مستند سازی تجربیات معلم دبستان افزایش اعتماد به نفس دانش آموز معلول حرکتی و وادار کردن او به کار

مستند سازی تجربیات معلم دبستان

مستند سازی تجربیات معلم دبستان : در رابطه با پژوهش روایتی مستند سازی تجربیات معلم دبستان چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان و معلمان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعاتی با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در مباحثی غیر از  پژوهش روایتی مستند سازی تجربیات معلم دبستان به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست .

آموزش پژوهی

گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که علاوه بر دانش آموزان معلمان نیز در طول دوران تحصیل  و تدریس مهارتهای ذهنی فراوانی  را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله مستند سازی تجربیات معلم دبستان به روش نوین امکان پذیر نیست.

اجرای عملی مستند سازی تجربیات معلم دبستان

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری و انجام عملی مستند سازی تجربیات معلم دبستان مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

لزوم کارکرد پژوهشگر بر پژوهش روایتی مستند سازی تجربیات معلم دبستان

باید خاطرنشان شود که هیچ پژوهش آماده ای را نمی توان به عنوان بهترین مستند سازی تجربیات معلم دبستان در تمام موارد برگزید. لذا آشنایی معلمان با  پژوهش روایتی مستند سازی تجربیات معلم دبستان  گوناگون ضروری به نظر می رسد تا آنان بتوانند با توجه به مقاصد آموزشی تعیین شده ، الگوی مناسبی را به کار بندند. و در واقع هیچ پژوهشی در این زمینه مطلق نیست .

آموزش پژوهی

اطلاعات بیشتر در مورد مستند سازی تجربیات معلم دبستان

در مورد مستند سازی تجربیات معلم دبستان باید بدانید که این موضوع در نظام آموزشی کشور اهمیت بالایی دارد. این موضوع که گفته شد در نظام آموزشی کشور به این معنی نیست که در دیگر کشور ها از اهمیت پایینی برخوردار است. در اصل این طرح مستندسازی تجربیات از کشور های خارجی توسعه یافته به ایران راه یافته است.

مستندسازی تجربیات  از جمله فعالیت هایی بود که اغلب در کشور های اروپایی به اجرا در می آمد. این فعالیت به شدت برای نظام آموزشی کشور ها مزید فایده بود و پس از آن نیز کشور هایی که به دنبال توسعه و افزایش سطح آموزشی خود بودند، به دنبال آن بر آمدند تا بتوانند از پتانسیل بالای این سناریو استفاده کنند.

 نکات ضروری در تدوین فایل هایی نظیر پژوهش روایتی مستند سازی تجربیات معلم دبستان

تا به امروز در جامعه ما در مورد مسئله مستند سازی تجربیات معلم دبستان در شرکت ها فراگیری بهتر و تأثیر آن بر معلم پژوهنده و کوشش آنان نظارت چندانی شکل نگرفته میباشد فقدان ابزار مطلوب برای محاسبه پژوهش های انجام شده و به کار گیری از آن در عمل های آموزشی، کنفرانس ها و فراخوان های علمی و آموزشی به شدت دیده می شود.

  • مطالب زاید را حذف فرمایید .
  • مطالب فراموش گردیده را اضافه نمایید
  • مطالب را به ترتیب اهمیت آراسته نمایید.
  • لغات واصطلاحات بغرنج را حذف و بی آلایش نویسی نمائید .
  • مهم ترین نکات را یکبار در آغاز وبار دیگر در انتهای گزارش بیان نمایید.
  • مطالب اساسی را با تاکید نوشته وبا علایمی مانند لبریز نقاشی کردن پررنگ فرمایید.
  • تا جایی که ممکن میباشد از روشی بدیع و خلق کننده برای جذابیت مستند سازی تجربیات معلم دبستان به کار گیری نمائید.
  • اغراق نکنید و شعار ندهید .
  • ازبکار بردن لغت ها شاعرانه و مدح وستایش دیگر افراد خویش داری کنید .

نکات مورد توجه در نگارش مستند سازی تجربیات معلم دبستان

بخش اعظمی از تحقیقاتی که در شرکت ها فراگیری بهتر انجام یافته میباشد بیشتر درباره ی معلم پژوهنده و به طور تئوری متمرکز میباشد. در شرایطی که هرمورد از راهبردهای اجرائی گردیده کاملا جاری ساختن نشود، شاید دیگر فرصت آن رسیده باشد که به‌دنبال آشنایی راهکارها و هم اینگونه احتمال ها جدیدتری برای معلوم کردن مسائل پژوهشی مربوط باشیم.

