مستند سازی تجربیات آموزگار کلاس چهارم ابتدایی راههای پاسخ دهی به نیازهای ویژه دانش آموزان تیزهوش

مستند سازی تجربیات آموزگار کلاس چهارم ابتدایی

مستند سازی تجربیات آموزگار کلاس چهارم ابتدایی : در رابطه با پژوهش روایتی مستند سازی تجربیات آموزگار کلاس چهارم ابتدایی چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان و معلمان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعاتی با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در مباحثی غیر از  پژوهش روایتی مستند سازی تجربیات آموزگار کلاس چهارم ابتدایی به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست .

آموزش پژوهی

گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که علاوه بر دانش آموزان معلمان نیز در طول دوران تحصیل  و تدریس مهارتهای ذهنی فراوانی  را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله مستند سازی تجربیات آموزگار کلاس چهارم ابتدایی به روش نوین امکان پذیر نیست.

اجرای عملی مستند سازی تجربیات آموزگار کلاس چهارم ابتدایی

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری و انجام عملی مستند سازی تجربیات آموزگار کلاس چهارم ابتدایی مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

لزوم کارکرد پژوهشگر بر پژوهش روایتی مستند سازی تجربیات آموزگار کلاس چهارم ابتدایی

باید خاطرنشان شود که هیچ پژوهش آماده ای را نمی توان به عنوان بهترین مستند سازی تجربیات آموزگار کلاس چهارم ابتدایی در تمام موارد برگزید. لذا آشنایی معلمان با  پژوهش روایتی مستند سازی تجربیات آموزگار کلاس چهارم ابتدایی  گوناگون ضروری به نظر می رسد تا آنان بتوانند با توجه به مقاصد آموزشی تعیین شده ، الگوی مناسبی را به کار بندند. و در واقع هیچ پژوهشی در این زمینه مطلق نیست .

آموزش پژوهی

اطلاعات بیشتر در مورد مستند سازی تجربیات آموزگار کلاس چهارم ابتدایی

در مورد مستند سازی تجربیات آموزگار کلاس چهارم ابتدایی باید بدانید که این موضوع در نظام آموزشی کشور اهمیت بالایی دارد. این موضوع که گفته شد در نظام آموزشی کشور به این معنی نیست که در دیگر کشور ها از اهمیت پایینی برخوردار است. در اصل این طرح مستندسازی تجربیات از کشور های خارجی توسعه یافته به ایران راه یافته است.

مستندسازی تجربیات  از جمله فعالیت هایی بود که اغلب در کشور های اروپایی به اجرا در می آمد. این فعالیت به شدت برای نظام آموزشی کشور ها مزید فایده بود و پس از آن نیز کشور هایی که به دنبال توسعه و افزایش سطح آموزشی خود بودند، به دنبال آن بر آمدند تا بتوانند از پتانسیل بالای این سناریو استفاده کنند.

 نکات ضروری در تدوین فایل هایی نظیر پژوهش روایتی مستند سازی تجربیات آموزگار کلاس چهارم ابتدایی

تا به امروز در جامعه ما در مورد مسئله مستند سازی تجربیات آموزگار کلاس چهارم ابتدایی در شرکت ها فراگیری بهتر و تأثیر آن بر معلم پژوهنده و کوشش آنان نظارت چندانی شکل نگرفته میباشد فقدان ابزار مطلوب برای محاسبه پژوهش های انجام شده و به کار گیری از آن در عمل های آموزشی، کنفرانس ها و فراخوان های علمی و آموزشی به شدت دیده می شود.

  • مطالب زاید را حذف فرمایید .
  • مطالب فراموش گردیده را اضافه نمایید
  • مطالب را به ترتیب اهمیت آراسته نمایید.
  • لغات واصطلاحات بغرنج را حذف و بی آلایش نویسی نمائید .
  • مهم ترین نکات را یکبار در آغاز وبار دیگر در انتهای گزارش بیان نمایید.
  • مطالب اساسی را با تاکید نوشته وبا علایمی مانند لبریز نقاشی کردن پررنگ فرمایید.
  • تا جایی که ممکن میباشد از روشی بدیع و خلق کننده برای جذابیت مستند سازی تجربیات آموزگار کلاس چهارم ابتدایی به کار گیری نمائید.
  • اغراق نکنید و شعار ندهید .
  • ازبکار بردن لغت ها شاعرانه و مدح وستایش دیگر افراد خویش داری کنید .

نکات مورد توجه در نگارش مستند سازی تجربیات آموزگار کلاس چهارم ابتدایی

بخش اعظمی از تحقیقاتی که در شرکت ها فراگیری بهتر انجام یافته میباشد بیشتر درباره ی معلم پژوهنده و به طور تئوری متمرکز میباشد. در شرایطی که هرمورد از راهبردهای اجرائی گردیده کاملا جاری ساختن نشود، شاید دیگر فرصت آن رسیده باشد که به‌دنبال آشنایی راهکارها و هم اینگونه احتمال ها جدیدتری برای معلوم کردن مسائل پژوهشی مربوط باشیم.

