نمونه آموزش پژوهی دبستان بهبود ضعف املای دانش آموز پایه دوم
نمونه آموزش پژوهی دبستان
بهبود ضعف املای دانش آموز پایه دوم
نمونه ای کامل و آماده با فرمت ورد و قابل ویرایش و در ۲۵ صفحه
سایت smartilamedu تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت آموزش پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است.تیم تخصصی ما اصالت نمونه آموزش پژوهی دبستان را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.
فایل حاضر بر اساس جدید ترین تجربیات تیم تحریریه سایت آموزشی ما می باشد . و امید است نیاز شما دانش پژوهان عزیز را در زمینه تدوین آموزش پژوهی مرتفع سازد.
پشتیبانی فنی و محتوایی سایت به صورت ۲۴ ساعته و هفت روز هفته در خدمت شما عزیزان می باشد.
سرفصلهای موجود در نمونه آموزش پژوهی دبستان به قرار زیر است :
- عنوان مطلب پیرامون قضیه بهبود ضعف املای دانش آموز پایه دوم
- سرآغاز سخن پیرامون قضیه بهبود ضعف املای دانش آموز پایه دوم
- دیباچه پیرامون قضیه بهبود ضعف املای دانش آموز پایه دوم
- درک مشکل پیرامون قضیه بهبود ضعف املای دانش آموز پایه دوم
- بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه بهبود ضعف املای دانش آموز پایه دوم
- تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه بهبود ضعف املای دانش آموز پایه دوم
- مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه بهبود ضعف املای دانش آموز پایه دوم
- بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با بهبود ضعف املای دانش آموز پایه دوم
- وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات بهبود ضعف املای دانش آموز پایه دوم
- بررسی بیشتر در رابطه با بهبود ضعف املای دانش آموز پایه دوم
- ارائه مستندات پیرامون بهبود ضعف املای دانش آموز پایه دوم
- پیش بینی نتایج در مورد بهبود ضعف املای دانش آموز پایه دوم
- راهکارها پیرامون قضیه بهبود ضعف املای دانش آموز پایه دوم
- رفرنس و منبع مورد استفاده بهبود ضعف املای دانش آموز پایه دوم
آنچه پیوست این فایل علاوه بر فایل اصلی وجود دارد عبارت است از :
- معرفی موقعیت (تحلیل موقعیت)
- توصیف
استنباط - بازنگری
- بررسی مشکلات موجود
- قضاوت و مسئله یابی(بررسی تفاوت بین انتظارات و سطح مطلوب یا وضعیت موجود بررسی شده)
- تبیین مساله شناسایی شده: (به همراه دلایل و مستندات آن و دانش پشتیبان)
- راه حل ها یا ایده های انتخابی آموزش پژوهی
- ایده یا راه حل انتخابی، دلایل و مستندات آن
- تدوین طرح اجرایی
- هدف / اهداف اجرای ایده و یا راه حل
- نیازهای مخاطبان طرح
- منابع و مواد و رسانه های مورد نیاز
- گام های اجرای طرح آموزش پژوهی
- معیارهای موفقیت برنامه
- گزارش اجرای ایده و ارزشیابی طرح
- زمان و مکان اجرای طرح
- گزارش روایی از اجرای طرح
- توصیف
- استنباط
- بازنگری
- قضاوت
- بازخوردهای دانش آموزان و تفسیر آن
- خود ارزیابی کلی(طراحی و اجرای طرح و ایده)
- منابع و ماخذ
آموزش پژوهی کاملا بر اساس فرم های پیوست ۲ و ۳ دانشگاه فرهنگیان و دانشجویان ماده ۲۸ می باشد.
روشهای درمان کند نویسی
* هرگونه ترس و اضطراب را از دانشآموز خود دور کنیم.
* هرگز ترغیب و تشویق دانشآموز خود را به خوشنویسی، از یاد نبرید.
* تکالیف مدرسه باید برای دانشآموز، شیرین و جذّاب باشد.
* از مدادها و خودکارهای خیلی بلند و خیلی کوتاه به هیچ وجه استفاده نگردد.
* از میز تحریرِ مناسب استفاده شود.
* از کاغذ و برگهای سفید و مرغوب استفاده شود. (کاغذ نباید کاهی، روغنی یا موجدار باشد.)
