مستندسازی تجربیات دبیران ریاضی علاقه مند کردن دانش آموزان به رسم هندسی با فعاليت هاي تكميلي  

مستندسازی تجربیات دبیران ریاضی

مستندسازی تجربیات دبیران ریاضی : در رابطه با پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات دبیران ریاضی چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان و معلمان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعاتی با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در مباحثی غیر از  پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات دبیران ریاضی به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست .

آموزش پژوهی

گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که علاوه بر دانش آموزان معلمان نیز در طول دوران تحصیل  و تدریس مهارتهای ذهنی فراوانی  را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله مستندسازی تجربیات دبیران ریاضی به روش نوین امکان پذیر نیست.

اجرای عملی مستندسازی تجربیات دبیران ریاضی

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری و انجام عملی مستندسازی تجربیات دبیران ریاضی مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

لزوم کارکرد پژوهشگر بر پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات دبیران ریاضی

باید خاطرنشان شود که هیچ پژوهش آماده ای را نمی توان به عنوان بهترین مستندسازی تجربیات دبیران ریاضی در تمام موارد برگزید. لذا آشنایی معلمان با  پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات دبیران ریاضی  گوناگون ضروری به نظر می رسد تا آنان بتوانند با توجه به مقاصد آموزشی تعیین شده ، الگوی مناسبی را به کار بندند. و در واقع هیچ پژوهشی در این زمینه مطلق نیست .

آموزش پژوهی

اطلاعات بیشتر در مورد مستندسازی تجربیات دبیران ریاضی

در مورد مستندسازی تجربیات دبیران ریاضی باید بدانید که این موضوع در نظام آموزشی کشور اهمیت بالایی دارد. این موضوع که گفته شد در نظام آموزشی کشور به این معنی نیست که در دیگر کشور ها از اهمیت پایینی برخوردار است. در اصل این طرح مستندسازی تجربیات از کشور های خارجی توسعه یافته به ایران راه یافته است.

مستندسازی تجربیات  از جمله فعالیت هایی بود که اغلب در کشور های اروپایی به اجرا در می آمد. این فعالیت به شدت برای نظام آموزشی کشور ها مزید فایده بود و پس از آن نیز کشور هایی که به دنبال توسعه و افزایش سطح آموزشی خود بودند، به دنبال آن بر آمدند تا بتوانند از پتانسیل بالای این سناریو استفاده کنند.

 نکات ضروری در تدوین فایل هایی نظیر پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات دبیران ریاضی

تا به امروز در جامعه ما در مورد مسئله مستندسازی تجربیات دبیران ریاضی در شرکت ها فراگیری بهتر و تأثیر آن بر معلم پژوهنده و کوشش آنان نظارت چندانی شکل نگرفته میباشد فقدان ابزار مطلوب برای محاسبه پژوهش های انجام شده و به کار گیری از آن در عمل های آموزشی، کنفرانس ها و فراخوان های علمی و آموزشی به شدت دیده می شود.

  • مطالب زاید را حذف فرمایید .
  • مطالب فراموش گردیده را اضافه نمایید
  • مطالب را به ترتیب اهمیت آراسته نمایید.
  • لغات واصطلاحات بغرنج را حذف و بی آلایش نویسی نمائید .
  • مهم ترین نکات را یکبار در آغاز وبار دیگر در انتهای گزارش بیان نمایید.
  • مطالب اساسی را با تاکید نوشته وبا علایمی مانند لبریز نقاشی کردن پررنگ فرمایید.
  • تا جایی که ممکن میباشد از روشی بدیع و خلق کننده برای جذابیت مستندسازی تجربیات دبیران ریاضی به کار گیری نمائید.
  • اغراق نکنید و شعار ندهید .
  • ازبکار بردن لغت ها شاعرانه و مدح وستایش دیگر افراد خویش داری کنید .

نکات مورد توجه در نگارش مستندسازی تجربیات دبیران ریاضی

بخش اعظمی از تحقیقاتی که در شرکت ها فراگیری بهتر انجام یافته میباشد بیشتر درباره ی معلم پژوهنده و به طور تئوری متمرکز میباشد. در شرایطی که هرمورد از راهبردهای اجرائی گردیده کاملا جاری ساختن نشود، شاید دیگر فرصت آن رسیده باشد که به‌دنبال آشنایی راهکارها و هم اینگونه احتمال ها جدیدتری برای معلوم کردن مسائل پژوهشی مربوط باشیم.

