نمونه مستندسازی تجربیات دبیران تاریخ چگونگی با نشاط و جذاب کردن كلاس تاريخ  

نمونه مستندسازی تجربیات دبیران تاریخ

نمونه مستندسازی تجربیات دبیران تاریخ : در رابطه با پژوهش روایتی نمونه مستندسازی تجربیات دبیران تاریخ چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان و معلمان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعاتی با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در مباحثی غیر از  پژوهش روایتی نمونه مستندسازی تجربیات دبیران تاریخ به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست .

آموزش پژوهی

گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که علاوه بر دانش آموزان معلمان نیز در طول دوران تحصیل  و تدریس مهارتهای ذهنی فراوانی  را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله نمونه مستندسازی تجربیات دبیران تاریخ به روش نوین امکان پذیر نیست.

اجرای عملی نمونه مستندسازی تجربیات دبیران تاریخ

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری و انجام عملی نمونه مستندسازی تجربیات دبیران تاریخ مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

لزوم کارکرد پژوهشگر بر پژوهش روایتی نمونه مستندسازی تجربیات دبیران تاریخ

باید خاطرنشان شود که هیچ پژوهش آماده ای را نمی توان به عنوان بهترین نمونه مستندسازی تجربیات دبیران تاریخ در تمام موارد برگزید. لذا آشنایی معلمان با  پژوهش روایتی نمونه مستندسازی تجربیات دبیران تاریخ  گوناگون ضروری به نظر می رسد تا آنان بتوانند با توجه به مقاصد آموزشی تعیین شده ، الگوی مناسبی را به کار بندند. و در واقع هیچ پژوهشی در این زمینه مطلق نیست .

آموزش پژوهی

اطلاعات بیشتر در مورد نمونه مستندسازی تجربیات دبیران تاریخ

در مورد نمونه مستندسازی تجربیات دبیران تاریخ باید بدانید که این موضوع در نظام آموزشی کشور اهمیت بالایی دارد. این موضوع که گفته شد در نظام آموزشی کشور به این معنی نیست که در دیگر کشور ها از اهمیت پایینی برخوردار است. در اصل این طرح مستندسازی تجربیات از کشور های خارجی توسعه یافته به ایران راه یافته است.

مستندسازی تجربیات  از جمله فعالیت هایی بود که اغلب در کشور های اروپایی به اجرا در می آمد. این فعالیت به شدت برای نظام آموزشی کشور ها مزید فایده بود و پس از آن نیز کشور هایی که به دنبال توسعه و افزایش سطح آموزشی خود بودند، به دنبال آن بر آمدند تا بتوانند از پتانسیل بالای این سناریو استفاده کنند.

 نکات ضروری در تدوین فایل هایی نظیر پژوهش روایتی نمونه مستندسازی تجربیات دبیران تاریخ

تا به امروز در جامعه ما در مورد مسئله نمونه مستندسازی تجربیات دبیران تاریخ در شرکت ها فراگیری بهتر و تأثیر آن بر معلم پژوهنده و کوشش آنان نظارت چندانی شکل نگرفته میباشد فقدان ابزار مطلوب برای محاسبه پژوهش های انجام شده و به کار گیری از آن در عمل های آموزشی، کنفرانس ها و فراخوان های علمی و آموزشی به شدت دیده می شود.

  • مطالب زاید را حذف فرمایید .
  • مطالب فراموش گردیده را اضافه نمایید
  • مطالب را به ترتیب اهمیت آراسته نمایید.
  • لغات واصطلاحات بغرنج را حذف و بی آلایش نویسی نمائید .
  • مهم ترین نکات را یکبار در آغاز وبار دیگر در انتهای گزارش بیان نمایید.
  • مطالب اساسی را با تاکید نوشته وبا علایمی مانند لبریز نقاشی کردن پررنگ فرمایید.
  • تا جایی که ممکن میباشد از روشی بدیع و خلق کننده برای جذابیت نمونه مستندسازی تجربیات دبیران تاریخ به کار گیری نمائید.
  • اغراق نکنید و شعار ندهید .
  • ازبکار بردن لغت ها شاعرانه و مدح وستایش دیگر افراد خویش داری کنید .

نکات مورد توجه در نگارش نمونه مستندسازی تجربیات دبیران تاریخ

بخش اعظمی از تحقیقاتی که در شرکت ها فراگیری بهتر انجام یافته میباشد بیشتر درباره ی معلم پژوهنده و به طور تئوری متمرکز میباشد. در شرایطی که هرمورد از راهبردهای اجرائی گردیده کاملا جاری ساختن نشود، شاید دیگر فرصت آن رسیده باشد که به‌دنبال آشنایی راهکارها و هم اینگونه احتمال ها جدیدتری برای معلوم کردن مسائل پژوهشی مربوط باشیم.

