مستند سازی تجربیات آموزگار پایه اول افزایش ميزان علاقه مندي دانش‌آموزان پايه اول به درس قرآن

مستند سازی تجربیات آموزگار پایه اول

مستند سازی تجربیات آموزگار پایه اول : در رابطه با پژوهش روایتی مستند سازی تجربیات آموزگار پایه اول چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان و معلمان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعاتی با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در مباحثی غیر از  پژوهش روایتی مستند سازی تجربیات آموزگار پایه اول به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست .

آموزش پژوهی

گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که علاوه بر دانش آموزان معلمان نیز در طول دوران تحصیل  و تدریس مهارتهای ذهنی فراوانی  را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله مستند سازی تجربیات آموزگار پایه اول به روش نوین امکان پذیر نیست.

اجرای عملی مستند سازی تجربیات آموزگار پایه اول

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری و انجام عملی مستند سازی تجربیات آموزگار پایه اول مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

لزوم کارکرد پژوهشگر بر پژوهش روایتی مستند سازی تجربیات آموزگار پایه اول

باید خاطرنشان شود که هیچ پژوهش آماده ای را نمی توان به عنوان بهترین مستند سازی تجربیات آموزگار پایه اول در تمام موارد برگزید. لذا آشنایی معلمان با  پژوهش روایتی مستند سازی تجربیات آموزگار پایه اول  گوناگون ضروری به نظر می رسد تا آنان بتوانند با توجه به مقاصد آموزشی تعیین شده ، الگوی مناسبی را به کار بندند. و در واقع هیچ پژوهشی در این زمینه مطلق نیست .

آموزش پژوهی

اطلاعات بیشتر در مورد مستند سازی تجربیات آموزگار پایه اول

در مورد مستند سازی تجربیات آموزگار پایه اول باید بدانید که این موضوع در نظام آموزشی کشور اهمیت بالایی دارد. این موضوع که گفته شد در نظام آموزشی کشور به این معنی نیست که در دیگر کشور ها از اهمیت پایینی برخوردار است. در اصل این طرح مستندسازی تجربیات از کشور های خارجی توسعه یافته به ایران راه یافته است.

مستندسازی تجربیات  از جمله فعالیت هایی بود که اغلب در کشور های اروپایی به اجرا در می آمد. این فعالیت به شدت برای نظام آموزشی کشور ها مزید فایده بود و پس از آن نیز کشور هایی که به دنبال توسعه و افزایش سطح آموزشی خود بودند، به دنبال آن بر آمدند تا بتوانند از پتانسیل بالای این سناریو استفاده کنند.

 نکات ضروری در تدوین فایل هایی نظیر پژوهش روایتی مستند سازی تجربیات آموزگار پایه اول

تا به امروز در جامعه ما در مورد مسئله مستند سازی تجربیات آموزگار پایه اول در شرکت ها فراگیری بهتر و تأثیر آن بر معلم پژوهنده و کوشش آنان نظارت چندانی شکل نگرفته میباشد فقدان ابزار مطلوب برای محاسبه پژوهش های انجام شده و به کار گیری از آن در عمل های آموزشی، کنفرانس ها و فراخوان های علمی و آموزشی به شدت دیده می شود.

  • مطالب زاید را حذف فرمایید .
  • مطالب فراموش گردیده را اضافه نمایید
  • مطالب را به ترتیب اهمیت آراسته نمایید.
  • لغات واصطلاحات بغرنج را حذف و بی آلایش نویسی نمائید .
  • مهم ترین نکات را یکبار در آغاز وبار دیگر در انتهای گزارش بیان نمایید.
  • مطالب اساسی را با تاکید نوشته وبا علایمی مانند لبریز نقاشی کردن پررنگ فرمایید.
  • تا جایی که ممکن میباشد از روشی بدیع و خلق کننده برای جذابیت مستند سازی تجربیات آموزگار پایه اول به کار گیری نمائید.
  • اغراق نکنید و شعار ندهید .
  • ازبکار بردن لغت ها شاعرانه و مدح وستایش دیگر افراد خویش داری کنید .

نکات مورد توجه در نگارش مستند سازی تجربیات آموزگار پایه اول

بخش اعظمی از تحقیقاتی که در شرکت ها فراگیری بهتر انجام یافته میباشد بیشتر درباره ی معلم پژوهنده و به طور تئوری متمرکز میباشد. در شرایطی که هرمورد از راهبردهای اجرائی گردیده کاملا جاری ساختن نشود، شاید دیگر فرصت آن رسیده باشد که به‌دنبال آشنایی راهکارها و هم اینگونه احتمال ها جدیدتری برای معلوم کردن مسائل پژوهشی مربوط باشیم.

  1.  احساسات فردی خویش را نکنید . اما کوشش فرمائید قضاوت نکنید
  2.  در سراسر متن ،غرض اساسی را فراموش نکنید . کناره روی نکنید
  3.  از به عمل بردن افعال مجهول در نگارش مستند سازی تجربیات آموزگار پایه اول پرهیز کنید مانند: نقل شده میباشد …..ازارایه داده ها غیر حقیقی (به ویژه اعداد وارقام ) بپرهیزید .

دانلود فایل های مستند سازی تجربیات آموزگار پایه اول

دقت داشته باشید که سعی شده فایل های دانلود مستندسازی تجربیات که در پایین برای شما قرار داده شده، از کیفیت بالایی برخوردار باشند. قطعا در مورد کیفیت آنها نمیخواهیم بیش از حد توضیح دهیم و اغراق کنیم اما باید بدانید که تمامی سعی ما این بوده که بتوانیم فایل های با کیفیت موجود را برای شما جمع آوری کنیم و این امر به کمک فرهنگیان عزیز بازنشسته برای ما مقدور شده که از آنها سپاس گذاریم.

