مستندسازی تجربیات دبیران ادبیات علاقه مند کردن دانش آموز کم توان ذهنی به نوشتن و پرسش

مستندسازی تجربیات دبیران ادبیات

مستندسازی تجربیات دبیران ادبیات : در رابطه با پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات دبیران ادبیات چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان و معلمان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعاتی با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در مباحثی غیر از  پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات دبیران ادبیات به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست .

آموزش پژوهی

گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که علاوه بر دانش آموزان معلمان نیز در طول دوران تحصیل  و تدریس مهارتهای ذهنی فراوانی  را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله مستندسازی تجربیات دبیران ادبیات به روش نوین امکان پذیر نیست.

اجرای عملی مستندسازی تجربیات دبیران ادبیات

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری و انجام عملی مستندسازی تجربیات دبیران ادبیات مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

لزوم کارکرد پژوهشگر بر پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات دبیران ادبیات

باید خاطرنشان شود که هیچ پژوهش آماده ای را نمی توان به عنوان بهترین مستندسازی تجربیات دبیران ادبیات در تمام موارد برگزید. لذا آشنایی معلمان با  پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات دبیران ادبیات  گوناگون ضروری به نظر می رسد تا آنان بتوانند با توجه به مقاصد آموزشی تعیین شده ، الگوی مناسبی را به کار بندند. و در واقع هیچ پژوهشی در این زمینه مطلق نیست .

آموزش پژوهی

اطلاعات بیشتر در مورد مستندسازی تجربیات دبیران ادبیات

در مورد مستندسازی تجربیات دبیران ادبیات باید بدانید که این موضوع در نظام آموزشی کشور اهمیت بالایی دارد. این موضوع که گفته شد در نظام آموزشی کشور به این معنی نیست که در دیگر کشور ها از اهمیت پایینی برخوردار است. در اصل این طرح مستندسازی تجربیات از کشور های خارجی توسعه یافته به ایران راه یافته است.

مستندسازی تجربیات  از جمله فعالیت هایی بود که اغلب در کشور های اروپایی به اجرا در می آمد. این فعالیت به شدت برای نظام آموزشی کشور ها مزید فایده بود و پس از آن نیز کشور هایی که به دنبال توسعه و افزایش سطح آموزشی خود بودند، به دنبال آن بر آمدند تا بتوانند از پتانسیل بالای این سناریو استفاده کنند.

 نکات ضروری در تدوین فایل هایی نظیر پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات دبیران ادبیات

تا به امروز در جامعه ما در مورد مسئله مستندسازی تجربیات دبیران ادبیات در شرکت ها فراگیری بهتر و تأثیر آن بر معلم پژوهنده و کوشش آنان نظارت چندانی شکل نگرفته میباشد فقدان ابزار مطلوب برای محاسبه پژوهش های انجام شده و به کار گیری از آن در عمل های آموزشی، کنفرانس ها و فراخوان های علمی و آموزشی به شدت دیده می شود.

  • مطالب زاید را حذف فرمایید .
  • مطالب فراموش گردیده را اضافه نمایید
  • مطالب را به ترتیب اهمیت آراسته نمایید.
  • لغات واصطلاحات بغرنج را حذف و بی آلایش نویسی نمائید .
  • مهم ترین نکات را یکبار در آغاز وبار دیگر در انتهای گزارش بیان نمایید.
  • مطالب اساسی را با تاکید نوشته وبا علایمی مانند لبریز نقاشی کردن پررنگ فرمایید.
  • تا جایی که ممکن میباشد از روشی بدیع و خلق کننده برای جذابیت مستندسازی تجربیات دبیران ادبیات به کار گیری نمائید.
  • اغراق نکنید و شعار ندهید .
  • ازبکار بردن لغت ها شاعرانه و مدح وستایش دیگر افراد خویش داری کنید .

نکات مورد توجه در نگارش مستندسازی تجربیات دبیران ادبیات

بخش اعظمی از تحقیقاتی که در شرکت ها فراگیری بهتر انجام یافته میباشد بیشتر درباره ی معلم پژوهنده و به طور تئوری متمرکز میباشد. در شرایطی که هرمورد از راهبردهای اجرائی گردیده کاملا جاری ساختن نشود، شاید دیگر فرصت آن رسیده باشد که به‌دنبال آشنایی راهکارها و هم اینگونه احتمال ها جدیدتری برای معلوم کردن مسائل پژوهشی مربوط باشیم.

