مستندسازی تجربیات دبیر شیمی چگونگی تأثیرآموزش شیمی بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی

مستندسازی تجربیات دبیر شیمی

مستندسازی تجربیات دبیر شیمی : در رابطه با پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات دبیر شیمی چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان و معلمان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعاتی با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در مباحثی غیر از  پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات دبیر شیمی به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست .

آموزش پژوهی

گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که علاوه بر دانش آموزان معلمان نیز در طول دوران تحصیل  و تدریس مهارتهای ذهنی فراوانی  را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله مستندسازی تجربیات دبیر شیمی به روش نوین امکان پذیر نیست.

اجرای عملی مستندسازی تجربیات دبیر شیمی

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری و انجام عملی مستندسازی تجربیات دبیر شیمی مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

لزوم کارکرد پژوهشگر بر پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات دبیر شیمی

باید خاطرنشان شود که هیچ پژوهش آماده ای را نمی توان به عنوان بهترین مستندسازی تجربیات دبیر شیمی در تمام موارد برگزید. لذا آشنایی معلمان با  پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات دبیر شیمی  گوناگون ضروری به نظر می رسد تا آنان بتوانند با توجه به مقاصد آموزشی تعیین شده ، الگوی مناسبی را به کار بندند. و در واقع هیچ پژوهشی در این زمینه مطلق نیست .

آموزش پژوهی

اطلاعات بیشتر در مورد مستندسازی تجربیات دبیر شیمی

در مورد مستندسازی تجربیات دبیر شیمی باید بدانید که این موضوع در نظام آموزشی کشور اهمیت بالایی دارد. این موضوع که گفته شد در نظام آموزشی کشور به این معنی نیست که در دیگر کشور ها از اهمیت پایینی برخوردار است. در اصل این طرح مستندسازی تجربیات از کشور های خارجی توسعه یافته به ایران راه یافته است.

مستندسازی تجربیات  از جمله فعالیت هایی بود که اغلب در کشور های اروپایی به اجرا در می آمد. این فعالیت به شدت برای نظام آموزشی کشور ها مزید فایده بود و پس از آن نیز کشور هایی که به دنبال توسعه و افزایش سطح آموزشی خود بودند، به دنبال آن بر آمدند تا بتوانند از پتانسیل بالای این سناریو استفاده کنند.

 نکات ضروری در تدوین فایل هایی نظیر پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات دبیر شیمی

تا به امروز در جامعه ما در مورد مسئله مستندسازی تجربیات دبیر شیمی در شرکت ها فراگیری بهتر و تأثیر آن بر معلم پژوهنده و کوشش آنان نظارت چندانی شکل نگرفته میباشد فقدان ابزار مطلوب برای محاسبه پژوهش های انجام شده و به کار گیری از آن در عمل های آموزشی، کنفرانس ها و فراخوان های علمی و آموزشی به شدت دیده می شود.

  • مطالب زاید را حذف فرمایید .
  • مطالب فراموش گردیده را اضافه نمایید
  • مطالب را به ترتیب اهمیت آراسته نمایید.
  • لغات واصطلاحات بغرنج را حذف و بی آلایش نویسی نمائید .
  • مهم ترین نکات را یکبار در آغاز وبار دیگر در انتهای گزارش بیان نمایید.
  • مطالب اساسی را با تاکید نوشته وبا علایمی مانند لبریز نقاشی کردن پررنگ فرمایید.
  • تا جایی که ممکن میباشد از روشی بدیع و خلق کننده برای جذابیت مستندسازی تجربیات دبیر شیمی به کار گیری نمائید.
  • اغراق نکنید و شعار ندهید .
  • ازبکار بردن لغت ها شاعرانه و مدح وستایش دیگر افراد خویش داری کنید .

نکات مورد توجه در نگارش مستندسازی تجربیات دبیر شیمی

بخش اعظمی از تحقیقاتی که در شرکت ها فراگیری بهتر انجام یافته میباشد بیشتر درباره ی معلم پژوهنده و به طور تئوری متمرکز میباشد. در شرایطی که هرمورد از راهبردهای اجرائی گردیده کاملا جاری ساختن نشود، شاید دیگر فرصت آن رسیده باشد که به‌دنبال آشنایی راهکارها و هم اینگونه احتمال ها جدیدتری برای معلوم کردن مسائل پژوهشی مربوط باشیم.

  1.  احساسات فردی خویش را نکنید . اما کوشش فرمائید قضاوت نکنید
  2.  در سراسر متن ،غرض اساسی را فراموش نکنید . کناره روی نکنید
  3.  از به عمل بردن افعال مجهول در نگارش مستندسازی تجربیات دبیر شیمی پرهیز کنید مانند: نقل شده میباشد …..ازارایه داده ها غیر حقیقی (به ویژه اعداد وارقام ) بپرهیزید .

