نمونه مستندسازی تجربیات دبیران کار و فناوری چگونگیی تشویق دانش آموزانم به انجام کار گروهی

نمونه مستندسازی تجربیات دبیران کار و فناوری

نمونه مستندسازی تجربیات دبیران کار و فناوری : در رابطه با پژوهش روایتی نمونه مستندسازی تجربیات دبیران کار و فناوری چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان و معلمان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعاتی با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در مباحثی غیر از  پژوهش روایتی نمونه مستندسازی تجربیات دبیران کار و فناوری به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست .

آموزش پژوهی

گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که علاوه بر دانش آموزان معلمان نیز در طول دوران تحصیل  و تدریس مهارتهای ذهنی فراوانی  را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله نمونه مستندسازی تجربیات دبیران کار و فناوری به روش نوین امکان پذیر نیست.

اجرای عملی نمونه مستندسازی تجربیات دبیران کار و فناوری

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری و انجام عملی نمونه مستندسازی تجربیات دبیران کار و فناوری مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

لزوم کارکرد پژوهشگر بر پژوهش روایتی نمونه مستندسازی تجربیات دبیران کار و فناوری

باید خاطرنشان شود که هیچ پژوهش آماده ای را نمی توان به عنوان بهترین نمونه مستندسازی تجربیات دبیران کار و فناوری در تمام موارد برگزید. لذا آشنایی معلمان با  پژوهش روایتی نمونه مستندسازی تجربیات دبیران کار و فناوری  گوناگون ضروری به نظر می رسد تا آنان بتوانند با توجه به مقاصد آموزشی تعیین شده ، الگوی مناسبی را به کار بندند. و در واقع هیچ پژوهشی در این زمینه مطلق نیست .

آموزش پژوهی

اطلاعات بیشتر در مورد نمونه مستندسازی تجربیات دبیران کار و فناوری

در مورد نمونه مستندسازی تجربیات دبیران کار و فناوری باید بدانید که این موضوع در نظام آموزشی کشور اهمیت بالایی دارد. این موضوع که گفته شد در نظام آموزشی کشور به این معنی نیست که در دیگر کشور ها از اهمیت پایینی برخوردار است. در اصل این طرح مستندسازی تجربیات از کشور های خارجی توسعه یافته به ایران راه یافته است.

مستندسازی تجربیات  از جمله فعالیت هایی بود که اغلب در کشور های اروپایی به اجرا در می آمد. این فعالیت به شدت برای نظام آموزشی کشور ها مزید فایده بود و پس از آن نیز کشور هایی که به دنبال توسعه و افزایش سطح آموزشی خود بودند، به دنبال آن بر آمدند تا بتوانند از پتانسیل بالای این سناریو استفاده کنند.

 نکات ضروری در تدوین فایل هایی نظیر پژوهش روایتی نمونه مستندسازی تجربیات دبیران کار و فناوری

تا به امروز در جامعه ما در مورد مسئله نمونه مستندسازی تجربیات دبیران کار و فناوری در شرکت ها فراگیری بهتر و تأثیر آن بر معلم پژوهنده و کوشش آنان نظارت چندانی شکل نگرفته میباشد فقدان ابزار مطلوب برای محاسبه پژوهش های انجام شده و به کار گیری از آن در عمل های آموزشی، کنفرانس ها و فراخوان های علمی و آموزشی به شدت دیده می شود.

  • مطالب زاید را حذف فرمایید .
  • مطالب فراموش گردیده را اضافه نمایید
  • مطالب را به ترتیب اهمیت آراسته نمایید.
  • لغات واصطلاحات بغرنج را حذف و بی آلایش نویسی نمائید .
  • مهم ترین نکات را یکبار در آغاز وبار دیگر در انتهای گزارش بیان نمایید.
  • مطالب اساسی را با تاکید نوشته وبا علایمی مانند لبریز نقاشی کردن پررنگ فرمایید.
  • تا جایی که ممکن میباشد از روشی بدیع و خلق کننده برای جذابیت نمونه مستندسازی تجربیات دبیران کار و فناوری به کار گیری نمائید.
  • اغراق نکنید و شعار ندهید .
  • ازبکار بردن لغت ها شاعرانه و مدح وستایش دیگر افراد خویش داری کنید .

