مستندسازی تجربیات دبیران تاریخ چگونگی علاقه مند کردن دانش آموزان به مباحث تاریخی

مستندسازی تجربیات دبیران تاریخ

مستندسازی تجربیات دبیران تاریخ : در رابطه با پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات دبیران تاریخ چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان و معلمان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعاتی با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در مباحثی غیر از  پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات دبیران تاریخ به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست .

آموزش پژوهی

گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که علاوه بر دانش آموزان معلمان نیز در طول دوران تحصیل  و تدریس مهارتهای ذهنی فراوانی  را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله مستندسازی تجربیات دبیران تاریخ به روش نوین امکان پذیر نیست.

اجرای عملی مستندسازی تجربیات دبیران تاریخ

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری و انجام عملی مستندسازی تجربیات دبیران تاریخ مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

لزوم کارکرد پژوهشگر بر پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات دبیران تاریخ

باید خاطرنشان شود که هیچ پژوهش آماده ای را نمی توان به عنوان بهترین مستندسازی تجربیات دبیران تاریخ در تمام موارد برگزید. لذا آشنایی معلمان با  پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات دبیران تاریخ  گوناگون ضروری به نظر می رسد تا آنان بتوانند با توجه به مقاصد آموزشی تعیین شده ، الگوی مناسبی را به کار بندند. و در واقع هیچ پژوهشی در این زمینه مطلق نیست .

آموزش پژوهی

اطلاعات بیشتر در مورد مستندسازی تجربیات دبیران تاریخ

در مورد مستندسازی تجربیات دبیران تاریخ باید بدانید که این موضوع در نظام آموزشی کشور اهمیت بالایی دارد. این موضوع که گفته شد در نظام آموزشی کشور به این معنی نیست که در دیگر کشور ها از اهمیت پایینی برخوردار است. در اصل این طرح مستندسازی تجربیات از کشور های خارجی توسعه یافته به ایران راه یافته است.

مستندسازی تجربیات  از جمله فعالیت هایی بود که اغلب در کشور های اروپایی به اجرا در می آمد. این فعالیت به شدت برای نظام آموزشی کشور ها مزید فایده بود و پس از آن نیز کشور هایی که به دنبال توسعه و افزایش سطح آموزشی خود بودند، به دنبال آن بر آمدند تا بتوانند از پتانسیل بالای این سناریو استفاده کنند.

 نکات ضروری در تدوین فایل هایی نظیر پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات دبیران تاریخ

تا به امروز در جامعه ما در مورد مسئله مستندسازی تجربیات دبیران تاریخ در شرکت ها فراگیری بهتر و تأثیر آن بر معلم پژوهنده و کوشش آنان نظارت چندانی شکل نگرفته میباشد فقدان ابزار مطلوب برای محاسبه پژوهش های انجام شده و به کار گیری از آن در عمل های آموزشی، کنفرانس ها و فراخوان های علمی و آموزشی به شدت دیده می شود.

  • مطالب زاید را حذف فرمایید .
  • مطالب فراموش گردیده را اضافه نمایید
  • مطالب را به ترتیب اهمیت آراسته نمایید.
  • لغات واصطلاحات بغرنج را حذف و بی آلایش نویسی نمائید .
  • مهم ترین نکات را یکبار در آغاز وبار دیگر در انتهای گزارش بیان نمایید.
  • مطالب اساسی را با تاکید نوشته وبا علایمی مانند لبریز نقاشی کردن پررنگ فرمایید.
  • تا جایی که ممکن میباشد از روشی بدیع و خلق کننده برای جذابیت مستندسازی تجربیات دبیران تاریخ به کار گیری نمائید.
  • اغراق نکنید و شعار ندهید .
  • ازبکار بردن لغت ها شاعرانه و مدح وستایش دیگر افراد خویش داری کنید .

نکات مورد توجه در نگارش مستندسازی تجربیات دبیران تاریخ

بخش اعظمی از تحقیقاتی که در شرکت ها فراگیری بهتر انجام یافته میباشد بیشتر درباره ی معلم پژوهنده و به طور تئوری متمرکز میباشد. در شرایطی که هرمورد از راهبردهای اجرائی گردیده کاملا جاری ساختن نشود، شاید دیگر فرصت آن رسیده باشد که به‌دنبال آشنایی راهکارها و هم اینگونه احتمال ها جدیدتری برای معلوم کردن مسائل پژوهشی مربوط باشیم.

  1.  احساسات فردی خویش را نکنید . اما کوشش فرمائید قضاوت نکنید
  2.  در سراسر متن ،غرض اساسی را فراموش نکنید . کناره روی نکنید
  3.  از به عمل بردن افعال مجهول در نگارش مستندسازی تجربیات دبیران تاریخ پرهیز کنید مانند: نقل شده میباشد …..ازارایه داده ها غیر حقیقی (به ویژه اعداد وارقام ) بپرهیزید .