  1.  احساسات فردی خویش را نکنید . اما کوشش فرمائید قضاوت نکنید
  2.  در سراسر متن ،غرض اساسی را فراموش نکنید . کناره روی نکنید
  3.  از به عمل بردن افعال مجهول در نگارش مستندسازی تجربیات دبیران ریاضی پرهیز کنید مانند: نقل شده میباشد …..ازارایه داده ها غیر حقیقی (به ویژه اعداد وارقام ) بپرهیزید .

دانلود فایل های مستندسازی تجربیات دبیران ریاضی

دقت داشته باشید که سعی شده فایل های دانلود مستندسازی تجربیات که در پایین برای شما قرار داده شده، از کیفیت بالایی برخوردار باشند. قطعا در مورد کیفیت آنها نمیخواهیم بیش از حد توضیح دهیم و اغراق کنیم اما باید بدانید که تمامی سعی ما این بوده که بتوانیم فایل های با کیفیت موجود را برای شما جمع آوری کنیم و این امر به کمک فرهنگیان عزیز بازنشسته برای ما مقدور شده که از آنها سپاس گذاریم.

آموزش پژوهی

دوستان عزیز مطلب حاضر به منظور  ارائه مستندسازی تجربیات دبیران ریاضی به آموزش و پرورش دوین شده است. در صورت هر گونه سوال با ما تماس بگیرید.

مستندسازی تجربیات دبیران ریاضی چگونگی علاقه مند کردن دانش آموزان به رسم هندسی با فعاليت هاي تكميلي  با فرمت ورد و قابل ویرایش جهت ارائه به فرهنگیان عزیز

سایت smartilamedu تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مستند سازی تجربیات خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است.تیم تخصصی ما اصالت مستندسازی تجربیات دبیران ریاضی را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

سرفصلهای موجود در مستندسازی تجربیات دبیران ریاضی به قرار زیر است :

  • عنوان مطلب پیرامون قضیه چگونگی علاقه مند کردن دانش آموزان به رسم هندسی با فعاليت هاي تكميلي
  • سرآغاز سخن پیرامون قضیه چگونگی علاقه مند کردن دانش آموزان به رسم هندسی با فعاليت هاي تكميلي
  • دیباچه پیرامون قضیه  چگونگی علاقه مند کردن دانش آموزان به رسم هندسی با فعاليت هاي تكميلي
  • درک مشکل پیرامون قضیه چگونگی علاقه مند کردن دانش آموزان به رسم هندسی با فعاليت هاي تكميلي
  • بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه چگونگی علاقه مند کردن دانش آموزان به رسم هندسی با فعاليت هاي تكميلي
  • تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه چگونگی علاقه مند کردن دانش آموزان به رسم هندسی با فعاليت هاي تكميلي
  • مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه چگونگی علاقه مند کردن دانش آموزان به رسم هندسی با فعاليت هاي تكميلي
  • بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با چگونگی علاقه مند کردن دانش آموزان به رسم هندسی با فعاليت هاي تكميلي
  • وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات چگونگی علاقه مند کردن دانش آموزان به رسم هندسی با فعاليت هاي تكميلي
  • بررسی بیشتر در رابطه با چگونگی علاقه مند کردن دانش آموزان به رسم هندسی با فعاليت هاي تكميلي
  • ارائه مستندات پیرامون چگونگی علاقه مند کردن دانش آموزان به رسم هندسی با فعاليت هاي تكميلي
  • پیش بینی نتایج در مورد چگونگی علاقه مند کردن دانش آموزان به رسم هندسی با فعاليت هاي تكميلي
  • راهکارها پیرامون قضیه چگونگی علاقه مند کردن دانش آموزان به رسم هندسی با فعاليت هاي تكميلي
  • رفرنس و منبع مورد استفاده چگونگی علاقه مند کردن دانش آموزان به رسم هندسی با فعاليت هاي تكميلي

