مستندسازی تجربیات دبیر اجتماعی تقویت هویت ملی اسلامی دانش آموزانم با کار بست آیات قرآن

مستندسازی تجربیات دبیر اجتماعی

مستندسازی تجربیات دبیر اجتماعی : در رابطه با پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات دبیر اجتماعی چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان و معلمان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعاتی با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در مباحثی غیر از  پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات دبیر اجتماعی به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست .

آموزش پژوهی

گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که علاوه بر دانش آموزان معلمان نیز در طول دوران تحصیل  و تدریس مهارتهای ذهنی فراوانی  را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله مستندسازی تجربیات دبیر اجتماعی به روش نوین امکان پذیر نیست.

اجرای عملی مستندسازی تجربیات دبیر اجتماعی

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری و انجام عملی مستندسازی تجربیات دبیر اجتماعی مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

لزوم کارکرد پژوهشگر بر پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات دبیر اجتماعی

باید خاطرنشان شود که هیچ پژوهش آماده ای را نمی توان به عنوان بهترین مستندسازی تجربیات دبیر اجتماعی در تمام موارد برگزید. لذا آشنایی معلمان با  پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات دبیر اجتماعی  گوناگون ضروری به نظر می رسد تا آنان بتوانند با توجه به مقاصد آموزشی تعیین شده ، الگوی مناسبی را به کار بندند. و در واقع هیچ پژوهشی در این زمینه مطلق نیست .

آموزش پژوهی

اطلاعات بیشتر در مورد مستندسازی تجربیات دبیر اجتماعی

در مورد مستندسازی تجربیات دبیر اجتماعی باید بدانید که این موضوع در نظام آموزشی کشور اهمیت بالایی دارد. این موضوع که گفته شد در نظام آموزشی کشور به این معنی نیست که در دیگر کشور ها از اهمیت پایینی برخوردار است. در اصل این طرح مستندسازی تجربیات از کشور های خارجی توسعه یافته به ایران راه یافته است.

مستندسازی تجربیات  از جمله فعالیت هایی بود که اغلب در کشور های اروپایی به اجرا در می آمد. این فعالیت به شدت برای نظام آموزشی کشور ها مزید فایده بود و پس از آن نیز کشور هایی که به دنبال توسعه و افزایش سطح آموزشی خود بودند، به دنبال آن بر آمدند تا بتوانند از پتانسیل بالای این سناریو استفاده کنند.

 نکات ضروری در تدوین فایل هایی نظیر پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات دبیر اجتماعی

تا به امروز در جامعه ما در مورد مسئله مستندسازی تجربیات دبیر اجتماعی در شرکت ها فراگیری بهتر و تأثیر آن بر معلم پژوهنده و کوشش آنان نظارت چندانی شکل نگرفته میباشد فقدان ابزار مطلوب برای محاسبه پژوهش های انجام شده و به کار گیری از آن در عمل های آموزشی، کنفرانس ها و فراخوان های علمی و آموزشی به شدت دیده می شود.

  • مطالب زاید را حذف فرمایید .
  • مطالب فراموش گردیده را اضافه نمایید
  • مطالب را به ترتیب اهمیت آراسته نمایید.
  • لغات واصطلاحات بغرنج را حذف و بی آلایش نویسی نمائید .
  • مهم ترین نکات را یکبار در آغاز وبار دیگر در انتهای گزارش بیان نمایید.
  • مطالب اساسی را با تاکید نوشته وبا علایمی مانند لبریز نقاشی کردن پررنگ فرمایید.
  • تا جایی که ممکن میباشد از روشی بدیع و خلق کننده برای جذابیت مستندسازی تجربیات دبیر اجتماعی به کار گیری نمائید.
  • اغراق نکنید و شعار ندهید .
  • ازبکار بردن لغت ها شاعرانه و مدح وستایش دیگر افراد خویش داری کنید .

نکات مورد توجه در نگارش مستندسازی تجربیات دبیر اجتماعی

بخش اعظمی از تحقیقاتی که در شرکت ها فراگیری بهتر انجام یافته میباشد بیشتر درباره ی معلم پژوهنده و به طور تئوری متمرکز میباشد. در شرایطی که هرمورد از راهبردهای اجرائی گردیده کاملا جاری ساختن نشود، شاید دیگر فرصت آن رسیده باشد که به‌دنبال آشنایی راهکارها و هم اینگونه احتمال ها جدیدتری برای معلوم کردن مسائل پژوهشی مربوط باشیم.

  1.  احساسات فردی خویش را نکنید . اما کوشش فرمائید قضاوت نکنید
  2.  در سراسر متن ،غرض اساسی را فراموش نکنید . کناره روی نکنید
  3.  از به عمل بردن افعال مجهول در نگارش مستندسازی تجربیات دبیر اجتماعی پرهیز کنید مانند: نقل شده میباشد …..ازارایه داده ها غیر حقیقی (به ویژه اعداد وارقام ) بپرهیزید .

