نمونه آموزش پژوهی مدیر مدرسه افزایش رغبت دانش آموزان به مدرسه با بازیهای محلی
نمونه آموزش پژوهی مدیر
مدرسه افزایش رغبت دانش آموزان به مدرسه با بازیهای محلی
نمونه ای کامل و آماده با فرمت ورد و قابل ویرایش
سایت smartilamedu تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت آموزش پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است.تیم تخصصی ما اصالت نمونه آموزش پژوهی مدیر مدرسه را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.
فایل حاضر بر اساس جدید ترین تجربیات تیم تحریریه سایت آموزشی ما می باشد . و امید است نیاز شما دانش پژوهان عزیز را در زمینه تدوین آموزش پژوهی مرتفع سازد.
پشتیبانی فنی و محتوایی سایت به صورت ۲۴ ساعته و هفت روز هفته در خدمت شما عزیزان می باشد.
سرفصلهای موجود در نمونه آموزش پژوهی مدیر مدرسه به قرار زیر است :
- عنوان مطلب پیرامون قضیه افزایش رغبت دانش آموزان به مدرسه با بازیهای محلی
- سرآغاز سخن پیرامون قضیه افزایش رغبت دانش آموزان به مدرسه با بازیهای محلی
- دیباچه پیرامون قضیه افزایش رغبت دانش آموزان به مدرسه با بازیهای محلی
- درک مشکل پیرامون قضیه افزایش رغبت دانش آموزان به مدرسه با بازیهای محلی
- بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه افزایش رغبت دانش آموزان به مدرسه با بازیهای محلی
- تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه افزایش رغبت دانش آموزان به مدرسه با بازیهای محلی
- مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه افزایش رغبت دانش آموزان به مدرسه با بازیهای محلی
- بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با افزایش رغبت دانش آموزان به مدرسه با بازیهای محلی
- وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات افزایش رغبت دانش آموزان به مدرسه با بازیهای محلی
- بررسی بیشتر در رابطه با افزایش رغبت دانش آموزان به مدرسه با بازیهای محلی
- ارائه مستندات پیرامون افزایش رغبت دانش آموزان به مدرسه با بازیهای محلی
- پیش بینی نتایج در مورد افزایش رغبت دانش آموزان به مدرسه با بازیهای محلی
- راهکارها پیرامون قضیه افزایش رغبت دانش آموزان به مدرسه با بازیهای محلی
- رفرنس و منبع مورد استفاده افزایش رغبت دانش آموزان به مدرسه با بازیهای محلی
آنچه پیوست این فایل علاوه بر فایل اصلی وجود دارد عبارت است از :
- معرفی موقعیت (تحلیل موقعیت)
- توصیف
استنباط - بازنگری
- بررسی مشکلات موجود
- قضاوت و مسئله یابی(بررسی تفاوت بین انتظارات و سطح مطلوب یا وضعیت موجود بررسی شده)
- تبیین مساله شناسایی شده: (به همراه دلایل و مستندات آن و دانش پشتیبان)
- راه حل ها یا ایده های انتخابی آموزش پژوهی
- ایده یا راه حل انتخابی، دلایل و مستندات آن
- تدوین طرح اجرایی
- هدف / اهداف اجرای ایده و یا راه حل
- نیازهای مخاطبان طرح
- منابع و مواد و رسانه های مورد نیاز
- گام های اجرای طرح آموزش پژوهی
- معیارهای موفقیت برنامه
- گزارش اجرای ایده و ارزشیابی طرح
- زمان و مکان اجرای طرح
- گزارش روایی از اجرای طرح
- توصیف
- استنباط
- بازنگری
- قضاوت
- بازخوردهای دانش آموزان و تفسیر آن
- خود ارزیابی کلی(طراحی و اجرای طرح و ایده)
- منابع و ماخذ
آموزش پژوهی کاملا بر اساس فرم های پیوست ۲ و ۳ دانشگاه فرهنگیان و دانشجویان ماده ۲۸ می باشد.
بیان مساله :
«زندگی بازی نیست اما بازی زندگی است.» اگر نظر عمیقی به این جمله داشتهباشیم، متوجه میشویم که کودکان برای زندگیکردن، باید بازی کنند بههمین دلیل، کودکان بازی را بر هر چیز دیگری ترجیح میدهند اما متأسفانه امروزه شکل، اهداف و فواید بازیها تغییر نموده و بازیهایی که امروزه کودکان انجاممیدهند، مانند بازیهای رایانهای، نهتنها مفید نمیباشند بلکه آسیب و زیان فراوانی نیز بههمراه دارند. در این مقاله با برخی از هدفها و فواید بازیهای گذشتگان و سنتی آشنا میشوید که میتواند در تربیت و سلامت کودکان مؤثر باشد.کودک بسیاری از نقشهای اجتماعی را میتواند از طریق بازیهای محلی یادبگیرد و به ایفای آنها بپردازد. برای نمونه کودک در بازی، نقش پدر یا مادر را یاد گرفته و تمرین میکند. همچنین پرورش و تقویت حس نوعدوستی و تعاون کودکان در حین برخی بازیهای سنتی و محلی انجام میگیرد.
