مستندسازی تجربیات ریاضی علاقه مند کردن دانش اموزان به درس ریاضیات به کمک روش های نوین تدریس

مستندسازی تجربیات ریاضی

مستندسازی تجربیات ریاضی : در رابطه با پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات ریاضی چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان و معلمان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعاتی با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در مباحثی غیر از  پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات ریاضی به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست .

آموزش پژوهی

گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که علاوه بر دانش آموزان معلمان نیز در طول دوران تحصیل  و تدریس مهارتهای ذهنی فراوانی  را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله مستندسازی تجربیات ریاضی به روش نوین امکان پذیر نیست.

اجرای عملی مستندسازی تجربیات ریاضی

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری و انجام عملی مستندسازی تجربیات ریاضی مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

لزوم کارکرد پژوهشگر بر پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات ریاضی

باید خاطرنشان شود که هیچ پژوهش آماده ای را نمی توان به عنوان بهترین مستندسازی تجربیات ریاضی در تمام موارد برگزید. لذا آشنایی معلمان با  پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات ریاضی  گوناگون ضروری به نظر می رسد تا آنان بتوانند با توجه به مقاصد آموزشی تعیین شده ، الگوی مناسبی را به کار بندند. و در واقع هیچ پژوهشی در این زمینه مطلق نیست .

آموزش پژوهی

اطلاعات بیشتر در مورد مستندسازی تجربیات ریاضی

در مورد مستندسازی تجربیات ریاضی باید بدانید که این موضوع در نظام آموزشی کشور اهمیت بالایی دارد. این موضوع که گفته شد در نظام آموزشی کشور به این معنی نیست که در دیگر کشور ها از اهمیت پایینی برخوردار است. در اصل این طرح مستندسازی تجربیات از کشور های خارجی توسعه یافته به ایران راه یافته است.

مستندسازی تجربیات  از جمله فعالیت هایی بود که اغلب در کشور های اروپایی به اجرا در می آمد. این فعالیت به شدت برای نظام آموزشی کشور ها مزید فایده بود و پس از آن نیز کشور هایی که به دنبال توسعه و افزایش سطح آموزشی خود بودند، به دنبال آن بر آمدند تا بتوانند از پتانسیل بالای این سناریو استفاده کنند.

 نکات ضروری در تدوین فایل هایی نظیر پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات ریاضی

تا به امروز در جامعه ما در مورد مسئله مستندسازی تجربیات ریاضی در شرکت ها فراگیری بهتر و تأثیر آن بر معلم پژوهنده و کوشش آنان نظارت چندانی شکل نگرفته میباشد فقدان ابزار مطلوب برای محاسبه پژوهش های انجام شده و به کار گیری از آن در عمل های آموزشی، کنفرانس ها و فراخوان های علمی و آموزشی به شدت دیده می شود.

  • مطالب زاید را حذف فرمایید .
  • مطالب فراموش گردیده را اضافه نمایید
  • مطالب را به ترتیب اهمیت آراسته نمایید.
  • لغات واصطلاحات بغرنج را حذف و بی آلایش نویسی نمائید .
  • مهم ترین نکات را یکبار در آغاز وبار دیگر در انتهای گزارش بیان نمایید.
  • مطالب اساسی را با تاکید نوشته وبا علایمی مانند لبریز نقاشی کردن پررنگ فرمایید.
  • تا جایی که ممکن میباشد از روشی بدیع و خلق کننده برای جذابیت مستندسازی تجربیات ریاضی به کار گیری نمائید.
  • اغراق نکنید و شعار ندهید .
  • ازبکار بردن لغت ها شاعرانه و مدح وستایش دیگر افراد خویش داری کنید .

نکات مورد توجه در نگارش مستندسازی تجربیات ریاضی

بخش اعظمی از تحقیقاتی که در شرکت ها فراگیری بهتر انجام یافته میباشد بیشتر درباره ی معلم پژوهنده و به طور تئوری متمرکز میباشد. در شرایطی که هرمورد از راهبردهای اجرائی گردیده کاملا جاری ساختن نشود، شاید دیگر فرصت آن رسیده باشد که به‌دنبال آشنایی راهکارها و هم اینگونه احتمال ها جدیدتری برای معلوم کردن مسائل پژوهشی مربوط باشیم.

