مستندسازی تجربیات دبیران زبان انگلیسی بهبود مهارت نوشتاری دانش آموزان در درس زبان انگلیسی

مستندسازی تجربیات دبیران زبان انگلیسی

مستندسازی تجربیات دبیران زبان انگلیسی : در رابطه با پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات دبیران زبان انگلیسی چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان و معلمان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعاتی با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در مباحثی غیر از  پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات دبیران زبان انگلیسی به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست .

آموزش پژوهی

گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که علاوه بر دانش آموزان معلمان نیز در طول دوران تحصیل  و تدریس مهارتهای ذهنی فراوانی  را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله مستندسازی تجربیات دبیران زبان انگلیسی به روش نوین امکان پذیر نیست.

اجرای عملی مستندسازی تجربیات دبیران زبان انگلیسی

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری و انجام عملی مستندسازی تجربیات دبیران زبان انگلیسی مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

لزوم کارکرد پژوهشگر بر پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات دبیران زبان انگلیسی

باید خاطرنشان شود که هیچ پژوهش آماده ای را نمی توان به عنوان بهترین مستندسازی تجربیات دبیران زبان انگلیسی در تمام موارد برگزید. لذا آشنایی معلمان با  پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات دبیران زبان انگلیسی  گوناگون ضروری به نظر می رسد تا آنان بتوانند با توجه به مقاصد آموزشی تعیین شده ، الگوی مناسبی را به کار بندند. و در واقع هیچ پژوهشی در این زمینه مطلق نیست .

آموزش پژوهی

اطلاعات بیشتر در مورد مستندسازی تجربیات دبیران زبان انگلیسی

در مورد مستندسازی تجربیات دبیران زبان انگلیسی باید بدانید که این موضوع در نظام آموزشی کشور اهمیت بالایی دارد. این موضوع که گفته شد در نظام آموزشی کشور به این معنی نیست که در دیگر کشور ها از اهمیت پایینی برخوردار است. در اصل این طرح مستندسازی تجربیات از کشور های خارجی توسعه یافته به ایران راه یافته است.

مستندسازی تجربیات  از جمله فعالیت هایی بود که اغلب در کشور های اروپایی به اجرا در می آمد. این فعالیت به شدت برای نظام آموزشی کشور ها مزید فایده بود و پس از آن نیز کشور هایی که به دنبال توسعه و افزایش سطح آموزشی خود بودند، به دنبال آن بر آمدند تا بتوانند از پتانسیل بالای این سناریو استفاده کنند.

 نکات ضروری در تدوین فایل هایی نظیر پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات دبیران زبان انگلیسی

تا به امروز در جامعه ما در مورد مسئله مستندسازی تجربیات دبیران زبان انگلیسی در شرکت ها فراگیری بهتر و تأثیر آن بر معلم پژوهنده و کوشش آنان نظارت چندانی شکل نگرفته میباشد فقدان ابزار مطلوب برای محاسبه پژوهش های انجام شده و به کار گیری از آن در عمل های آموزشی، کنفرانس ها و فراخوان های علمی و آموزشی به شدت دیده می شود.

  • مطالب زاید را حذف فرمایید .
  • مطالب فراموش گردیده را اضافه نمایید
  • مطالب را به ترتیب اهمیت آراسته نمایید.
  • لغات واصطلاحات بغرنج را حذف و بی آلایش نویسی نمائید .
  • مهم ترین نکات را یکبار در آغاز وبار دیگر در انتهای گزارش بیان نمایید.
  • مطالب اساسی را با تاکید نوشته وبا علایمی مانند لبریز نقاشی کردن پررنگ فرمایید.
  • تا جایی که ممکن میباشد از روشی بدیع و خلق کننده برای جذابیت مستندسازی تجربیات دبیران زبان انگلیسی به کار گیری نمائید.
  • اغراق نکنید و شعار ندهید .
  • ازبکار بردن لغت ها شاعرانه و مدح وستایش دیگر افراد خویش داری کنید .