  1.  احساسات فردی خویش را نکنید . اما کوشش فرمائید قضاوت نکنید
  2.  در سراسر متن ،غرض اساسی را فراموش نکنید . کناره روی نکنید
  3.  از به عمل بردن افعال مجهول در نگارش مستند سازی تجربیات آموزگار کلاس چهارم ابتدایی پرهیز کنید مانند: نقل شده میباشد …..ازارایه داده ها غیر حقیقی (به ویژه اعداد وارقام ) بپرهیزید .

دانلود فایل های مستند سازی تجربیات آموزگار کلاس چهارم ابتدایی

دقت داشته باشید که سعی شده فایل های دانلود مستندسازی تجربیات که در پایین برای شما قرار داده شده، از کیفیت بالایی برخوردار باشند. قطعا در مورد کیفیت آنها نمیخواهیم بیش از حد توضیح دهیم و اغراق کنیم اما باید بدانید که تمامی سعی ما این بوده که بتوانیم فایل های با کیفیت موجود را برای شما جمع آوری کنیم و این امر به کمک فرهنگیان عزیز بازنشسته برای ما مقدور شده که از آنها سپاس گذاریم.

آموزش پژوهی

دوستان عزیز مطلب حاضر به منظور  ارائه مستند سازی تجربیات آموزگار کلاس چهارم ابتدایی به آموزش و پرورش دوین شده است. در صورت هر گونه سوال با ما تماس بگیرید.

مستند سازی تجربیات آموزگار کلاس چهارم ابتدایی راههای پاسخ دهی به نیازهای ویژه دانش آموزان تیزهوش در مدرسه عادی با فرمت ورد و قابل ویرایش جهت ارائه به فرهنگیان عزیز

سایت smartilamedu تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مستند سازی تجربیات خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است.تیم تخصصی ما اصالت مستند سازی تجربیات آموزگار کلاس چهارم ابتدایی را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

سرفصلهای موجود در مستند سازی تجربیات آموزگار کلاس چهارم ابتدایی به قرار زیر است :

  • عنوان مطلب پیرامون قضیه راههای پاسخ دهی به نیازهای ویژه دانش آموزان تیزهوش در مدرسه عادی
  • سرآغاز سخن پیرامون قضیه راههای پاسخ دهی به نیازهای ویژه دانش آموزان تیزهوش در مدرسه عادی
  • دیباچه پیرامون قضیه  راههای پاسخ دهی به نیازهای ویژه دانش آموزان تیزهوش در مدرسه عادی
  • درک مشکل پیرامون قضیه راههای پاسخ دهی به نیازهای ویژه دانش آموزان تیزهوش در مدرسه عادی
  • بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه راههای پاسخ دهی به نیازهای ویژه دانش آموزان تیزهوش در مدرسه عادی
  • تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه راههای پاسخ دهی به نیازهای ویژه دانش آموزان تیزهوش در مدرسه عادی
  • مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه راههای پاسخ دهی به نیازهای ویژه دانش آموزان تیزهوش در مدرسه عادی
  • بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با راههای پاسخ دهی به نیازهای ویژه دانش آموزان تیزهوش در مدرسه عادی
  • وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات راههای پاسخ دهی به نیازهای ویژه دانش آموزان تیزهوش در مدرسه عادی
  • بررسی بیشتر در رابطه با راههای پاسخ دهی به نیازهای ویژه دانش آموزان تیزهوش در مدرسه عادی
  • ارائه مستندات پیرامون راههای پاسخ دهی به نیازهای ویژه دانش آموزان تیزهوش در مدرسه عادی
  • پیش بینی نتایج در مورد راههای پاسخ دهی به نیازهای ویژه دانش آموزان تیزهوش در مدرسه عادی
  • راهکارها پیرامون قضیه راههای پاسخ دهی به نیازهای ویژه دانش آموزان تیزهوش در مدرسه عادی
  • رفرنس و منبع مورد استفاده راههای پاسخ دهی به نیازهای ویژه دانش آموزان تیزهوش در مدرسه عادی

