تدوین مستند سازی تجربیات مرتبط با شغل معلمی بهبود رنگ آمیزی دانش آموزم در کلاس اول دبستان

تدوین مستند سازی تجربیات

تدوین مستند سازی تجربیات : در رابطه با پژوهش روایتی تدوین مستند سازی تجربیات چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان و معلمان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعاتی با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در مباحثی غیر از  پژوهش روایتی تدوین مستند سازی تجربیات به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست .

آموزش پژوهی

گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که علاوه بر دانش آموزان معلمان نیز در طول دوران تحصیل  و تدریس مهارتهای ذهنی فراوانی  را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله تدوین مستند سازی تجربیات به روش نوین امکان پذیر نیست.

اجرای عملی تدوین مستند سازی تجربیات

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری و انجام عملی تدوین مستند سازی تجربیات مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

لزوم کارکرد پژوهشگر بر پژوهش روایتی تدوین مستند سازی تجربیات

باید خاطرنشان شود که هیچ پژوهش آماده ای را نمی توان به عنوان بهترین تدوین مستند سازی تجربیات در تمام موارد برگزید. لذا آشنایی معلمان با  پژوهش روایتی تدوین مستند سازی تجربیات  گوناگون ضروری به نظر می رسد تا آنان بتوانند با توجه به مقاصد آموزشی تعیین شده ، الگوی مناسبی را به کار بندند. و در واقع هیچ پژوهشی در این زمینه مطلق نیست .

آموزش پژوهی

اطلاعات بیشتر در مورد تدوین مستند سازی تجربیات

در مورد تدوین مستند سازی تجربیات باید بدانید که این موضوع در نظام آموزشی کشور اهمیت بالایی دارد. این موضوع که گفته شد در نظام آموزشی کشور به این معنی نیست که در دیگر کشور ها از اهمیت پایینی برخوردار است. در اصل این طرح مستندسازی تجربیات از کشور های خارجی توسعه یافته به ایران راه یافته است.

مستندسازی تجربیات  از جمله فعالیت هایی بود که اغلب در کشور های اروپایی به اجرا در می آمد. این فعالیت به شدت برای نظام آموزشی کشور ها مزید فایده بود و پس از آن نیز کشور هایی که به دنبال توسعه و افزایش سطح آموزشی خود بودند، به دنبال آن بر آمدند تا بتوانند از پتانسیل بالای این سناریو استفاده کنند.

 نکات ضروری در تدوین فایل هایی نظیر پژوهش روایتی تدوین مستند سازی تجربیات

تا به امروز در جامعه ما در مورد مسئله تدوین مستند سازی تجربیات در شرکت ها فراگیری بهتر و تأثیر آن بر معلم پژوهنده و کوشش آنان نظارت چندانی شکل نگرفته میباشد فقدان ابزار مطلوب برای محاسبه پژوهش های انجام شده و به کار گیری از آن در عمل های آموزشی، کنفرانس ها و فراخوان های علمی و آموزشی به شدت دیده می شود.

  • مطالب زاید را حذف فرمایید .
  • مطالب فراموش گردیده را اضافه نمایید
  • مطالب را به ترتیب اهمیت آراسته نمایید.
  • لغات واصطلاحات بغرنج را حذف و بی آلایش نویسی نمائید .
  • مهم ترین نکات را یکبار در آغاز وبار دیگر در انتهای گزارش بیان نمایید.
  • مطالب اساسی را با تاکید نوشته وبا علایمی مانند لبریز نقاشی کردن پررنگ فرمایید.
  • تا جایی که ممکن میباشد از روشی بدیع و خلق کننده برای جذابیت تدوین مستند سازی تجربیات به کار گیری نمائید.
  • اغراق نکنید و شعار ندهید .
  • ازبکار بردن لغت ها شاعرانه و مدح وستایش دیگر افراد خویش داری کنید .

نکات مورد توجه در نگارش تدوین مستند سازی تجربیات

بخش اعظمی از تحقیقاتی که در شرکت ها فراگیری بهتر انجام یافته میباشد بیشتر درباره ی معلم پژوهنده و به طور تئوری متمرکز میباشد. در شرایطی که هرمورد از راهبردهای اجرائی گردیده کاملا جاری ساختن نشود، شاید دیگر فرصت آن رسیده باشد که به‌دنبال آشنایی راهکارها و هم اینگونه احتمال ها جدیدتری برای معلوم کردن مسائل پژوهشی مربوط باشیم.

  1.  احساسات فردی خویش را نکنید . اما کوشش فرمائید قضاوت نکنید
  2.  در سراسر متن ،غرض اساسی را فراموش نکنید . کناره روی نکنید
  3.  از به عمل بردن افعال مجهول در نگارش تدوین مستند سازی تجربیات پرهیز کنید مانند: نقل شده میباشد …..ازارایه داده ها غیر حقیقی (به ویژه اعداد وارقام ) بپرهیزید .

دانلود فایل های تدوین مستند سازی تجربیات

دقت داشته باشید که سعی شده فایل های دانلود مستندسازی تجربیات که در پایین برای شما قرار داده شده، از کیفیت بالایی برخوردار باشند. قطعا در مورد کیفیت آنها نمیخواهیم بیش از حد توضیح دهیم و اغراق کنیم اما باید بدانید که تمامی سعی ما این بوده که بتوانیم فایل های با کیفیت موجود را برای شما جمع آوری کنیم و این امر به کمک فرهنگیان عزیز بازنشسته برای ما مقدور شده که از آنها سپاس گذاریم.

