آموزش پژوهی آموزگاران دوم دبستان ترغیب دانش آموزان پایه دوم به درس ریاضی و فارسی
آموزش پژوهی آموزگاران دوم دبستان
ترغیب دانش آموزان پایه دوم به درس ریاضی و فارسی با استفاده از روش نمایش خلاق
نمونه ای کامل و آماده با فرمت ورد و قابل ویرایش و در ۲۵ صفحه
سایت smartilamedu تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت آموزش پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است.تیم تخصصی ما اصالت آموزش پژوهی آموزگاران دوم دبستان را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.
فایل حاضر بر اساس جدید ترین تجربیات تیم تحریریه سایت آموزشی ما می باشد . و امید است نیاز شما دانش پژوهان عزیز را در زمینه تدوین آموزش پژوهی مرتفع سازد.
پشتیبانی فنی و محتوایی سایت به صورت ۲۴ ساعته و هفت روز هفته در خدمت شما عزیزان می باشد.
سرفصلهای موجود در آموزش پژوهی آموزگاران دوم دبستان به قرار زیر است :
- عنوان مطلب پیرامون قضیه ترغیب دانش آموزان پایه دوم به درس ریاضی و فارسی با استفاده از روش نمایش خلاق
- سرآغاز سخن پیرامون قضیه ترغیب دانش آموزان پایه دوم به درس ریاضی و فارسی با استفاده از روش نمایش خلاق
- دیباچه پیرامون قضیه ترغیب دانش آموزان پایه دوم به درس ریاضی و فارسی با استفاده از روش نمایش خلاق
- درک مشکل پیرامون قضیه ترغیب دانش آموزان پایه دوم به درس ریاضی و فارسی با استفاده از روش نمایش خلاق
- بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه ترغیب دانش آموزان پایه دوم به درس ریاضی و فارسی با استفاده از روش نمایش خلاق
- تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه ترغیب دانش آموزان پایه دوم به درس ریاضی و فارسی با استفاده از روش نمایش خلاق
- مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه ترغیب دانش آموزان پایه دوم به درس ریاضی و فارسی با استفاده از روش نمایش خلاق
- بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با ترغیب دانش آموزان پایه دوم به درس ریاضی و فارسی با استفاده از روش نمایش خلاق
- وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات ترغیب دانش آموزان پایه دوم به درس ریاضی و فارسی با استفاده از روش نمایش خلاق
- بررسی بیشتر در رابطه با ترغیب دانش آموزان پایه دوم به درس ریاضی و فارسی با استفاده از روش نمایش خلاق
- ارائه مستندات پیرامون ترغیب دانش آموزان پایه دوم به درس ریاضی و فارسی با استفاده از روش نمایش خلاق
- پیش بینی نتایج در مورد ترغیب دانش آموزان پایه دوم به درس ریاضی و فارسی با استفاده از روش نمایش خلاق
- راهکارها پیرامون قضیه ترغیب دانش آموزان پایه دوم به درس ریاضی و فارسی با استفاده از روش نمایش خلاق
- رفرنس و منبع مورد استفاده ترغیب دانش آموزان پایه دوم به درس ریاضی و فارسی با استفاده از روش نمایش خلاق
آنچه پیوست این فایل علاوه بر فایل اصلی وجود دارد عبارت است از :
- معرفی موقعیت (تحلیل موقعیت)
- توصیف
استنباط - بازنگری
- بررسی مشکلات موجود
- قضاوت و مسئله یابی(بررسی تفاوت بین انتظارات و سطح مطلوب یا وضعیت موجود بررسی شده)
- تبیین مساله شناسایی شده: (به همراه دلایل و مستندات آن و دانش پشتیبان)
- راه حل ها یا ایده های انتخابی آموزش پژوهی
- ایده یا راه حل انتخابی، دلایل و مستندات آن
- تدوین طرح اجرایی
- هدف / اهداف اجرای ایده و یا راه حل
- نیازهای مخاطبان طرح
- منابع و مواد و رسانه های مورد نیاز
- گام های اجرای طرح آموزش پژوهی
- معیارهای موفقیت برنامه
- گزارش اجرای ایده و ارزشیابی طرح
- زمان و مکان اجرای طرح
- گزارش روایی از اجرای طرح
- توصیف
- استنباط
- بازنگری
- قضاوت
- بازخوردهای دانش آموزان و تفسیر آن
- خود ارزیابی کلی(طراحی و اجرای طرح و ایده)
- منابع و ماخذ
آموزش پژوهی کاملا بر اساس فرم های پیوست ۲ و ۳ دانشگاه فرهنگیان و دانشجویان ماده ۲۸ می باشد.
