تدوین آموزش پژوهی آموزگاران دبستان بهبود اختلال یاد گیری نوشتاری دانش آموزم با کاربست شیوه های مناسب

تدوین آموزش پژوهی آموزگاران دبستان

بهبود اختلال یاد گیری نوشتاری دانش آموزم با کاربست شیوه های مناسب

نمونه ای کامل و آماده با فرمت ورد و قابل ویرایش و در ۲۵ صفحه

سایت smartilamedu تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت آموزش پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است.تیم تخصصی ما اصالت تدوین آموزش پژوهی آموزگاران دبستان را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

آموزش پژوهی

فایل حاضر بر اساس جدید ترین تجربیات تیم تحریریه سایت آموزشی ما می باشد . و امید است نیاز شما دانش پژوهان عزیز را در زمینه تدوین آموزش پژوهی مرتفع سازد.

پشتیبانی فنی و محتوایی سایت به صورت ۲۴ ساعته و هفت روز هفته در خدمت شما عزیزان می باشد.

آموزش پژوهی

سرفصلهای موجود در تدوین آموزش پژوهی آموزگاران دبستان به قرار زیر است :

  • عنوان مطلب پیرامون قضیه بهبود اختلال یاد گیری نوشتاری دانش آموزم با کاربست شیوه های مناسب
  • سرآغاز سخن پیرامون قضیه بهبود اختلال یاد گیری نوشتاری دانش آموزم با کاربست شیوه های مناسب
  • دیباچه پیرامون قضیه  بهبود اختلال یاد گیری نوشتاری دانش آموزم با کاربست شیوه های مناسب
  • درک مشکل پیرامون قضیه بهبود اختلال یاد گیری نوشتاری دانش آموزم با کاربست شیوه های مناسب
  • بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه بهبود اختلال یاد گیری نوشتاری دانش آموزم با کاربست شیوه های مناسب
  • تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه بهبود اختلال یاد گیری نوشتاری دانش آموزم با کاربست شیوه های مناسب
  • مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه بهبود اختلال یاد گیری نوشتاری دانش آموزم با کاربست شیوه های مناسب
  • بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با بهبود اختلال یاد گیری نوشتاری دانش آموزم با کاربست شیوه های مناسب
  • وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات بهبود اختلال یاد گیری نوشتاری دانش آموزم با کاربست شیوه های مناسب
  • بررسی بیشتر در رابطه با بهبود اختلال یاد گیری نوشتاری دانش آموزم با کاربست شیوه های مناسب
  • ارائه مستندات پیرامون بهبود اختلال یاد گیری نوشتاری دانش آموزم با کاربست شیوه های مناسب
  • پیش بینی نتایج در مورد بهبود اختلال یاد گیری نوشتاری دانش آموزم با کاربست شیوه های مناسب
  • راهکارها پیرامون قضیه بهبود اختلال یاد گیری نوشتاری دانش آموزم با کاربست شیوه های مناسب
  • رفرنس و منبع مورد استفاده بهبود اختلال یاد گیری نوشتاری دانش آموزم با کاربست شیوه های مناسب

آنچه پیوست این فایل علاوه بر فایل اصلی وجود دارد عبارت است از :

  • معرفی موقعیت (تحلیل موقعیت)
  • توصیف
    استنباط
  • بازنگری
  • بررسی مشکلات موجود
  • قضاوت و مسئله یابی(بررسی تفاوت بین انتظارات و سطح مطلوب یا وضعیت موجود بررسی شده)
  • تبیین مساله شناسایی شده: (به همراه دلایل و مستندات آن و دانش پشتیبان)
  • راه حل ها یا ایده های انتخابی آموزش پژوهی
  • ایده یا راه حل انتخابی، دلایل و مستندات آن
  • تدوین طرح اجرایی
  • هدف / اهداف اجرای ایده و یا راه حل
  • نیازهای مخاطبان طرح
  • منابع و مواد و رسانه های مورد نیاز
  • گام های اجرای طرح آموزش پژوهی
  • معیارهای موفقیت برنامه
  • گزارش اجرای ایده و ارزشیابی طرح
  • زمان و مکان اجرای طرح
  • گزارش روایی از اجرای طرح
  • توصیف
  • استنباط
  • بازنگری
  • قضاوت
  • بازخوردهای دانش آموزان و تفسیر آن
  • خود ارزیابی کلی(طراحی و اجرای طرح و ایده)
  • منابع و ماخذ

آموزش پژوهی کاملا بر اساس فرم های پیوست ۲ و ۳ دانشگاه فرهنگیان و دانشجویان ماده ۲۸ می باشد.