 

آموزش پژوهی

دوستان عزیز مطلب حاضر به منظور  ارائه مستند سازی تجربیات آموزگار پایه اول به آموزش و پرورش دوین شده است. در صورت هر گونه سوال با ما تماس بگیرید.

مستند سازی تجربیات آموزگار پایه اول افزایش ميزان علاقه مندي دانش‌آموزان پايه اول به درس قرآن و فعاليت هاي مربوط به آن  با فرمت ورد و قابل ویرایش جهت ارائه به فرهنگیان عزیز

سایت smartilamedu تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مستند سازی تجربیات خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است.تیم تخصصی ما اصالت مستند سازی تجربیات آموزگار پایه اول را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

سرفصلهای موجود در مستند سازی تجربیات آموزگار پایه اول به قرار زیر است :

  • عنوان مطلب پیرامون قضیه افزایش ميزان علاقه مندي دانش‌آموزان پايه اول به درس قرآن و فعاليت هاي مربوط به آن
  • سرآغاز سخن پیرامون قضیه افزایش ميزان علاقه مندي دانش‌آموزان پايه اول به درس قرآن و فعاليت هاي مربوط به آن
  • دیباچه پیرامون قضیه  افزایش ميزان علاقه مندي دانش‌آموزان پايه اول به درس قرآن و فعاليت هاي مربوط به آن
  • درک مشکل پیرامون قضیه افزایش ميزان علاقه مندي دانش‌آموزان پايه اول به درس قرآن و فعاليت هاي مربوط به آن
  • بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه افزایش ميزان علاقه مندي دانش‌آموزان پايه اول به درس قرآن و فعاليت هاي مربوط به آن
  • تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه افزایش ميزان علاقه مندي دانش‌آموزان پايه اول به درس قرآن و فعاليت هاي مربوط به آن
  • مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه افزایش ميزان علاقه مندي دانش‌آموزان پايه اول به درس قرآن و فعاليت هاي مربوط به آن
  • بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با افزایش ميزان علاقه مندي دانش‌آموزان پايه اول به درس قرآن و فعاليت هاي مربوط به آن
  • وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات افزایش ميزان علاقه مندي دانش‌آموزان پايه اول به درس قرآن و فعاليت هاي مربوط به آن
  • بررسی بیشتر در رابطه با افزایش ميزان علاقه مندي دانش‌آموزان پايه اول به درس قرآن و فعاليت هاي مربوط به آن
  • ارائه مستندات پیرامون افزایش ميزان علاقه مندي دانش‌آموزان پايه اول به درس قرآن و فعاليت هاي مربوط به آن
  • پیش بینی نتایج در مورد افزایش ميزان علاقه مندي دانش‌آموزان پايه اول به درس قرآن و فعاليت هاي مربوط به آن
  • راهکارها پیرامون قضیه افزایش ميزان علاقه مندي دانش‌آموزان پايه اول به درس قرآن و فعاليت هاي مربوط به آن
  • رفرنس و منبع مورد استفاده افزایش ميزان علاقه مندي دانش‌آموزان پايه اول به درس قرآن و فعاليت هاي مربوط به آن

توصیف وضع موجود ( شواهد ۱)
توصیف وضع موجود ( Status Description ) یا شواهد ۱، بخش مهمی از بیان مسأله است که به تبیین و توصیف وضع موجود از نظر محقق می پردازد که بیانگر وضع نامطلوبی است. ( سیف اللهی، ۱۳۸۴: ۹۵)
از این رو ، در اوایل سال تحصیلی ۸۹-۸۸ پژوهشگر … ضمن مشاهده نامحسوس رفتار و فعالیت‌های قرآنی دانش‌آموزان کلاس و هم‌چنین نظر سنجی کتبی و انجام مصاحبه با آنان و حتی اولیای مربوطه و تبادل نظر با مربی پیش دبستانی سال گذشته شاگردان کلاس ، متوجه عدم علاقه مندی بیش تر آنان به درس قرآن گردید که توصیف آن در قالب شاخص های کیفی وضع موجود آمده است.
الف. شاخص های کیفی وضع موجود
۱٫بیش تر دانش‌آموزان در ساعات قرآن ، یا با هم صحبت می کردند و یا بی مورد برای بیرون رفتن از کلاس اجازه می گرفتند.
۲٫آیه های قرآن را در هنگام استفاده از نوار به صورت منظم ، هم خوانی نمی کردند.
۳٫برخی از دانش‌آموزان در ساعات قرآنی ، غیبت های بی مورد ویا غیر موجه داشتند.
۴٫تمایل چندانی به گوش دادن عبارت ها ، پیام ها و مفاهیم ساده قرآنی از خود نشان نمی دادند.
۵٫به خواندن و حفظ سوره های کوتاه قرآن علاقه ای نشان نمی دادند.
۶٫با انجام وضو و هم چنین اصول و آداب احترام به قرآن نا آشنا بودند.
۷٫با عناوین کتاب های داستان قرآنی نا آشنا بودند.
۸٫در تمیز نگه داشتن کتاب قرآن چندان کوشا نبودند.
۹٫کاملاً با گنجینه ی احادیث و پیام های قرآنی ناآشنا بودند.
۱۰٫ در اجرای نمایش ، به ویژه نمایش های قرآنی، مهارت کافی را نداشتند.
۱۱٫ برخی از اولیای دانش‌آموزان ، از عدم علاقه مندی فرزندشان به درس قرآن و فعالیت های مربوط به آن ، اظهار نارضایتی می کردند.

شما عزیزان می توانید مستند سازی تجربیات آموزگار پایه اول که بر اساس اخرین بخش نامه آپدیت و بروز رسانی شده است را در این سایت خریداری کنید.

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09187518105

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0