  1.  احساسات فردی خویش را نکنید . اما کوشش فرمائید قضاوت نکنید
  2.  در سراسر متن ،غرض اساسی را فراموش نکنید . کناره روی نکنید
  3.  از به عمل بردن افعال مجهول در نگارش نمونه مستندسازی تجربیات دبیران تاریخ پرهیز کنید مانند: نقل شده میباشد …..ازارایه داده ها غیر حقیقی (به ویژه اعداد وارقام ) بپرهیزید .

دانلود فایل های نمونه مستندسازی تجربیات دبیران تاریخ

دقت داشته باشید که سعی شده فایل های دانلود مستندسازی تجربیات که در پایین برای شما قرار داده شده، از کیفیت بالایی برخوردار باشند. قطعا در مورد کیفیت آنها نمیخواهیم بیش از حد توضیح دهیم و اغراق کنیم اما باید بدانید که تمامی سعی ما این بوده که بتوانیم فایل های با کیفیت موجود را برای شما جمع آوری کنیم و این امر به کمک فرهنگیان عزیز بازنشسته برای ما مقدور شده که از آنها سپاس گذاریم.

آموزش پژوهی

دوستان عزیز مطلب حاضر به منظور  ارائه نمونه مستندسازی تجربیات دبیران تاریخ به آموزش و پرورش دوین شده است. در صورت هر گونه سوال با ما تماس بگیرید.

نمونه مستندسازی تجربیات دبیران تاریخ چگونگی با نشاط و جذاب کردن كلاس تاريخ  با فرمت ورد و قابل ویرایش جهت ارائه به فرهنگیان عزیز

سایت smartilamedu تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مستند سازی تجربیات خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است.تیم تخصصی ما اصالت نمونه مستندسازی تجربیات دبیران تاریخ را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

سرفصلهای موجود در نمونه مستندسازی تجربیات دبیران تاریخ به قرار زیر است :

  • عنوان مطلب پیرامون قضیه چگونگی با نشاط و جذاب کردن كلاس تاريخ
  • سرآغاز سخن پیرامون قضیه چگونگی با نشاط و جذاب کردن كلاس تاريخ
  • دیباچه پیرامون قضیه  چگونگی با نشاط و جذاب کردن كلاس تاريخ
  • درک مشکل پیرامون قضیه چگونگی با نشاط و جذاب کردن كلاس تاريخ
  • بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه چگونگی با نشاط و جذاب کردن كلاس تاريخ
  • تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه چگونگی با نشاط و جذاب کردن كلاس تاريخ
  • مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه چگونگی با نشاط و جذاب کردن كلاس تاريخ
  • بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با چگونگی با نشاط و جذاب کردن كلاس تاريخ
  • وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات چگونگی با نشاط و جذاب کردن كلاس تاريخ
  • بررسی بیشتر در رابطه با چگونگی با نشاط و جذاب کردن كلاس تاريخ
  • ارائه مستندات پیرامون چگونگی با نشاط و جذاب کردن كلاس تاريخ
  • پیش بینی نتایج در مورد چگونگی با نشاط و جذاب کردن كلاس تاريخ
  • راهکارها پیرامون قضیه چگونگی با نشاط و جذاب کردن كلاس تاريخ
  • رفرنس و منبع مورد استفاده چگونگی با نشاط و جذاب کردن كلاس تاريخ

روش گردآوري اطلاعات (شواهد ۱ ):
غيراز مشاهده‌ي مستقيم آنچه كه خود در كلاس با آن مواجه بودم، از مصاحبه و پرسش‌نامه نيز جهت جمع‌آوري اطلاعات بهره گرفتم.
پرسشنامه را به صورت باز انتخاب نمودم (در حد نظرخواهي) و آن را در بين دانش‌آموزان خود توزيع نمودم.
با توجه به فرصتي كه در اختيارشان قرار داده بودم از آن‌ها خواستم كه با دقت به پرسشها پاسخ داده و نقطه نظرات خودشان را بدون درج نام و نام‌خانوادگي و هرگونه ترس و هراس از عاقبت اظهارنظر، با خاطر آسوده بنويسند. مصاحبه‌ها هم به واسطة اينكه حساسيت‌هاي احتمالي همكاران را سبب نشود به صورت رسمي انجام نشدند، بلكه بيشتر به صورت عادي و خودماني برگزار شد (با برخي همكاران تاريخ، مديران، مشاوران و دبيران ديگر رشته‌ها). بنظر اينجانب مطالبي كه از طريق گفت‌وگوي عادي بدست مي‌آيد به حقيقت نزديكتر مي‌باشد. بخشي ديگر از كارم را براي كسب اطلاعات معطوف به دفاتر ثبت نمرات درس تاريخ‌شناسي نمودم.
در عين حال پس از مطالعه و بررسي اطلاعات جمع‌آوري شده عوامل مؤثر بر بي‌علاقگي دانش‌آموزان را نسبت به درس «تاريخ» اپنچنين دسته‌بندي نمودم.