نکات مورد توجه در نگارش مستندسازی تجربیات دبیران زبان انگلیسی

بخش اعظمی از تحقیقاتی که در شرکت ها فراگیری بهتر انجام یافته میباشد بیشتر درباره ی معلم پژوهنده و به طور تئوری متمرکز میباشد. در شرایطی که هرمورد از راهبردهای اجرائی گردیده کاملا جاری ساختن نشود، شاید دیگر فرصت آن رسیده باشد که به‌دنبال آشنایی راهکارها و هم اینگونه احتمال ها جدیدتری برای معلوم کردن مسائل پژوهشی مربوط باشیم.

  1.  احساسات فردی خویش را نکنید . اما کوشش فرمائید قضاوت نکنید
  2.  در سراسر متن ،غرض اساسی را فراموش نکنید . کناره روی نکنید
  3.  از به عمل بردن افعال مجهول در نگارش مستندسازی تجربیات دبیران زبان انگلیسی پرهیز کنید مانند: نقل شده میباشد …..ازارایه داده ها غیر حقیقی (به ویژه اعداد وارقام ) بپرهیزید .

دانلود فایل های مستندسازی تجربیات دبیران زبان انگلیسی

دقت داشته باشید که سعی شده فایل های دانلود مستندسازی تجربیات که در پایین برای شما قرار داده شده، از کیفیت بالایی برخوردار باشند. قطعا در مورد کیفیت آنها نمیخواهیم بیش از حد توضیح دهیم و اغراق کنیم اما باید بدانید که تمامی سعی ما این بوده که بتوانیم فایل های با کیفیت موجود را برای شما جمع آوری کنیم و این امر به کمک فرهنگیان عزیز بازنشسته برای ما مقدور شده که از آنها سپاس گذاریم.

آموزش پژوهی

دوستان عزیز مطلب حاضر به منظور  ارائه مستندسازی تجربیات دبیران زبان انگلیسی به آموزش و پرورش دوین شده است. در صورت هر گونه سوال با ما تماس بگیرید.

مستندسازی تجربیات دبیران زبان انگلیسی چگونگی بهبود مهارت نوشتاری دانش آموزان در درس زبان انگلیسی  با فرمت ورد و قابل ویرایش جهت ارائه به فرهنگیان عزیز

سایت smartilamedu تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مستند سازی تجربیات خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است.تیم تخصصی ما اصالت مستندسازی تجربیات دبیران زبان انگلیسی را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

سرفصلهای موجود در مستندسازی تجربیات دبیران زبان انگلیسی به قرار زیر است :

  • عنوان مطلب پیرامون قضیه چگونگی بهبود مهارت نوشتاری دانش آموزان در درس زبان انگلیسی
  • سرآغاز سخن پیرامون قضیه چگونگی بهبود مهارت نوشتاری دانش آموزان در درس زبان انگلیسی
  • دیباچه پیرامون قضیه  چگونگی بهبود مهارت نوشتاری دانش آموزان در درس زبان انگلیسی
  • درک مشکل پیرامون قضیه چگونگی بهبود مهارت نوشتاری دانش آموزان در درس زبان انگلیسی
  • بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه چگونگی بهبود مهارت نوشتاری دانش آموزان در درس زبان انگلیسی
  • تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه چگونگی بهبود مهارت نوشتاری دانش آموزان در درس زبان انگلیسی
  • مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه چگونگی بهبود مهارت نوشتاری دانش آموزان در درس زبان انگلیسی
  • بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با چگونگی بهبود مهارت نوشتاری دانش آموزان در درس زبان انگلیسی
  • وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات چگونگی بهبود مهارت نوشتاری دانش آموزان در درس زبان انگلیسی
  • بررسی بیشتر در رابطه با چگونگی بهبود مهارت نوشتاری دانش آموزان در درس زبان انگلیسی
  • ارائه مستندات پیرامون چگونگی بهبود مهارت نوشتاری دانش آموزان در درس زبان انگلیسی
  • پیش بینی نتایج در مورد چگونگی بهبود مهارت نوشتاری دانش آموزان در درس زبان انگلیسی
  • راهکارها پیرامون قضیه چگونگی بهبود مهارت نوشتاری دانش آموزان در درس زبان انگلیسی
  • رفرنس و منبع مورد استفاده چگونگی بهبود مهارت نوشتاری دانش آموزان در درس زبان انگلیسی