  1.  احساسات فردی خویش را نکنید . اما کوشش فرمائید قضاوت نکنید
  2.  در سراسر متن ،غرض اساسی را فراموش نکنید . کناره روی نکنید
  3.  از به عمل بردن افعال مجهول در نگارش مستند سازی تجربیات معلم دبستان پرهیز کنید مانند: نقل شده میباشد …..ازارایه داده ها غیر حقیقی (به ویژه اعداد وارقام ) بپرهیزید .

دانلود فایل های مستند سازی تجربیات معلم دبستان

دقت داشته باشید که سعی شده فایل های دانلود مستندسازی تجربیات که در پایین برای شما قرار داده شده، از کیفیت بالایی برخوردار باشند. قطعا در مورد کیفیت آنها نمیخواهیم بیش از حد توضیح دهیم و اغراق کنیم اما باید بدانید که تمامی سعی ما این بوده که بتوانیم فایل های با کیفیت موجود را برای شما جمع آوری کنیم و این امر به کمک فرهنگیان عزیز بازنشسته برای ما مقدور شده که از آنها سپاس گذاریم.

آموزش پژوهی

دوستان عزیز مطلب حاضر به منظور  ارائه مستند سازی تجربیات معلم دبستان به آموزش و پرورش دوین شده است. در صورت هر گونه سوال با ما تماس بگیرید.

مستند سازی تجربیات معلم دبستان چگونگی افزایش اعتماد به نفس دانش آموز معلول حرکتی و وادار کردن او به کار و فعالیت در کلاس  با فرمت ورد و قابل ویرایش جهت ارائه به فرهنگیان عزیز

سایت smartilamedu تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مستند سازی تجربیات خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است.تیم تخصصی ما اصالت مستند سازی تجربیات معلم دبستان را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

سرفصلهای موجود در مستند سازی تجربیات معلم دبستان به قرار زیر است :

  • عنوان مطلب پیرامون قضیه چگونگی افزایش اعتماد به نفس دانش آموز معلول حرکتی و وادار کردن او به کار و فعالیت در کلاس
  • سرآغاز سخن پیرامون قضیه چگونگی افزایش اعتماد به نفس دانش آموز معلول حرکتی و وادار کردن او به کار و فعالیت در کلاس
  • دیباچه پیرامون قضیه  چگونگی افزایش اعتماد به نفس دانش آموز معلول حرکتی و وادار کردن او به کار و فعالیت در کلاس
  • درک مشکل پیرامون قضیه چگونگی افزایش اعتماد به نفس دانش آموز معلول حرکتی و وادار کردن او به کار و فعالیت در کلاس
  • بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه چگونگی افزایش اعتماد به نفس دانش آموز معلول حرکتی و وادار کردن او به کار و فعالیت در کلاس
  • تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه چگونگی افزایش اعتماد به نفس دانش آموز معلول حرکتی و وادار کردن او به کار و فعالیت در کلاس
  • مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه چگونگی افزایش اعتماد به نفس دانش آموز معلول حرکتی و وادار کردن او به کار و فعالیت در کلاس
  • بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با چگونگی افزایش اعتماد به نفس دانش آموز معلول حرکتی و وادار کردن او به کار و فعالیت در کلاس
  • وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات چگونگی افزایش اعتماد به نفس دانش آموز معلول حرکتی و وادار کردن او به کار و فعالیت در کلاس
  • بررسی بیشتر در رابطه با چگونگی افزایش اعتماد به نفس دانش آموز معلول حرکتی و وادار کردن او به کار و فعالیت در کلاس
  • ارائه مستندات پیرامون چگونگی افزایش اعتماد به نفس دانش آموز معلول حرکتی و وادار کردن او به کار و فعالیت در کلاس
  • پیش بینی نتایج در مورد چگونگی افزایش اعتماد به نفس دانش آموز معلول حرکتی و وادار کردن او به کار و فعالیت در کلاس
  • راهکارها پیرامون قضیه چگونگی افزایش اعتماد به نفس دانش آموز معلول حرکتی و وادار کردن او به کار و فعالیت در کلاس
  • رفرنس و منبع مورد استفاده چگونگی افزایش اعتماد به نفس دانش آموز معلول حرکتی و وادار کردن او به کار و فعالیت در کلاس

