مستند سازی تجربیات معلمان ابتدایی رایگان به کار بستن حس های چند گانه درآموزش بهتر علوم

مستند سازی تجربیات معلمان ابتدایی

مستند سازی تجربیات معلمان ابتدایی : در رابطه با پژوهش روایتی مستند سازی تجربیات معلمان ابتدایی چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان و معلمان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعاتی با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در مباحثی غیر از  پژوهش روایتی مستند سازی تجربیات معلمان ابتدایی به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست .

آموزش پژوهی

گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که علاوه بر دانش آموزان معلمان نیز در طول دوران تحصیل  و تدریس مهارتهای ذهنی فراوانی  را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله مستند سازی تجربیات معلمان ابتدایی به روش نوین امکان پذیر نیست.

اجرای عملی مستند سازی تجربیات معلمان ابتدایی

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری و انجام عملی مستند سازی تجربیات معلمان ابتدایی مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

لزوم کارکرد پژوهشگر بر پژوهش روایتی مستند سازی تجربیات معلمان ابتدایی

باید خاطرنشان شود که هیچ پژوهش آماده ای را نمی توان به عنوان بهترین مستند سازی تجربیات معلمان ابتدایی در تمام موارد برگزید. لذا آشنایی معلمان با  پژوهش روایتی مستند سازی تجربیات معلمان ابتدایی  گوناگون ضروری به نظر می رسد تا آنان بتوانند با توجه به مقاصد آموزشی تعیین شده ، الگوی مناسبی را به کار بندند. و در واقع هیچ پژوهشی در این زمینه مطلق نیست .

آموزش پژوهی

اطلاعات بیشتر در مورد مستند سازی تجربیات معلمان ابتدایی

در مورد مستند سازی تجربیات معلمان ابتدایی باید بدانید که این موضوع در نظام آموزشی کشور اهمیت بالایی دارد. این موضوع که گفته شد در نظام آموزشی کشور به این معنی نیست که در دیگر کشور ها از اهمیت پایینی برخوردار است. در اصل این طرح مستندسازی تجربیات از کشور های خارجی توسعه یافته به ایران راه یافته است.

مستندسازی تجربیات  از جمله فعالیت هایی بود که اغلب در کشور های اروپایی به اجرا در می آمد. این فعالیت به شدت برای نظام آموزشی کشور ها مزید فایده بود و پس از آن نیز کشور هایی که به دنبال توسعه و افزایش سطح آموزشی خود بودند، به دنبال آن بر آمدند تا بتوانند از پتانسیل بالای این سناریو استفاده کنند.

 نکات ضروری در تدوین فایل هایی نظیر پژوهش روایتی مستند سازی تجربیات معلمان ابتدایی

تا به امروز در جامعه ما در مورد مسئله مستند سازی تجربیات معلمان ابتدایی در شرکت ها فراگیری بهتر و تأثیر آن بر معلم پژوهنده و کوشش آنان نظارت چندانی شکل نگرفته میباشد فقدان ابزار مطلوب برای محاسبه پژوهش های انجام شده و به کار گیری از آن در عمل های آموزشی، کنفرانس ها و فراخوان های علمی و آموزشی به شدت دیده می شود.

  • مطالب زاید را حذف فرمایید .
  • مطالب فراموش گردیده را اضافه نمایید
  • مطالب را به ترتیب اهمیت آراسته نمایید.
  • لغات واصطلاحات بغرنج را حذف و بی آلایش نویسی نمائید .
  • مهم ترین نکات را یکبار در آغاز وبار دیگر در انتهای گزارش بیان نمایید.
  • مطالب اساسی را با تاکید نوشته وبا علایمی مانند لبریز نقاشی کردن پررنگ فرمایید.
  • تا جایی که ممکن میباشد از روشی بدیع و خلق کننده برای جذابیت مستند سازی تجربیات معلمان ابتدایی به کار گیری نمائید.
  • اغراق نکنید و شعار ندهید .
  • ازبکار بردن لغت ها شاعرانه و مدح وستایش دیگر افراد خویش داری کنید .