نکات مورد توجه در نگارش نمونه مستندسازی تجربیات دبیران کار و فناوری

بخش اعظمی از تحقیقاتی که در شرکت ها فراگیری بهتر انجام یافته میباشد بیشتر درباره ی معلم پژوهنده و به طور تئوری متمرکز میباشد. در شرایطی که هرمورد از راهبردهای اجرائی گردیده کاملا جاری ساختن نشود، شاید دیگر فرصت آن رسیده باشد که به‌دنبال آشنایی راهکارها و هم اینگونه احتمال ها جدیدتری برای معلوم کردن مسائل پژوهشی مربوط باشیم.

  1.  احساسات فردی خویش را نکنید . اما کوشش فرمائید قضاوت نکنید
  2.  در سراسر متن ،غرض اساسی را فراموش نکنید . کناره روی نکنید
  3.  از به عمل بردن افعال مجهول در نگارش نمونه مستندسازی تجربیات دبیران کار و فناوری پرهیز کنید مانند: نقل شده میباشد …..ازارایه داده ها غیر حقیقی (به ویژه اعداد وارقام ) بپرهیزید .

دانلود فایل های نمونه مستندسازی تجربیات دبیران کار و فناوری

دقت داشته باشید که سعی شده فایل های دانلود مستندسازی تجربیات که در پایین برای شما قرار داده شده، از کیفیت بالایی برخوردار باشند. قطعا در مورد کیفیت آنها نمیخواهیم بیش از حد توضیح دهیم و اغراق کنیم اما باید بدانید که تمامی سعی ما این بوده که بتوانیم فایل های با کیفیت موجود را برای شما جمع آوری کنیم و این امر به کمک فرهنگیان عزیز بازنشسته برای ما مقدور شده که از آنها سپاس گذاریم.

آموزش پژوهی

دوستان عزیز مطلب حاضر به منظور  ارائه نمونه مستندسازی تجربیات دبیران کار و فناوری به آموزش و پرورش دوین شده است. در صورت هر گونه سوال با ما تماس بگیرید.

نمونه مستندسازی تجربیات دبیران کار و فناوری چگونگیی تشویق دانش آموزانم به انجام کار گروهی و به دست آوردن مهارت عملی در دروس کار و فناوری با فرمت ورد و قابل ویرایش جهت ارائه به فرهنگیان عزیز

سایت smartilamedu تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مستند سازی تجربیات خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است.تیم تخصصی ما اصالت نمونه مستندسازی تجربیات دبیران کار و فناوری را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

سرفصلهای موجود در نمونه مستندسازی تجربیات دبیران کار و فناوری به قرار زیر است :