الف: عوامل مرتبط با كتاب درسي
نظام آموزش و پرورش در كشور ما بر پايه‌ي كتاب محوري و همچنين با تكيه بر حافظه و در نهايت آزموني سنتي در پايان ترم استوار است.
بايد بيان شود كه ويژگيهاي كتب درسي، بر آموزش دانش‌آموزان از تأثير بسزايي برخوردار است.
كتاب «تاريخ‌« ، عليرغم ماهيت علمي و روشمند خود نياز به بازنگري مختصر و جزئي‌اي دارد تا به كيفيت و ارزش علمي آن افزوده شود. در زير به برخي از ايراداتي كه در باب كتاب قابل طرح است اشاره مي‌شود:
– در تبيين چارچوب مفهومي تاريخ تلاش در خور توجهي انجام نشده است. و حتي كتاب تعريفي صحيح از «تاريخ» ارائه نكرده است. همچنين دانش‌آموز بايد قبل از فراگيري منابع تحقيق، با تاريخ و اهميت و ضرورت آن در زندگي بشر، و نيز انواع مكاتب تاريخ نگاري آشنا شود. جهت‌گيري كلي تاريخ را بشناسد و دريابد كه تاريخ، علمي زنده و تأثيرگذار در سرنوشت فعلي و آينده ي بشر است.
– در كتاب جاي آشنايي با برخي از مورخان و اهداف و شيوه‌ي كار آنها، كه موجب جذابيت آن مي‌شود كاملاً خالي است.
– در صورت معرفي برخي از سايت‌ها مثل سايت موزه‌ها و كتابخانه‌هاي الكترونيكي و … مسلماً به زيبايي و غناي كتاب افزوده مي‌شد و باعث افزايش علاقه‌مندي دانش‌آموزان نسبت به مباحث كتاب مي‌شد.
ب: علل مرتبط با دبيران تاريخ
«منقول است كه تعليم و تربيت بد، هنگامي واقع مي‌شود كه رشته‌اي از كلمات از جزوات درسي معلم به دفتر دانش‌آموزان سرازير مي‌شود، بدون اينكه ذهن هيچ يك از اين دو را به تكاپو بيندازد»۶
در هر نظام آموزشي، معلم يكي از اركان آموزش محسوب مي‌شود و نقش رابط و واسطه بين دانش‌آموز و كتاب را به عهده دارد. كم‌ترين سستي در اجراي برنامه‌ها در جهت رسيدن به اهداف از پيش تعيين شده آموزشي، ممكن است به خيل عظيمي از مشكلات بينجامد. و بقولي رشد درصد مردودي‌ها، ترك تحصيل‌ها، اعتياد دانش‌آموزان و دانشجويان، رشد درصد خودكشي و بسياري ديگر از ناهنجاري‌هاي كلامي و رفتاري مي‌تواند معلول تعليم و تربيت باشد. ۷ در اين زمينه به برخي از موانع موجود، در راه اجراي نقش معلم خصوصاً معلمان تاريخ كه رسالت آنها همطراز با رسالت مورخان است اشاره مي‌شود.
– شرايط اقتصادي و اجتماعي كه مشكلات معيشتي زيادي را سبب شده است (براي دبيران)، در بي‌انگيزه نمودن معلم و دانش‌آموز و در نتيجه در افت تحصيلي بسيار اثرگذار بوده است.
– پرداختن به مشاغل كاذب در كنار معلمي فرصت مطالعه را براي بهتر شدن معلم گرفته است.
– منحصر ماندن دانش و مطالعات دبير تاريخ به آموخته‌ها و مطالعات دوران تحصيل در دانشگاه، نه تنها او را از توجه به مسائل جديد و جذاب باز مي‌دارد بلكه كلاس را نيز به شكل بارزي براي او و شاگردانش همراه با كسالت و زجر مي‌كند.

شما عزیزان می توانید نمونه مستندسازی تجربیات دبیران تاریخ که بر اساس اخرین بخش نامه آپدیت و بروز رسانی شده است را در این سایت خریداری کنید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0