مستند سازی تجربیات معلمان چند پایه ابتدایی چگونگی آشنا کردن دانش آموز دو زبانه با زبان فارسی

مستند سازی تجربیات معلمان چند پایه ابتدایی

مستند سازی تجربیات معلمان چند پایه ابتدایی : در رابطه با پژوهش روایتی مستند سازی تجربیات معلمان چند پایه ابتدایی چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان و معلمان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعاتی با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در مباحثی غیر از  پژوهش روایتی مستند سازی تجربیات معلمان چند پایه ابتدایی به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست .

آموزش پژوهی

گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که علاوه بر دانش آموزان معلمان نیز در طول دوران تحصیل  و تدریس مهارتهای ذهنی فراوانی  را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله مستند سازی تجربیات معلمان چند پایه ابتدایی به روش نوین امکان پذیر نیست.

اجرای عملی مستند سازی تجربیات معلمان چند پایه ابتدایی

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری و انجام عملی مستند سازی تجربیات معلمان چند پایه ابتدایی مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

لزوم کارکرد پژوهشگر بر پژوهش روایتی مستند سازی تجربیات معلمان چند پایه ابتدایی

باید خاطرنشان شود که هیچ پژوهش آماده ای را نمی توان به عنوان بهترین مستند سازی تجربیات معلمان چند پایه ابتدایی در تمام موارد برگزید. لذا آشنایی معلمان با  پژوهش روایتی مستند سازی تجربیات معلمان چند پایه ابتدایی  گوناگون ضروری به نظر می رسد تا آنان بتوانند با توجه به مقاصد آموزشی تعیین شده ، الگوی مناسبی را به کار بندند. و در واقع هیچ پژوهشی در این زمینه مطلق نیست .

آموزش پژوهی

اطلاعات بیشتر در مورد مستند سازی تجربیات معلمان چند پایه ابتدایی

در مورد مستند سازی تجربیات معلمان چند پایه ابتدایی باید بدانید که این موضوع در نظام آموزشی کشور اهمیت بالایی دارد. این موضوع که گفته شد در نظام آموزشی کشور به این معنی نیست که در دیگر کشور ها از اهمیت پایینی برخوردار است. در اصل این طرح مستندسازی تجربیات از کشور های خارجی توسعه یافته به ایران راه یافته است.

مستندسازی تجربیات  از جمله فعالیت هایی بود که اغلب در کشور های اروپایی به اجرا در می آمد. این فعالیت به شدت برای نظام آموزشی کشور ها مزید فایده بود و پس از آن نیز کشور هایی که به دنبال توسعه و افزایش سطح آموزشی خود بودند، به دنبال آن بر آمدند تا بتوانند از پتانسیل بالای این سناریو استفاده کنند.

 نکات ضروری در تدوین فایل هایی نظیر پژوهش روایتی مستند سازی تجربیات معلمان چند پایه ابتدایی

تا به امروز در جامعه ما در مورد مسئله مستند سازی تجربیات معلمان چند پایه ابتدایی در شرکت ها فراگیری بهتر و تأثیر آن بر معلم پژوهنده و کوشش آنان نظارت چندانی شکل نگرفته میباشد فقدان ابزار مطلوب برای محاسبه پژوهش های انجام شده و به کار گیری از آن در عمل های آموزشی، کنفرانس ها و فراخوان های علمی و آموزشی به شدت دیده می شود.

  • مطالب زاید را حذف فرمایید .
  • مطالب فراموش گردیده را اضافه نمایید
  • مطالب را به ترتیب اهمیت آراسته نمایید.
  • لغات واصطلاحات بغرنج را حذف و بی آلایش نویسی نمائید .
  • مهم ترین نکات را یکبار در آغاز وبار دیگر در انتهای گزارش بیان نمایید.
  • مطالب اساسی را با تاکید نوشته وبا علایمی مانند لبریز نقاشی کردن پررنگ فرمایید.
  • تا جایی که ممکن میباشد از روشی بدیع و خلق کننده برای جذابیت مستند سازی تجربیات معلمان چند پایه ابتدایی به کار گیری نمائید.
  • اغراق نکنید و شعار ندهید .
  • ازبکار بردن لغت ها شاعرانه و مدح وستایش دیگر افراد خویش داری کنید .

نکات مورد توجه در نگارش مستند سازی تجربیات معلمان چند پایه ابتدایی

بخش اعظمی از تحقیقاتی که در شرکت ها فراگیری بهتر انجام یافته میباشد بیشتر درباره ی معلم پژوهنده و به طور تئوری متمرکز میباشد. در شرایطی که هرمورد از راهبردهای اجرائی گردیده کاملا جاری ساختن نشود، شاید دیگر فرصت آن رسیده باشد که به‌دنبال آشنایی راهکارها و هم اینگونه احتمال ها جدیدتری برای معلوم کردن مسائل پژوهشی مربوط باشیم.