نکات مورد توجه در نگارش مستند سازی تجربیات معلمان ابتدایی

بخش اعظمی از تحقیقاتی که در شرکت ها فراگیری بهتر انجام یافته میباشد بیشتر درباره ی معلم پژوهنده و به طور تئوری متمرکز میباشد. در شرایطی که هرمورد از راهبردهای اجرائی گردیده کاملا جاری ساختن نشود، شاید دیگر فرصت آن رسیده باشد که به‌دنبال آشنایی راهکارها و هم اینگونه احتمال ها جدیدتری برای معلوم کردن مسائل پژوهشی مربوط باشیم.

  1.  احساسات فردی خویش را نکنید . اما کوشش فرمائید قضاوت نکنید
  2.  در سراسر متن ،غرض اساسی را فراموش نکنید . کناره روی نکنید
  3.  از به عمل بردن افعال مجهول در نگارش مستند سازی تجربیات معلمان ابتدایی پرهیز کنید مانند: نقل شده میباشد …..ازارایه داده ها غیر حقیقی (به ویژه اعداد وارقام ) بپرهیزید .

دانلود فایل های مستند سازی تجربیات معلمان ابتدایی

دقت داشته باشید که سعی شده فایل های دانلود مستندسازی تجربیات که در پایین برای شما قرار داده شده، از کیفیت بالایی برخوردار باشند. قطعا در مورد کیفیت آنها نمیخواهیم بیش از حد توضیح دهیم و اغراق کنیم اما باید بدانید که تمامی سعی ما این بوده که بتوانیم فایل های با کیفیت موجود را برای شما جمع آوری کنیم و این امر به کمک فرهنگیان عزیز بازنشسته برای ما مقدور شده که از آنها سپاس گذاریم.

آموزش پژوهی

دوستان عزیز مطلب حاضر به منظور  ارائه مستند سازی تجربیات معلمان ابتدایی به آموزش و پرورش دوین شده است. در صورت هر گونه سوال با ما تماس بگیرید.

مستند سازی تجربیات معلمان ابتدایی رایگان چگونگی به کار بستن حس های چند گانه درآموزش بهتر علوم  با فرمت ورد و قابل ویرایش جهت ارائه به فرهنگیان عزیز

سایت smartilamedu تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مستند سازی تجربیات خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است.تیم تخصصی ما اصالت مستند سازی تجربیات معلمان ابتدایی رایگان را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

سرفصلهای موجود در مستند سازی تجربیات معلمان ابتدایی رایگان به قرار زیر است :

  • عنوان مطلب پیرامون قضیه چگونگی به کار بستن حس های چند گانه درآموزش بهتر علوم
  • سرآغاز سخن پیرامون قضیه چگونگی به کار بستن حس های چند گانه درآموزش بهتر علوم
  • دیباچه پیرامون قضیه   چگونگی به کار بستن حس های چند گانه درآموزش بهتر علوم
  • درک مشکل پیرامون قضیه چگونگی به کار بستن حس های چند گانه درآموزش بهتر علوم
  • بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه چگونگی به کار بستن حس های چند گانه درآموزش بهتر علوم
  • تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه چگونگی به کار بستن حس های چند گانه درآموزش بهتر علوم
  • مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه چگونگی به کار بستن حس های چند گانه درآموزش بهتر علوم
  • بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با چگونگی به کار بستن حس های چند گانه درآموزش بهتر علوم
  • وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات چگونگی به کار بستن حس های چند گانه درآموزش بهتر علوم
  • بررسی بیشتر در رابطه با چگونگی به کار بستن حس های چند گانه درآموزش بهتر علوم
  • ارائه مستندات پیرامون چگونگی به کار بستن حس های چند گانه درآموزش بهتر علوم
  • پیش بینی نتایج در مورد چگونگی به کار بستن حس های چند گانه درآموزش بهتر علوم
  • راهکارها پیرامون قضیه چگونگی به کار بستن حس های چند گانه درآموزش بهتر علوم
  • رفرنس و منبع مورد استفاده چگونگی به کار بستن حس های چند گانه درآموزش بهتر علوم