پيشينه پژوهش
محمّدي (۱۳۷۶) تحقيقي با عنوان «بررّسي ميزان علاقه مندي کودکان و جوانان به پژوهش » انجام داده و به اين نتيجه دست يافته كه بين تحصيلات و ميزان پژوهش، رابطه مثبت وجود دارد و همچنين تلويزيون يكي از عواملي است كه در تشويق به پژوهش تأثير مثبت دارد.
استيگر (۱۳۷۶) در كتابي با عنوان «راه هاي تشويق به پژوهش» ابتدا به بررّسي انگيزه هاي پژوهش مي پردازد و عواملي چون خانواده، مدرسه، دولت، وسايل ارتباط جمعي وكتابخانه را در شكل گيري عادت پژوهش مؤثر مي داند.
مدني (۱۳۷۵) در پژوهشي به بررّسي ميزان علاقه به پژوهش در دوران نوجوانی و نقش آن در عادت به پژوهش ميان دانشجويان دانشگاه هاي مستقر در تهران پرداخته است. روش تحقيق پيمايشي و از نوع تحليلي است. براي گردآوري اطلاعات، از پرسشنامه استفاده شده است. نتايج تحقيق، فرضيه پژوهش مبني بر وجود رابطه معنادار ميان ميزان پژوهش در دوران نوجوانی يا عادت پژوهش در بزرگسالي را تأييد كرد. تحقيق نشان داد كه خانواده به خاطر تشويق افراد به پژوهش بيشترين تأثير را در ايجاد عادت پژوهش داشته و مربيان و رسانه هاي گروهي و اقوام، به لحاظ درجهء تأثير در رتبه هاي بعدي قرار گرفتند.
بابائي (۱۳۸۳) در پژوهشي با عنوان « چگونگي علاقمند كردن دانش آموزان به تحقیق و پژوهش» به بررّسي عواملي چون تجارب موفقيت آميز، توام ساختن درس با مطالب متنوع، خانواده، معلم، داشتن مهارت كافي درپژوهش و غيره پرداخته است. و براي گردآوري اطلاعات از مشاهده مصاحبه، پرسشنامه استفاده شده است و جامعه مورد پژوهش ۳۰۰ نفر و نمونه آماري ۵۰ نفر بوده است. و نتايجي همچون تقويت روحيهء پژوهشگري در دانش آموزان، آشنايي با روشهاي نوين پژوهش، و شوق پژوهش، و بالا رفتن نمرات دانش آموزان را بدنبال داشته است.
محسني كبير (۱۳۷۷) در پژوهشي با عنوان «روش ترويج و ايجاد عادت به پژوهش در کودکان، دانشجويان و خانواده» راه حل هاي علاقه مند كردن دانش آموزان و دانشجويان را فعال نمودن و گسترش كتابخانه ها در محلات، مدارس، مساجد و دانشگاه ها عنوان كرده همچنين استفاده از وسايل سمعي و بصري را براي ايجاد علاقه در کودکان مؤثر دانست.
توصیف وضع موجود :
معلمان آموزش عمومی باید درباره ی ارزیابی دانش آموزانی که از توانایی های بالایی برخوردارند اطلاعات کافی داشته باشند، زیرا معلمان نقش مهمی در مراحل اولیه ی این فرایند دارند. معمولاً دانش آموزان تیزهوش خود، معرف خویش هستند و توانایی های فوق العاده ای از خود نشان می دهند. بسیاری از آنها در دوران پیش دبستانی شناسایی می شوند، ولی برخی از این دانش آموزان تا سنین مدرسه قابل شناسایی نیستند. پس باید معلمان از رفتار دانش آموزان تیزهوش آگاهی داشته باشند تا بتوانند هرچه سریع تر اقدامات خاصی را برای جایدهی صحیح دانش آموز به عمل آورند و برنامه ی آموزشی برای آنان طراحی کنند.اینجانب ………. ……….سال است که در آموزش و پرورش مشغول خدمت هستم و هم اکنون … …………… می باشم . با توجه به اینکه دانش آموزان تیزهوش کلاسم نیاز ویژه ای به امر تحقیق و پژوهش و امکانات لازم در این راستا داشتند و فقط تحقیق آنها منوط به پژوهشی است که معلمان بعنوان تکلیف از آنها می خواستند لذا بر آن شدم در زمینه علاقمند سازی دانش آموزان به پژوهش و تحقیق و استفاده از امکانات پژوهشی مستندسازی تجربیات خود را انجام دهم، بنده در اوایل سال تحصیلی با تعداد بسیار کمی از دانش آموزان پژوهشگر مواجه بودم و همواره از معلمان مختلف می شندیم که بیشتر تحقیق هایی که از دانش آموزان می خواهند اینترنتی انجام می گیرد بنا بر این انگیزه این بود که ضمن افزایش تعداد دانش آموزان علاقمند به پژوهش، علایق و عادتهایی را در آنها ایجاد نمایم، و این فرهنگ را در آنها نهادینه سازم.و نیاز ویژه آنان و به خصوص دانش آموزان تیزهوشم را در این زمینه برطرف سازم.

شما عزیزان می توانید مستند سازی تجربیات آموزگار کلاس چهارم ابتدایی که بر اساس اخرین بخش نامه آپدیت و بروز رسانی شده است را در این سایت خریداری کنید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09187518105

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0