بیان مسئله
ناتوانی هاي جسمانی می توانند بر توانایی حرکت فرد، استفاده کارآمد از دست ها و پاها ، بلعیدن غذا و تنفس اثر بگذارد . همچنین این نوع ناتوانی ها می توانند بر شناخت ، گفتار ، زبان ، بینایی ، شنوایی و کنترل روده تاثیر گذارد. بنابراین هرقدر اطلاعات ما به عنوان معلم، والدین و برنامه ریزان در خصوص معلولین جسمی حرکتی بیشتر باشد، توانایی بیشتري براي بهره گیري از خدمات پزشکی، آموزشی و اجتماعی خواهیم داشت.ناتوانی هاي جسمانی می تواند به شکل فلج مغزي ، شکاف ستون فقرات ، آسیب هاي نخاعی و پلاسیدگی عضلانی دیده شود ، فلج مغزي شایع ترین نوع آسیب در این دانش آموزان می باشد.معلولین جسمی حرکتی از لحاظ فراوانی یکی از کوچک ترین و در عین حال متفاوت ترین گروه ها در میان کودکان استثنایی هستند. در بین معلولین جسمی – حرکتی شیوع فلج مغزي در حدود ۴ تا ۵ در ۲ هزار تولد زنده است . این ارقام با توجه به متغیرهاي گوناگون متفاوت است . براي مثال برخی کودکان با شکل هاي شدیدي از فلج مغزي به دنیا می آیند و نمی توانند ادامه بدهند و شیوع تولدهاي زنده این کودکان را که می میرند در بر نمی گیرد . برخی از این کودکان نیز ممکن است چند ماه یا چند سال بعد از تولد تشخیص داده شوند .تصادفات ، حوادث ، مسمومیت ها ، بیماري هاي مزمن و عوارض ناشی از آنها ، عوامل ژنتیکی ، سوء تغذیه مادر، سن بالاي مادر ، دارو ، اشعه ، استعمال دخانیات و… می توانند سبب بروز نوعی نارسایی حرکتی در فرد شوند . فلج مغزي نیز علل گوناگونی دارد ، هر عاملی که بتواند بر مغز اثر بگذارد می تواند موجب فلج مغزي شود . عوامل گوناگونی همچون بیماري هاي حاد ، کمبود اکسیژن مغز ، تولد زود رس ، عفونت مادري ، ضربه حین تولد ، ناسازگاري خون ، عفونت جنین و عفونت پس از تولد همگی می تواند موجب این اختلال عصب شناختی – حرکتی شود.دانش آموز مورد مطالعه در این مستندسازی تجربیات هم از مشکل معلولیت حرکتی رنج می برد که باعث گوشه گیری و عدم اعتماد به نفس و عدم مشارکت در فعالیت های کلاسی در وی شده بود.

توصيف وضعيت موجود(تشخيص مسئله)
اینجانب ……………..آموزگار پایه ……. آموزشگاه……………….مدت ………………….سال است که در آموزش و پرورش مشغول خدمت هستم. در سال تحصیلی اخیر در میان دانش آموزانم با موردی برخورد نمودم که دچار معلولیت حرکتی بود و همین موضوع باعث شده بود که وی منزوی و گوشه گیر شود و اعتماد به نفس پایینی داشته باشد و در فعالیت های کلاسی شرکت نکند. او با دوستانش نمی جوشید و سرش همواره پایین و در ردیف یکی مانده به آخر کلاس نشسته بود . فاطمه را از وقتی شناختم و به رفتار او حساس شدم که ،پدرش برای شرکت در جلسه مشاوره به دعوت معلم به دبستان آمده بود او تنها مردی بود که در گوشه حیاط جدا از بقیه ایستاده بود. در این مستندسازی تجربیات من تصمیم گرفتم مشکل فاطمه را برطرف نموده و او را به فعالیت های کلاسی علاقه مند سازم.

شما عزیزان می توانید مستند سازی تجربیات معلم دبستان که بر اساس اخرین بخش نامه آپدیت و بروز رسانی شده است را در این سایت خریداری کنید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0