دانلود فایل های مستندسازی تجربیات دبیر اجتماعی

دقت داشته باشید که سعی شده فایل های دانلود مستندسازی تجربیات که در پایین برای شما قرار داده شده، از کیفیت بالایی برخوردار باشند. قطعا در مورد کیفیت آنها نمیخواهیم بیش از حد توضیح دهیم و اغراق کنیم اما باید بدانید که تمامی سعی ما این بوده که بتوانیم فایل های با کیفیت موجود را برای شما جمع آوری کنیم و این امر به کمک فرهنگیان عزیز بازنشسته برای ما مقدور شده که از آنها سپاس گذاریم.

آموزش پژوهی

دوستان عزیز مطلب حاضر به منظور  ارائه مستندسازی تجربیات دبیر اجتماعی به آموزش و پرورش دوین شده است. در صورت هر گونه سوال با ما تماس بگیرید.

مستندسازی تجربیات دبیر اجتماعی چگونگی تقویت هویت ملی اسلامی دانش آموزانم با کار بست آیات قرآن در درس مطالعات اجتماعی با فرمت ورد و قابل ویرایش جهت ارائه به فرهنگیان عزیز

سایت smartilamedu تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مستند سازی تجربیات خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است.تیم تخصصی ما اصالت مستندسازی تجربیات دبیر اجتماعی را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

سرفصلهای موجود در مستندسازی تجربیات دبیر اجتماعی به قرار زیر است :

  • عنوان مطلب پیرامون قضیه چگونگی تقویت هویت ملی اسلامی دانش آموزانم با کار بست آیات قرآن در درس مطالعات اجتماعی
  • سرآغاز سخن پیرامون قضیه چگونگی تقویت هویت ملی اسلامی دانش آموزانم با کار بست آیات قرآن در درس مطالعات اجتماعی
  • دیباچه پیرامون قضیه  چگونگی تقویت هویت ملی اسلامی دانش آموزانم با کار بست آیات قرآن در درس مطالعات اجتماعی
  • درک مشکل پیرامون قضیه چگونگی تقویت هویت ملی اسلامی دانش آموزانم با کار بست آیات قرآن در درس مطالعات اجتماعی
  • بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه چگونگی تقویت هویت ملی اسلامی دانش آموزانم با کار بست آیات قرآن در درس مطالعات اجتماعی
  • تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه چگونگی تقویت هویت ملی اسلامی دانش آموزانم با کار بست آیات قرآن در درس مطالعات اجتماعی
  • مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه چگونگی تقویت هویت ملی اسلامی دانش آموزانم با کار بست آیات قرآن در درس مطالعات اجتماعی
  • بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با چگونگی تقویت هویت ملی اسلامی دانش آموزانم با کار بست آیات قرآن در درس مطالعات اجتماعی
  • وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات چگونگی تقویت هویت ملی اسلامی دانش آموزانم با کار بست آیات قرآن در درس مطالعات اجتماعی
  • بررسی بیشتر در رابطه با چگونگی تقویت هویت ملی اسلامی دانش آموزانم با کار بست آیات قرآن در درس مطالعات اجتماعی
  • ارائه مستندات پیرامون چگونگی تقویت هویت ملی اسلامی دانش آموزانم با کار بست آیات قرآن در درس مطالعات اجتماعی
  • پیش بینی نتایج در مورد چگونگی تقویت هویت ملی اسلامی دانش آموزانم با کار بست آیات قرآن در درس مطالعات اجتماعی
  • راهکارها پیرامون قضیه چگونگی تقویت هویت ملی اسلامی دانش آموزانم با کار بست آیات قرآن در درس مطالعات اجتماعی
  • رفرنس و منبع مورد استفاده چگونگی تقویت هویت ملی اسلامی دانش آموزانم با کار بست آیات قرآن در درس مطالعات اجتماعی

