مستندسازی تجربیات معلم ادبیات چگونگی بر طرف کردن مشكلات دانش آموزم در درس زبان فارسي

مستندسازی تجربیات معلم ادبیات

مستندسازی تجربیات معلم ادبیات : در رابطه با پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات معلم ادبیات چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان و معلمان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعاتی با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در مباحثی غیر از  پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات معلم ادبیات به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست .

آموزش پژوهی

گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که علاوه بر دانش آموزان معلمان نیز در طول دوران تحصیل  و تدریس مهارتهای ذهنی فراوانی  را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله مستندسازی تجربیات معلم ادبیات به روش نوین امکان پذیر نیست.

اجرای عملی مستندسازی تجربیات معلم ادبیات

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری و انجام عملی مستندسازی تجربیات معلم ادبیات مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

لزوم کارکرد پژوهشگر بر پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات معلم ادبیات

باید خاطرنشان شود که هیچ پژوهش آماده ای را نمی توان به عنوان بهترین مستندسازی تجربیات معلم ادبیات در تمام موارد برگزید. لذا آشنایی معلمان با  پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات معلم ادبیات  گوناگون ضروری به نظر می رسد تا آنان بتوانند با توجه به مقاصد آموزشی تعیین شده ، الگوی مناسبی را به کار بندند. و در واقع هیچ پژوهشی در این زمینه مطلق نیست .

آموزش پژوهی

اطلاعات بیشتر در مورد مستندسازی تجربیات معلم ادبیات

در مورد مستندسازی تجربیات معلم ادبیات باید بدانید که این موضوع در نظام آموزشی کشور اهمیت بالایی دارد. این موضوع که گفته شد در نظام آموزشی کشور به این معنی نیست که در دیگر کشور ها از اهمیت پایینی برخوردار است. در اصل این طرح مستندسازی تجربیات از کشور های خارجی توسعه یافته به ایران راه یافته است.

مستندسازی تجربیات  از جمله فعالیت هایی بود که اغلب در کشور های اروپایی به اجرا در می آمد. این فعالیت به شدت برای نظام آموزشی کشور ها مزید فایده بود و پس از آن نیز کشور هایی که به دنبال توسعه و افزایش سطح آموزشی خود بودند، به دنبال آن بر آمدند تا بتوانند از پتانسیل بالای این سناریو استفاده کنند.

 نکات ضروری در تدوین فایل هایی نظیر پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات معلم ادبیات

تا به امروز در جامعه ما در مورد مسئله مستندسازی تجربیات معلم ادبیات در شرکت ها فراگیری بهتر و تأثیر آن بر معلم پژوهنده و کوشش آنان نظارت چندانی شکل نگرفته میباشد فقدان ابزار مطلوب برای محاسبه پژوهش های انجام شده و به کار گیری از آن در عمل های آموزشی، کنفرانس ها و فراخوان های علمی و آموزشی به شدت دیده می شود.

  • مطالب زاید را حذف فرمایید .
  • مطالب فراموش گردیده را اضافه نمایید
  • مطالب را به ترتیب اهمیت آراسته نمایید.
  • لغات واصطلاحات بغرنج را حذف و بی آلایش نویسی نمائید .
  • مهم ترین نکات را یکبار در آغاز وبار دیگر در انتهای گزارش بیان نمایید.
  • مطالب اساسی را با تاکید نوشته وبا علایمی مانند لبریز نقاشی کردن پررنگ فرمایید.
  • تا جایی که ممکن میباشد از روشی بدیع و خلق کننده برای جذابیت مستندسازی تجربیات معلم ادبیات به کار گیری نمائید.
  • اغراق نکنید و شعار ندهید .
  • ازبکار بردن لغت ها شاعرانه و مدح وستایش دیگر افراد خویش داری کنید .

