مستندسازی تجربیات معلم شیمی تلاش برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس شیمی

مستندسازی تجربیات معلم شیمی

مستندسازی تجربیات معلم شیمی : در رابطه با پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات معلم شیمی چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان و معلمان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعاتی با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در مباحثی غیر از  پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات معلم شیمی به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست .

آموزش پژوهی

گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که علاوه بر دانش آموزان معلمان نیز در طول دوران تحصیل  و تدریس مهارتهای ذهنی فراوانی  را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله مستندسازی تجربیات معلم شیمی به روش نوین امکان پذیر نیست.

اجرای عملی مستندسازی تجربیات معلم شیمی

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری و انجام عملی مستندسازی تجربیات معلم شیمی مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

لزوم کارکرد پژوهشگر بر پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات معلم شیمی

باید خاطرنشان شود که هیچ پژوهش آماده ای را نمی توان به عنوان بهترین مستندسازی تجربیات معلم شیمی در تمام موارد برگزید. لذا آشنایی معلمان با  پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات معلم شیمی  گوناگون ضروری به نظر می رسد تا آنان بتوانند با توجه به مقاصد آموزشی تعیین شده ، الگوی مناسبی را به کار بندند. و در واقع هیچ پژوهشی در این زمینه مطلق نیست .

آموزش پژوهی

اطلاعات بیشتر در مورد مستندسازی تجربیات معلم شیمی

در مورد مستندسازی تجربیات معلم شیمی باید بدانید که این موضوع در نظام آموزشی کشور اهمیت بالایی دارد. این موضوع که گفته شد در نظام آموزشی کشور به این معنی نیست که در دیگر کشور ها از اهمیت پایینی برخوردار است. در اصل این طرح مستندسازی تجربیات از کشور های خارجی توسعه یافته به ایران راه یافته است.

مستندسازی تجربیات  از جمله فعالیت هایی بود که اغلب در کشور های اروپایی به اجرا در می آمد. این فعالیت به شدت برای نظام آموزشی کشور ها مزید فایده بود و پس از آن نیز کشور هایی که به دنبال توسعه و افزایش سطح آموزشی خود بودند، به دنبال آن بر آمدند تا بتوانند از پتانسیل بالای این سناریو استفاده کنند.

 نکات ضروری در تدوین فایل هایی نظیر پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات معلم شیمی

تا به امروز در جامعه ما در مورد مسئله مستندسازی تجربیات معلم شیمی در شرکت ها فراگیری بهتر و تأثیر آن بر معلم پژوهنده و کوشش آنان نظارت چندانی شکل نگرفته میباشد فقدان ابزار مطلوب برای محاسبه پژوهش های انجام شده و به کار گیری از آن در عمل های آموزشی، کنفرانس ها و فراخوان های علمی و آموزشی به شدت دیده می شود.

  • مطالب زاید را حذف فرمایید .
  • مطالب فراموش گردیده را اضافه نمایید
  • مطالب را به ترتیب اهمیت آراسته نمایید.
  • لغات واصطلاحات بغرنج را حذف و بی آلایش نویسی نمائید .
  • مهم ترین نکات را یکبار در آغاز وبار دیگر در انتهای گزارش بیان نمایید.
  • مطالب اساسی را با تاکید نوشته وبا علایمی مانند لبریز نقاشی کردن پررنگ فرمایید.
  • تا جایی که ممکن میباشد از روشی بدیع و خلق کننده برای جذابیت مستندسازی تجربیات معلم شیمی به کار گیری نمائید.
  • اغراق نکنید و شعار ندهید .
  • ازبکار بردن لغت ها شاعرانه و مدح وستایش دیگر افراد خویش داری کنید .

نکات مورد توجه در نگارش مستندسازی تجربیات معلم شیمی

بخش اعظمی از تحقیقاتی که در شرکت ها فراگیری بهتر انجام یافته میباشد بیشتر درباره ی معلم پژوهنده و به طور تئوری متمرکز میباشد. در شرایطی که هرمورد از راهبردهای اجرائی گردیده کاملا جاری ساختن نشود، شاید دیگر فرصت آن رسیده باشد که به‌دنبال آشنایی راهکارها و هم اینگونه احتمال ها جدیدتری برای معلوم کردن مسائل پژوهشی مربوط باشیم.

  1.  احساسات فردی خویش را نکنید . اما کوشش فرمائید قضاوت نکنید
  2.  در سراسر متن ،غرض اساسی را فراموش نکنید . کناره روی نکنید
  3.  از به عمل بردن افعال مجهول در نگارش مستندسازی تجربیات معلم شیمی پرهیز کنید مانند: نقل شده میباشد …..ازارایه داده ها غیر حقیقی (به ویژه اعداد وارقام ) بپرهیزید .