دانلود فایل های مستندسازی تجربیات دبیران تاریخ

دقت داشته باشید که سعی شده فایل های دانلود مستندسازی تجربیات که در پایین برای شما قرار داده شده، از کیفیت بالایی برخوردار باشند. قطعا در مورد کیفیت آنها نمیخواهیم بیش از حد توضیح دهیم و اغراق کنیم اما باید بدانید که تمامی سعی ما این بوده که بتوانیم فایل های با کیفیت موجود را برای شما جمع آوری کنیم و این امر به کمک فرهنگیان عزیز بازنشسته برای ما مقدور شده که از آنها سپاس گذاریم.

آموزش پژوهی

دوستان عزیز مطلب حاضر به منظور  ارائه مستندسازی تجربیات دبیران تاریخ به آموزش و پرورش دوین شده است. در صورت هر گونه سوال با ما تماس بگیرید.

مستندسازی تجربیات دبیران تاریخ چگونگی علاقه مند کردن دانش آموزان به مباحث تاریخی  با فرمت ورد و قابل ویرایش جهت ارائه به فرهنگیان عزیز

سایت smartilamedu تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مستند سازی تجربیات خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است.تیم تخصصی ما اصالت مستندسازی تجربیات دبیران تاریخ را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

سرفصلهای موجود در مستندسازی تجربیات دبیران تاریخ به قرار زیر است :

  • عنوان مطلب پیرامون قضیه چگونگی علاقه مند کردن دانش آموزان به مباحث تاریخی
  • سرآغاز سخن پیرامون قضیه چگونگی علاقه مند کردن دانش آموزان به مباحث تاریخی
  • دیباچه پیرامون قضیه  چگونگی علاقه مند کردن دانش آموزان به مباحث تاریخی
  • درک مشکل پیرامون قضیه چگونگی علاقه مند کردن دانش آموزان به مباحث تاریخی
  • بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه چگونگی علاقه مند کردن دانش آموزان به مباحث تاریخی
  • تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه چگونگی علاقه مند کردن دانش آموزان به مباحث تاریخی
  • مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه چگونگی علاقه مند کردن دانش آموزان به مباحث تاریخی
  • بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با چگونگی علاقه مند کردن دانش آموزان به مباحث تاریخی
  • وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات چگونگی علاقه مند کردن دانش آموزان به مباحث تاریخی
  • بررسی بیشتر در رابطه با چگونگی علاقه مند کردن دانش آموزان به مباحث تاریخی
  • ارائه مستندات پیرامون چگونگی علاقه مند کردن دانش آموزان به مباحث تاریخی
  • پیش بینی نتایج در مورد چگونگی علاقه مند کردن دانش آموزان به مباحث تاریخی
  • راهکارها پیرامون قضیه چگونگی علاقه مند کردن دانش آموزان به مباحث تاریخی
  • رفرنس و منبع مورد استفاده چگونگی علاقه مند کردن دانش آموزان به مباحث تاریخی