انتخاب راه حل ها :
پس از در میان گذاشتن راه حل های پیشنهادی با مدیر محترم آموزشگاه و تعدادی از همکاران و مشاورین محترم و با مشورت و هم فکری با آنها به انتخاب چند راه حل پرداختم. راه حل های انتخابی به شرح زیر می باشد:
۱- برای ایجاد انگیزه در دانش آموزان رقابت های گروهی را تشویق کردم به این طریق که از دانش آموزان خواستم مطالب و لغات مرتبط با درس را از قسمت های مختلف روزنامه ها و مجلات انگلیسی پیدا کرده و آنها را در دفتر مخصوصی بچسبانند. هر گروه که بتواند تعداد لغات بیشتری را جمع آوری کند امتیاز بیشتری خواهد گرفت. همچنین از دانش آموزان خواسته شد که به نوشته ها و برچسب های انگلیسی دفتر چه های راهنما (کاتالوگ ها) و همچنین لوازم منزل توجه بیشتری داشته باشند. و لغات مرتبط را جمع آوری کنند. گروهی که لغات بیشتری پیدا کند برنده رقابت خواهد بود. همچنین برای ایجاد یادگیری مشارکتی در کلاس از گروه ها خواسته شد که مطالب جمع آوری شده را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. و در پایان هر درس هم مهارت های نوشتاری دانش آموزان ارزیابی می شد. البته نه به صورت قدیمی یا به عبارتی همان روش دیکته گویی بلکه به این شیوه که به دانش آموزان تصاویری داده می شد و از آنها خواسته می شد که جمله مربوطه به آن تصویر را بنویسند.
۲- کاربرگ هایی برای هر درس تهیه شده بود که برای کار در منزل اختصاص داده می شد. و دانش آموزان پس از انجام آن در منزل جلسه بعد در کلاس به صورت گروهی ( peer correction) آن را تصحیح می کردند و مشکلاتشان برطرف می شد.
۳- Composition یا نگارش . در این روش با توجه به موضوع هر درس از آنها خواسته می شد که حد اقل یک پاراگراف در ارتباط با موضوع همان درس بنویسند به عنوان مثال با توجه به موضوع درس پنجم از آنها خواسته شد که شهر خودشان را به یک توریست معرفی کنند و حد اقل یک پاراگراف در مورد شهر خودشان بنویسند . و یا با توجه به موضوع درس ششم از آنها خواسته شد روستای خود را به دیگران معرفی کنند. و در مورد مکان های دیدنی شهر و روستای خود مطالبی بنویسند. یا با توجه به موضوع درس دوم لیستی از فعالیت های روزانه و هفتگی خود تهیه کنند که همین امر باعث تمرین بیشتر و بهبود مهارت های نوشتاری آنها شد.
۴- روش دیگری که به دانش آموزان کمک کرد بازنویسی مکالمات کتاب بود که دانش آموزان در این روش مکالمات را در مورد خودشان بازنویسی کنند. و آن را با توجه به شرایطشان تغییر دهند. که همین امر به نوبه خود تمرینی برای بهبود نوشتن محسوب می شد.
اعتبار بخشی به راه حل ها :
دراین مرحله برای اینکه یافته های تحقیق علمی، دارای اعتبار باشد ضرورت داشت ، افرادی با تجربه و با صلاحیت آن را ارزیابی کنند. به همین دلیل گروهی که شامل مدیریت محترم آموزشگاه و همکاران بودند، را به عنوان منتقد و ناظر کار خود انتخاب کرده، تا پیشرفت طرح ، از نظرات و نقادی آنان بهره مند گردم.
به لطف الهی ، راه حل های انتخابی مورد تایید همکاران گرامی و مدیر محترم آموزشگاه قرار گرفت . بنابراین توانستم با اطمینان بیشتر راه حل های انتخابی خود را به مرحله ی اجرا در آورم.

شما عزیزان می توانید مستندسازی تجربیات دبیران زبان انگلیسی که بر اساس اخرین بخش نامه آپدیت و بروز رسانی شده است را در این سایت خریداری کنید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0