مستند سازی تجربیات آموزگاران ابتدایی پیشگیری از رفتارهای نادرست و نامطلوب دانش آموزان در کلاس

مستند سازی تجربیات آموزگاران ابتدایی

مستند سازی تجربیات آموزگاران ابتدایی : در رابطه با پژوهش روایتی مستند سازی تجربیات آموزگاران ابتدایی چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان و معلمان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعاتی با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در مباحثی غیر از  پژوهش روایتی مستند سازی تجربیات آموزگاران ابتدایی به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست .

آموزش پژوهی

گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که علاوه بر دانش آموزان معلمان نیز در طول دوران تحصیل  و تدریس مهارتهای ذهنی فراوانی  را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله مستند سازی تجربیات آموزگاران ابتدایی به روش نوین امکان پذیر نیست.

اجرای عملی مستند سازی تجربیات آموزگاران ابتدایی

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری و انجام عملی مستند سازی تجربیات آموزگاران ابتدایی مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

لزوم کارکرد پژوهشگر بر پژوهش روایتی مستند سازی تجربیات آموزگاران ابتدایی

باید خاطرنشان شود که هیچ پژوهش آماده ای را نمی توان به عنوان بهترین مستند سازی تجربیات آموزگاران ابتدایی در تمام موارد برگزید. لذا آشنایی معلمان با  پژوهش روایتی مستند سازی تجربیات آموزگاران ابتدایی  گوناگون ضروری به نظر می رسد تا آنان بتوانند با توجه به مقاصد آموزشی تعیین شده ، الگوی مناسبی را به کار بندند. و در واقع هیچ پژوهشی در این زمینه مطلق نیست .

آموزش پژوهی

اطلاعات بیشتر در مورد مستند سازی تجربیات آموزگاران ابتدایی

در مورد مستند سازی تجربیات آموزگاران ابتدایی باید بدانید که این موضوع در نظام آموزشی کشور اهمیت بالایی دارد. این موضوع که گفته شد در نظام آموزشی کشور به این معنی نیست که در دیگر کشور ها از اهمیت پایینی برخوردار است. در اصل این طرح مستندسازی تجربیات از کشور های خارجی توسعه یافته به ایران راه یافته است.

مستندسازی تجربیات  از جمله فعالیت هایی بود که اغلب در کشور های اروپایی به اجرا در می آمد. این فعالیت به شدت برای نظام آموزشی کشور ها مزید فایده بود و پس از آن نیز کشور هایی که به دنبال توسعه و افزایش سطح آموزشی خود بودند، به دنبال آن بر آمدند تا بتوانند از پتانسیل بالای این سناریو استفاده کنند.

 نکات ضروری در تدوین فایل هایی نظیر پژوهش روایتی مستند سازی تجربیات آموزگاران ابتدایی

تا به امروز در جامعه ما در مورد مسئله مستند سازی تجربیات آموزگاران ابتدایی در شرکت ها فراگیری بهتر و تأثیر آن بر معلم پژوهنده و کوشش آنان نظارت چندانی شکل نگرفته میباشد فقدان ابزار مطلوب برای محاسبه پژوهش های انجام شده و به کار گیری از آن در عمل های آموزشی، کنفرانس ها و فراخوان های علمی و آموزشی به شدت دیده می شود.

  • مطالب زاید را حذف فرمایید .
  • مطالب فراموش گردیده را اضافه نمایید
  • مطالب را به ترتیب اهمیت آراسته نمایید.
  • لغات واصطلاحات بغرنج را حذف و بی آلایش نویسی نمائید .
  • مهم ترین نکات را یکبار در آغاز وبار دیگر در انتهای گزارش بیان نمایید.
  • مطالب اساسی را با تاکید نوشته وبا علایمی مانند لبریز نقاشی کردن پررنگ فرمایید.
  • تا جایی که ممکن میباشد از روشی بدیع و خلق کننده برای جذابیت مستند سازی تجربیات آموزگاران ابتدایی به کار گیری نمائید.
  • اغراق نکنید و شعار ندهید .
  • ازبکار بردن لغت ها شاعرانه و مدح وستایش دیگر افراد خویش داری کنید .