امروزه پژوهشگران مسائل اجتماعی، به این نتیجه رسیدهاند که با رواج و تقویت بازیهای سنتی و محلی میتوان ریشهی بسیاری از ناهنجاریهای اجتماعی را خشکانید و از میزان جرم و جنایت جامعه کاست. همچنین روانشناسان و روانکاوان بهمنظور درمان ناملایمات روحی و مشکلات روانی، به بازیهای محلی متوسل میشوند چون بسیاری از بازیهای محلی، از هیجانات منفی روحی میکاهد.
درمانگرانِ اختلالات یادگیری، برای درمان و رفع مشکلات یادگیری، معتقدند برخی بازیها و سنتهای محلی، به اینمنظور بسیار مفید هستند. برای مثال بازی «یکقلدوقل» در درمان بدخطی و نارسایی کودکان، بسیار مؤثر است. برخی از بازیهای محلی میتوانند در ایجاد تمرکز حواس و تقویت آن، نقش بهسزایی داشتهباشند. برای نمونه به اثبات رسیده بازی «کلاغپر» در تقویت و ایجاد تمرکز حواس مفید است چراکه حواس بازیکننده در طول زمان بازی، جمع است تا با شنیدن نام چیزهایی که پر ندارند، نباید دستش را بالا ببرد.هماهنگی اعضای بدن در انجام مطلوب یک عمل، شرط ضروری است و تعدادی از بازیهای سنتی میتواند این شرط را تقویت کند. اگر به قوانین بازی «گردو و فندق» آشنا باشیم، شاهد آن هستیم که برای برندهشدن در این بازی، هماهنگی مغز، چشم، دستوپا و میزان دایرهی دید یک فرد لازم است و این بازی، در تقویت هماهنگی اعضای بدن مؤثر میباشد.بازیهای محلی نسبت به بازیهای رایانهای و بیتحرک امروزی، از شور و نشاط بسیاری برخوردار است و همین شادی و نشاط، باعث سلامت روحی کودکان میگردد. برای مثال بازی «سیاهکردن» (نوعی دلقکبازی) شادی وصفناپذیری بههمراه دارد.
بازیهای رایانهای امروزی، دارای هیجانات منفی میباشند و همچنین در اینگونه بازیها، جوشش و کوشش معنایی ندارد. بیشترین تحرک در این بازیها، ۲سانتیمترِ دست بازیکننده میباشد که موس رایانه را جابهجا میکند اما بازیهای سنتی، باعث تخلیهی انرژی منفی بدن کودکان شده و بسیاری از بیماریها را از انسان دور میکند. برای مثال بیماریهای قند، چربی و غلظت خون، از طریق تحرکات هیجانی از بین میرود و بازیهای محلی میتواند این نقش را بهعهده بگیرد.در مناطقی که هنوز بازیهای محلی رواج دارد، خواب کودکان، منظم میباشد و شبها بهخاطر تخلیهی انرژی زائد بدن، زود به رختخواب میروند و صبح با خواب کافی و سرحال از رختخواب بیرون میآیند و این عامل میتواند در یادگیریهای آموزشگاهی، نقش بهسزایی داشته باشد.متخصصان تغذیه بهمنظور تنظیم برنامهی رژیم غذایی کودکان میتوانند انجام بازیهای محلی را برای این دسته از کودکان بیمار توصیه کنند. بسیار مشاهده شده کودکانی که در تغذیه مشکل داشتند و یا صبحانه نمیخوردند، با شرکت در فعالیتهای تفریحی و جمعی آموزشگاه و یا شرکت در بازیهای گروهی، رو بهسوی غذا آوردهاند و از رژیم غذایی مناسبی برخوردار شدهاند.امروزه صاحبنظران تعلیم و تربیت به این نتیجه رسیدهاند که برای آموزش بسیاری از مفاهیم و موضوعات، بازیهای سنتی و محلی میتوانند بهترین و مطمئنترین ابزار و شیوهی آموزش باشند، بههمین دلیل، در کتابهای درسیِ دورهی ابتدایی، انجام بسیاری از بازیهای سنتی و محلی، سفارششده و حتی در لیست ارزشیابی برخی درسها، انجام صحیح بازی، نمرهی خاص خود را دارد.
شما عزیزان می توانید نمونه آموزش پژوهی مدیر مدرسه که بر اساس اخرین بخش نامه آپدیت و بروز رسانی شده است را در این سایت خریداری کنید.
در فایل حاضر نهایت سعی و دقتمان را نموده ایم که پژوهش عملی دقیقی بر اساس آخرین تجربیاتمان در قالب آموزش پژوهی جهت فرهنگیان عزیز ، دانشگاه فرهنگیان و دانشجویان ماده ۲۸ فراهم نماییم .
با این حال پشتیبانی آنلاین ما جهت رسیدگی به راهنمایی و مشاوره ، مشکلات دانلود و هرگونه اعمال نظر های شخصی شما عزیزان فعال می باشد . امیدواریم فایل حاضر بتواند رضایت شما عزیزان را در این زمینه جلب نماید. همانطور که گفتیم پیوست های پر شده و تکمیل آموزش پژوهی نیز که شامل موارد زیر است در فایل دانلودی موجود می باشد:
۲۴۸
توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004