مستندسازی تجربیات دبیران ریاضی حل مشکل کم رویی و عدم اعتماد به نفس در دانش اموزان

مستندسازی تجربیات دبیران ریاضی

مستندسازی تجربیات دبیران ریاضی : در رابطه با پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات دبیران ریاضی چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان و معلمان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعاتی با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در مباحثی غیر از  پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات دبیران ریاضی به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست .

آموزش پژوهی

گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که علاوه بر دانش آموزان معلمان نیز در طول دوران تحصیل  و تدریس مهارتهای ذهنی فراوانی  را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله مستندسازی تجربیات دبیران ریاضی به روش نوین امکان پذیر نیست.

اجرای عملی مستندسازی تجربیات دبیران ریاضی

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری و انجام عملی مستندسازی تجربیات دبیران ریاضی مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

لزوم کارکرد پژوهشگر بر پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات دبیران ریاضی

باید خاطرنشان شود که هیچ پژوهش آماده ای را نمی توان به عنوان بهترین مستندسازی تجربیات دبیران ریاضی در تمام موارد برگزید. لذا آشنایی معلمان با  پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات دبیران ریاضی  گوناگون ضروری به نظر می رسد تا آنان بتوانند با توجه به مقاصد آموزشی تعیین شده ، الگوی مناسبی را به کار بندند. و در واقع هیچ پژوهشی در این زمینه مطلق نیست .

آموزش پژوهی

اطلاعات بیشتر در مورد مستندسازی تجربیات دبیران ریاضی

در مورد مستندسازی تجربیات دبیران ریاضی باید بدانید که این موضوع در نظام آموزشی کشور اهمیت بالایی دارد. این موضوع که گفته شد در نظام آموزشی کشور به این معنی نیست که در دیگر کشور ها از اهمیت پایینی برخوردار است. در اصل این طرح مستندسازی تجربیات از کشور های خارجی توسعه یافته به ایران راه یافته است.

مستندسازی تجربیات  از جمله فعالیت هایی بود که اغلب در کشور های اروپایی به اجرا در می آمد. این فعالیت به شدت برای نظام آموزشی کشور ها مزید فایده بود و پس از آن نیز کشور هایی که به دنبال توسعه و افزایش سطح آموزشی خود بودند، به دنبال آن بر آمدند تا بتوانند از پتانسیل بالای این سناریو استفاده کنند.

 نکات ضروری در تدوین فایل هایی نظیر پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات دبیران ریاضی

تا به امروز در جامعه ما در مورد مسئله مستندسازی تجربیات دبیران ریاضی در شرکت ها فراگیری بهتر و تأثیر آن بر معلم پژوهنده و کوشش آنان نظارت چندانی شکل نگرفته میباشد فقدان ابزار مطلوب برای محاسبه پژوهش های انجام شده و به کار گیری از آن در عمل های آموزشی، کنفرانس ها و فراخوان های علمی و آموزشی به شدت دیده می شود.

  • مطالب زاید را حذف فرمایید .
  • مطالب فراموش گردیده را اضافه نمایید
  • مطالب را به ترتیب اهمیت آراسته نمایید.
  • لغات واصطلاحات بغرنج را حذف و بی آلایش نویسی نمائید .
  • مهم ترین نکات را یکبار در آغاز وبار دیگر در انتهای گزارش بیان نمایید.
  • مطالب اساسی را با تاکید نوشته وبا علایمی مانند لبریز نقاشی کردن پررنگ فرمایید.
  • تا جایی که ممکن میباشد از روشی بدیع و خلق کننده برای جذابیت مستندسازی تجربیات دبیران ریاضی به کار گیری نمائید.
  • اغراق نکنید و شعار ندهید .
  • ازبکار بردن لغت ها شاعرانه و مدح وستایش دیگر افراد خویش داری کنید .

نکات مورد توجه در نگارش مستندسازی تجربیات دبیران ریاضی

بخش اعظمی از تحقیقاتی که در شرکت ها فراگیری بهتر انجام یافته میباشد بیشتر درباره ی معلم پژوهنده و به طور تئوری متمرکز میباشد. در شرایطی که هرمورد از راهبردهای اجرائی گردیده کاملا جاری ساختن نشود، شاید دیگر فرصت آن رسیده باشد که به‌دنبال آشنایی راهکارها و هم اینگونه احتمال ها جدیدتری برای معلوم کردن مسائل پژوهشی مربوط باشیم.