  1.  احساسات فردی خویش را نکنید . اما کوشش فرمائید قضاوت نکنید
  2.  در سراسر متن ،غرض اساسی را فراموش نکنید . کناره روی نکنید
  3.  از به عمل بردن افعال مجهول در نگارش مستند سازی تجربیات معلمان چند پایه ابتدایی پرهیز کنید مانند: نقل شده میباشد …..ازارایه داده ها غیر حقیقی (به ویژه اعداد وارقام ) بپرهیزید .

دانلود فایل های مستند سازی تجربیات معلمان چند پایه ابتدایی

دقت داشته باشید که سعی شده فایل های دانلود مستندسازی تجربیات که در پایین برای شما قرار داده شده، از کیفیت بالایی برخوردار باشند. قطعا در مورد کیفیت آنها نمیخواهیم بیش از حد توضیح دهیم و اغراق کنیم اما باید بدانید که تمامی سعی ما این بوده که بتوانیم فایل های با کیفیت موجود را برای شما جمع آوری کنیم و این امر به کمک فرهنگیان عزیز بازنشسته برای ما مقدور شده که از آنها سپاس گذاریم.

آموزش پژوهی

دوستان عزیز مطلب حاضر به منظور  ارائه مستند سازی تجربیات معلمان چند پایه ابتدایی به آموزش و پرورش دوین شده است. در صورت هر گونه سوال با ما تماس بگیرید.

مستند سازی تجربیات معلمان چند پایه ابتدایی چگونگی آشنا کردن دانش آموز دو زبانه با زبان فارسی معیار با فرمت ورد و قابل ویرایش جهت ارائه به فرهنگیان عزیز

سایت smartilamedu تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مستند سازی تجربیات خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است.تیم تخصصی ما اصالت مستند سازی تجربیات معلمان چند پایه ابتدایی را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

سرفصلهای موجود در مستند سازی تجربیات معلمان چند پایه ابتدایی به قرار زیر است :

  • عنوان مطلب پیرامون قضیه چگونگی آشنا کردن دانش آموز دو زبانه با زبان فارسی معیار
  • سرآغاز سخن پیرامون قضیه چگونگی آشنا کردن دانش آموز دو زبانه با زبان فارسی معیار
  • دیباچه پیرامون قضیه  چگونگی آشنا کردن دانش آموز دو زبانه با زبان فارسی معیار
  • درک مشکل پیرامون قضیه چگونگی آشنا کردن دانش آموز دو زبانه با زبان فارسی معیار
  • بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه چگونگی آشنا کردن دانش آموز دو زبانه با زبان فارسی معیار
  • تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه چگونگی آشنا کردن دانش آموز دو زبانه با زبان فارسی معیار
  • مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه چگونگی آشنا کردن دانش آموز دو زبانه با زبان فارسی معیار
  • بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با چگونگی آشنا کردن دانش آموز دو زبانه با زبان فارسی معیار
  • وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات چگونگی آشنا کردن دانش آموز دو زبانه با زبان فارسی معیار
  • بررسی بیشتر در رابطه با چگونگی آشنا کردن دانش آموز دو زبانه با زبان فارسی معیار
  • ارائه مستندات پیرامون چگونگی آشنا کردن دانش آموز دو زبانه با زبان فارسی معیار
  • پیش بینی نتایج در مورد چگونگی آشنا کردن دانش آموز دو زبانه با زبان فارسی معیار
  • راهکارها پیرامون قضیه چگونگی آشنا کردن دانش آموز دو زبانه با زبان فارسی معیار
  • رفرنس و منبع مورد استفاده چگونگی آشنا کردن دانش آموز دو زبانه با زبان فارسی معیار