* بهمنظور تقویت عمل انبساط و انقباض ماهیچههای انگشتان، دانههای کوچک (مثلاً دانههای تسبیح) را روی زمین ریخته و از او بخواهیم آنها را با سر انگشتهای شصت و اشاره و میانه، جمع کند.
* هوا نویسی (نوشتن با قلم روی هوا و فضای اطراف): این روش در تند نویسی، کمک قابل توجّهی به دانشآموزان میکند؛ چرا که این عمل در تسریع حرکات عضلات دست، بازو و ساعد و هماهنگی مغز با چشم و دست، تأثیر بسیاری دارد.
* سینهخیز رفتن: روزی چند دقیقه (کمتر از ده دقیقه) دانشآموز سینهخیز برود. این عمل در هماهنگی اعضای بدن بسیار مؤثّر است.)
* هر روز قبل از نوشتن تکالیف، چند دقیقه انگشتان را باز و بسته کند.
* به تجربه ثابت شده است که انجام بازیهای محلّی که با حرکات سریع و زیاد همراه است، در تند نویسی دانشآموزان بسیار مؤثّر است.
* برای تکالیف منزل سعی شود از حروفی که دانشآموز در نوشتن آن مشکل دارد، استفاده شود. بدین شکل مثلاً کلماتی را از درس پیدا کرده که حروف همصدا مانند (ذ ز ض ظ) داشته و یا کلماتی که بهصورتی که خوانده میشوند، ولی نوشته نمیشوند مانند خواب.
* دانشآموز در منزل با کمک خانواده مطالبی که در نوشتن مشکل دارد را مطالعه کند و برای کلمات مهم همخانواده پیدا کند؛ مثلاً برای کلمهی «حمید»، کلمات «محمد،احمد، حامد» را میتوان بنویسد؛ زیرا این کلمات، سه حرف مشترک دارند.
* معمولاً دانشآموزانی که این مشکل را دارند، قلم را با فشار زیاد در دست میگیرند، تا حدّی که دست آنها عرق میکند؛ دانشآموزانی که قلم را با فشار زیاد در دست میگیرند، دچار ترس، استرس و دلهره هستند. بهتر است معلّمان و اولیاء میزان فشار به قلم را کنترل کرده و بیشتر در مورد مسائل روحی و روانی با دانشآموز کار کرده و ترس و استرس را از او دور کنند .
تعريف تبيين واژه هاي كليدي:
املاء فارسي از نظر علمي: به معني پر كردن ، مطلبي را تقرير كردن كه ديگري بنويسد مطلبي كه معلم بگويد و شاگرد بنويسد. املاء فارسي از نظر عملياتي: متني است به زبان فارسي كه معلم يا شخص ديگري آن را قرائت مي كند و يادگيرنده موظف است كه كلمات را به درستي بنويسد. دانش آموز از نظر علمي : به افرادي مي گويند كه به فراگرفتن دانش ، خواندن و نوشتن مشغول مي باشند. (برگزيده هاي پژوهش در عمل ، ص ۸۶)
دانش آموز از نظر عملياتي: در اين تحقيق منظور از دانش آموز كودكي است كه در پايه ي اوّل مدرسه پسرانه صیاد شیرازی به تحصيل اشتغال دارد.
شما عزیزان می توانید نمونه آموزش پژوهی دبستان که بر اساس اخرین بخش نامه آپدیت و بروز رسانی شده است را در این سایت خریداری کنید.
در فایل حاضر نهایت سعی و دقتمان را نموده ایم که پژوهش عملی دقیقی بر اساس آخرین تجربیاتمان در قالب آموزش پژوهی جهت فرهنگیان عزیز ، دانشگاه فرهنگیان و دانشجویان ماده ۲۸ فراهم نماییم .
با این حال پشتیبانی آنلاین ما جهت رسیدگی به راهنمایی و مشاوره ، مشکلات دانلود و هرگونه اعمال نظر های شخصی شما عزیزان فعال می باشد . امیدواریم فایل حاضر بتواند رضایت شما عزیزان را در این زمینه جلب نماید. همانطور که گفتیم پیوست های پر شده و تکمیل آموزش پژوهی نیز که شامل موارد زیر است در فایل دانلودی موجود می باشد:
۶۷۲
توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004