مستندسازی تجربیات دبیر کار و فناوری چگونگی جذاب نمودن درس کار و فناوری برای دانش آموزان

مستندسازی تجربیات دبیر کار و فناوری

مستندسازی تجربیات دبیر کار و فناوری : در رابطه با پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات دبیر کار و فناوری چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان و معلمان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعاتی با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در مباحثی غیر از  پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات دبیر کار و فناوری به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست .

آموزش پژوهی

گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که علاوه بر دانش آموزان معلمان نیز در طول دوران تحصیل  و تدریس مهارتهای ذهنی فراوانی  را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله مستندسازی تجربیات دبیر کار و فناوری به روش نوین امکان پذیر نیست.

اجرای عملی مستندسازی تجربیات دبیر کار و فناوری

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری و انجام عملی مستندسازی تجربیات دبیر کار و فناوری مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

لزوم کارکرد پژوهشگر بر پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات دبیر کار و فناوری

باید خاطرنشان شود که هیچ پژوهش آماده ای را نمی توان به عنوان بهترین مستندسازی تجربیات دبیر کار و فناوری در تمام موارد برگزید. لذا آشنایی معلمان با  پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات دبیر کار و فناوری  گوناگون ضروری به نظر می رسد تا آنان بتوانند با توجه به مقاصد آموزشی تعیین شده ، الگوی مناسبی را به کار بندند. و در واقع هیچ پژوهشی در این زمینه مطلق نیست .

آموزش پژوهی

اطلاعات بیشتر در مورد مستندسازی تجربیات دبیر کار و فناوری

در مورد مستندسازی تجربیات دبیر کار و فناوری باید بدانید که این موضوع در نظام آموزشی کشور اهمیت بالایی دارد. این موضوع که گفته شد در نظام آموزشی کشور به این معنی نیست که در دیگر کشور ها از اهمیت پایینی برخوردار است. در اصل این طرح مستندسازی تجربیات از کشور های خارجی توسعه یافته به ایران راه یافته است.

مستندسازی تجربیات  از جمله فعالیت هایی بود که اغلب در کشور های اروپایی به اجرا در می آمد. این فعالیت به شدت برای نظام آموزشی کشور ها مزید فایده بود و پس از آن نیز کشور هایی که به دنبال توسعه و افزایش سطح آموزشی خود بودند، به دنبال آن بر آمدند تا بتوانند از پتانسیل بالای این سناریو استفاده کنند.

 نکات ضروری در تدوین فایل هایی نظیر پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات دبیر کار و فناوری

تا به امروز در جامعه ما در مورد مسئله مستندسازی تجربیات دبیر کار و فناوری در شرکت ها فراگیری بهتر و تأثیر آن بر معلم پژوهنده و کوشش آنان نظارت چندانی شکل نگرفته میباشد فقدان ابزار مطلوب برای محاسبه پژوهش های انجام شده و به کار گیری از آن در عمل های آموزشی، کنفرانس ها و فراخوان های علمی و آموزشی به شدت دیده می شود.

  • مطالب زاید را حذف فرمایید .
  • مطالب فراموش گردیده را اضافه نمایید
  • مطالب را به ترتیب اهمیت آراسته نمایید.
  • لغات واصطلاحات بغرنج را حذف و بی آلایش نویسی نمائید .
  • مهم ترین نکات را یکبار در آغاز وبار دیگر در انتهای گزارش بیان نمایید.
  • مطالب اساسی را با تاکید نوشته وبا علایمی مانند لبریز نقاشی کردن پررنگ فرمایید.
  • تا جایی که ممکن میباشد از روشی بدیع و خلق کننده برای جذابیت مستندسازی تجربیات دبیر کار و فناوری به کار گیری نمائید.
  • اغراق نکنید و شعار ندهید .
  • ازبکار بردن لغت ها شاعرانه و مدح وستایش دیگر افراد خویش داری کنید .

نکات مورد توجه در نگارش مستندسازی تجربیات دبیر کار و فناوری

بخش اعظمی از تحقیقاتی که در شرکت ها فراگیری بهتر انجام یافته میباشد بیشتر درباره ی معلم پژوهنده و به طور تئوری متمرکز میباشد. در شرایطی که هرمورد از راهبردهای اجرائی گردیده کاملا جاری ساختن نشود، شاید دیگر فرصت آن رسیده باشد که به‌دنبال آشنایی راهکارها و هم اینگونه احتمال ها جدیدتری برای معلوم کردن مسائل پژوهشی مربوط باشیم.