راه حل های پيشنهادي :
۱٫ دادن مسئولیت در کلاس و انجام فعالیت کلاسی.
۲٫ شناسایی توانایی ها و استعدادهای وی و تلاش در جهت رشد و شکوفایی آنها .
۳٫ تشویق دانش آموز به خاطر کوچکترین موفقیت های او .
۴٫ عدم مقایسه با دیگر دانش آموزان .
۵٫ صحبت با اولیا .
۶٫آشنا کردن و وابستگی حسام به دانش آموزان و معلم
۷٫ آشنا کردن حسام با سنن مختلف
دلایل انتخاب راه حل :
۱٫ از دلایل انتخاب راه حل اول یعنی دادن مسئولیت در کلاس و انجام فعالیت کلاس این بود که حضور موثر حسام را در کلاس افزایش داده و از رخوت و بی حالی دائمی وی جلوگیری نمایم . همچنین ترس ناشی از پذیرش مسئولیت را در وی از بین ببرم . این راه حل می تواند حس اعتماد به نفس و فعالیت و تلاش وی را افزایش داده و حضور وی را به عنوان دانش آموزی با انرژی کار آمد و موثر نشان دهد .
۲٫ باشناسایی استعداد ها و توانایی ها می توان جهت شکوفایی و رشد آنها و نیز بالندگی بیش از پیش حسام برنامه ریزی نمود . توانایی هایی که در پس مشکلات روحی و جسمی وی پنهان شده اند و عدم بروز آنها بر دامنه مشکلات می افزاید. عدم رسیدگی به آنها آینده وی را تاریک و نامشخص می نماید . حضور وی در جامعه باید همراه با شکوفایی تمام استعدادهای بالقوه ای باشد که خداوند در وجود وی قرار داده است و قسمتی از این وظیفه در سال تحصیلی حاضر بر عهده بنده قرار داده شده است .
۳٫ عامل تشویق در صورتی که به موقع و درقبال فعالیتی هرچند کوچک باشد اثر مطلوب خود را خواهد گذاشت . در مورد خاصی همچون حسام که تاکنون گوشه گیربوده وسعی می کرده ارتباط خود را بادیگران به حداقل برساند. مشاهده فعالیت وروبه رشد بودن ، تغییری مثبت می باشد که بایستی به شیوه های درست تقویت گردد . در مواقعی که کمکی به کلاس یا معلم می کند تشکر از او در حضوردیگران و نیز تشویق به موقع وی اثر ماندگار ی بر وی گذاشته و افزایش رفتارهای خوب او را باعث می شود .
۴٫ هر فرد توانایی ها ، روحیات و اخلاق خاص خودش را دارد. مقایسه کردن در صورتی که در کارهای مثبت باشد اثر آن نیز تقویت کننده رفتار خواهد بود . اما در مورد حسامبا توجه به شرایط وی مقایسه نمودن مخصوصاً در انجام تکالیف نباید صورت بگیرد زیرا باعث دلسردی وی خواهد شد و همان اقدمات مثبت اندک را نیز انجام نخواهد داد . بلکه صرفاً بایستی با گذشته خودش مقایسه انجام گیرد تا خودش نیز در جریان پیشرفت و روند رو به رشدش قرار گیرد .
با همسرم که کارمند بیمارستان است این موضوع را در میان گذاشتم تا شاید بتوانم از این طریق کمکی به حسام کرده باشم. با اینکه محل عبور پدر حسام که خدمتگزار بیمارستان است از همان مکان همسرم بود ولی سعی می کرد از آن مکان عبور نکند. حتی بارها او را از بیمارستان پیج کردند ولی جواب نداد.
* باید سعی شود پیش رفت های دانش آموزان با خودشان سنجیده شود و با ابتدای شروع کار خودشان؛ یعنی در هر مرحله از پیش رفت دانش آموزان باز خوردهای کتبی یا شفاهی مناسب به آنان داد و بهتر است در کلاس به دانش آموزان مجلات رشد را داد و از آن ها خواست تا از روی آن ها بخوانند و مطالبی را که دوست دارند انتخاب کنند و به صورت گروهی یا فردی بر روی دیوار کلاس بچسبانند.(یعنی برپایی یک نمایشگاه ساده از مطالب مجلات رشد)اجرای این کار نیاز به امکانات خاصّی هم ندارد و از عهده ی تمام دانش آموزان کلاس هم بر می آید. حتی می توان ساعاتی از برنامه ی هفتگی را با نام ” یک روز با مجلات رشد” یا” رشد با رشد “و… اختصاص داد و در آن ساعت تدریس را با مجلات رشد تلفیق کرد. چون در برنامه ی درسی ملّی و سند تحوّل نیز به جای کتاب از بسته های آموزشی یاد شده است که بسی فراگیرتر از کتاب های درسی است و شامل مجلات رشد و… نیز می شود.
*می توان برای افزایش گنجینه لغات دانش آموزان از شعرها و متن های ساده و پر محتوا درباره ی مناسبت های ملّی، مذهبی، حتی از پیام های قرآنی روی جلد مجله و… هم استفاده کرد. بعداً ببینید دانش آموزان با چه سرعتی شعرهای مجلات رشد را حفظ کرده و در روخوانی نیز پیشرفت می کنند.( دانش آموزان به این فعالیّت ها علاقه ی زیادی دارند).
* می توان حروفی را که دانش آموزان خوانده اند بر روی کارت های رنگی نوشت و از دانش آموزان خواست تا به صورت گروهی یا فردی کارت ها را کنار هم بگذارند و با آن کلمات یا جملاتی را بسازند و در دفتر خود بنویسند. (در این صورت آموزش با نوعی بازی همراه می شود که برای فراگیران لذت بخش می شود). می توان این کار را به صورت مسابقه نیز انجام داد به این نحو که در مدت چند دقیقه هر فرد یا گروه کلمات ساخته شده را بنویسد و بعد تعداد آن ها را بشمارند) البته برای این که داش آموزان کلمات بیش تر و بهتری بسازند می توان حروف را روی کارت ها تکراری نوشت ( البته این فعالیّت برای دانش آموزان پایه های اول و دوم بیش تر کارایی دارد).

شما عزیزان می توانید مستند سازی تجربیات معلمان چند پایه ابتدایی که بر اساس اخرین بخش نامه آپدیت و بروز رسانی شده است را در این سایت خریداری کنید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0