تدوین مستند سازی تجربیات آموزگاران مشکلات روانخوانی دانش آموزم با اختلالات یادگیری
تدوین مستند سازی تجربیات آموزگاران
تدوین مستند سازی تجربیات آموزگاران : در رابطه با پژوهش روایتی تدوین مستند سازی تجربیات آموزگاران چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان و معلمان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعاتی با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در مباحثی غیر از پژوهش روایتی تدوین مستند سازی تجربیات آموزگاران به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست .
گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که علاوه بر دانش آموزان معلمان نیز در طول دوران تحصیل و تدریس مهارتهای ذهنی فراوانی را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله تدوین مستند سازی تجربیات آموزگاران به روش نوین امکان پذیر نیست.
اجرای عملی تدوین مستند سازی تجربیات آموزگاران
به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری و انجام عملی تدوین مستند سازی تجربیات آموزگاران مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .
لزوم کارکرد پژوهشگر بر پژوهش روایتی تدوین مستند سازی تجربیات آموزگاران
باید خاطرنشان شود که هیچ پژوهش آماده ای را نمی توان به عنوان بهترین تدوین مستند سازی تجربیات آموزگاران در تمام موارد برگزید. لذا آشنایی معلمان با پژوهش روایتی تدوین مستند سازی تجربیات آموزگاران گوناگون ضروری به نظر می رسد تا آنان بتوانند با توجه به مقاصد آموزشی تعیین شده ، الگوی مناسبی را به کار بندند. و در واقع هیچ پژوهشی در این زمینه مطلق نیست .
اطلاعات بیشتر در مورد تدوین مستند سازی تجربیات آموزگاران
در مورد تدوین مستند سازی تجربیات آموزگاران باید بدانید که این موضوع در نظام آموزشی کشور اهمیت بالایی دارد. این موضوع که گفته شد در نظام آموزشی کشور به این معنی نیست که در دیگر کشور ها از اهمیت پایینی برخوردار است. در اصل این طرح مستندسازی تجربیات از کشور های خارجی توسعه یافته به ایران راه یافته است.
مستندسازی تجربیات از جمله فعالیت هایی بود که اغلب در کشور های اروپایی به اجرا در می آمد. این فعالیت به شدت برای نظام آموزشی کشور ها مزید فایده بود و پس از آن نیز کشور هایی که به دنبال توسعه و افزایش سطح آموزشی خود بودند، به دنبال آن بر آمدند تا بتوانند از پتانسیل بالای این سناریو استفاده کنند.
نکات ضروری در تدوین فایل هایی نظیر پژوهش روایتی تدوین مستند سازی تجربیات آموزگاران
تا به امروز در جامعه ما در مورد مسئله تدوین مستند سازی تجربیات آموزگاران در شرکت ها فراگیری بهتر و تأثیر آن بر معلم پژوهنده و کوشش آنان نظارت چندانی شکل نگرفته میباشد فقدان ابزار مطلوب برای محاسبه پژوهش های انجام شده و به کار گیری از آن در عمل های آموزشی، کنفرانس ها و فراخوان های علمی و آموزشی به شدت دیده می شود.
- مطالب زاید را حذف فرمایید .
- مطالب فراموش گردیده را اضافه نمایید
- مطالب را به ترتیب اهمیت آراسته نمایید.
- لغات واصطلاحات بغرنج را حذف و بی آلایش نویسی نمائید .
- مهم ترین نکات را یکبار در آغاز وبار دیگر در انتهای گزارش بیان نمایید.
- مطالب اساسی را با تاکید نوشته وبا علایمی مانند لبریز نقاشی کردن پررنگ فرمایید.
- تا جایی که ممکن میباشد از روشی بدیع و خلق کننده برای جذابیت تدوین مستند سازی تجربیات آموزگاران به کار گیری نمائید.
- اغراق نکنید و شعار ندهید .
- ازبکار بردن لغت ها شاعرانه و مدح وستایش دیگر افراد خویش داری کنید .
نکات مورد توجه در نگارش تدوین مستند سازی تجربیات آموزگاران
بخش اعظمی از تحقیقاتی که در شرکت ها فراگیری بهتر انجام یافته میباشد بیشتر درباره ی معلم پژوهنده و به طور تئوری متمرکز میباشد. در شرایطی که هرمورد از راهبردهای اجرائی گردیده کاملا جاری ساختن نشود، شاید دیگر فرصت آن رسیده باشد که بهدنبال آشنایی راهکارها و هم اینگونه احتمال ها جدیدتری برای معلوم کردن مسائل پژوهشی مربوط باشیم.
- احساسات فردی خویش را نکنید . اما کوشش فرمائید قضاوت نکنید
- در سراسر متن ،غرض اساسی را فراموش نکنید . کناره روی نکنید
- از به عمل بردن افعال مجهول در نگارش تدوین مستند سازی تجربیات آموزگاران پرهیز کنید مانند: نقل شده میباشد …..ازارایه داده ها غیر حقیقی (به ویژه اعداد وارقام ) بپرهیزید .
دانلود فایل های تدوین مستند سازی تجربیات آموزگاران
دقت داشته باشید که سعی شده فایل های دانلود مستندسازی تجربیات که در پایین برای شما قرار داده شده، از کیفیت بالایی برخوردار باشند. قطعا در مورد کیفیت آنها نمیخواهیم بیش از حد توضیح دهیم و اغراق کنیم اما باید بدانید که تمامی سعی ما این بوده که بتوانیم فایل های با کیفیت موجود را برای شما جمع آوری کنیم و این امر به کمک فرهنگیان عزیز بازنشسته برای ما مقدور شده که از آنها سپاس گذاریم.
