کوتاه
  • تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه چگونگی کمک به دانش آموزان در حل مسائل ریاضی از طریق خواندن داستان های کوتاه
  • مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه چگونگی کمک به دانش آموزان در حل مسائل ریاضی از طریق خواندن داستان های کوتاه
  • بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با چگونگی کمک به دانش آموزان در حل مسائل ریاضی از طریق خواندن داستان های کوتاه
  • وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات چگونگی کمک به دانش آموزان در حل مسائل ریاضی از طریق خواندن داستان های کوتاه
  • بررسی بیشتر در رابطه با چگونگی کمک به دانش آموزان در حل مسائل ریاضی از طریق خواندن داستان های کوتاه
  • ارائه مستندات پیرامون چگونگی کمک به دانش آموزان در حل مسائل ریاضی از طریق خواندن داستان های کوتاه
  • پیش بینی نتایج در مورد چگونگی کمک به دانش آموزان در حل مسائل ریاضی از طریق خواندن داستان های کوتاه
  • راهکارها پیرامون قضیه چگونگی کمک به دانش آموزان در حل مسائل ریاضی از طریق خواندن داستان های کوتاه
  • رفرنس و منبع مورد استفاده چگونگی کمک به دانش آموزان در حل مسائل ریاضی از طریق خواندن داستان های کوتاه

چکیده:

نظام تعلیم و تربیت برای شروع بحث بهتر است ابتدا کلمه ی داستان و داستان گویی را مجدداٌ تعریف کنیم: داستان در لغت به معنی حکایت و سرگذشت است و دراصطلاح به آثاری اطلاق می شود که در آن ها تاکید برحوادث خارق العاده بیشتر از تحول و تکوین آدم ها و شخصیت ها است. در داستان یا حکایات محور ماجرا بر حوادث خلق الساعه قرار دارد. حوادث داستان ها را به وجود می آورند و در واقع رکن اساسی بنیادی آن را تشکیل می دهند ؛ بی آنکه در گسترش و بازسازی قهرمان ها و آدم های داستان نقشی داشته باشد. “

همچنین در لغت نامه ی دکتر معین درباره ی کلمه ی تعلیم آمده است: “آموختنی های مربوط به مسائل اجتماعی، تمدن و امور اجتماعی. آموختن و یاد دادن” و تربیت: “پرورش دادن، رشد کردن “معنی شده است.با توجه به دو تعریف فوق زمینه های بررسی جایگاه داستان گویی در نظام های آموزشی مشخص تر می شود.

براي تقويت ذهن رياضي دانش آموز ، مي توان از تخيل او کمک گرفت . مثلا از او خواست تا يک مکعب چهار بعدي رسم کند ؛ اگر فضاي فيزيکي ما چهار بعدي بود ، چه مساله هايي در برابر ما مطرح مي شد ؟ اگر زمان را هم مي شد ، هم چون وزن ، در نقطه هاي خاصي از صفحه يا خط ، متمرکز کرد ، چه امکان هايي براي محاسبه بدست مي آمد ؟ و … . بايستي دانش آموز را  به فکر وا داشت  و او را به دنيايي بزرگتر و غني تر از آن چه مي شناسد برد . هر چه به روش ها- و نه بر حفظ کردن قضيه ها و راه حل مساله – تکيه شود و هر مقدار وقتي که صرف آموزش بنيان ها و مباني رياضيات بشود ، زياد نيست . کار آرام ، مستمر و پر حوصله ، همراه با بر انگيختن شوق و کشش دانش آموزان است که مي تواند « انديشه ي رياضي » را در آن ها بوجود آورد . « انديشه ي رياضي » چيزي است که به وجود آمدن آن « در فرد ، تنها ، به تدريج و با آشنا کردن دانش آموز با روش ها و آگاهي هاي معين تفکر در طول زمان ، ممکن است ،همان طور که خود « انديشه ي رياضي » در طول تاريخ و با تلاش نسل هاي متوالي انسان ، تکامل يافته است .

شما عزیزان می توانید تجربه نگاری معلمان ریاضی که بر اساس اخرین بخش نامه آپدیت و بروز رسانی شده است را در این سایت خریداری کنید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0