بیان مسئله
پرداختن به رابطة مطالعات اجتماعي و قرآن‌كريم با توجه به بحث مفهومي و روشي كه ارائه گرديد، از دو نظر قابل بررسي است.
الف) اگر از مباحث مربوط به معاد و توصيف مراحل و مكان‌هاي مرتبط به آن و مطالبي از قرآن كريم كه به مباحث توحيد و صفات الهي مي‌پردازد بگذريم، شايد بسياري از مسائل محوري قرآن‌كريم به چگونگي حيات اجتماعي، تاريخ زندگي انسان‌هاي صالح و ناصالح، بايدها و نبايد‌ها و نيازمندي‌هاي فكري و رفتاري او در ابعاد مختلف مادي و معنوي ناظر باشد.
طرح گوناگون سرگذشت اقوام و سخن‌راندن از سنّت‌هاي حاكم بر جوامع، تاريخ آن‌ها و توجه دادن به عبرت از آن‌ها (Gقَدْ خَلَتْ مِن قَبْلِكُمْ سُنَنٌ فَسِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الْمُكَذِّبِينَF؛ (آل‌عمران/ ۱۳۷)، Gلَقَدْكَانَ فِي قَصَصِهِمْ عِبْرَةٌ لاُِولِي الْأَلْبَابِF؛ (يوسف/ ۱۱۱). به گونه‌اي كه تنها واژة «سنت» با تكرار قابل توجه و با تعابير متعدد آمده ـ شاهدي زنده بر اين مدّعي است. واژه «سنت الله» (۸ بار)، «لسنتنا» (۱ بار)، «سنن» (۲ بار) و «سنة الاولين» (۴ بار) تكرار شده است.
همچنين طرح انواع مختلف اين سنن و به تعبيري قوانين اجتماعي از مباحث محوري قرآن‌كريم است. مانند:
۱ـ تغيير سرنوشت‌ به دست انسان‌: Gإِنَّ اللَّهَ لاَيُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى‏ يُغَيِّرُوا مَا بِأَنفُسِهِمْ وَإِذَا أَرَادَ اللَّهُ بِقَوْمٍ سُوءاً فَلاَ مَرَدَّ لَهُ وَمَا لَهُم مِن دُونِهِ مِن وَالٍF؛ (رعد/ ۱۱).
۲ـ آزمايش با انواع بلا و مصيبت‌ها: Gوَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْ‏ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالَّثمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَF؛ (بقره/ ۱۵۵).
۳ـ تفاوت‌ خصوصيات ظاهري و رفتاري انسان‌: Gيَاأَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُم مِن ذَكَرٍ وَأُنثَى‏ وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوباً وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِندَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌF؛ (حجرات/۱۳)؛ Gوَمِنْ آيَاتِهِ خَلْقُ السَّماوَاتِ وَالْأَرْضِ وَاخْتِلاَفُ الْسِنَتِكُمْ وَأَلْوَانِكُمْ إِنَّ فِي ذلِكَ لَآيَاتٍ لِلْعَالِمِينَF؛ (روم/ ۲۲).
همچنين تقسيم‌بندي قرآن كريم از دو طبقة مترف و مستکبر و طبقه صالح و مستضعف و در راستاي آن، طرح بحث از ريشه‌هاي فساد جامعه و راهكارهاي اصلاح آن ـ كه از مباحث اساسي قرآن كريم است و بيشتر در قالب اصول اساسي مانند ضرورت و فلسفة بعثت انبياء و همچنين فروع آن كه تا ابعاد اجتماعي نماز، امر به معروف و نهي از منكر و تولي و تبري پيش مي‌رود ـ نشانگر ميزان بالاي توجه قرآن كريم به موضوعات اجتماعي است (ر.ك. به: طباطبايي، محمد حسين، الميزان في تفسير القرآن، ۴، ۹۱ ـ ۱۳۳). اضافه بر آن، طرح و بيان احكام از نوع واجبات و محرمات و اشاره به برخي از علل تشريع احكام مختلف، گوياي پردة ديگري از حقايق قرآني است، موضوعاتي چون رسيدگي به ايتام، مساكين و در راه ماندگان، (انسان / ۸۲ ؛ بقره / ۸۳ ـ ۱۷۷، ۲۱۵؛ نساء / ۸ و ۳۶؛ مائده / ۸۹ و ۹۵؛ انفال/ ۴۱؛ توبه/ ۶۰؛ كهف / ۷۹؛ نور/ ۲۲ و حشر/۷) انفاق معيار تقوي (بقره/ ۳، ۲۱۵) بيان انحرافات اجتماعي، مانند سرقت، ظلم فحشا و راه‌هاي مبارزه با آن‌ها (مائده / ۳۸ و ۳۲ و ۳۳؛ نور/ ۲۱؛ آل عمران / ۱۳۵ و نساء / ۱۵ ـ ۲۵) و … گوياي نوع نگاه قرآن كريم به فرهنگ و جامعة انساني و مسايل مربوط به آن است.
ب) جامعه‌شناسي (شاخه‌اي از علوم اجتماعي با جنبه توصيفي) موضوع و روش مطالعاتي خاصي دارد. برخي از موضوعات محوري مطالعه در اين رشته علمي عبارت است از: ‌۱)‌ مطالعة نهادهاي اجتماعي، ۲) فرهنگ و زير‌مجموعه‌هاي مربوط به آن، ۳) آموزش و پرورش، ۴) فرهنگ‌پذيري و جامعه‌پذيري،

شما عزیزان می توانید مستندسازی تجربیات دبیر اجتماعی که بر اساس اخرین بخش نامه آپدیت و بروز رسانی شده است را در این سایت خریداری کنید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0