دوستان عزیز مطلب حاضر به منظور ارائه تدوین مستند سازی تجربیات آموزگاران به آموزش و پرورش دوین شده است. در صورت هر گونه سوال با ما تماس بگیرید.
تدوین مستند سازی تجربیات آموزگاران بر طرف نمودن مشکلات روانخوانی دانش آموزم با اختلالات یادگیری با فرمت ورد و قابل ویرایش جهت ارائه به فرهنگیان عزیز
سایت smartilamedu تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مستند سازی تجربیات خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است.تیم تخصصی ما اصالت تدوین مستند سازی تجربیات آموزگاران را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.
سرفصلهای موجود در تدوین مستند سازی تجربیات آموزگاران به قرار زیر است :
- عنوان مطلب پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکلات روانخوانی دانش آموزم با اختلالات یادگیری
- سرآغاز سخن پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکلات روانخوانی دانش آموزم با اختلالات یادگیری
- دیباچه پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکلات روانخوانی دانش آموزم با اختلالات یادگیری
- درک مشکل پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکلات روانخوانی دانش آموزم با اختلالات یادگیری
- بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکلات روانخوانی دانش آموزم با اختلالات یادگیری
- تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکلات روانخوانی دانش آموزم با اختلالات یادگیری
- مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکلات روانخوانی دانش آموزم با اختلالات یادگیری
- بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با بر طرف نمودن مشکلات روانخوانی دانش آموزم با اختلالات یادگیری
- وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات بر طرف نمودن مشکلات روانخوانی دانش آموزم با اختلالات یادگیری
- بررسی بیشتر در رابطه با بر طرف نمودن مشکلات روانخوانی دانش آموزم با اختلالات یادگیری
- ارائه مستندات پیرامون بر طرف نمودن مشکلات روانخوانی دانش آموزم با اختلالات یادگیری
- پیش بینی نتایج در مورد بر طرف نمودن مشکلات روانخوانی دانش آموزم با اختلالات یادگیری
- راهکارها پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکلات روانخوانی دانش آموزم با اختلالات یادگیری
- رفرنس و منبع مورد استفاده بر طرف نمودن مشکلات روانخوانی دانش آموزم با اختلالات یادگیری
بیان مسئله
برخی از اولیا به صورت ناخودآگاه گرایش دارند تا کودکان خود را (حتی در صورت داشتن مشکل) سالم تلقی کنند و در پذیرش این نکته که فرزند آنان دچار اختلال است از خود مقاومت نشان میدهند و اصرار دارند که کودکشان مشکل ندارد و مشکل از شیوه آموزشی معلم یا عوامل دیگر است. غافل از این که کودکانی که دچار این اختلالات هستند با روشها مرسوم تعلیم و تربیت کودکان عادی قادر به یادگیری نیستند و نیاز به کمکهای ویژه دارند. متأسفانه، دانشآموزان با ناتوانی یادگیری گاهی به اشتباه به عنوان دیرآموز (Show Learner) درنظر گرفته میشوند. درحالی که فهم کودک دیرآموز در پیامدهای رفتار ناپخته خود کم است. درحالی که دانشآموز با اختلال یادگیری هرچند ممکن است به صورت نامناسب عمل کند، ولی از پیامدهای بدرفتاری خود کاملاً آگاه است. متأسفانه این فهم نمیتواند راهنمای رفتار او باشد حتی با وجود مداخله، پیشرفت دانشآموز دیرآموز خیلی آهسته است ولی روشهایی که برای بهبود وضع دانشآموز با ناتوانی یادگیری بکار برده میشود ممکن است پیشرفتهای مداوم و نزدیک به هنجار در برخی از زمینههای تحصیلی بهوجود آورد.
مسائل سازشی اجتماعی در دانشآموزان مبتلا به ناتوانیهای یادگیری فراوان به چشم میخورد مشاهدات و درجهبندیهای رفتاری که از همسالان، معلمان و والدین صورت گرفته، نشان میدهند که این دانشآموزان چندان مورد علاقه دیگران نیستند. دانشآموزان مبتلا به ناتوانیهای یادگیری نسبت به تواناییهای درسی خود ناامید هستند. کمتر در آنها انگیزهای به وجود میآید و انگیزههایی که در آنها دیده میشود به جای این که درونی باشد، جنبه خارجی دارند. آنان نمیتوانند تصدیق کنند که اگر کار و کوشش بیشتری از خود نشان دهند، موفقیتهایشان زیادتر خواهد شد. به جای آن سعی دارند که شکست را به ناتوانیهای خویش نسبت دهند. این حالت بدبینی درباره علل موفقیتها و شکستهایشان در آنان حالتی به وجود میآورد که اصطلاحاً به آن درماندگی اکتسابی میگویند و این حالتی است که فرد فکر میکند هر اندازه کوشش کند، باز نتیجهای جز شکست به بار نخواهد آورد.
شما عزیزان می توانید تدوین مستند سازی تجربیات آموزگاران که بر اساس اخرین بخش نامه آپدیت و بروز رسانی شده است را در این سایت خریداری کنید.
توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004