مواد آموزشی
۳- تعریف عناصر درسی و واحدهای آن:
عنصرهای برنامه درسی شامل موضوع آموزش و محتوا است.
برای اینکه بتوان برای چند رسانه ای یک برنامه درسی مرتب کرد باید به سئوالات ذیل پاسخ داد:
۱- چه کسی برنامه درسی را تعیین می کند؟
۲- چگونه برنامه درسی را در چندرسانه ای سازماندهی کنیم؟
۳- منابع مورد استفاده در برنامه درسی چیست؟
۴- آیا یک برنامه جامع پی ریزی شود یا برنامه های مختلف؟
۵- ملاک آموزش و پرورش عمومی و تخصصی چیست؟
۶- تعادل و توازن میان کاربران چگونه برقرا می شود؟
۷- کدام موضوع یا موضوعات مورد توجه شایان قرار می گیرد؟
۸- چگونه برنامه را مرتب کنیم تا یادگیری سهل تر انجام گیرد؟
۹- ارزشیابی در محتوا چگونه صورت می گیرد؟
۱۰- بازخورد را چگونه می توان جهت تغییر در برنامه ها کسب کرد؟
تجزیه و تحلیل و تغییر داده ها :
برای تجزیه تحلیل داده ها از روش شش پرسش استفاده می کنم
۱-چرا :علت استفاده این تحقیق داشتن کلاس با نشاط و با انگیزه و دارای مهارت های زندگی
۲-چگونه: استفاده از نظرات مدیر ومعاونین و پرسش از دانش اموزان و کتاب و غیره ….
۳-چه کسی: من به عنوان معلم این کلاس
۴- چه چیزی: برقراری آموزش به کمک حواس پنج گانه
۵-چه موقع: از الان تا پایان تدریسم در کلاس
۶- چه مکانی: در سر کلاس سوم به عنوان نمونه و ارجاع به سایر کلاسها

انتخاب راه حل یا راه حل های موقت:
۱-پخش فیلم یا اسلاید در سر کلاس
۲-کنفرانس دادن دانش آموزان
۳- استفاده از کارگاه به جای درس تئوری
۴- برای هر فصل بازدید بردن دانش آموزان
۵- استفاده از مطالب و بروشورهایی در رابطه با درس علوم
۶- متنوع صحبت کردن معلم در حین تدریس در رابطه با نقش علوم در زندگی
۷-پخش فیلم های آموزش علوم به کمک دیتا
۸- ایجاد بستر مناسبی در رابطه با استفاده دانش آموزان از آزمایشگاه علوم
شیوه های اجراء:
علاوه بر راهکار های بالا روش تدریس خود را به روش چند حسی تغییر دادم . به طور كلی از همه حواس استفاده می شود, به بیان دیگر ,یادگــــیری بصری كـه ۷۵ % از مجموع یاد گیری ما از طریق دیدن است , یادگیری سمعی كـه ۱۳ % از مجموع یادگیری ما از طریق شنیدن اسـت , لمس كــردن , كـه ۶% از مجموع یادگیری ما از طریق لــــمس كردن اســت , چشیدن كه ۳% از مجموع یادگیری مـــا از طــــریق چشیدن اســـت و بوییدن كــه ۳% از مجموع یادگیری از طریق بوییدن است. .

شما عزیزان می توانید مستند سازی تجربیات معلمان ابتدایی رایگان که بر اساس اخرین بخش نامه آپدیت و بروز رسانی شده است را در این سایت خریداری کنید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0