کارآفرینی و نو آوری معلم کار و فناوری شناسایی خلاقیت و توانمندی های فردی دانش آموزان

کارآفرینی و نو آوری معلم کار و فناوری

کارآفرینی و نو آوری معلم کار و فناوری : در رابطه با پژوهش روایتی کارآفرینی و نو آوری معلم کار و فناوری چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان و معلمان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعاتی با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در مباحثی غیر از  پژوهش روایتی کارآفرینی و نو آوری معلم کار و فناوری به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست .

آموزش پژوهی

گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که علاوه بر دانش آموزان معلمان نیز در طول دوران تحصیل  و تدریس مهارتهای ذهنی فراوانی  را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله کارآفرینی و نو آوری معلم کار و فناوری به روش نوین امکان پذیر نیست.

اجرای عملی کارآفرینی و نو آوری معلم کار و فناوری

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری و انجام عملی کارآفرینی و نو آوری معلم کار و فناوری مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

لزوم کارکرد پژوهشگر بر پژوهش روایتی کارآفرینی و نو آوری معلم کار و فناوری

باید خاطرنشان شود که هیچ پژوهش آماده ای را نمی توان به عنوان بهترین کارآفرینی و نو آوری معلم کار و فناوری در تمام موارد برگزید. لذا آشنایی معلمان با  پژوهش روایتی کارآفرینی و نو آوری معلم کار و فناوری  گوناگون ضروری به نظر می رسد تا آنان بتوانند با توجه به مقاصد آموزشی تعیین شده ، الگوی مناسبی را به کار بندند. و در واقع هیچ پژوهشی در این زمینه مطلق نیست .

آموزش پژوهی

اطلاعات بیشتر در مورد کارآفرینی و نو آوری معلم کار و فناوری

در مورد کارآفرینی و نو آوری معلم کار و فناوری باید بدانید که این موضوع در نظام آموزشی کشور اهمیت بالایی دارد. این موضوع که گفته شد در نظام آموزشی کشور به این معنی نیست که در دیگر کشور ها از اهمیت پایینی برخوردار است. در اصل این طرح مستندسازی تجربیات از کشور های خارجی توسعه یافته به ایران راه یافته است.

مستندسازی تجربیات  از جمله فعالیت هایی بود که اغلب در کشور های اروپایی به اجرا در می آمد. این فعالیت به شدت برای نظام آموزشی کشور ها مزید فایده بود و پس از آن نیز کشور هایی که به دنبال توسعه و افزایش سطح آموزشی خود بودند، به دنبال آن بر آمدند تا بتوانند از پتانسیل بالای این سناریو استفاده کنند.

 نکات ضروری در تدوین فایل هایی نظیر پژوهش روایتی کارآفرینی و نو آوری معلم کار و فناوری

تا به امروز در جامعه ما در مورد مسئله کارآفرینی و نو آوری معلم کار و فناوری در شرکت ها فراگیری بهتر و تأثیر آن بر معلم پژوهنده و کوشش آنان نظارت چندانی شکل نگرفته میباشد فقدان ابزار مطلوب برای محاسبه پژوهش های انجام شده و به کار گیری از آن در عمل های آموزشی، کنفرانس ها و فراخوان های علمی و آموزشی به شدت دیده می شود.

  • مطالب زاید را حذف فرمایید .
  • مطالب فراموش گردیده را اضافه نمایید
  • مطالب را به ترتیب اهمیت آراسته نمایید.
  • لغات واصطلاحات بغرنج را حذف و بی آلایش نویسی نمائید .
  • مهم ترین نکات را یکبار در آغاز وبار دیگر در انتهای گزارش بیان نمایید.
  • مطالب اساسی را با تاکید نوشته وبا علایمی مانند لبریز نقاشی کردن پررنگ فرمایید.
  • تا جایی که ممکن میباشد از روشی بدیع و خلق کننده برای جذابیت کارآفرینی و نو آوری معلم کار و فناوری به کار گیری نمائید.
  • اغراق نکنید و شعار ندهید .
  • ازبکار بردن لغت ها شاعرانه و مدح وستایش دیگر افراد خویش داری کنید .

نکات مورد توجه در نگارش کارآفرینی و نو آوری معلم کار و فناوری

بخش اعظمی از تحقیقاتی که در شرکت ها فراگیری بهتر انجام یافته میباشد بیشتر درباره ی معلم پژوهنده و به طور تئوری متمرکز میباشد. در شرایطی که هرمورد از راهبردهای اجرائی گردیده کاملا جاری ساختن نشود، شاید دیگر فرصت آن رسیده باشد که به‌دنبال آشنایی راهکارها و هم اینگونه احتمال ها جدیدتری برای معلوم کردن مسائل پژوهشی مربوط باشیم.