  1.  احساسات فردی خویش را نکنید . اما کوشش فرمائید قضاوت نکنید
  2.  در سراسر متن ،غرض اساسی را فراموش نکنید . کناره روی نکنید
  3.  از به عمل بردن افعال مجهول در نگارش مستندسازی تجربیات دبیر کار و فناوری پرهیز کنید مانند: نقل شده میباشد …..ازارایه داده ها غیر حقیقی (به ویژه اعداد وارقام ) بپرهیزید .

دانلود فایل های مستندسازی تجربیات دبیر کار و فناوری

دقت داشته باشید که سعی شده فایل های دانلود مستندسازی تجربیات که در پایین برای شما قرار داده شده، از کیفیت بالایی برخوردار باشند. قطعا در مورد کیفیت آنها نمیخواهیم بیش از حد توضیح دهیم و اغراق کنیم اما باید بدانید که تمامی سعی ما این بوده که بتوانیم فایل های با کیفیت موجود را برای شما جمع آوری کنیم و این امر به کمک فرهنگیان عزیز بازنشسته برای ما مقدور شده که از آنها سپاس گذاریم.

آموزش پژوهی

دوستان عزیز مطلب حاضر به منظور  ارائه مستندسازی تجربیات دبیر کار و فناوری به آموزش و پرورش دوین شده است. در صورت هر گونه سوال با ما تماس بگیرید.

مستندسازی تجربیات دبیر کار و فناوری چگونگی جذاب نمودن درس کار و فناوری برای دانش آموزان به کمک آموزگار مربوطه  با فرمت ورد و قابل ویرایش جهت ارائه به فرهنگیان عزیز

سایت smartilamedu تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مستند سازی تجربیات خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است.تیم تخصصی ما اصالت مستندسازی تجربیات دبیر کار و فناوری را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

سرفصلهای موجود در مستندسازی تجربیات دبیر کار و فناوری به قرار زیر است :

  • عنوان مطلب پیرامون قضیه چگونگی جذاب نمودن درس کار و فناوری برای دانش آموزان به کمک آموزگار مربوطه
  • سرآغاز سخن پیرامون قضیه چگونگی جذاب نمودن درس کار و فناوری برای دانش آموزان به کمک آموزگار مربوطه
  • دیباچه پیرامون قضیه  چگونگی جذاب نمودن درس کار و فناوری برای دانش آموزان به کمک آموزگار مربوطه
  • درک مشکل پیرامون قضیه چگونگی جذاب نمودن درس کار و فناوری برای دانش آموزان به کمک آموزگار مربوطه
  • بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه چگونگی جذاب نمودن درس کار و فناوری برای دانش آموزان به کمک آموزگار مربوطه
  • تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه چگونگی جذاب نمودن درس کار و فناوری برای دانش آموزان به کمک آموزگار مربوطه
  • مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه چگونگی جذاب نمودن درس کار و فناوری برای دانش آموزان به کمک آموزگار مربوطه
  • بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با چگونگی جذاب نمودن درس کار و فناوری برای دانش آموزان به کمک آموزگار مربوطه
  • وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات چگونگی جذاب نمودن درس کار و فناوری برای دانش آموزان به کمک آموزگار مربوطه
  • بررسی بیشتر در رابطه با چگونگی جذاب نمودن درس کار و فناوری برای دانش آموزان به کمک آموزگار مربوطه
  • ارائه مستندات پیرامون چگونگی جذاب نمودن درس کار و فناوری برای دانش آموزان به کمک آموزگار مربوطه
  • پیش بینی نتایج در مورد چگونگی جذاب نمودن درس کار و فناوری برای دانش آموزان به کمک آموزگار مربوطه
  • راهکارها پیرامون قضیه چگونگی جذاب نمودن درس کار و فناوری برای دانش آموزان به کمک آموزگار مربوطه
  • رفرنس و منبع مورد استفاده چگونگی جذاب نمودن درس کار و فناوری برای دانش آموزان به کمک آموزگار مربوطه

