مستندسازی تجربیات مربیان پرورشی نهادینه کردن علاقه مندی به شرکت در نماز جماعت در دانش آموزانم

مستندسازی تجربیات مربیان پرورشی

مستندسازی تجربیات مربیان پرورشی : در رابطه با پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات مربیان پرورشی چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان و معلمان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعاتی با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در مباحثی غیر از  پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات مربیان پرورشی به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست .

آموزش پژوهی

گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که علاوه بر دانش آموزان معلمان نیز در طول دوران تحصیل  و تدریس مهارتهای ذهنی فراوانی  را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله مستندسازی تجربیات مربیان پرورشی به روش نوین امکان پذیر نیست.

اجرای عملی مستندسازی تجربیات مربیان پرورشی

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری و انجام عملی مستندسازی تجربیات مربیان پرورشی مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

لزوم کارکرد پژوهشگر بر پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات مربیان پرورشی

باید خاطرنشان شود که هیچ پژوهش آماده ای را نمی توان به عنوان بهترین مستندسازی تجربیات مربیان پرورشی در تمام موارد برگزید. لذا آشنایی معلمان با  پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات مربیان پرورشی  گوناگون ضروری به نظر می رسد تا آنان بتوانند با توجه به مقاصد آموزشی تعیین شده ، الگوی مناسبی را به کار بندند. و در واقع هیچ پژوهشی در این زمینه مطلق نیست .

آموزش پژوهی

اطلاعات بیشتر در مورد مستندسازی تجربیات مربیان پرورشی

در مورد مستندسازی تجربیات مربیان پرورشی باید بدانید که این موضوع در نظام آموزشی کشور اهمیت بالایی دارد. این موضوع که گفته شد در نظام آموزشی کشور به این معنی نیست که در دیگر کشور ها از اهمیت پایینی برخوردار است. در اصل این طرح مستندسازی تجربیات از کشور های خارجی توسعه یافته به ایران راه یافته است.

مستندسازی تجربیات  از جمله فعالیت هایی بود که اغلب در کشور های اروپایی به اجرا در می آمد. این فعالیت به شدت برای نظام آموزشی کشور ها مزید فایده بود و پس از آن نیز کشور هایی که به دنبال توسعه و افزایش سطح آموزشی خود بودند، به دنبال آن بر آمدند تا بتوانند از پتانسیل بالای این سناریو استفاده کنند.

 نکات ضروری در تدوین فایل هایی نظیر پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات مربیان پرورشی

تا به امروز در جامعه ما در مورد مسئله مستندسازی تجربیات مربیان پرورشی در شرکت ها فراگیری بهتر و تأثیر آن بر معلم پژوهنده و کوشش آنان نظارت چندانی شکل نگرفته میباشد فقدان ابزار مطلوب برای محاسبه پژوهش های انجام شده و به کار گیری از آن در عمل های آموزشی، کنفرانس ها و فراخوان های علمی و آموزشی به شدت دیده می شود.

  • مطالب زاید را حذف فرمایید .
  • مطالب فراموش گردیده را اضافه نمایید
  • مطالب را به ترتیب اهمیت آراسته نمایید.
  • لغات واصطلاحات بغرنج را حذف و بی آلایش نویسی نمائید .
  • مهم ترین نکات را یکبار در آغاز وبار دیگر در انتهای گزارش بیان نمایید.
  • مطالب اساسی را با تاکید نوشته وبا علایمی مانند لبریز نقاشی کردن پررنگ فرمایید.
  • تا جایی که ممکن میباشد از روشی بدیع و خلق کننده برای جذابیت مستندسازی تجربیات مربیان پرورشی به کار گیری نمائید.
  • اغراق نکنید و شعار ندهید .
  • ازبکار بردن لغت ها شاعرانه و مدح وستایش دیگر افراد خویش داری کنید .

نکات مورد توجه در نگارش مستندسازی تجربیات مربیان پرورشی

بخش اعظمی از تحقیقاتی که در شرکت ها فراگیری بهتر انجام یافته میباشد بیشتر درباره ی معلم پژوهنده و به طور تئوری متمرکز میباشد. در شرایطی که هرمورد از راهبردهای اجرائی گردیده کاملا جاری ساختن نشود، شاید دیگر فرصت آن رسیده باشد که به‌دنبال آشنایی راهکارها و هم اینگونه احتمال ها جدیدتری برای معلوم کردن مسائل پژوهشی مربوط باشیم.

