مستند سازی تجربیات آموزگار چند پایه ابتدایی تقسیم فرصت یادگیری در کلاسهای چند پایه مقطع ابتدایی
مستند سازی تجربیات آموزگار چند پایه ابتدایی
مستند سازی تجربیات آموزگار چند پایه ابتدایی : در رابطه با پژوهش روایتی مستند سازی تجربیات آموزگار چند پایه ابتدایی چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان و معلمان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعاتی با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در مباحثی غیر از پژوهش روایتی مستند سازی تجربیات آموزگار چند پایه ابتدایی به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست .
گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که علاوه بر دانش آموزان معلمان نیز در طول دوران تحصیل و تدریس مهارتهای ذهنی فراوانی را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله مستند سازی تجربیات آموزگار چند پایه ابتدایی به روش نوین امکان پذیر نیست.
اجرای عملی مستند سازی تجربیات آموزگار چند پایه ابتدایی
به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری و انجام عملی مستند سازی تجربیات آموزگار چند پایه ابتدایی مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .
لزوم کارکرد پژوهشگر بر پژوهش روایتی مستند سازی تجربیات آموزگار چند پایه ابتدایی
باید خاطرنشان شود که هیچ پژوهش آماده ای را نمی توان به عنوان بهترین مستند سازی تجربیات آموزگار چند پایه ابتدایی در تمام موارد برگزید. لذا آشنایی معلمان با پژوهش روایتی مستند سازی تجربیات آموزگار چند پایه ابتدایی گوناگون ضروری به نظر می رسد تا آنان بتوانند با توجه به مقاصد آموزشی تعیین شده ، الگوی مناسبی را به کار بندند. و در واقع هیچ پژوهشی در این زمینه مطلق نیست .
اطلاعات بیشتر در مورد مستند سازی تجربیات آموزگار چند پایه ابتدایی
در مورد مستند سازی تجربیات آموزگار چند پایه ابتدایی باید بدانید که این موضوع در نظام آموزشی کشور اهمیت بالایی دارد. این موضوع که گفته شد در نظام آموزشی کشور به این معنی نیست که در دیگر کشور ها از اهمیت پایینی برخوردار است. در اصل این طرح مستندسازی تجربیات از کشور های خارجی توسعه یافته به ایران راه یافته است.
مستندسازی تجربیات از جمله فعالیت هایی بود که اغلب در کشور های اروپایی به اجرا در می آمد. این فعالیت به شدت برای نظام آموزشی کشور ها مزید فایده بود و پس از آن نیز کشور هایی که به دنبال توسعه و افزایش سطح آموزشی خود بودند، به دنبال آن بر آمدند تا بتوانند از پتانسیل بالای این سناریو استفاده کنند.
نکات ضروری در تدوین فایل هایی نظیر پژوهش روایتی مستند سازی تجربیات آموزگار چند پایه ابتدایی
تا به امروز در جامعه ما در مورد مسئله مستند سازی تجربیات آموزگار چند پایه ابتدایی در شرکت ها فراگیری بهتر و تأثیر آن بر معلم پژوهنده و کوشش آنان نظارت چندانی شکل نگرفته میباشد فقدان ابزار مطلوب برای محاسبه پژوهش های انجام شده و به کار گیری از آن در عمل های آموزشی، کنفرانس ها و فراخوان های علمی و آموزشی به شدت دیده می شود.
- مطالب زاید را حذف فرمایید .
- مطالب فراموش گردیده را اضافه نمایید
- مطالب را به ترتیب اهمیت آراسته نمایید.
- لغات واصطلاحات بغرنج را حذف و بی آلایش نویسی نمائید .
- مهم ترین نکات را یکبار در آغاز وبار دیگر در انتهای گزارش بیان نمایید.
- مطالب اساسی را با تاکید نوشته وبا علایمی مانند لبریز نقاشی کردن پررنگ فرمایید.
- تا جایی که ممکن میباشد از روشی بدیع و خلق کننده برای جذابیت مستند سازی تجربیات آموزگار چند پایه ابتدایی به کار گیری نمائید.