دانلود فایل های مستندسازی تجربیات معلم شیمی

دقت داشته باشید که سعی شده فایل های دانلود مستندسازی تجربیات که در پایین برای شما قرار داده شده، از کیفیت بالایی برخوردار باشند. قطعا در مورد کیفیت آنها نمیخواهیم بیش از حد توضیح دهیم و اغراق کنیم اما باید بدانید که تمامی سعی ما این بوده که بتوانیم فایل های با کیفیت موجود را برای شما جمع آوری کنیم و این امر به کمک فرهنگیان عزیز بازنشسته برای ما مقدور شده که از آنها سپاس گذاریم.

آموزش پژوهی

دوستان عزیز مطلب حاضر به منظور  ارائه مستندسازی تجربیات معلم شیمی به آموزش و پرورش دوین شده است. در صورت هر گونه سوال با ما تماس بگیرید.

مستندسازی تجربیات معلم شیمی تلاش برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس شیمی با استفاده از فناوری اطلاعات( IT ) با فرمت ورد و قابل ویرایش جهت ارائه به فرهنگیان عزیز

سایت smartilamedu تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مستند سازی تجربیات خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است.تیم تخصصی ما اصالت مستندسازی تجربیات معلم شیمی را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

سرفصلهای موجود در مستندسازی تجربیات معلم شیمی به قرار زیر است :

  • عنوان مطلب پیرامون قضیه تلاش برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس شیمی با استفاده از فناوری اطلاعات( IT )
  • سرآغاز سخن پیرامون قضیه تلاش برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس شیمی با استفاده از فناوری اطلاعات( IT )
  • دیباچه پیرامون قضیه  تلاش برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس شیمی با استفاده از فناوری اطلاعات( IT )
  • درک مشکل پیرامون قضیه تلاش برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس شیمی با استفاده از فناوری اطلاعات( IT )
  • بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه تلاش برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس شیمی با استفاده از فناوری اطلاعات( IT )
  • تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه تلاش برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس شیمی با استفاده از فناوری اطلاعات( IT )
  • مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه تلاش برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس شیمی با استفاده از فناوری اطلاعات( IT )
  • بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با تلاش برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس شیمی با استفاده از فناوری اطلاعات( IT )
  • وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات تلاش برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس شیمی با استفاده از فناوری اطلاعات( IT )
  • بررسی بیشتر در رابطه با تلاش برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس شیمی با استفاده از فناوری اطلاعات( IT )
  • ارائه مستندات پیرامون تلاش برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس شیمی با استفاده از فناوری اطلاعات( IT )
  • پیش بینی نتایج در مورد تلاش برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس شیمی با استفاده از فناوری اطلاعات( IT )
  • راهکارها پیرامون قضیه تلاش برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس شیمی با استفاده از فناوری اطلاعات( IT )
  • رفرنس و منبع مورد استفاده تلاش برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس شیمی با استفاده از فناوری اطلاعات( IT )