  1.  احساسات فردی خویش را نکنید . اما کوشش فرمائید قضاوت نکنید
  2.  در سراسر متن ،غرض اساسی را فراموش نکنید . کناره روی نکنید
  3.  از به عمل بردن افعال مجهول در نگارش کارآفرینی و نو آوری معلم کار و فناوری پرهیز کنید مانند: نقل شده میباشد …..ازارایه داده ها غیر حقیقی (به ویژه اعداد وارقام ) بپرهیزید .

دانلود فایل های کارآفرینی و نو آوری معلم کار و فناوری

دقت داشته باشید که سعی شده فایل های دانلود مستندسازی تجربیات که در پایین برای شما قرار داده شده، از کیفیت بالایی برخوردار باشند. قطعا در مورد کیفیت آنها نمیخواهیم بیش از حد توضیح دهیم و اغراق کنیم اما باید بدانید که تمامی سعی ما این بوده که بتوانیم فایل های با کیفیت موجود را برای شما جمع آوری کنیم و این امر به کمک فرهنگیان عزیز بازنشسته برای ما مقدور شده که از آنها سپاس گذاریم.

آموزش پژوهی

دوستان عزیز مطلب حاضر به منظور  ارائه کارآفرینی و نو آوری معلم کار و فناوری به آموزش و پرورش دوین شده است. در صورت هر گونه سوال با ما تماس بگیرید.

کارآفرینی و نو آوری معلم کار و فناوری چگونگی شناسایی خلاقیت و توانمندی های فردی دانش آموزان با توجه به درس کار و فناوری و هنر  با فرمت ورد و قابل ویرایش آماده ترین نمونه موجود

سایت smartilamedu تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت کارآفرینی و نو آوری خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است.تیم تخصصی ما اصالت کارآفرینی و نو آوری معلم کار و فناوری را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

سرفصلهای موجود در کارآفرینی و نو آوری معلم کار و فناوری به قرار زیر است :

  • عنوان مطلب پیرامون قضیه چگونگی شناسایی خلاقیت و توانمندی های فردی دانش آموزان با توجه به درس کار و فناوری و هنر
  • سرآغاز سخن پیرامون قضیه چگونگی شناسایی خلاقیت و توانمندی های فردی دانش آموزان با توجه به درس کار و فناوری و هنر
  • دیباچه پیرامون قضیه  چگونگی شناسایی خلاقیت و توانمندی های فردی دانش آموزان با توجه به درس کار و فناوری و هنر
  • درک مشکل پیرامون قضیه چگونگی شناسایی خلاقیت و توانمندی های فردی دانش آموزان با توجه به درس کار و فناوری و هنر
  • بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه چگونگی شناسایی خلاقیت و توانمندی های فردی دانش آموزان با توجه به درس کار و فناوری و هنر
  • تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه چگونگی شناسایی خلاقیت و توانمندی های فردی دانش آموزان با توجه به درس کار و فناوری و هنر
  • مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه چگونگی شناسایی خلاقیت و توانمندی های فردی دانش آموزان با توجه به درس کار و فناوری و هنر
  • بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با چگونگی شناسایی خلاقیت و توانمندی های فردی دانش آموزان با توجه به درس کار و فناوری و هنر
  • وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات چگونگی شناسایی خلاقیت و توانمندی های فردی دانش آموزان با توجه به درس کار و فناوری و هنر
  • بررسی بیشتر در رابطه با چگونگی شناسایی خلاقیت و توانمندی های فردی دانش آموزان با توجه به درس کار و فناوری و هنر
  • ارائه مستندات پیرامون چگونگی شناسایی خلاقیت و توانمندی های فردی دانش آموزان با توجه به درس کار و فناوری و هنر
  • پیش بینی نتایج در مورد چگونگی شناسایی خلاقیت و توانمندی های فردی دانش آموزان با توجه به درس کار و فناوری و هنر
  • راهکارها پیرامون قضیه چگونگی شناسایی خلاقیت و توانمندی های فردی دانش آموزان با توجه به درس کار و فناوری و هنر
  • رفرنس و منبع مورد استفاده چگونگی شناسایی خلاقیت و توانمندی های فردی دانش آموزان با توجه به درس کار و فناوری و هنر