  1.  احساسات فردی خویش را نکنید . اما کوشش فرمائید قضاوت نکنید
  2.  در سراسر متن ،غرض اساسی را فراموش نکنید . کناره روی نکنید
  3.  از به عمل بردن افعال مجهول در نگارش مستندسازی تجربیات دبیران ریاضی پرهیز کنید مانند: نقل شده میباشد …..ازارایه داده ها غیر حقیقی (به ویژه اعداد وارقام ) بپرهیزید .

دانلود فایل های مستندسازی تجربیات دبیران ریاضی

دقت داشته باشید که سعی شده فایل های دانلود مستندسازی تجربیات که در پایین برای شما قرار داده شده، از کیفیت بالایی برخوردار باشند. قطعا در مورد کیفیت آنها نمیخواهیم بیش از حد توضیح دهیم و اغراق کنیم اما باید بدانید که تمامی سعی ما این بوده که بتوانیم فایل های با کیفیت موجود را برای شما جمع آوری کنیم و این امر به کمک فرهنگیان عزیز بازنشسته برای ما مقدور شده که از آنها سپاس گذاریم.

آموزش پژوهی

دوستان عزیز مطلب حاضر به منظور  ارائه مستندسازی تجربیات دبیران ریاضی به آموزش و پرورش دوین شده است. در صورت هر گونه سوال با ما تماس بگیرید.

مستندسازی تجربیات دبیران ریاضی چگونگی حل مشکل کم رویی و عدم اعتماد به نفس در دانش اموزان  با فرمت ورد و قابل ویرایش جهت ارائه به فرهنگیان عزیز

سایت smartilamedu تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مستند سازی تجربیات خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است.تیم تخصصی ما اصالت مستندسازی تجربیات دبیران ریاضی را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

سرفصلهای موجود در مستندسازی تجربیات دبیران ریاضی به قرار زیر است :

  • عنوان مطلب پیرامون قضیه چگونگی حل مشکل کم رویی و عدم اعتماد به نفس در دانش اموزان
  • سرآغاز سخن پیرامون قضیه چگونگی حل مشکل کم رویی و عدم اعتماد به نفس در دانش اموزان
  • دیباچه پیرامون قضیه  چگونگی حل مشکل کم رویی و عدم اعتماد به نفس در دانش اموزان
  • درک مشکل پیرامون قضیه چگونگی حل مشکل کم رویی و عدم اعتماد به نفس در دانش اموزان
  • بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه چگونگی حل مشکل کم رویی و عدم اعتماد به نفس در دانش اموزان
  • تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه چگونگی حل مشکل کم رویی و عدم اعتماد به نفس در دانش اموزان
  • مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه چگونگی حل مشکل کم رویی و عدم اعتماد به نفس در دانش اموزان
  • بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با چگونگی حل مشکل کم رویی و عدم اعتماد به نفس در دانش اموزان
  • وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات چگونگی حل مشکل کم رویی و عدم اعتماد به نفس در دانش اموزان
  • بررسی بیشتر در رابطه با چگونگی حل مشکل کم رویی و عدم اعتماد به نفس در دانش اموزان
  • ارائه مستندات پیرامون چگونگی حل مشکل کم رویی و عدم اعتماد به نفس در دانش اموزان
  • پیش بینی نتایج در مورد چگونگی حل مشکل کم رویی و عدم اعتماد به نفس در دانش اموزان
  • راهکارها پیرامون قضیه چگونگی حل مشکل کم رویی و عدم اعتماد به نفس در دانش اموزان
  • رفرنس و منبع مورد استفاده چگونگی حل مشکل کم رویی و عدم اعتماد به نفس در دانش اموزان