دانلود فایل های مستندسازی تجربیات دبیر شیمی

دقت داشته باشید که سعی شده فایل های دانلود مستندسازی تجربیات که در پایین برای شما قرار داده شده، از کیفیت بالایی برخوردار باشند. قطعا در مورد کیفیت آنها نمیخواهیم بیش از حد توضیح دهیم و اغراق کنیم اما باید بدانید که تمامی سعی ما این بوده که بتوانیم فایل های با کیفیت موجود را برای شما جمع آوری کنیم و این امر به کمک فرهنگیان عزیز بازنشسته برای ما مقدور شده که از آنها سپاس گذاریم.

آموزش پژوهی

دوستان عزیز مطلب حاضر به منظور  ارائه مستندسازی تجربیات دبیر شیمی به آموزش و پرورش دوین شده است. در صورت هر گونه سوال با ما تماس بگیرید.

مستندسازی تجربیات دبیر شیمی چگونگی تأثیرآموزش شیمی بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با استفاده از فناوری اطلاعات ( IT )  با فرمت ورد و قابل ویرایش جهت ارائه به فرهنگیان عزیز

سایت smartilamedu تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مستند سازی تجربیات خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است.تیم تخصصی ما اصالت مستندسازی تجربیات دبیر شیمی را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

سرفصلهای موجود در مستندسازی تجربیات دبیر شیمی به قرار زیر است :

  • عنوان مطلب پیرامون قضیه چگونگی تأثیرآموزش شیمی بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با استفاده از فناوری اطلاعات ( IT )
  • سرآغاز سخن پیرامون قضیه چگونگی تأثیرآموزش شیمی بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با استفاده از فناوری اطلاعات ( IT )
  • دیباچه پیرامون قضیه  چگونگی تأثیرآموزش شیمی بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با استفاده از فناوری اطلاعات ( IT )
  • درک مشکل پیرامون قضیه چگونگی تأثیرآموزش شیمی بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با استفاده از فناوری اطلاعات ( IT )
  • بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه چگونگی تأثیرآموزش شیمی بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با استفاده از فناوری اطلاعات ( IT )
  • تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه چگونگی تأثیرآموزش شیمی بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با استفاده از فناوری اطلاعات ( IT )
  • مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه چگونگی تأثیرآموزش شیمی بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با استفاده از فناوری اطلاعات ( IT )
  • بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با چگونگی تأثیرآموزش شیمی بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با استفاده از فناوری اطلاعات ( IT )
  • وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات چگونگی تأثیرآموزش شیمی بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با استفاده از فناوری اطلاعات ( IT )
  • بررسی بیشتر در رابطه با چگونگی تأثیرآموزش شیمی بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با استفاده از فناوری اطلاعات ( IT )
  • ارائه مستندات پیرامون چگونگی تأثیرآموزش شیمی بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با استفاده از فناوری اطلاعات ( IT )
  • پیش بینی نتایج در مورد چگونگی تأثیرآموزش شیمی بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با استفاده از فناوری اطلاعات ( IT )
  • راهکارها پیرامون قضیه چگونگی تأثیرآموزش شیمی بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با استفاده از فناوری اطلاعات ( IT )
  • رفرنس و منبع مورد استفاده چگونگی تأثیرآموزش شیمی بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با استفاده از فناوری اطلاعات ( IT )