  • عنوان مطلب پیرامون قضیه چگونگیی تشویق دانش آموزانم به انجام کار گروهی و به دست آوردن مهارت عملی در دروس کار و فناوری
  • سرآغاز سخن پیرامون قضیه چگونگیی تشویق دانش آموزانم به انجام کار گروهی و به دست آوردن مهارت عملی در دروس کار و فناوری
  • دیباچه پیرامون قضیه  چگونگیی تشویق دانش آموزانم به انجام کار گروهی و به دست آوردن مهارت عملی در دروس کار و فناوری
  • درک مشکل پیرامون قضیه چگونگیی تشویق دانش آموزانم به انجام کار گروهی و به دست آوردن مهارت عملی در دروس کار و فناوری
  • بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه چگونگیی تشویق دانش آموزانم به انجام کار گروهی و به دست آوردن مهارت عملی در دروس کار و فناوری
  • تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه چگونگیی تشویق دانش آموزانم به انجام کار گروهی و به دست آوردن مهارت عملی در دروس کار و فناوری
  • مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه چگونگیی تشویق دانش آموزانم به انجام کار گروهی و به دست آوردن مهارت عملی در دروس کار و فناوری
  • بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با چگونگیی تشویق دانش آموزانم به انجام کار گروهی و به دست آوردن مهارت عملی در دروس کار و فناوری
  • وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات چگونگیی تشویق دانش آموزانم به انجام کار گروهی و به دست آوردن مهارت عملی در دروس کار و فناوری
  • بررسی بیشتر در رابطه با چگونگیی تشویق دانش آموزانم به انجام کار گروهی و به دست آوردن مهارت عملی در دروس کار و فناوری
  • ارائه مستندات پیرامون چگونگیی تشویق دانش آموزانم به انجام کار گروهی و به دست آوردن مهارت عملی در دروس کار و فناوری
  • پیش بینی نتایج در مورد چگونگیی تشویق دانش آموزانم به انجام کار گروهی و به دست آوردن مهارت عملی در دروس کار و فناوری
  • راهکارها پیرامون قضیه چگونگیی تشویق دانش آموزانم به انجام کار گروهی و به دست آوردن مهارت عملی در دروس کار و فناوری
  • رفرنس و منبع مورد استفاده چگونگیی تشویق دانش آموزانم به انجام کار گروهی و به دست آوردن مهارت عملی در دروس کار و فناوری