  1.  احساسات فردی خویش را نکنید . اما کوشش فرمائید قضاوت نکنید
  2.  در سراسر متن ،غرض اساسی را فراموش نکنید . کناره روی نکنید
  3.  از به عمل بردن افعال مجهول در نگارش مستندسازی تجربیات مربیان پرورشی پرهیز کنید مانند: نقل شده میباشد …..ازارایه داده ها غیر حقیقی (به ویژه اعداد وارقام ) بپرهیزید .

دانلود فایل های مستندسازی تجربیات مربیان پرورشی

دقت داشته باشید که سعی شده فایل های دانلود مستندسازی تجربیات که در پایین برای شما قرار داده شده، از کیفیت بالایی برخوردار باشند. قطعا در مورد کیفیت آنها نمیخواهیم بیش از حد توضیح دهیم و اغراق کنیم اما باید بدانید که تمامی سعی ما این بوده که بتوانیم فایل های با کیفیت موجود را برای شما جمع آوری کنیم و این امر به کمک فرهنگیان عزیز بازنشسته برای ما مقدور شده که از آنها سپاس گذاریم.

آموزش پژوهی

دوستان عزیز مطلب حاضر به منظور  ارائه مستندسازی تجربیات مربیان پرورشی به آموزش و پرورش دوین شده است. در صورت هر گونه سوال با ما تماس بگیرید.

مستندسازی تجربیات مربیان پرورشی چگونگی نهادینه کردن علاقه مندی به شرکت در نماز جماعت در دانش آموزانم با فرمت ورد و قابل ویرایش جهت ارائه به فرهنگیان عزیز

سایت smartilamedu تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مستند سازی تجربیات خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است.تیم تخصصی ما اصالت مستندسازی تجربیات مربیان پرورشی را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

سرفصلهای موجود در مستندسازی تجربیات مربیان پرورشی به قرار زیر است :

  • عنوان مطلب پیرامون قضیه چگونگی نهادینه کردن علاقه مندی به شرکت در نماز جماعت در دانش آموزانم
  • سرآغاز سخن پیرامون قضیه چگونگی نهادینه کردن علاقه مندی به شرکت در نماز جماعت در دانش آموزانم
  • دیباچه پیرامون قضیه  چگونگی نهادینه کردن علاقه مندی به شرکت در نماز جماعت در دانش آموزانم
  • درک مشکل پیرامون قضیه چگونگی نهادینه کردن علاقه مندی به شرکت در نماز جماعت در دانش آموزانم
  • بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه چگونگی نهادینه کردن علاقه مندی به شرکت در نماز جماعت در دانش آموزانم
  • تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه چگونگی نهادینه کردن علاقه مندی به شرکت در نماز جماعت در دانش آموزانم
  • مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه چگونگی نهادینه کردن علاقه مندی به شرکت در نماز جماعت در دانش آموزانم
  • بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با چگونگی نهادینه کردن علاقه مندی به شرکت در نماز جماعت در دانش آموزانم
  • وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات چگونگی نهادینه کردن علاقه مندی به شرکت در نماز جماعت در دانش آموزانم
  • بررسی بیشتر در رابطه با چگونگی نهادینه کردن علاقه مندی به شرکت در نماز جماعت در دانش آموزانم
  • ارائه مستندات پیرامون چگونگی نهادینه کردن علاقه مندی به شرکت در نماز جماعت در دانش آموزانم
  • پیش بینی نتایج در مورد چگونگی نهادینه کردن علاقه مندی به شرکت در نماز جماعت در دانش آموزانم
  • راهکارها پیرامون قضیه چگونگی نهادینه کردن علاقه مندی به شرکت در نماز جماعت در دانش آموزانم
  • رفرنس و منبع مورد استفاده چگونگی نهادینه کردن علاقه مندی به شرکت در نماز جماعت در دانش آموزانم