نکات مورد توجه در نگارش مستندسازی تجربیات معلم ادبیات

بخش اعظمی از تحقیقاتی که در شرکت ها فراگیری بهتر انجام یافته میباشد بیشتر درباره ی معلم پژوهنده و به طور تئوری متمرکز میباشد. در شرایطی که هرمورد از راهبردهای اجرائی گردیده کاملا جاری ساختن نشود، شاید دیگر فرصت آن رسیده باشد که به‌دنبال آشنایی راهکارها و هم اینگونه احتمال ها جدیدتری برای معلوم کردن مسائل پژوهشی مربوط باشیم.

  1.  احساسات فردی خویش را نکنید . اما کوشش فرمائید قضاوت نکنید
  2.  در سراسر متن ،غرض اساسی را فراموش نکنید . کناره روی نکنید
  3.  از به عمل بردن افعال مجهول در نگارش مستندسازی تجربیات معلم ادبیات پرهیز کنید مانند: نقل شده میباشد …..ازارایه داده ها غیر حقیقی (به ویژه اعداد وارقام ) بپرهیزید .

دانلود فایل های مستندسازی تجربیات معلم ادبیات

دقت داشته باشید که سعی شده فایل های دانلود مستندسازی تجربیات که در پایین برای شما قرار داده شده، از کیفیت بالایی برخوردار باشند. قطعا در مورد کیفیت آنها نمیخواهیم بیش از حد توضیح دهیم و اغراق کنیم اما باید بدانید که تمامی سعی ما این بوده که بتوانیم فایل های با کیفیت موجود را برای شما جمع آوری کنیم و این امر به کمک فرهنگیان عزیز بازنشسته برای ما مقدور شده که از آنها سپاس گذاریم.

آموزش پژوهی

دوستان عزیز مطلب حاضر به منظور  ارائه مستندسازی تجربیات معلم ادبیات به آموزش و پرورش دوین شده است. در صورت هر گونه سوال با ما تماس بگیرید.

مستندسازی تجربیات معلم ادبیات چگونگی بر طرف کردن مشكلات دانش آموزم در درس زبان فارسي  با فرمت ورد و قابل ویرایش جهت ارائه به فرهنگیان عزیز

سایت smartilamedu تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مستند سازی تجربیات خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است.تیم تخصصی ما اصالت مستندسازی تجربیات معلم ادبیات را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

سرفصلهای موجود در مستندسازی تجربیات معلم ادبیات به قرار زیر است :

  • عنوان مطلب پیرامون قضیه چگونگی بر طرف کردن مشكلات دانش آموزم در درس زبان فارسي
  • سرآغاز سخن پیرامون قضیه چگونگی بر طرف کردن مشكلات دانش آموزم در درس زبان فارسي
  • دیباچه پیرامون قضیه  چگونگی بر طرف کردن مشكلات دانش آموزم در درس زبان فارسي
  • درک مشکل پیرامون قضیه چگونگی بر طرف کردن مشكلات دانش آموزم در درس زبان فارسي
  • بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه چگونگی بر طرف کردن مشكلات دانش آموزم در درس زبان فارسي
  • تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه چگونگی بر طرف کردن مشكلات دانش آموزم در درس زبان فارسي
  • مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه چگونگی بر طرف کردن مشكلات دانش آموزم در درس زبان فارسي
  • بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با چگونگی بر طرف کردن مشكلات دانش آموزم در درس زبان فارسي
  • وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات چگونگی بر طرف کردن مشكلات دانش آموزم در درس زبان فارسي
  • بررسی بیشتر در رابطه با چگونگی بر طرف کردن مشكلات دانش آموزم در درس زبان فارسي
  • ارائه مستندات پیرامون چگونگی بر طرف کردن مشكلات دانش آموزم در درس زبان فارسي
  • پیش بینی نتایج در مورد چگونگی بر طرف کردن مشكلات دانش آموزم در درس زبان فارسي
  • راهکارها پیرامون قضیه چگونگی بر طرف کردن مشكلات دانش آموزم در درس زبان فارسي
  • رفرنس و منبع مورد استفاده چگونگی بر طرف کردن مشكلات دانش آموزم در درس زبان فارسي