گرد آوری اطلاعات شواهد (۲)
در مرحله اول دانش آموزان در ارزشیابی تشخیصی که مربوط به انجام کار گروهی و کار عملی بود نمرات خوبی کسب نکردند. بعد از چند جلسه کار گروهی و عملی ارزشیابی انجام گرفت و نمرات دانش آموزان در حدود ۴ نمره نسبت به آزمون تشخیصی افزایش داد و میانگین ارزشیابی در حدود ۹ را نشان می داد.
ادامه کار کارگاهی ، گروهی در دانش آموزان هم باعث علاقه به کارهای عملی و هم یادگیری مطالب درسی را عمقی تر نمود. برای دستیابی بهتر ارزشیابی به طریق انجام دادن کار را شروع کردیم که تغییرات انجام شده در حیطه روانی و حرکتی است. در این روش شاگرد به درستی مورد ارزشیابی قرار می گیرد. می توان اعمال و رفتار او را حین کار و مهارت و قدرت و سرعت عمل شاگرد بخوبی آشکار و ارزشیابی کرد. در این کار هم مهارت و سرعت عمل ملاک بود که هر گروهی سرعت عمل و مهارت بالای به کار برده از امتیاز بیشتری برخوردار خواهد بود. در ارزشیابی پایان ترم نمره کار عملی دانش آموزان نسبت به گذشته از پیشرفت بهتری برخوردار شد و میانگین کلاس نمره ی بالاتری را نشان داد.
ارزشیابی و تأثیر اقدام جدید و اعتبار یابی
برای اینکه بپذیریم اقدام های به عمل آمده منایب بوده یا نه ، لازم است از کارهای انجام شده در مرحله ی اجرا، ارزشیابی عملی و منطقی به عمل آوریم، و باید نتایج به دست آمده را با وضعیت نامطلوب اولیه مقایسه کنیم.
یادگیری با وسایل کمک آموزشی و انجام کار عملی عمیق تر خواهد شد. در روش کار عملی فراگیران خودشان به نتیجه می رسند هرچند در ابتدا کار گروهی و عملی برای آنها سخت بود اما در صورت مناسب بودن امکانات و شرایط میزان علاقه و انگیزه برای کار عملی بیشتر می شود و باعث افزایش نمره ، و افزایش انجام کارهای ارائه شده و همچنین برگزاری نمایشگاه از کارهای دانش آموزان نشان از پیشرفت درسی آنها می دهد.
بعد از پایان ترم دانش آموزان تلاش بیشتری نمودند تا یادگیری درسی و عملی کار و فناوری بهتر گردد. و در نتیجه برای یادگیری بهتر از تحقیق و پژوهش استفاده کردند.
روش تدریس مشارکتی و روشهای اجرای آن:
تدریس مشارکتی یک راهبرد تدریس در گروه های کوچک است اما هر تدریسی که با استفاده از گروه صورت می گیرد لزوما” نمی تواند تدریس مشارکتی تلقی گردد . زیرا تدریس مشارکتی الزامات و روش های مخصوص به خود را دارد و تا زمانی که این الزامات در جای خود وبه صورت درست انجام نگیرد نمی توان گفت تدریس مشارکتی صورت پذیرفته است.
وظیفه اصلی دبیر ایجاد زمینه ی مشارکت ، همکاری ، و رفاقت گروهی میان دانش آموزان می باشد. کاراو ایجاد رقابت نیست، بلکه ایجاد رفاقت و همکاری و صمیمیت میان آنهاست. فلسفه وجودی تدریس مشارکتی دقیقا” به همین سبب است .اگرچه، به خاطر وجود برخی ویژگی های فردی از جمله ویژگی های هوشی، شخصیتی، زمینه خانوادگی و… رقابت میان دانش آموزان ایجاد خواهد شد. اما وظیفه ما به عنوان یک دبیر حرفه ای این نیست که به آن دامن بزنیم . بلکه همان طوری که در قبل آمد دبیر باید تمام تلاش خود را معطوف به این هدف نماید، که دانش آموزان موفقیت خود را منوط به موفقیت دیگران بدانند. در واقع به این شعار اعتقاد پیدا کنند که یا ((همگی غرق می شویم و یا همگی نجات پیدا می کنیم)). در این صورت است که دانش آموزان قوی تر، دست دیگردانش آموزان را خواهند گرفت.
لذا اگر به چند تعریف تدریس مشارکتی نظری بیافکنیم این ایده را در همه تعریف های مربوط به تدریس مشارکتی ملاحظه خواهیم کرد. به عنوان مثال؛کرامتی به نقل از گوکال یادگیری مشارکتی را یک شیوه ی آموزشی می داند که درآن دانش آموزان در قالب گروههای کوچک برای رسیدن به یک هدف مشترک با یکدیگر کار می کنند و علاوه بر این که مسئول یادگیری خود هستند، در برابر یادگیری دیگران نیز احساس مسئولیت می کنند.
به اعتقاد کوهن یادگیری مشارکتی به معنای گروه بندی دانش آموزان براساس توانایی های مشابه نیست، بلکه بر عکس هر اندازه نا همگونی اعضای گروه از نظر نژاد ، زبان، فرهنگ، هوش و پیشرفت تحصیلی بیشتر باشد کارایی رویکرد یادگیری مشارکتی بیشتر خواهد بود. (کرامتی)
در مجموع می توان به این نتیجه دست یافت که تدریس مشارکتی یک راهبرد توصیه شده برای یادگیری فردی و جمعی است که نه تنها فرد در مقابل یادگیری خود مسئول است بلکه در مقابل یادگیری دیگران نیز مسئول است و دبیر می تواند با انعطافی که در ترکیب و اندازه گروه ها بوجود می آورد به یک تدریس اثربخش دست یابد. به طوری که نه تنها دانش آموزان بتوانند با هم کار کنند بلکه یادگیری خود و دیگران را به حداکثر رسانده و از این یادگیری لذت ببرند. (کرامتی)

شما عزیزان می توانید نمونه مستندسازی تجربیات دبیران کار و فناوری که بر اساس اخرین بخش نامه آپدیت و بروز رسانی شده است را در این سایت خریداری کنید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0