- اغراق نکنید و شعار ندهید .
- ازبکار بردن لغت ها شاعرانه و مدح وستایش دیگر افراد خویش داری کنید .
نکات مورد توجه در نگارش مستند سازی تجربیات آموزگار چند پایه ابتدایی
بخش اعظمی از تحقیقاتی که در شرکت ها فراگیری بهتر انجام یافته میباشد بیشتر درباره ی معلم پژوهنده و به طور تئوری متمرکز میباشد. در شرایطی که هرمورد از راهبردهای اجرائی گردیده کاملا جاری ساختن نشود، شاید دیگر فرصت آن رسیده باشد که بهدنبال آشنایی راهکارها و هم اینگونه احتمال ها جدیدتری برای معلوم کردن مسائل پژوهشی مربوط باشیم.
- احساسات فردی خویش را نکنید . اما کوشش فرمائید قضاوت نکنید
- در سراسر متن ،غرض اساسی را فراموش نکنید . کناره روی نکنید
- از به عمل بردن افعال مجهول در نگارش مستند سازی تجربیات آموزگار چند پایه ابتدایی پرهیز کنید مانند: نقل شده میباشد …..ازارایه داده ها غیر حقیقی (به ویژه اعداد وارقام ) بپرهیزید .
دانلود فایل های مستند سازی تجربیات آموزگار چند پایه ابتدایی
دقت داشته باشید که سعی شده فایل های دانلود مستندسازی تجربیات که در پایین برای شما قرار داده شده، از کیفیت بالایی برخوردار باشند. قطعا در مورد کیفیت آنها نمیخواهیم بیش از حد توضیح دهیم و اغراق کنیم اما باید بدانید که تمامی سعی ما این بوده که بتوانیم فایل های با کیفیت موجود را برای شما جمع آوری کنیم و این امر به کمک فرهنگیان عزیز بازنشسته برای ما مقدور شده که از آنها سپاس گذاریم.
دوستان عزیز مطلب حاضر به منظور ارائه مستند سازی تجربیات آموزگار چند پایه ابتدایی به آموزش و پرورش دوین شده است. در صورت هر گونه سوال با ما تماس بگیرید.
مستند سازی تجربیات آموزگار چند پایه ابتدایی چگونگی تقسیم فرصت یادگیری در کلاسهای چند پایه مقطع ابتدایی با فرمت ورد و قابل ویرایش جهت ارائه به فرهنگیان عزیز
سایت smartilamedu تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مستند سازی تجربیات خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است.تیم تخصصی ما اصالت مستند سازی تجربیات آموزگار چند پایه ابتدایی را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.
سرفصلهای موجود در مستند سازی تجربیات آموزگار چند پایه ابتدایی به قرار زیر است :
- عنوان مطلب پیرامون قضیه چگونگی تقسیم فرصت یادگیری در کلاسهای چند پایه مقطع ابتدایی
- سرآغاز سخن پیرامون قضیه چگونگی تقسیم فرصت یادگیری در کلاسهای چند پایه مقطع ابتدایی
- دیباچه پیرامون قضیه چگونگی تقسیم فرصت یادگیری در کلاسهای چند پایه مقطع ابتدایی
- درک مشکل پیرامون قضیه چگونگی تقسیم فرصت یادگیری در کلاسهای چند پایه مقطع ابتدایی
- بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه چگونگی تقسیم فرصت یادگیری در کلاسهای چند پایه مقطع ابتدایی
- تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه چگونگی تقسیم فرصت یادگیری در کلاسهای چند پایه مقطع ابتدایی
- مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه چگونگی تقسیم فرصت یادگیری در کلاسهای چند پایه مقطع ابتدایی
- بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با چگونگی تقسیم فرصت یادگیری در کلاسهای چند پایه مقطع ابتدایی
- وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات چگونگی تقسیم فرصت یادگیری در کلاسهای چند پایه مقطع ابتدایی
- بررسی بیشتر در رابطه با چگونگی تقسیم فرصت یادگیری در کلاسهای چند پایه مقطع ابتدایی
- ارائه مستندات پیرامون چگونگی تقسیم فرصت یادگیری در کلاسهای چند پایه مقطع ابتدایی
- پیش بینی نتایج در مورد چگونگی تقسیم فرصت یادگیری در کلاسهای چند پایه مقطع ابتدایی
- راهکارها پیرامون قضیه چگونگی تقسیم فرصت یادگیری در کلاسهای چند پایه مقطع ابتدایی
- رفرنس و منبع مورد استفاده چگونگی تقسیم فرصت یادگیری در کلاسهای چند پایه مقطع ابتدایی
عوامل مؤثر بر یادگیری
۱٫ داشتن انگیزه و هدف: یادگیری، معلول انگیزههای متفاوتی است. یکی از این انگیزهها، که نقش مهمی در جریان یادگیری دارد، میل و رغبت شاگرد به آموختن است. رغبت، محرکی است که نیروی فعالیت را افزایش میدهد. یکی دیگر از عوامل ایجاد انگیزه، هدف است. هدف، به فعالیت انسان جهت و نیرو میدهد. بنابراین، در مدارس هدفهای تربیتی باید انعکاسی از احتیاجات و تمایلات شاگردان باشد و بهطور مشخص و واضح بیان شود. (شعبانی، حسن؛ چاپ هجدهم، ص ۱۶٫)
۲٫ آمادگی یادگیرنده: فراگرفتن معلومات، عادات، مهارتها و افکار و عقاید، مستلزم این است که فرد یادگیرنده از لحاظ بدنی، عاطفی، اجتماعی و عقلانی رشد کافی داشته باشد. وقتی فرد یادگیرنده واقعا از جریان یادگیری استفاده میکند که، آمادگی لازم و کافی را داشته باشد
۳٫ تجربیات گذشته: تجربیات قبلی یادگیرنده، پایه و ادراکات او را تشکیل میدهد و به همین طریق آنچه را که شاگرد(یادگیرنده)، امروز یاد میگیرد، در رفتار آینده او مؤثر است که جان دیویی آن را “اصل ادامه” مینامد.
۴٫ فعالیت یادگیرنده: یادگیری، هنگامی صورت میپذیرد که یادگیرنده، خود در آن فعالیت داشته باشد. روی این اصل، نقش اساسی بر عهده شاگرد یا یادگیرنده میباشد و یاددهنده، نقش هدایتکننده و راهنما را باید داشته باشد.
۵٫ تشویق و تنبیه: یکی از روشهای متداول در تعلیم و تربیت، استفاده از پاداش و تنبیه است. انسان طبیعتا از پاداش لذت میبرد و از تنبیه، رویگردان است. همین گرایش، سبب ترغیب انسان به انجام کارهای خوب و خودداری از انجام کارهای ناپسند میشود.(هاشمیان، احمد ، ۱۳۸۴، چاپ اول، صص ۷۱ تا ۶۷)
۶٫ موقعیت و محیط یادگیری: موقعیت یادگیری و محیط آن از عوامل بسیار مؤثر در یادگیری است. محیط، ممکن است فیزیکی باشد مانند نور، هوا، تجهیزات و امکانات آموزشی و ممکن است عاطفی باشد مانند رابطهی معلم و شاگرد، رابطهی شاگردان با یکدیگر، رابطه والدین با یکدیگر و نگرش مربیان در زمینهی تربیت شاگردان.
۷٫ روش تدریس معلم: معلم، از مهمترین عوامل تشکیلدهندهی محیطهای آموزشی است. اگر معلم، خود را راهنما و ایجادکنندهی شرایط مطلوب یادگیری بداند و به جای انتقال اطلاعات، روش کسب تجربه را به شاگردان بیاموزد، آنان در برخورد با مسائل فعالتر خواهند شد. با چنین روشی، شاگرد نه فقط حقایق علمی را فرامیگیرد، بلکه با روشهای علمی کسب معرفت نیز، آشنا خواهد شد.