  1.  احساسات فردی خویش را نکنید . اما کوشش فرمائید قضاوت نکنید
  2.  در سراسر متن ،غرض اساسی را فراموش نکنید . کناره روی نکنید
  3.  از به عمل بردن افعال مجهول در نگارش مستندسازی تجربیات ریاضی پرهیز کنید مانند: نقل شده میباشد …..ازارایه داده ها غیر حقیقی (به ویژه اعداد وارقام ) بپرهیزید .

دانلود فایل های مستندسازی تجربیات ریاضی

دقت داشته باشید که سعی شده فایل های دانلود مستندسازی تجربیات که در پایین برای شما قرار داده شده، از کیفیت بالایی برخوردار باشند. قطعا در مورد کیفیت آنها نمیخواهیم بیش از حد توضیح دهیم و اغراق کنیم اما باید بدانید که تمامی سعی ما این بوده که بتوانیم فایل های با کیفیت موجود را برای شما جمع آوری کنیم و این امر به کمک فرهنگیان عزیز بازنشسته برای ما مقدور شده که از آنها سپاس گذاریم.

آموزش پژوهی

دوستان عزیز مطلب حاضر به منظور  ارائه مستندسازی تجربیات ریاضی به آموزش و پرورش دوین شده است. در صورت هر گونه سوال با ما تماس بگیرید.

مستندسازی تجربیات ریاضی چگونگی علاقه مند کردن دانش اموزان به درس ریاضیات به کمک روش های نوین تدریس با فرمت ورد و قابل ویرایش جهت ارائه به فرهنگیان عزیز

سایت smartilamedu تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مستند سازی تجربیات خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است.تیم تخصصی ما اصالت مستندسازی تجربیات ریاضی را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

سرفصلهای موجود در مستندسازی تجربیات ریاضی به قرار زیر است :

  • عنوان مطلب پیرامون قضیه چگونگی علاقه مند کردن دانش اموزان به درس ریاضیات به کمک روش های نوین تدریس
  • سرآغاز سخن پیرامون قضیه چگونگی علاقه مند کردن دانش اموزان به درس ریاضیات به کمک روش های نوین تدریس
  • دیباچه پیرامون قضیه  چگونگی علاقه مند کردن دانش اموزان به درس ریاضیات به کمک روش های نوین تدریس
  • درک مشکل پیرامون قضیه چگونگی علاقه مند کردن دانش اموزان به درس ریاضیات به کمک روش های نوین تدریس
  • بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه چگونگی علاقه مند کردن دانش اموزان به درس ریاضیات به کمک روش های نوین تدریس
  • تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه چگونگی علاقه مند کردن دانش اموزان به درس ریاضیات به کمک روش های نوین تدریس
  • مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه چگونگی علاقه مند کردن دانش اموزان به درس ریاضیات به کمک روش های نوین تدریس
  • بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با چگونگی علاقه مند کردن دانش اموزان به درس ریاضیات به کمک روش های نوین تدریس
  • وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات چگونگی علاقه مند کردن دانش اموزان به درس ریاضیات به کمک روش های نوین تدریس
  • بررسی بیشتر در رابطه با چگونگی علاقه مند کردن دانش اموزان به درس ریاضیات به کمک روش های نوین تدریس
  • ارائه مستندات پیرامون چگونگی علاقه مند کردن دانش اموزان به درس ریاضیات به کمک روش های نوین تدریس
  • پیش بینی نتایج در مورد چگونگی علاقه مند کردن دانش اموزان به درس ریاضیات به کمک روش های نوین تدریس
  • راهکارها پیرامون قضیه چگونگی علاقه مند کردن دانش اموزان به درس ریاضیات به کمک روش های نوین تدریس
  • رفرنس و منبع مورد استفاده چگونگی علاقه مند کردن دانش اموزان به درس ریاضیات به کمک روش های نوین تدریس