نکات مورد توجه در نگارش مستند سازی تجربیات آموزگاران ابتدایی

بخش اعظمی از تحقیقاتی که در شرکت ها فراگیری بهتر انجام یافته میباشد بیشتر درباره ی معلم پژوهنده و به طور تئوری متمرکز میباشد. در شرایطی که هرمورد از راهبردهای اجرائی گردیده کاملا جاری ساختن نشود، شاید دیگر فرصت آن رسیده باشد که به‌دنبال آشنایی راهکارها و هم اینگونه احتمال ها جدیدتری برای معلوم کردن مسائل پژوهشی مربوط باشیم.

  1.  احساسات فردی خویش را نکنید . اما کوشش فرمائید قضاوت نکنید
  2.  در سراسر متن ،غرض اساسی را فراموش نکنید . کناره روی نکنید
  3.  از به عمل بردن افعال مجهول در نگارش مستند سازی تجربیات آموزگاران ابتدایی پرهیز کنید مانند: نقل شده میباشد …..ازارایه داده ها غیر حقیقی (به ویژه اعداد وارقام ) بپرهیزید .

دانلود فایل های مستند سازی تجربیات آموزگاران ابتدایی

دقت داشته باشید که سعی شده فایل های دانلود مستندسازی تجربیات که در پایین برای شما قرار داده شده، از کیفیت بالایی برخوردار باشند. قطعا در مورد کیفیت آنها نمیخواهیم بیش از حد توضیح دهیم و اغراق کنیم اما باید بدانید که تمامی سعی ما این بوده که بتوانیم فایل های با کیفیت موجود را برای شما جمع آوری کنیم و این امر به کمک فرهنگیان عزیز بازنشسته برای ما مقدور شده که از آنها سپاس گذاریم.

آموزش پژوهی

دوستان عزیز مطلب حاضر به منظور  ارائه مستند سازی تجربیات آموزگاران ابتدایی به آموزش و پرورش دوین شده است. در صورت هر گونه سوال با ما تماس بگیرید.

مستند سازی تجربیات آموزگاران ابتدایی پیشگیری از رفتارهای نادرست و نامطلوب دانش آموزان در کلاس  با فرمت ورد و قابل ویرایش جهت ارائه به فرهنگیان عزیز

سایت smartilamedu تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مستند سازی تجربیات خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است.تیم تخصصی ما اصالت مستند سازی تجربیات آموزگاران ابتدایی را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

سرفصلهای موجود در مستند سازی تجربیات آموزگاران ابتدایی به قرار زیر است :