نارسايي هاي يادگيري
تعريف اختلالات ويژه در يادگيري: از بررسي تحقيقات و مطالعات پيشينيان چنين بر مي آيد كه كودكان با نارسايي هاي يادگيري را در رده كودكان با آسيب مغزي طبقه بندي مي كردند، و زماني ديگر آنان را كساني با اشكالات خفيف مغزي مي پنداشته اند. اما در تازه ترين مطالعات در اين زمينه براي آنان اصطلاح “كودكان با نارسايي هاي ويژه در يادگيري” گزيده شده است.
در سال ۱۹۶۶ كلمنتز (clements)، كودك با اشكالات خفيف مغزي را چنين تعريف
مي كند: “كودكان با اشكالات خفيف مغزي كودكاني هستند كه از نظر هوش كلي، نزديك متوسط، متوسط يا بالاتر از متوسط مي باشند. اما مشكلات و دشواري هايي ويژه در يادگيري يا رفتار دارند. ميزان اين مشكلات از خفيف تا شديد متفاوت است. علت اصلي اين دشواري ها انحراف اعمال مربوط به سيستم اعصاب مركزي از حالت عادي كه به صورت هاي گوناگون مشخص مي شود، مانند دشواري در درك، فهم، زبان، حافظه، كنترل، توجه، اعمال حركتي و …….. اين انحرافات ممكن است در اثر نقص ژن هاي گوناگون، اختلال در سوخت و ساز، ضربات مغزي يا ساير بيماري ها و حوادثي كه در طول سال هايي كه براي رشد و تكامل سيستم اعصاب مركزي لازم است، يا از علت هاي ناشناخته اي، به وجود مي آيد”.
كودكان با نارسايي هاي ويژه در يادگيري، كودكاني هستند كه جهان را به گونه اي متفاوت يا غير معمول ادراك مي كنند. طرح هاي عصبي آنان متفاوت از كودكان همسال عادي آنان به نظر مي رسد. افراد با نارسايي هاي ويژه در يادگيري داراي شكست هايي در مدرسه و جامعه هستند. آنان نمي توانند آنچه ديگران كه در سطح هوشي مشابه انجام مي دهند، بدون برخورداري از آموزش هاي ويژه انجام دهند. اداره آموزش و پرورش آمريكا (U.S.O.E) در امر كودكان استثنايي در سال ۱۹۷۷ كودكان با نارسايي هاي ويژه در يادگيري را آن دسته از كودكان دانسته است كه “در يك يا تعدادي از فرايندهاي اساسي يادگيري: فهم مطالب، كاربرد زبان گفتاري يا نوشتاري دچار مشكلند. اين اشكالات ممكن است در كودكان به صورت هاي گوناگون مانند: دشواري درگوش دادن، فكر كردن، صحبت كردن، خواندن، نوشتن، هجي كردن، حساب كردن ظاهر شود. اين تعريف شامل كودكان با صدمه مغزي، آسيب هاي خفيف مغزي، نارساخواني، آغازي رشدي و مشكلات ادراكي مي شود، اما آن دسته از كودكاني را كه اشكال اساسي يادگيري آنان در نتيجه نقص بينايي، شنوايي، حركتي، عقب ماندگي ذهني، اشكالات هيجاني يا محروميت هاي محيطي، فرهنگي و اقتصادي است، در بر نمي گيرد”.
تعريف هاي جديدتر از نارسايي هاي ويژه در يادگيري تغيير چنداني را نشان
نمي دهد. براي مثال، مركز ملي اطلاعات براي كودكان و نوجوانان با نارسايي هاي ويژه در يادگيري در سال ۱۹۹۴ آنان را افرادي مي داند كه در يك يا تعدادي از فرايندهاي اساسي رواني (يادگيري) مشكل دارند يا در كاربرد زبان گفتاري يا نوشتاري دشواري دارند. اين اشكالات ممكن است به صورت هاي گوناگون مانند: دشواري در گوش دادن، فكر كردن، صحبت كردن، خواندن، نوشتن، هجي كردن يا انجام محاسبات رياضي ظاهر شود.
نگاهي به تحقيقات انجام شده در زمينه نارسايي هاي ويژه در يادگيري نشان مي دهد كه برخي از محققان در پي يافتن منشأ مشكل هستند و بعضي ديگر از پژوهشگران كوشش دارند كه برنامه ها و راهبردهاي آموزشي ويژه اي طراحي كنند كه علي رغم منشأ و اساس دشواري هاي اين افراد، آنان بتوانند موضوع هاي تحصيلي را فرا بگيرند.

شما عزیزان می توانید تدوین آموزش پژوهی آموزگاران دبستان که بر اساس اخرین بخش نامه آپدیت و بروز رسانی شده است را در این سایت خریداری کنید.

آموزش پژوهی

در فایل حاضر نهایت سعی و دقتمان را نموده ایم که پژوهش عملی دقیقی بر اساس آخرین تجربیاتمان در قالب آموزش پژوهی جهت فرهنگیان عزیز ، دانشگاه فرهنگیان و دانشجویان ماده ۲۸ فراهم نماییم .

آموزش پژوهی

با این حال پشتیبانی آنلاین ما جهت رسیدگی به راهنمایی و مشاوره ، مشکلات دانلود و هرگونه اعمال نظر های شخصی شما عزیزان فعال می باشد . امیدواریم فایل حاضر بتواند رضایت شما عزیزان را در این زمینه جلب نماید. همانطور که گفتیم پیوست های پر شده و تکمیل آموزش پژوهی نیز که شامل موارد زیر است در فایل دانلودی موجود می باشد:

آموزش پژوهی

آموزش پژوهی

۶۵۷

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0