  1.  احساسات فردی خویش را نکنید . اما کوشش فرمائید قضاوت نکنید
  2.  در سراسر متن ،غرض اساسی را فراموش نکنید . کناره روی نکنید
  3.  از به عمل بردن افعال مجهول در نگارش مستندسازی تجربیات دبیران ادبیات پرهیز کنید مانند: نقل شده میباشد …..ازارایه داده ها غیر حقیقی (به ویژه اعداد وارقام ) بپرهیزید .

دانلود فایل های مستندسازی تجربیات دبیران ادبیات

دقت داشته باشید که سعی شده فایل های دانلود مستندسازی تجربیات که در پایین برای شما قرار داده شده، از کیفیت بالایی برخوردار باشند. قطعا در مورد کیفیت آنها نمیخواهیم بیش از حد توضیح دهیم و اغراق کنیم اما باید بدانید که تمامی سعی ما این بوده که بتوانیم فایل های با کیفیت موجود را برای شما جمع آوری کنیم و این امر به کمک فرهنگیان عزیز بازنشسته برای ما مقدور شده که از آنها سپاس گذاریم.

آموزش پژوهی

دوستان عزیز مطلب حاضر به منظور  ارائه مستندسازی تجربیات دبیران ادبیات به آموزش و پرورش دوین شده است. در صورت هر گونه سوال با ما تماس بگیرید.

مستندسازی تجربیات دبیران ادبیات چگونگی علاقه مند کردن دانش آموز کم توان ذهنی به نوشتن و پرسش جهت یادگیری معنی لغات با تکالیف متنوع در درس فارسی متوسطه اول با فرمت ورد و قابل ویرایش جهت ارائه به فرهنگیان عزیز

سایت smartilamedu تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مستند سازی تجربیات خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است.تیم تخصصی ما اصالت مستندسازی تجربیات دبیران ادبیات را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

سرفصلهای موجود در مستندسازی تجربیات دبیران ادبیات به قرار زیر است :

  • عنوان مطلب پیرامون قضیه چگونگی علاقه مند کردن دانش آموز کم توان ذهنی به نوشتن و پرسش جهت یادگیری معنی لغات با تکالیف متنوع در درس فارسی متوسطه اول
  • سرآغاز سخن پیرامون قضیه چگونگی علاقه مند کردن دانش آموز کم توان ذهنی به نوشتن و پرسش جهت یادگیری معنی لغات با تکالیف متنوع در درس فارسی متوسطه اول
  • دیباچه پیرامون قضیه  چگونگی علاقه مند کردن دانش آموز کم توان ذهنی به نوشتن و پرسش جهت یادگیری معنی لغات با تکالیف متنوع در درس فارسی متوسطه اول
  • درک مشکل پیرامون قضیه چگونگی علاقه مند کردن دانش آموز کم توان ذهنی به نوشتن و پرسش جهت یادگیری معنی لغات با تکالیف متنوع در درس فارسی متوسطه اول
  • بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه چگونگی علاقه مند کردن دانش آموز کم توان ذهنی به نوشتن و پرسش جهت یادگیری معنی لغات با تکالیف متنوع در درس فارسی متوسطه اول
  • تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه چگونگی علاقه مند کردن دانش آموز کم توان ذهنی به نوشتن و پرسش جهت یادگیری معنی لغات با تکالیف متنوع در درس فارسی متوسطه اول
  • مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه چگونگی علاقه مند کردن دانش آموز کم توان ذهنی به نوشتن و پرسش جهت یادگیری معنی لغات با تکالیف متنوع در درس فارسی متوسطه اول
  • بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با چگونگی علاقه مند کردن دانش آموز کم توان ذهنی به نوشتن و پرسش جهت یادگیری معنی لغات با تکالیف متنوع در درس فارسی متوسطه اول
  • وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات چگونگی علاقه مند کردن دانش آموز کم توان ذهنی به نوشتن و پرسش جهت یادگیری معنی لغات با تکالیف متنوع در درس فارسی متوسطه اول
  • بررسی بیشتر در رابطه با چگونگی علاقه مند کردن دانش آموز کم توان ذهنی به نوشتن و پرسش جهت یادگیری معنی لغات با تکالیف متنوع در درس فارسی متوسطه اول
  • ارائه مستندات پیرامون چگونگی علاقه مند کردن دانش آموز کم توان ذهنی به نوشتن و پرسش جهت یادگیری معنی لغات با تکالیف متنوع در درس فارسی متوسطه اول
  • پیش بینی نتایج در مورد چگونگی علاقه مند کردن دانش آموز کم توان ذهنی به نوشتن و پرسش جهت یادگیری معنی لغات با تکالیف متنوع در درس فارسی متوسطه اول
  • راهکارها پیرامون قضیه چگونگی علاقه مند کردن دانش آموز کم توان ذهنی به نوشتن و پرسش جهت یادگیری معنی لغات با تکالیف متنوع در درس فارسی متوسطه اول
  • رفرنس و منبع مورد استفاده چگونگی علاقه مند کردن دانش آموز کم توان ذهنی به نوشتن و پرسش جهت یادگیری معنی لغات با تکالیف متنوع در درس فارسی متوسطه اول