توصيف وضعيت موجود
اینجانب …. دبیر شیمی آموزشگاه …شهرستان… دارای….سال سابقه در آموزش و پرورش می باشم.تدريس .. از جمله شيمي از دشواري هاي خاص برخوردار است. يكي از مشكلات عمده در تدريس اين درس، تنوع مطالب و عنوان ها در آن است. چنان كه، در آن با مفاهيم، مسايل، موارد آزمايشگاهي و جنبه هاي كاربردي روبرو هستيم و به هم پيوستگي مطالب و عدم درك عميق موضوعي سبب ضعف در يادگيري مي شود. همچنين اگر دانش آموز در پيش نيازهاي درس خاصي مهارت كافي نداشته باشد، به دشواري مي تواند به يادگيري مباحث در سال هاي بعد ادامه دهد.
كتاب هاي شيمي داراي مزايا و معايبي مي باشند كه بايد در حين تدريس به آن ها توجه كرد. ابتدا مزاياي اين كتاب ها را بيان مي كنم. مثلاً در اين كتاب ها به مشكلات روز دنيا پرداخته شده است و فاصله موضوعي ميان كتاب هاي درسي با كتاب هاي دانشگاهي بسيار كاهش يافته است. در ضمن از طرح مسايل پيچيده كاسته شده و به مفاهيم بنيادي بيش تر پرداخته شده كه بسيار مفيد است. در تأليف كتاب ها از منابع معتبر داخلي و خارجي استفاده شده است و از نظر تعداد شكل، نمودار و جدول هاي مناسب، كتاب ها مفيد و غني هستند. اين كتاب ها ظاهر نسبتاً خوبي دارند و حتي در حاشيه ها جاي كافي براي يادداشت مطالب لازم وجود دارد. بخش هاي «بيش تر بدانيد» كه در متن كتاب آمده است نيز نه تنها براي دانش آموزان، بلكه براي دبیران بسيار سودمند است.
اما اين كتاب ها معايبي نيز دارند. مثلاً مطالب آورده شده در كتاب ها پيوستگي ندارند. حجم شيمي آلي كم شده است و اطلاعات ناقصي از آن ارائه شده است. ارتباط عرضي ميان كتاب هاي شيمي و فيزيك وجود ندارد. به طوري كه سطح كتاب شيمي پايين تر است. با كمرنگ شدن نقش آزمايشگاه، علم شيمي به خوبي آموخته نمي شود. در كتاب هاي شيمي، اشكالات چاپي بسياري ديده مي شود.
در كتاب هاي شيمي محتوا ارائه شده اما اين محتوا براي دبیر تحليل نشده است. در اين كتاب ها مرجعي معرفي نشده است. به طوري كه در بعضي مواقع دبیر به درستي مطلب شك مي كند و منبعي براي برطرف كردن شك خود در دسترس ندارد. كتاب هاي شيمي داراي كتاب دبیر و CD آموزشي نمي باشند.
مشكل ديگري كه دبیر با آن مواجه است ارزشيابي مي باشد. كنكور سراسري و آزمون نهايي سبب شده است كه دبیران ندانند چگونه ارزشيابي را به عمل آورند. درس ها با يكديگر ارتباط عرضي چنداني ندارند. مثلاً دانش آموز هنوز در رياضي نمودار را نخوانده است ولي در شيمي بايد از آن استفاده كند.
بزرگ ترين مشكلي كه كتاب هاي درسي دارند نبود يا كمبود مسئله هاي برگزيده در پايان فصل هاست. كارشناسان آموزشي از دبیران انتظار دارند كه تدريس با رويكرد فعال داشته باشند. اما آيا كتاب ها واقعاً رويكرد فعال دارند؟
امروزه در دنيا روي فناوري و بسته هاي آموزش كار مي كنند. اما آيا در كشور ما امكانات محلي به دبیر اجازه تدريس با رويكرد فعال را مي دهد؟
بنا به دلايل متفاوت بعضي از شيوه ها را نمي توان پياده كرد. براي نمونه مقررات مدرسه اجازه نمي دهد كه به راحتي بتوان با دانش آموزان در سايت هاي شبكه اينترنت كار كنيم. ضمناً بايد به خواسته هاي خانواده ها از دبیر نيز توجه كرد. همه آن ها انتظار دارند كه فرزندانشان در دانشگاه قبول شوند.
با تمام اين تفاسير امسال نيز مانند سال هاي قبل تمايل داشتم كه كلاس شيمي براي
دانش آموزان كلاسي با شور و نشاط و باانگيزه باشد. در صدد يافتن راهي بودم كه با توجه به انتظارات والدين و امكانات مدرسه از روش هاي نوين مناسب براي تدريس استفاده كنم، موضوع جهاني شدن آموزش شيمي را در نظر داشته باشم و موجب رشد خلاقيت دانش آموزان شوم.
پس از ۵ سال تدريس شيمي به اين نتيجه رسيدم كه اگر دانش آموز مستقيماً در امر ياددهي و يادگيري دخالت كند و با آن درگير شود نتيجه مطلوب تري به دست خواهد آمد. بايد توجه داشت آن چه كه در فرايند ياددهي و يادگيري نقش اساسي دارد، فعاليت و شركت مستمر و جدي فراگيران با حضور فعال آن ها در جريان يادگيري است. اگر علوم و نظريه هاي آموخته شده در حين آموزش، با عمل همراه شود، فرد آموزش ديده صاحب درك، فهم، تعقل و مهارت مي شود و به مسايل با ديد انتقادي مي نگرد، آن ها را تجزيه و تحليل و تركيب مجدد مي كند و به فردي منتقد و صاحب رأي تبديل مي شود. بايد توجه كرد كه يادگيري، با حفظ مطالب و نقل آن ها متفاوت است. يادگيري هنگامي صورت مي گيرد كه فراگير، خود تجربه كند و در نتيجه تجربه، تغييراتي در افكار، عادت ها، تمايلات و اعمال او ظاهر شود.

شما عزیزان می توانید مستندسازی تجربیات معلم شیمی که بر اساس اخرین بخش نامه آپدیت و بروز رسانی شده است را در این سایت خریداری کنید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0