دانش آموازنی سرزده از جمله:
۱٫ در زمان تدریس توجهی به کلاس نداشتند، همیشه به دنبال بهانه اي بودند تا بخندند تا پرنده اي از پشت پنجره عبور کند یا شخصی از آن جا عبور کند تا به آن نگاه کنند و دیگران را متوجه آن نمایند. یا اینکه صدایی از بیرون از کلاس بشنوند و آن را بهانه فرار از درس قرار دهند.
۲٫ وقتی که درس اول تدریس شد براي آنها تکالیفی را مشخص کردم که باید انجام می دادند اما وقتی که در جلسه بعد وارد کلاس شدند جز همان سه نفر که تقریباً انجام داده بودند، بقیه بدون تغییر در رفتار آنها وارد کلاس شدند. وقتی علت را از آنها پرسیدم بهانه واهی آوردند و به دنبال توجیه کار خود بودند.
۳٫ در حین تدریس مدام با یکدیگر حرف می زدند یا اگر یکی حرفی می زد به جاي دبیر سعی می کردند که او را ساکت کنند تا از این طریق فرصتی براي فرار از درس پیدا کنند.
۴٫ مشاهده می شد در کلاس درس مدام حرکت می کردند و احساس بی قرار ي می کردند یا نفس عمیق می کشیدند و با صداي بلند نفس را از دهان خارج می کردند یا خمیازه می کشیدند یا اجازه بیرون رفتن می خواستند، اگر یکی را اجازه می دادي بیرون از کلاس برود، بقیه هم چنین تقاضایی را داشتند.
مشاهده چنین رفتارهاي غیرطبیعی دانش آموزان در کلاس باعث نگرانی من شد. و براي من ایجاد سوال شد که چرا دانش آموزان رفتار هایی دارند چنین براي بهبودي کار پرسشنامه اي را تهیه کردم در آن سوالاتی را در مورد علاقه آنها به درس و کلاس تاریخ پرسیدم. در این نظرسنجی ۶۸ درصد دانش آموزان علاقه اي به درس و کلاس و ۶۵ درصد هم علاقه اي به دبیر نداشتند. وقتی از فواید درس تاریخ براي سرنوشت آنها در زندگی آینده سوال مطرح کردم، ۷۲ درصد دانش آموزان درس تاریخ را بی فایده دانستند و عنوان کردند که دانستن مطالبش تأثیري در پیشرفت شغلی آینده و زندگی آنها نداردودر ادامه وقتی که خواستم درس هاي ریاضی، علوم، دینی و جغرافیا از لحاظ تأثیر آنها بر زندگی شان رتبه بندي کنند ۷۸ دانش آموزان رتبه شش را به تاریخ دادند. حال سوالی که براي من مطرح است این است
که چرا دانش آموزان به کلاس و درس تاریخ علاقه اي نشان نمی دهند و از آن گریزان هستند؟ من به عنوان دبیر چگونه می توانم علاقه دانش آموزان را به درس تاریخ بهبود بخشم؟
شیوه هاي گرد آوري اطلاعات
منابع گرد آوري اطلاعات من دانش آموزان، اولیا دانش آموزان ، همکاران می باشد . در این راستا روش هایی که براي جمع آوري اطلاعات استفاده کردم عبارتند از:
الف) مشاهده ب) پرسشنامه ج) مصاحبه د) اسنادي
الف) مشاهده: در مشاهده سعی کردم رفتارهایی را که بیانگر بی علاقگی دانش آموزان به درس تاریخ است را مورد توجه قرار دهم و آنها را ثبت کنم و بعد در پی حل آن بر آیم.
در ابتداي سال تحصیلی وقتی وارد کلاس شدم مشاهده کردم بسیاري مشغول حرف زدن هستند. از آنها خواستم که سکوت کلاس را رعایت کند و به حرف هاي من توجه کنند با این حال تعدادي هم تذکر مرا نادیده گرفتند وقتی تدریس درس را شروع کردم دانش آموزان توجهی به درس نداشتند و با حرکاتی که داشتند متوجه شدم احساس بی قرار می کنند. دائماً به بهانه هاي واهی با دوستانشان حرف می زند و اجازه خروج از کلاس را می خواهند. در حین تدریس از آنها سوالاتی در زمینه مطالب تدریس شده از آنها می پرسیدم و جوابی نمی دادند و می گفتند متوجه نشدم و من هم مجدداً توضیح می دادم و یا از بعضی دیگر که متوجه شدند می خواستم که توضیح دهند. با این شیوه سعی داشتم آنها را در تدریس فعال سازم و تمایل آنها را بر شرکت در بحث گروهی برانگیزم اما زیاد موفق نبودم. بعد از اتمام تدریس از یکایک دانش آموزان خواستم متن درس را براي کلاس با صداي بلند بخواند از كل دانش آموزان سه نفر می توانستند درس را خوب بخوانند و بقیه دانش آموزان در حد متوسط بودند. اتفاقاً بعداً همین سه نفري که علاقه بیشتري به مشارکت در بحث کلاس از خود نشان می دهند و تلاش دارند پاسخ سوالات مطرح شده را بدهند درست است که ناتوانی در خواندن براي تمام درس ها مشکلاتی به همراه می آورد اما براي درس تاریخ که بیشتر مفاهیم آن انتزاعی است و دانش آموزان آن را لمس نمی کنند و همچنین فایده اي هم در آن احساس نمی کنند، این مشکلات بیشتراست. ناتوانی در خواندن باعث عدم یادگیري درس و به مرور زمان باعث بی علاقگی به درس تاریخ شده است.
در جلسه دوم هم وارد کلاس شدم وقتی تکالیف دانش آموزان را بررسی کردم دیدم که بسیاري از دانش آموزان باز به جزهمان ۳ نفر بقیه تکالیفشان را انجام ندادند. یا اگر هم انجام دادند ناقص انجام دادند و پرسش هم که از درس قبلی به عمل آورد ام، درس یاد نگرفتند و جوابی به سوالات من ندادند وقتی دلیل را از آنها پرسیدم.
آنها جواب دادند که ما علاقه اي به درس تاریخ نداریم چون فایده اي براي ما ندارد و فقط براي قبول شدن شب امتحان مقداري می خوانیم ونمره ي قبولی را می گیرم تا از این درس خلاص شویم.
ب) پرسشنامه: در پرسشنامه من سوالات مختلفی را مطرح کردم تا علل این بی علاقگی را در دانش آموزان پیدا کنم و بهتر بتوانم با اقدامات درست به درمان آن بپردازم. پایین بودن سطح آرزوها یکی از عواملی است که باعث بی علاقگی دانش آموزان به تحصیل خصوصاً به درس تاریخ شده است.

شما عزیزان می توانید مستندسازی تجربیات دبیران تاریخ که بر اساس اخرین بخش نامه آپدیت و بروز رسانی شده است را در این سایت خریداری کنید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0