طبقه بندی تکالیف دانش آموز کم توان ذهنیی
تکالیف درسی را از نظرمحتوا می توان به چهار گروه تقسیم کرد.
یکی از بخش های مهم هر رهنمود ، طراحی و تهیه تکالیف مناسب است که به دانش آموز کم توان ذهنی کمک کند تا خطاهایش کاهش یابد و موفقیت هایش در سفر یادگیری افزون شود. براین اساس مفهوم تکلیف درسی گسترش می یابد ودیگر نمی توان آن را در پرسش تکراری و باز نویسی متون خلاصه کرد. در واقع طراحی تکلیف، طراحی یک فرصت یادگیری برای دانش آموز کم توان ذهنیی است که نیاز ویژه آموزشی دارند و این نیاز با مطالعه عملکرد گذشته فرد وتحلیل خطا ها و موفقیت هایش شناخته می شود و این کار تنها از طریق ارزشیابی توصیفی ممکن است. به عنوان مثال دبیری در بررسی عملکرد ” خواندن ” دانش آموز کم توان ذهنی متوجه می شود که در تمایز بین حرف “ج” و “خ” و “چ” دقت کافی ندارد. دبیر با درک این مشکل برای او تکلیفی طراحی می کند که در آن کلمات مشابه با حروف فوق آمده است و دانش آموز کم توان ذهنی باید آن ها را بخواند.
بنا بر آنچه گذشت تکلیف درسی تنوع زیادی دارد و هر دبیر می تواند بر اساس شرایط خاص تکالیف ابتکاری، طراحی کند. لازم به ذکر است که منابعی که براساس آن دبیر اقدام به طراحی تکلیف می کند، متعددند. به جز وضعیت یادگیری دانش آموز کم توان ذهنی که در بالا توضیح داده شد می توان به اهداف و انتظارات آموزشی و همچنین روش های تدریس اشاره کرد که منابعی هستند که می توان بر مبنای آن ها تکلیف برای دانش آموز کم توان ذهنی طراحی کرد. برای آشنایی با انواع تکالیف ، در ادامه به تقسیم بندی های به عمل آمده از آن اشاره می شود.
تكالیف درسی از منظر تعداد دانش آموز کم توان ذهنی درگیر به سه دسته تقسیم می شود:
۱- تكالیف عمومی: تكالـیفی كه برای تمــامی دانش آموز کم توان ذهنی كلاس در نظر گرفتــه می شود.

۲- تكالیف گروهی: فعالیت گروهی در كلاس درس امروزه بسیار مورد اقبال دبیران است، دبیران تلاش می كنند تعداد محدودی از بچه ها را دریك گروه خاص سازمان داده وآن ها را برای انجام فعالیت های خاص به مشاركت وادار كنند. تكالیف گروهی براساس نوع گروه و هدف گروه ارائه می شود. مهم این است كه تكالیف گروهی باید قابلیت انجام گروهی را نیز داشته باشد و آن ها را به تعامل و همفكری وادارد.
۳- تكالیف انفرادی: این تكالیف براساس شناخت دبیر از ویژگی های دانش آموز کم توان ذهنی ارائه می شود. وجود تفاوت های فردی در بین دانش آموز کم توان ذهنی، این دسته از تكالیف را ضروری می نماید.
دبیر می تواند براساس شناختی كه از دانش آموز کم توان ذهنی خاصی پیدا كرده و به فرض او را در یك زمینه ضعیف دیده است برای او تكلیفی خاص تعیین کند تا ضعفش جبران گردد یا این كه كاملاً برعكس، دانش آموز کم توان ذهنیی در حوزه ای قوی است و می توان تكالیفی ویژه برای او در نظر گرفت. به فرض در مهارت های هنری می توان برای كودكی كه شایستگی خاصی در رشته ای از خود نشان داده تكلیفی خاص پیشنهاد كرد.

شما عزیزان می توانید مستندسازی تجربیات دبیران ادبیات که بر اساس اخرین بخش نامه آپدیت و بروز رسانی شده است را در این سایت خریداری کنید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0