گام سوم : دبیر
دبیر در کلاس درس به عنوان الگو می تواند بر روی خلاقیت دانش آموزان تاثیر بسزایی داشته باشد از این رو دبیران مجری مدرسه برای رسیدن به هدف مورد نظر برنامه هایی برای خود در نظر گرفتند . برنامه هایی که اینجانب محور کار خود قرار دادم به شرح ذیل بود :
۱- اولین کار بالا بردن سطح آگاهی خود از طریق مطالعه کتب مختلف در زمینه رشد و پرورش خلاقیت
۲- آموزش خلاقیت در روند تدریس خود که در این آموزش موارد زیر قابل توجه بود
– استقلال آموزی – یافتن مساله – بازدید علمی – آموزش برخوردی پژوهشگرانه با مسائل – پرهیز از رقابت – طرح سئوال خلاقانه از هر درس – افزایش پویایی در روابط اجتماعی بین دانش آموزان – بازی های فکری حسی بدنی و منطقی –طرح درس خلاقانه از هر درس
۳- استفاده از روش های فعال در امر تدریس چون طرح سئوال ، پرسش و پاسخ و بحث و گفتگو و همیاری و روش تحقیق و نگارش و بارش مغزی(نمونه سناریو تدریس خلاق) پیوست شماره۱
۴- ایجاد فضای خنده و بازی در جریان تدریس و توجه به نکات مثبت دانش آموزان
۵- آمیختن آموزش با تحرکات بدنی
۶- پذیرش تخیلات دانش آموزان
۷- توجه به سئوالات عجیب و غریب دانش آموزان و همچنین تشویق دانش آموزان ( پاداش دادن به خلاقیت )
۸- آموزش فن آوری ها و روش های حل مساله :آموزش های خلاق به شاگردان ، مانند بارش مغزی ، روش های حل مساله و ایجاد آمادگی برای پذیرش مسائل مهم و حل مشکلات توسط دانش آموزان و …
۹- زنگ خلاقیت : اختصاص ساعتی به نام ساعت خلاقیت ، و ساختن وسیله که گاهی وسیله ای به بچه ها ارائه می دادم و از آن ها می خواستم به صورت گروهی تغییری در آن بوجود آورند و چیز جدید بسازند و گاهی هم آن ها را آزاد می گذاشتم تا هر چه دوست دارند بسازند .
۱۰- برپایی نمایشگاهی از دست ساخته های دانش آموزان
۱۱-ایجاد تابلو پیام های سازنده : در گوشه تخته سیاه تابلو کوچکی را به این کار اختصاص داده هر هفته پیامهای مختلفی در آن نوشته می شد و در آخر هفته از دانش آموزان می خواستم که نظر خود را در رابطه با آن پیام بگویند همچنین از دانش آموزان می خواستم خبرهای علمی ، فرهنگی ، ورزشی را از طریق برنامه های علمی ، فرهنگی ، تلویزیون یا سئوال کردن از اطرافیان خود دنبال کنند و هر روز قبل از شروع درس مهمترین خبر روز قبل را اعلام کنند،با این کار نه تنها دانش آموزان با علاقه به چیزهای مهم می پرداختند تا از کاروان خبرهای جدید عقب نمانند بلکه دانش آموزان خود به پیگیری خبرهای مهم می پرداختند .
۱۲- اجرای برنامه ها و تمریناتی جهت پرورش خلاقیت دانش آموزان : هدف عمده تمرینات خلاقیت ، پرورش مهارت های مختلف تفکر خلاق در دانش آموزان بود که هر کدام از این مهارت ها به نوعی در تحقق خلاقیت آن ها نقش دارند .
این تمرینات دانش آموزان را در موقعیتی قرار می دادند که در آن ها می باید چیزی را خلق کند و دانش آموز در انجام آن ها آزادی عمل نامحدودی دارد و همچنین این تمرینات فاقد راه حل و پاسخ های از پیش تعیین شده هستند . بر این اساس می توانستند تفکر دانش آموزان را فعال کنند تا خود او راه پاسخ های متعددی را ایجاد کند که این تمرینات، با توجه به برنامه درسی خود و زمان و شرایط و امکاناتی که در اختیار داشتم قابل استفاده بود. که از طریق روش های زیر قابل اجرا بود :
۱- در ساعت کلاس های ویژه خلاقیت
۲- اختصاص بخشی از زمان کلاس به انجام تمرینات
۳- ادغام برخی از درس ها با تمرینات متناسب با آن درس
۴- انجام تمرینات در منزل

شما عزیزان می توانید کارآفرینی و نو آوری معلم کار و فناوری که بر اساس اخرین بخش نامه آپدیت و بروز رسانی شده است را در این سایت خریداری کنید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0