پيشينه تحقيق
داخلي
رمضاني (۱۳۷۳) در پژوهشي (پايان نامه كارشناسي ارشد دانشگاه فردوسي) تحت عنوان ((تكنيك هاي آموزش ابزار وجود در درمان كمرويي و عدم قاطعيت دانش جويان ))۳۰ از افراد را به طور تصادفي انتخاب نموده و ارزيابي كرد.بررسي ها نشان داد كه ميزان ابزار و جود گروه آزمايش و كنترل در سطح ۱% تفوت معنا داري با هم دارند و نگرش آزمودنيهادر باره رفتار خود تغيير معناداري در طول زمان داشته است .
پژوهشي با عنوان (( كمرويي كودكان و اعتياد اينترنتي ))توسط محمد نژاد (بانك اطلاعات ايران) ۱۳۸۶انجام شد يافته ها حاكي از اين بود در مدارس راهنمايي رابطه مهمي بين كمرويي و اعتياد به اينترنت وجود دارد به طوري كه كمرو ها به اينترنت بيشتر معتاد بودند.
حيدر پور و همكاران (۱۳۷۸) (فصلنامه انديشه هاي تازه در علوم تربيتي ۴،۴۱-۵۲)در پژوهشي به بررسي تاثير آموزش مهارت هاي برقراري ارتباط موثر بر افزايش عزت نفس و كاهش كمرويي معلولان جسمي استان تهران پرداختند.نتايج نشان داد بين عملكرد افراد دو گروه آموزش مهارت هاي برقراري ارتباط موثردر افزايش عزت نفس معلولان تاثير دارد .و بين عملكرد افراد دو گروه آموزش مهارت هاي برقراري ارتباط موثر دركاهش كمرويي معلولان تاثير دارد .
در پژوهشي با عنوان بررسي اثربخشي سايكودرام بر عزت نفس و كمرويي دانش آموزان كه توسط معصومه رجايي(پايان نامه كارشناسي ارشد دانشگاه تربت جام )انجام شده مشخص شده كه انجام فعاليت هاي نمايشي و برقراري ارتباط با ديگران مي تواند د ركاهش كمرويي موثر باشد
پژوهش هاي خارجي
مطالعه اي توسط گري تراپ در سال ۱۹۸۲(واناجا،اسنهالاو ديگو مارتي ؛ترجمه باقري ۱۳۸۵) (انتشارات به نشر آستان قدس رضوي ) با عنوان همبستگي كمرويي با افسردگي ،اضطراب وعملكرد تحصيلي انجام شد.ميان كمرويي و اضطراب و افسردگي همبستگي مثبت بدست آمد و مي تواند در پايه هاي بالاتر نقش مهمي در اجتناب از ارتباط هاي متقابل اجتماعي ايفا كند.
لينچ وچوسا در سال ۱۹۹۶ (ترجمه رفاهي،۱۳۸۰گزارش كار مشاوره شهر شيراز ،نشريه تعليم وتربيت استثنايي ۳۵-۴۳ )درقالب فعاليت هاي هنري نظير رقص ،نمايش وموسيقي بررسي كرد و متوجه شد ميزان بهبود در عزت نفس و فعاليت اجتماعي درآزمودني ها چشمگير است .

يافته هاي علمي
تعريف كمرويي
كمرويي يك توجه غيرعادي و مضطربانه به خويشتن دريك موقعيت اجتماعي است كه در نتيجه آن فرد دچار نوعي تنش رواني- عضلاني شده، شرايط عاطفي و شناختي اش متأثر مي گردد و زمينه بروزرفتارهاي خام و نسنجيده و واكنش هاي نامناسب در وي فراهم مي شود. به عبارت ديگر پديده كمرويي به يك مشكل رواني- اجتماعي و آزاردهنده شخصي مربوط مي شود كه همواره به صورت يك ناتواني يا معلوليت اجتماعي ظاهر مي گردد به كلام ساده يعني خود توجهي فوق العاده و ترس از مواجه شدن با ديگران. ( افروز،‌۱۳۷۹روانشناسي كمرويي و روش هاي درمان- نشر فرهنگ اسلامي)
كمرويي را مي توان به عنوان يك احساس ناراحتي يا بازداريدر موقعيت هاي ميان شخصي يا اجتماعي كه فرد را از پيگيري اهداف تحصيلي و اجتماعي اش بازمي دارد تعريف كرد. كمرويي به خود کانوني مفرط،‌ نگراني و اشتغال ذهني مكرر همراه با افكار و احساسات مربوط به واكنش هاي فيزيكي،‌ شدت يافتن ضربان قلب و… منجر مي گردد. ( واناجا،‌ اسنهالاتا و ديگومارتي؛‌ترجمه نادر باقري،‌۱۳۸۵).
كمرويي، خود توجهي بيش از حد وترس از مواجه شدن با ديگران است بطوري كه روبه روشدن با افرادجديدي را كه فرد در زندگي روزمره به آنها نياز دارد را مشكل مي سازد. (اكبري، مشكلات نوجواني و جواني، انتشارات معبود، ۱۳۷۴).

شما عزیزان می توانید مستندسازی تجربیات دبیران ریاضی که بر اساس اخرین بخش نامه آپدیت و بروز رسانی شده است را در این سایت خریداری کنید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0