عنوان : تعمیم و تطبیق کاربرد رسم ریاضی
هدف : – آشنایی دانش آموزان با کاربرد و کارائی رسم های تزیینی و فنی در مکان ها و موقعیت های مختلف
– به قول نژاد صادقي ( ۱۳۷۶ ) ایجاد یک تصویر عینی ساده و روشن در ذهن آنان و فراهم آوردن زمینه برای علاقه مندی بیشتر فراگيران است .
اجرا : از همان اوایل سال در نيمه دوم مهرماه به بخش رسم هندسه كه رسیدیم تصاویری در مورد کاربرد رسم ها در زمینه های مختلف به آنان نشان دادم تا با دیدن کاربرد رسم ها در مکا ن ها و موارد متفاوت زمینه علاقه مندی آنان را ایجاد نمایم و توجه آنان را به اين قسمت جلب نمايم . (پیوست شماره۱۳ ص۴۴)
برای این کار صفحاتی از رسم های متفاوت اول و دوم وسوم راهنمایی با کاربردهایشان را در موقعیت های متفاوت به آنها نشان دادم . از جمله :
-کاربرد رسم صفحه ۲۸ کتاب ریاضی سوم راهنمایی در آینه کاری . (پیوست شماره۱۴ ص۴۵)
-کاربرد رسم صفحه ۴۹ کتاب ریاضی سوم راهنمایی در سرامیک و کاشی (پیوست شماره۱۵ ص۴۶ )
-در رسم صفحه ۴۰کتاب ریاضی دوم راهنمایی به دانش آموزان طراحی را آموزش داده که صفحه را شطرنجی نموده و الگوی مورد نظر را در آن طراحی کنند که این مورد را در کاشی کاری ، قالی بافی ، آجرنمای جدید و قدیم ، گلیم بافی و…. می توان مشاهده کرد . (پیوست شماره۱۶ از ص۴۷ تا ص ۵۱)
– کاربرد رسم صفحه ۱۸۷ کتاب ریاضی دوم راهنمایی همان رسم فنی بوده که من طرحی از رسم فنی یا قطعات بوشینگی و رزینی را به آنان نشان دادم که با طراحی و ساخت این وسیله توسط متخصصان کشورمان دیگر لزومی به وارد کردن آن قطعه از کشور ژاپن نيست . (پیوست شماره ۱۸ ص۵۲)
– همچنین هدف رسم صفحه ۱۲۶ کتاب ریاضی دوم راهنمایی آموزش نقشه کشی وپلان و نما یعنی همان رسم فنی می باشد كه به اين منظور چند نما و پلان را به آنان نشان دادم. (پیوست شماره ۱۹ ص۵۳)
البته امروزه با استعانت از شیوه های علمی ارائه شده به راحتی می توان با استفاده از روش های سنتی یا رایانه ها و برنامه های اتوکد و … ساختمان ها و تاسیسات بزرگ را به وسیله نقشه کشی به تصویر کشید و برای ساخت در اختیار متخصصان قرار داد .

– حال کمی زمینه برای علاقه مندی و آشنایی آنان با کاربرد رسم هندسی بوجود آمده بود (پیوست شماره۲۰ ص۵۴)که باید اقدام به فعالیت های بعدی می کردم .فعاليت هاي انجام شده را با همكارانم در هر بخش در ميان مي گذاشتم كه بسيار مورد توجه وتاييد ايشان قرار مي گرفت . ( پيوست شماره ۲۱ ص۵۴)

اجرای راه حل دوم
عنوان : آموزش طرحی با نام گره
هدف : – آشنايی بارسم تزيينی
– تعمیم و تعميق یادگیری رسم ریاضی جهت تقویت استعداد توان مندی های دانش آموزان
اجرا
در اجرای راه کارهای سال گذشته کتاب نقش به روایت هندسه ، معرفی گردیده شد که در آن به این نکته اشاره شد که برای کشیدن طرح هندسی ، لازم به رسم کلیه طرح نیست بلکه با کشیدن قسمتی از آن با دوران یا انتقال می توان شکل را کامل کرد .
در تاريخ ۸/۹/۸۷ رسم طرحی به نام گره را به دانش آموزان معرفی کردم که در آن ۱۲/۱ از شکل رسم می شود و با دوران طرح کامل می گردد و کاربرد آن را در قسمت های مختلف از جمله درب های مشبک رنگی ، منبت کاری ، آینه کاری ، خاتم کاری ، میناکاری ، فرش، کاشی کاری و….نشان دادم . (پیوست شماره ۲۲ از ص۵۵ تا ص۵۸)
در این طرح با دانش آموزان به این هدف نیز رسیدیم که می توان یک طرح را رسم کرد ولی در موارد و کاربردهای متفاوتی به کار بست . تا این جا با راه کارهایم توانسته بودم نظر دانش آموزان را به رسم جلب کنم و زمینه ای برای علاقه مندی آنان ایجاد نموده و جوابی برای این سوال که همیشه برای دانش آموزان مطرح بود که « رسم چه کارش به ریاضی ؟ » پیدا کنم .
در این قسمت نیز با همکارانم سركار خانم ها سلطاني ، اوجي و زارع در مورد اجرای این مرحله و مرحله ی بعدی صحبت و تبادل نظر داشتم و از راهنمايي آنها بهره گرفتم . (پیوست شماره ۲۳ ص۵۸)

شما عزیزان می توانید مستندسازی تجربیات دبیران ریاضی که بر اساس اخرین بخش نامه آپدیت و بروز رسانی شده است را در این سایت خریداری کنید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09187518105

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0