اهم عوامل و موانع موجود در امر آموزش زبان و ادبيات فارسي را مي توان به شرح زير دسته بندي كرد :
۱- كتاب هاي درسي
مهم ترين ابزار تدريس هر معلمي در مدرسه و نظام متمركز آموزش و پرورش ايران كتاب درسي است . اگر كتاب هاي درسي متناسب با سطوح رشد فراگيرندگان و توانايي ذهني آنان تدوين نشده باشد يا اين كه در حد سن دانش آموزان نباشد ، مشكلاتي را از جمله : خستگي ذهن ، دل زدگي از مطالعه ي دروس ، افت تحصيلي و … به بار خواهد آورد . از آن جا كه اغلب كتاب هاي درسي فاقد جاذبه هاي لازم هستند لذا نمي توانند ارتباطي مؤثر بين معلم و شاگرد بر قرار نمايند . بهتر است در برنامه ي درسي مواردي بيايد كه براي يادگيرنده مطلوب باشد .
عدم جذابيت بعضي از دروس كتب درسي زبان و ادبيات فارسي موجب انزجار و نفرت دانش‌آموزان گشته است . بهتر است كتاب هاي درسي از نظر ظاهري به تصاوير بيش‌تري متناسب با موضوعات درسي آراسته گردد بايد به موارد كاربردي در دروس زبان و ادبيات فارسي بيش‌تر توجه شود . متأسفانه گاه مشاهده مي‌شود كه دانش‌آموزان قادر نيستند يك درخواست كوتاه بنويسند .
عدم تناسب بين حجم كتاب هاي درس زبان و ادبيات فارسي و ساعات تدريس موجب ملال خاطر دبيران و دانش‌آموزان شده است . حجم فراوان كتاب ها دانش‌آموزان را اديب بار نخواهد آورد بلكه درون مايه ي كتاب و نحوه ي تدريس معلم اين وظيفه را به عهده دارد . حجم زياد كتاب ها به معلم اجازه نمي دهد كه توان علمي خود را چنان كه شايد و بايد به كار گيرد .
عدم رعايت رسم الخط يكنواخت در كتاب هاي درسي موجب سردرگمي دبيران و دانش‌آموزان شده است . بهترين راه سامان دادن به اين مشكل آن است كه كميته اي از صاحب نظران آشنا به ويرايش با هماهنگي فرهنگستان زبان و ادبيات فارسي و دفتر تأليف كتب درسي تشكيل شود . طرحي هماهنگ و مناسب را نوشته و در همه ي كتاب هاي درسي اجرا نمايند . تغيير ، حذف و افزايش مطالب كتاب هاي درسي كه به خصوص در سال هاي اخير بيش تر شده باعث سردرگمي معلم و شاگردان مي شود . بهتر است اين گونه موارد به موقع به اطلاع دبيران برسد.
۲- جامعه و اجتماع
بايد دانست كه زبان و ادبيات فارسي جزء مهم ترين مواد درسي و آموزشي در تمام مقاطع تحصيلي است . زيرا كه زبان زبان پايه ي آموزش هر يك از شاخه هاي دانش بشري و ادبيات جلوه گاه راستين تماميت فرهنگ يك جامعه و آيينه ي تمام نماي آن است . اما اين آيينه ي تمام نما در نزد جامعه ي امروزين ما خوار و بي مقدار گشته است . بايد طرحي نو در افكنيم و در نگرش‌ها تغيير ايجاد نماييم . تا مدامي كه دروس زبان و ادبيات فارسي در اجتماع جايگاه اصلي خود را باز نيابند به سرمنزل مقصود نخواهيم رسيد .

شما عزیزان می توانید مستندسازی تجربیات معلم ادبیات که بر اساس اخرین بخش نامه آپدیت و بروز رسانی شده است را در این سایت خریداری کنید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0