۸٫ تمرین و تکرار: تأثیر تمرین و تکرار در کل فرایند یادگیری و حیطههای مختلف آن و بهویژه در حیطه روانی – حرکتی، انکارناپذیر است. اجرای تمرین در زمان غیرمتمرکز، اثر یادگیری بیشتری نسبت به اجرای تمرین در زمان متمرکز دارد. مثلا شاگرد، موضوع مورد یادگیری را در دو تمرین بیست دقیقهای، زودتر از یک تمرین چهل دقیقهای یاد میگیرد.( مهارتهای آموزشی و پرورشی، پیشین، صص ۲۱ تا ۱۸)
انواع بازدههای یادگیری
گانیه، علاوه بر طبقهبندی هشتگانهی انواع یادگیری، بازدههای یادگیری را نیز به پنج طبقه به شرح زیر تقسیم کرده است:
۱٫ مهارتهای ذهنی: در این مهارتها، که چگونگی برخورد فرد با امور را مشخص میکند، نمادها یا سمبلها مورد استفاده قرار میگیرند. ما از طریق نمادها بهطور مستقیم با محیط به تعامل میپردازیم. گانیه، در این باره میگوید: «تواناییهایی که استفاده از نمادها را ممکن میسازند، همان چیزی است که ما آن را مهارتهای ذهنی مینامیم». مهارتهای ذهنی به عنوان یکی از طبقات اصلی انواع بازدههای یادگیری، دارای چند طبقه فرعی نیز میباشد که به صورت سلسلهمراتبی از ساده به پیچیده به قرار زیر است:
• تمییز دادن: یعنی متمایز ساختن نمادها یا محرکها از یکدیگر. تمییز دادن، پنجمین نوع یادگیری از انواع هشتگانه گانیه است.
• مفهوم آموزشی: در حالی که تمییز دادن، یادگیری شناسایی تفاوت بین رویدادهاست؛ مفهوم آموزشی، یادگیری درک شباهت بین رویدادهاست.
• یادگیری قانون: یعنی ارتباط دادن چند مفهوم و ایجاد یک معنی وسیعتر.
• یادگیری قاعدههای سطح بالاتر: از ترکیب قاعدههای ساده، قواعد سطح بالاتر درست میشوند. این همان چیزی است که گانیه در نوشتههای قبلی خود، از اصطلاح حل مساله استفاده میکرد. در نظریه گانیه مساله، یک اصل سطح بالاتر است که از اجتماع چند اصل سطح پایین تشکیل میشود و یادگیرنده، برای حل کردن مساله باید ابتدا قواعد سطح پایین را بیاموزد تا بعد از ترکیب آنها، مساله را حل کند.
۲٫ راهبردهای شناختی: تدابیری هستند که آدمیان، از طریق آنها در جهت فعال کردن و منظم کردن مطالب یاد گرفتهشده و استفاده از مهارتهای آموختهی خود، استفاده میکنند. به عبارت دیگر، این راهبردها همان مهارتهای مربوط به پردازش هستند.
۳٫ اطلاعات کلامی: اطلاعات کلامی، بخش مهمی از یادگیری آموزشگاهی است مانند وقایع، نامها، توصیفها، تاریخها و ویژگیها.
۴٫ مهارتهای حرکتی: یادگیری مهارتهای حرکتی به یادگیرنده امکان میدهد تا حرکتهای خود را هماهنگ سازد.
۵٫ نگرشها: نگرش، عبارت است از یک حالت درونی که بر انتخابهای شخصی که توسط فرد انجام میشود، تأثیر میگذارد. نگرش، دارای سه جنبه مهم عاطفی یا هیجانی، شناختی و رفتاری میباشد.(سیف، علیاکبر؛، چاپ هشتم، صص ۸۰ تا ۷۸)
شما عزیزان می توانید مستند سازی تجربیات آموزگار چند پایه ابتدایی که بر اساس اخرین بخش نامه آپدیت و بروز رسانی شده است را در این سایت خریداری کنید.
توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004