آموزش پژوهی

دوستان عزیز مطلب حاضر به منظور  ارائه تدوین مستند سازی تجربیات به آموزش و پرورش دوین شده است. در صورت هر گونه سوال با ما تماس بگیرید.

تدوین مستند سازی تجربیات مرتبط با شغل معلمی چگونگی بهبود رنگ آمیزی دانش آموزم در کلاس اول دبستان  با فرمت ورد و قابل ویرایش جهت ارائه به فرهنگیان عزیز

سایت smartilamedu تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مستند سازی تجربیات خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است.تیم تخصصی ما اصالت تدوین مستند سازی تجربیات مرتبط با شغل معلمی را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

سرفصلهای موجود در تدوین مستند سازی تجربیات مرتبط با شغل معلمی به قرار زیر است :

  • عنوان مطلب پیرامون قضیه چگونگی بهبود رنگ آمیزی دانش آموزم در کلاس اول دبستان
  • سرآغاز سخن پیرامون قضیه چگونگی بهبود رنگ آمیزی دانش آموزم در کلاس اول دبستان
  • دیباچه پیرامون قضیه  چگونگی بهبود رنگ آمیزی دانش آموزم در کلاس اول دبستان
  • درک مشکل پیرامون قضیه چگونگی بهبود رنگ آمیزی دانش آموزم در کلاس اول دبستان
  • بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه چگونگی بهبود رنگ آمیزی دانش آموزم در کلاس اول دبستان
  • تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه چگونگی بهبود رنگ آمیزی دانش آموزم در کلاس اول دبستان
  • مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه چگونگی بهبود رنگ آمیزی دانش آموزم در کلاس اول دبستان
  • بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با چگونگی بهبود رنگ آمیزی دانش آموزم در کلاس اول دبستان
  • وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات چگونگی بهبود رنگ آمیزی دانش آموزم در کلاس اول دبستان
  • بررسی بیشتر در رابطه با چگونگی بهبود رنگ آمیزی دانش آموزم در کلاس اول دبستان
  • ارائه مستندات پیرامون چگونگی بهبود رنگ آمیزی دانش آموزم در کلاس اول دبستان
  • پیش بینی نتایج در مورد چگونگی بهبود رنگ آمیزی دانش آموزم در کلاس اول دبستان
  • راهکارها پیرامون قضیه چگونگی بهبود رنگ آمیزی دانش آموزم در کلاس اول دبستان
  • رفرنس و منبع مورد استفاده چگونگی بهبود رنگ آمیزی دانش آموزم در کلاس اول دبستان

گرد آوري اطلاعات و شواهد (۱)
براي اثبات وجود مشكل و به دنبال آن، راه حل مسأله مورد نظر و نياز مبرم به كسب اطلاعات كافي و منطقي و مدارك لازم و جامع از وضعيت دانش آموزم اشکان والدين، همكاران مدرسه و مدير و معاون محترم به عنوان منابع اصلي جهت گرد آوري اطلاعات، كه از طريق مصاحبه، پرسش نامه، نظر خواهي، مشاهده و مطالعه يك سري مجلات و كتاب هاي معتبر، مرتبط با موضوع، در نظر گرفته شد تا طرح، از ارزش و اعتبار لازم برخوردار باشد ( حبیبی فکور، سرمدی: ۱۳۹۰، ۶۸) به منظور گرد آوري اطلاعات به شرح زير عمل كرده وبراي حل اين مشكل، ترجيح دادم ابتدا با خود دانش آموزم اشکان مشورت كنم و از او و سایر دانش آموزان نظر خواهي كنم.
۱٫ چرا به نقاشی و رنگ آمیزی علاقه مند نیستند ؟
۲٫ نظرشان درباره نقاشی و رنگ آمیزی چيست؟
۳٫ چرا ازانجام فعالیت درکلاس فرار میکنند ؟
۴٫ دليل ضعف و مشكلاتشان در نقاشی و رنگ آمیزی چيست؟
بعد از جمع آوري نظرات شفاهي و كتبي دانش آموزان به اين موارد دست يافتم كه:
 ما بلد نيستيم چيزي را بكشيم و خيلي سخت است.
 نقاشی و رنگ آمیزی خيلي سخت است.
 خانواده های ما دوست ندارند ما به نقاشی و رنگ آمیزی که اهمیت چندانی ندارد، بپردازیم.

اطلاعات از طريق همكاران
در جلسه شوراي معلمان با حضور مدير، معاون و تعدادي از همكاران، از آن ها در مورد دلايل بي توجهي دانش آموزان و علاقه ي كم به نقاشی و رنگ آمیزی سؤالاتي پرسيدم كه بعضي از جواب هاي به شرح زير است:
 اهميت ندادن به نقاشی و رنگ آمیزی (خط، نقاشي و طراحي و…) در پايه هاي پايين تر، مخصوصاً ابتدايي، فقط و فقط سرگرم كردن دانش آموزان.
 فقدان تصوير ذهني درست و قبلي از طراحي و نقاشي در ذهن دانش آموزان
 مجهز نبودن بعضي از معلمان هنر كه از تخصص برخوردار نيستند به مهارتهاي هنري و گذراندن دوره هاي آموزش هنر به صورت نظري وعملی و استفاده از معلمان ساير دروس براي اين درس.
 اهميت ندادن خانواده ها به هنر
 آشنا نبودن والدين، دانش آموزان و حتي اولياء مدرسه به اهميت نقاشی و رنگ آمیزی

شما عزیزان می توانید تدوین مستند سازی تجربیات مرتبط با شغل معلمی که بر اساس اخرین بخش نامه آپدیت و بروز رسانی شده است را در این سایت خریداری کنید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0