در پی این موضوع متوجه شدم که دبیر ریاضی در رابطه با دانش آموزانش نباید این حق را به خودش بدهد که دانش آموز را به دلیل اینکه یک نسل از او دیرتر به دنیا آمده است، یا چند سال از او کوچکتر است، پذیرنده همه حرف‌هایش بداند. دبیر باید هنگام تدریس به تمامی دانش آموزانش توجه کند. اغلب دانش آموزان مخصوصاً در سال‌های اول دبیرستان، با توجه به اقتضای سنی خود به توجه بیشتر دبیر نیاز دارند و دوست دارند که به اظهار نظرهای آنان توجه شود و طرف مشورت قرار گیرند. اگر دبیر به این مسأله اساسی توجه نکند و دانش آموزانش را در تصمیم‌گیری‌ها دخالت ندهد یا همیشه از تعداد خاصی نظرخواهی کند، دانش آموزانش برای جلب توجه او و اثبات وجود خود، دست به کارهایی خواهند زد که نظم کلاس در هم بریزد و تدریس دچار شکست شود. بنا بر این همواره با دانش آموزانم مشورت کرده و نظرات آنها را جویا می شدم. دبیر نباید در برخورد با دانش آموزان عدالت را فراموش کند. او نباید میان دانش آموزان تفاوت و تمایز قائل شود. اگر دانش آموزان احساس کنند که دبیر میان آنها تبعیض قائل شده است، به او توجه و اعتماد نخواهند کرد. در این مرحله تصمیم گرفتم با برقراری عدالت در میان دانش آموزان آنها را به این درس امیدوار سازم.
در میان دانش آموزان فردی پیدا نمی‌شود که نسبت به مهر و محبت دبیران خشنود نباشد، بلکه تمامی دانش آموزان بسیار علاقه‌مند هستند که مورد مهر و محبت دبیران قرار گیرند. دبیران اگر رفتار توأم با محبت و مهر را در کلاس پیش بگیرند، دانش آموزان با علاقه‌ فراوان در سرکلاسشان حاضر خواهند شد. با یک تجزیه و تحلیل می‌توان ادعا کرد که سهم مهمی از پیدایش علوم و اکتشافات و اختراعات، با ارتباطات انسانی ارتباط دارد. بنا بر این با دانش آموزان با مهر و محبت رفتار کنم.

اصول آموزش ریاضی در کلاس درس
۱-فراهم ساختن یک محیط مناسب برای یادگیری
۲-لزوم تاکید به کلیه مواد تحصیلی در آموزش ریاضی
۳-مشارکت دادن دانش آموزان در حل مسائل روزانه
۴-بابکارگیری فرمول های کاربردی ریاضی فرصتی مناسب به منظور آشنانمودن دانش آموزان با اصول و قواعد و فرمول های ریاضی ایجاد گردد و فرصت کافی به دانش آموزان داده شود تا هر یک بتوانند متناسب
با قدرت و توانایی خود در فهمیدن قواعد و قوانین ریاضی موفق شوند.
۵-به منظور آموزش مفاهیم ریاضی و حل مسائل دانش آموزان را به گروه های کوچک کار و فعالیت تقسیم کنید.
۶-باید توجه داشت که فرایند دست یافتن به جواب به اندازه خود جواب حائز اهمیت است یعنی دانش آموزان باید بدانند که برای یافتن جواب صحیح فقط یک روش وجود ندارد.
۷-به همه دانش آموزان صرف نظر از جنسیت یاسوابق فرهنگی آنها باید به یک اندازه توجه کرد.همچنین باید فرصت کافی جهت جوابگویی نیز به هر فرد داده شود.

شما عزیزان می توانید مستندسازی تجربیات ریاضی که بر اساس اخرین بخش نامه آپدیت و بروز رسانی شده است را در این سایت خریداری کنید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09187518105

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0