  • عنوان مطلب پیرامون قضیه پیشگیری از رفتارهای نادرست و نامطلوب دانش آموزان در کلاس
  • سرآغاز سخن پیرامون قضیه پیشگیری از رفتارهای نادرست و نامطلوب دانش آموزان در کلاس
  • دیباچه پیرامون قضیه  پیشگیری از رفتارهای نادرست و نامطلوب دانش آموزان در کلاس
  • درک مشکل پیرامون قضیه پیشگیری از رفتارهای نادرست و نامطلوب دانش آموزان در کلاس
  • بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه پیشگیری از رفتارهای نادرست و نامطلوب دانش آموزان در کلاس
  • تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه پیشگیری از رفتارهای نادرست و نامطلوب دانش آموزان در کلاس
  • مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه پیشگیری از رفتارهای نادرست و نامطلوب دانش آموزان در کلاس
  • بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با پیشگیری از رفتارهای نادرست و نامطلوب دانش آموزان در کلاس
  • وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات پیشگیری از رفتارهای نادرست و نامطلوب دانش آموزان در کلاس
  • بررسی بیشتر در رابطه با پیشگیری از رفتارهای نادرست و نامطلوب دانش آموزان در کلاس
  • ارائه مستندات پیرامون پیشگیری از رفتارهای نادرست و نامطلوب دانش آموزان در کلاس
  • پیش بینی نتایج در مورد پیشگیری از رفتارهای نادرست و نامطلوب دانش آموزان در کلاس
  • راهکارها پیرامون قضیه پیشگیری از رفتارهای نادرست و نامطلوب دانش آموزان در کلاس
  • رفرنس و منبع مورد استفاده پیشگیری از رفتارهای نادرست و نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اهداف:
۱٫ هدف عملی،که پیشگیری ازبروز رفتارنامطلوب بهتراز بروزواقدام به تغییر ان رفتار است.
۲٫ هدف انسانی،معلم، دانش اموزان راافرادی که هم یادگیرنده اندوهم انسان می پذیرد،بنابراین،خودرامسول اصلاح وبرطرف کننده مشکلات انها می داند.به طور کلی ،پیشگیری بهتر ازدرمان است.
فرضیه های پژوهش:
۱٫ دربعضی ازمواقع،رفتارهایی درکلاس نظم کلاس رابرهم می زند.دراین مواقع بایدباعوامل این بی نظمی به طورانفرادی ارتباط برقرارکردوازدلایل این بی نظمی مطلع شد.
۲٫ رفتارهاوفعالیتهایی که موجب بی نظمی درکلاس می شوندرامشخص وقوانین ومقررات کلاس رامطرح ودانش آموزان راملزم به رعایت آن کنید،مثلالگدزدن به سطل آشغال،له کردن گچها،کثیف کردن دیوارهاوآزارواذیت همکلاسی هاراقدغن کنید.
۳٫ منتظربعضی ازرفتارهای غیرقابل پیش بینی درکلاس باشیدوازآنهابرای بررسی میزان توانایی وانطباق خودبااین موارداستفاده کنید.
۴٫ دانش آموزان بایدبدانندرفتارهای مطلوب وموردنظر معلم چیست.برای مثال معلم می تواندباگفتن اینکه :
(دوست دارم هنگام صحبت کردن ،چهارم دست خودرابلندکنید)رفتارموردنظرخودرابه دانش آموزان معرفی کند.
۵٫اگرهمیشه به رفتارهای نامطلوب دانش آموزان بی توجهی شود،دانش آموزان شمارافردی ناکارآمددرنظرمی گیرند،بنابراین به رفتارهای نامطلوب آنان واکنش جدی نشان بدهید. دراین مورد،سعی کنیدبین رفتارهای مطلوب ونامطلوب تفاوت قایل شوید.
۶٫درشروع کار،قوانین وضوابط کلاس رامطرح کنیدونسبت به آن قوانین تعهدنشان دهید.بعضی ازمعلمان درشروع کار به چندین قانون اشاره می کنند.بایددانست تعددقوانین درموفقیت معلم درکلاس موثرنیست،بلکه آنچه اهمیت داردروشن وقابل اجرابودن قوانین ودستورات است.
۷٫ شرط لازم برای اجرای قوانین کلاس،درک دانش آموزان ازآن ضوابط وقوانین است.مثلادرکلاسهای ابتدایی بایدقوانین چهارمیه کلاس مطرح شود،درحالی که برای سطوح بالاتر،این ضوابط وقوانین جاافتاده است.درعین حال،هنوزهم معلم بایدانتظارات خودراازدانش آموزان،به طورروشن ،مطرح کند.همچنین بهتراست نظردانش آموزان درموردضوابط پرسیده شود.
۸٫کلاس رادرآغازباجدیت شروع کنیدومتعاقب آن،آزادی بیشتری به دانش آموزان بدهید،چراکه دادن آزادی بیشتربه دانش آموزان آسان ولی کنترل آنهاپس ازدادن ازادی های بیش ازحد،مشکل است.
۹٫یادگیری رابااهمیت ومعنی دار کنیدوازاین طریق دانش آموزان رابه کلاس علاقه مندنمایید.دربسیاری ازموارد،بی نظمی دانش آموزان درکلاس به دلیل ملال آوربودن تکالیف درسی است .اگرمطالب درسی برای دانش آموزان بامعنی وبااهمیت باشد، دانش آموزان ازنظرشناختی درگیروبه یادگیری علاقه مندمی شوند.
بیان مساله وتوصیف وضعیت موجود:
اینجانب ………… ، ……. ادبیات فارسی ، مدت…… سال است که در آموزش و پرورش خدمت می کنم . در حال حاضر معلم پایه چهارم و پنجم مدرسه ……. شهرستان ………… هستم .

شما عزیزان می توانید مستند سازی تجربیات آموزگاران ابتدایی که بر اساس اخرین بخش نامه آپدیت و بروز رسانی شده است را در این سایت خریداری کنید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0