خلاصه يافته‌هاي اوليه
۱- غافل بودن از پاداش‌هاي نماز جماعت
۲- برخورد سرد و بد برخي از همكاران
۳- برخورد بد بعضي از انتظامات و مسئولين نماز
۴- عدم همكاري اوليا جهت زود فرستان فرزندانشان به مدرسه
۵- نامناسب بودن هواي نمازخانه
۶- بدرفتاري برخي از نمازگزاران در نمازخانه
۷- بوي بد جوراب‌هاي دانش‌آموزان
۸- تن پرور و تنبل بودن بعضي از دانش‌آموزان
۹- عدم انگيزه‌ي كافي جهت شركت در نماز جماعت
۱۰- طول كشيدن نماز جماعت
۱۱- عدم تشويق‌هاي مناسب جهت شركت در نماز جماعت
۱۲- عدم شركت منظم همكاران در نماز جماعت
۱۳- دادن مسئوليت فقط به تعداد خاصي از دانش‌آموزان
۱۴- تشويق و اهداء جوايز به تعدادي از دانش‌آموزان و غافل شدن از بقيه‌ي آنها
۱۵- عدم آگاهي كافي اولياء و دانش‌آموزان در مورد اهميت نماز و نماز جماعت
۱۶- ناهماهنگي بين تربيت ديني توسط دبیران و اولياء
پیشینه پژوهش
ابياتى (۱۳۷۶) در بررسى عوامل مؤثر در مشاركت فراگيران به نماز جماعت در مدارس دخترانه ابتدايى ناحيه يك شهركرد، نشان داد كه ايمان و اعتقاد والدين و عوامل فيزيكى نمازخانه در جذب دانش آموزان به نماز جماعت تأثير دارد.
نصر و همكاران (۱۳۸۷) در بررسى فراتحليلى عوامل مؤثر بر جذب و شركت دانش آموزان در نماز جماعت مدارس، عوامل فردى، خانوادگى،وانسانى درون مدرسه اى،فيزيكى درون مدرسه اى، ساير عوامل مدرسه اى، همسالان و محيط را مؤثر دانستند.
فضل الهى و ملكى توانا (۱۳۸۸) در بررسى عوامل مؤثر در جذب دانش آموزان دختر به نماز جماعت در مدارس راهنمايى شهر قم، به اين نتيجه رسيدند كه تبليغات مناسب، حضور اولياى مدرسه، تشويق دانش آموزان، امكانات محل برگزارى، توجه والدين به مسائل دينى و مشاركت آنان، آگاهى دانش آموزان از فوايد و آثار نماز جماعت، گرايش مذهبى، اهميت دادن والدين و دوستان، نحوه تعامل و ارتباط با امام جماعت و بعكس، و مسئوليت پذيرى دانش آموزان در ميزان مشاركت در نماز جماعت مدارس تأثير دارند.
رجبى و زاهد بابلان (۱۳۹۱) در بررسى متغيرهاى مرتبط با جذب دانش آموزان به نماز جماعت از نظر عوامل مدرسه اى در دوره تحصيلى متوسطه در استان اردبيل نشان دادند كه از نظر عوامل مدرسه، هفت عامل، بار عاملى معنادار داشته و به ترتيب اولويت، عامل حسن روابط دبیران و مربيان و سپس امكانات فيزيكى مدرسه و نمازخانه، ايمان فردى خانوادگى، همسالان، وضعيت اقتصادى ـ اجتماعى خانواده، تبليغات رسانه ها و جنسيت و پايه تحصيلى در گرايش دانش آموزان به نماز جماعت مدرسه اهميت دارند. بررسى واقع بينانه مطالب ذكرشده گوياى محدود بودن كنكاش توصيفى و پيمايشى و مبتنى بر واقع در خصوص موضوع بوده، بر معتبر و ارزشمند بودن چنين واكاوى هايى تصريح مى نمايد تا از اين طريق، با تحليلى واقع بينانه در دسترسى به برنامه اى اصولى در ترويج آموزه هاى اسلامى و التزام عملى آن در بين نسل هاى آتى، شاهدتوفيقاتى باشيم طبق مطالعات گوناگونی که داشتم به این نتیجه رسیدم که برای تربیت دینی و آموزش نماز و علاقه مند کردن دانش آموزان به نماز و نماز جماعت شرایط و رویکرد های مختلفی وجود دارد که برخی از آنها به طور خلاصه به شرح ذیل میباشند:
۱- تشویق و تأييد: تشویق بر ویژگی های مثبت افراد در هر سنی که باشند آن ها را به بهتر بودن تشویق میکند. بنا براین باید نماز را برای دانش آموز با تشویق همراه سازیم و در فرصت های مناسب او را به عنوان دانش آموز ی نماز خوان معرفی نماییم. وبا جملات زیبا او را تشویق کنیم و بیشتر از روش های غیر مستقیم استفاده کنیم. (خزائي، ۱۳۸۰)

شما عزیزان می توانید مستندسازی تجربیات مربیان پرورشی که بر اساس اخرین بخش نامه آپدیت و بروز رسانی شده است را در این سایت خریداری کنید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0