پيشينه تحقيقات
اميري، ۱۳۶۹: از دير باز از آموزش و پرورش انتظار مي رود كه نسل هاي امروز را براي زندگي و جامعه فردا آماده سازد، درجوامع سنتي گذشته، تحولات به كندي انجام مي گرفت، بنابراين شناخت فردايي كه بايد نسل هاي امروز را براي زيستن در آن پرورش داد چندان ضرورت نداشت، اما امروزه براثر پيشرفت هاي علمي فني كه به انقلاب علمي و تكنولوژيكي تعبير شده است، و از سي سال پيش از هر ۵ يا ۷ سال حجم انتشارات علمي دو برابر افزايش يافته اين شناخت اهميت بسزايي يافته است.
عبادي، ۱۳۸۳: در همين راستا از دستاوردهاي آموزش نوين مبتني بر ICT، محور قرار دادن دانش آموز به جاي معلم مد نظر است. تغيير نقش معلمان به عنوان مربي، راهنما و
تسهيل كننده مي باشد كه خود محور قراردادن دانش آموز به جاي معلم است. تغيير نقش معلم موجب مي شود كه انگيزه هاي يادگيري افزايش يابد و دانش آموز، عنصري فعال، خلاق و مؤثر شود. ميل و علاقه او به كسب اطلاعات و دانش افزايش يابد و به طور طبيعي محتواي آموزش در مسير عملي و واقعي قرارگيرد.
چارياني، ۱۳۸۰: فناوري هاي اينترنتي ، با سرعت چشمگيري درحال گسترش است و پديده آموزشي با تكيه برفناوري هاي اينترنتي اكنون موضوع توجه و رقابت فزاينده بيشتر دانشكده ها و مدارس دنيا قرار گرفته است. استفاده از فناوري هاي جديد اطلاعاتي، توان بالقوه نويني را در آموزش مبتني برفناوري به وجود آورده اند كه بهره گيري از آنها در فرايند ياددهي – يادگيري بسيار مؤثر است. اين فناوري ها همچنين سبب شده اند تا يادگيري مادام العمر به صورت گسترده و عميق به كار گرفته شود.
دالوز، ترجمه افتخارزاده، ۱۳۸۰: واقعيت ها نشان مي دهند كه استفاده از فناوري هاي نوين در قرن ۲۱ تأثير عميقي در زندگي اجتماعي انسان خواهد داشت و يقيناً آموزش و پرورش نيز از اين تغييرات مستثني نخواهد بود. تحقيقات در آموزش، بيان كننده اين مطلب اند، كه فناوري اطلاعات به صورت عمده اي در نظام آموزش منظم مورد استفاده قرار گرفته است.
زندليفت استكرا، ۲۰۰۱: پيچيدگي و ائتلاف سازمان تربيتي به صورت فزاينده بر IT به عنوان وسيله كمكي تكنيكي پيشرفت مدل هاي جديد آموزشي و يادگيري تأكيد مي كنند. استفاده از IT در تمامي اشكال زندگي در دنياي در حال توسعه، رو به افزايش است و استفاده از آن در بسياري از مدارس نيز با سرعت در حال پيشرفت مي باشد. اگرچه برخي از متخصصان ادعا مي كنند كه مدارس در اتخاذ اين تغيير تكنولوژيكي كند بوده اند.
مك نيل و دلفليد، ۲۰۰۱: متوجه شدند كه محدود كنندگان اصلي در اجراي تكنولوژي در كلاس درس كمبود منابع مالي براي سخت افزار زيربنا براي توسعه حرفه اي و
برنامه ريزي هستند.
پلگرم، ۲۰۰۱: از ۲۰ كارورز درباره مشكلات اساسي در اجراي ICT مصاحبه به عمل آورده است و در اين زمينه ده مشكل بيان شده كه بيشتر از همه عوامل زير مؤثر است: تعداد ناكافي كامپيوتر، دوره ناكافي، كمبود وقت براي معلمان، كافي نبودن كاركنان مساعد تكنيكي.
هونگ، ۲۰۰۲: در مالزي هدف دولت سرمايه گذاري به رهبري فناوري اطلاعات در مدارس و حفظ حمايت از اين حركت و مجهز كردن تمامي مدارس تا سال ۲۰۲۰ به اين سيستم است. برنامه هاي مدارس هوشمند مالزي به هفت حيطه تأكيد دارد كه عبارتند از: زبان و ارتباطات، علم و فناوري، مطالعات اجتماعي، رشد جسماني، آگاهي هاي فردي و حرفه اي، هنرهاي علمي و خلاقانه مد نظر است.
كريمي پور، ۱۳۸۱: در ايران به منظور اين كه فناوري اطلاعات آموزش را متنوع و ساده
مي سازد و سرعت يادگيري را افزايش مي دهد و دانش آموزان را به تماس با منابع موجود و بهره گيري از آنها ترغيب مي كند اقدام به تلفيق اين فرايند در جريان آموزش گرديد. استفاده از اين فرايند با توجه به الگوگيري از كشور مالزي است.
آدواواجين دلمو، ۲۰۰۵: تلاش استفاده از ICT و مشكلات ICT را در دبيرستان هاي نيجريه گزارش دادند. آنان مدعي شدند كه مشكلات استفاده از ICT در دبيرستان ها، هزينه و زيربناي ضعيف كمبود مهارت ها، كمبود نرم افزارهاي مربوطه و دستيابي به اينترنت
مي باشد.

شما عزیزان می توانید مستندسازی تجربیات دبیر شیمی که بر اساس اخرین بخش نامه آپدیت و بروز رسانی شده است را در این سایت خریداری کنید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0