مصاحبه به منظور کسب اطلاعات مفیدتر،
چند سؤال را تنظیم کرده و در زنگهای مختلف که وقت آزاد داشتیم، از دانشآموزان میپرسیدم، سؤالات چنین بود: ۱٫ به نظر شما با چه روشهایی میتوانیم کلاس را با نشاط کنیم؟ ۲٫ چگونه میتوانیم یادگیری دروس فارسی و ریاضی را ساده و آسان کنیم؟ چند نمونه از پاسخ دانشآموزان، چنین بود: استفاده از تصاویر زیبای مرتبط با مفهوم درس و استفاده از شعر در تدریس .استفاده از نمایش خلاق
ب. مشاهده
به لحاظ حضور در کلاس همکاران و ارتباط مستقیم با دانشآموزان و محیط پیرامون آنها، برخی از اطّلاعات خود را، از طریق مشاهده به دست آوردم. بدین طریق که در زنگهای ورزش، که وقت من آزاد بود، با همکارانم در پایههای مختلف هماهنگ میکردم و به کلاس آنها میرفتم و روش تدریس ایشان و فعالیت دانشآموزان را مشاهده نموده و نکاتی که به نظرم، منجر به ایجاد علاقهمندی دانشآموزان نسبت به درس فارسی و ریاضی میشد، را یادداشت میکردم، مانند: استفاده از روش ایفای نقش توسط دانشآموزان و ارزشیابی تشخیصی جهت تعیین نقطه ی شروع تدریس.
ج. پرسش نامه
با توجه به این که، پرسشنامهی بازپاسخ به پاسخدهنده اجازه میدهد تا به ابراز دامنهی گستردهتری از نظرات خود بپردازد. به منظور نظرخواهی از اولیا، برای کسب راهحلهای مناسب جهت حل مسأله، پرسشنامهای که شامل سؤالات زیر بود، را تنظیم نموده سپس در اختیار تمامی اولیای دانشآموزان قرار دادم تا نظرات خود را در آن مکتوب نمایند. سؤالات بدین گونه بود: ۱٫ به نظر شما با چه روشهایی میتوانیم کلاس فارسی و ریاضی با نشاط و شاداب داشته باشیم؟ ۲٫ جهت آگاهی از وضعیت درس فارسی و ریاضی فرزندتان چه روشهایی را پیشنهاد میدهید؟ چند نمونه از پاسخ اولیا به پرسشنامه نظرخواهی، چنین بود: نصب فعالیتهای دانشآموزان روی دیوار، یادداشت نتایج فعالیت کلاسی دانشآموزان در دفتر فعالیت فارسی و ریاضی آنان. علاوه بر این، یک پرسشنامه بازپاسخ دیگر نیز، ویژه همکاران شاغل در آموزشگاه، طراحی نموده و در اختیار ایشان قرار دادم. سؤالات این پرسشنامه، چنین بود: ۱٫ چگونه میتوان وسایل کمک آموزشی را برای دانشآموزان پایه دوم جذاب نمود؟ ۲٫ به نظر شما چگونه میتوان نگرش منفی دانشآموزان را نسبت به یادگیری درس فارسی و ریاضی از بین برد؟ نمونهای از پاسخ همکاران به پرسشنامه، چنین بود: ساخت وسایل کمک آموزشی توسط دانشآموزان، استفاده از فعالیتها و تکالیف عملکردی، استفاده از روش بارش فکری در تدریس برخی از مفاهیم ریاضی.
د. مطالعه
با چند تن از اساتید محترم در مورد چگونگی علاقهمندکردن دانشآموزان به درس ، مشورت نمودم و ایشان کتابهایی در این زمینه، معرفی کردند. پس از تهیه و مطالعهی کتابهای مورد نظر، نکاتی که به نظرم مناسب و مفید بود را یادداشت نموده که در راهحلهای پیشنهادی به آنها اشاره می گردد.
شما عزیزان می توانید آموزش پژوهی آموزگاران دوم دبستان که بر اساس اخرین بخش نامه آپدیت و بروز رسانی شده است را در این سایت خریداری کنید.
در فایل حاضر نهایت سعی و دقتمان را نموده ایم که پژوهش عملی دقیقی بر اساس آخرین تجربیاتمان در قالب آموزش پژوهی جهت فرهنگیان عزیز ، دانشگاه فرهنگیان و دانشجویان ماده ۲۸ فراهم نماییم .
با این حال پشتیبانی آنلاین ما جهت رسیدگی به راهنمایی و مشاوره ، مشکلات دانلود و هرگونه اعمال نظر های شخصی شما عزیزان فعال می باشد . امیدواریم فایل حاضر بتواند رضایت شما عزیزان را در این زمینه جلب نماید. همانطور که گفتیم پیوست های پر شده و تکمیل آموزش پژوهی نیز که شامل موارد زیر است در فایل دانلودی موجود می باشد:
۶۶۲
توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004