یافته های علمی:
همان طور که در مشاهده و مصاحبه ها عنوان شد که مشکلات درس کار و فن اوری به علت وابستگی به رایانه به میزان آگاهی معلم و دانش آموز بستگی دارد .
اگر قصدآموزش اثر بخش ازفناوری فراهم شده را در مدارس داریم پرورش معلمان مطمئنا ضروری است چون هزینه کردن برای منابع کمیاب سخت افزار ونرم افزار بدون داشتن سرمایه لازم برای توصیه حرفه ی معلمان اتلاف وقت منابع می باشد
تجربه کشورهای در حال توسعه وصنعتی بر اطلاعات نشان می دهد که تربیت معلم برای کاربرد فناوری عامل کلیدی در تعیین عملکرد بهتر دانش آموزان است معلمان دروازه بانان دسترسی دانش آموزان به فرصت های آموزشی فراهم شده توسط فناوری اند ونباید از این مهم چشم پوشی کرد .(فناوری برای آموزش- ترجمه محمدرضاسرکارانی وعلیرضا مقدم-۱۳۸۴ ص۲۵۳)
بیشتر معلمان به یادگیری ونحوه استفاده از فناوری تمایل دارند ولی فاقد چهارچوب مفهومی –وقت کافی دسترسی به رایانه وپشتیبانی لازم برای انجام دادن چنین کاری هستند.
اگر هدف استفاده اثربخش معلمان از فناوری برای بهبود یادگیری دانش آموزان است یک برنامه آموزشی حرفه ای خوب ومستمر که برمبنای یک مدل تئوریک و مرتبط با اهداف برنامه درسی وشامل فعالیت های ارزشیابی تکوینی باشد وپشتوانه مالی وانسانی پایدار داشته باشد اجتناب ناپذیراست .طراحان برنامه پرورش حرفه ای معلمان برای استفاده از فناوری درشروع کار باید وضع موجود شایستگی معلم رادر این زمینه تعیین کنند باید دوره های ۲۴ساعته خاموش وروشن کردن –باز وبسته کردن فایل ها- واژه پردازه –صفحه گسترده ها را باید طی کنند .۱۶ ساعت دوره آموزشی اینترنت -۲۰۰ساعت برنامه word راطی کنند آموزشی حرفه ای که خود شامل پنج برنامه ۴۰ساعته در هر هفته اجرا می شود برای معلمانی که با رایانه اشنایی اولیه ندارند کسب مهارت کامل در این برنامه دوتا سه سال طول می کشد(.فناوری برای اموزش- ترجمه محمدرضاسرکارانی وعلیرضا مقدم-۱۳۸۴ ص۲۵۵-۲۵۹)
انگیزه معلمان یکی دیگر از مباحث کلیدی که مورد توجه قرار گیرد می باشد در حالی که چنانکه قبلا ذکر شد معلمان به اصطلاح برتر در جستجوی فرصت هایی برای توسعه حرفه ای خود جهت استفاده از فناوری هستند بیشتر معلمان که از چنین فرصت های امتناع دارند آنان عمدتا در مقابل تغییر سبک وعادات تدریس مقاومت می کنند به پرداخت هزینه برای این آموزش ها تمایل ندارند در برابر فناوری احساس تهدید می کنند
اینان نیازمند انگیزه ها ومشوق ها یی برای مشارکت فعالانه تر در برنامه توسعه حرفه ای خود هستند .بعضی از این مشوق ها درونی وبعضی بیرونی هستندمشوق های بیرونی :مثل صدور گواهینامه ی ضمن خدمت وارتقای شغلی وافزایش حقوق انگیزه ای برای مشارکت فعالانه دراین برنامه میسرمی شود.
بیشتر معلمان به علت دور ماندن ازسایر همکاران یا عدم وجود شرایط مشارکت با همکاران دیگر یاسرپرستان ازموقعیت انزوای حرفه ای قرارمی گیرند(.فناوری برای اموزش- ترجمه محمدرضاسرکارانی وعلیرضا مقدم-۱۳۸۴ ص۲۶۰-۲۶۱)
نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش

شما عزیزان می توانید مستندسازی تجربیات دبیر کار و فناوری که بر اساس اخرین بخش نامه آپدیت و بروز رسانی شده است را در این سایت خریداری کنید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0