تدوین مستند سازی تجربیات معلمان ابتدایی تقویت کاربرد آموخته های درس علوم در زندگی روزمره

تدوین مستند سازی تجربیات معلمان ابتدایی

تدوین مستند سازی تجربیات معلمان ابتدایی : در رابطه با پژوهش روایتی تدوین مستند سازی تجربیات معلمان ابتدایی چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان و معلمان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعاتی با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در مباحثی غیر از  پژوهش روایتی تدوین مستند سازی تجربیات معلمان ابتدایی به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست .

آموزش پژوهی

گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که علاوه بر دانش آموزان معلمان نیز در طول دوران تحصیل  و تدریس مهارتهای ذهنی فراوانی  را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله تدوین مستند سازی تجربیات معلمان ابتدایی به روش نوین امکان پذیر نیست.

اجرای عملی تدوین مستند سازی تجربیات معلمان ابتدایی

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری و انجام عملی تدوین مستند سازی تجربیات معلمان ابتدایی مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

لزوم کارکرد پژوهشگر بر پژوهش روایتی تدوین مستند سازی تجربیات معلمان ابتدایی

باید خاطرنشان شود که هیچ پژوهش آماده ای را نمی توان به عنوان بهترین تدوین مستند سازی تجربیات معلمان ابتدایی در تمام موارد برگزید. لذا آشنایی معلمان با  پژوهش روایتی تدوین مستند سازی تجربیات معلمان ابتدایی  گوناگون ضروری به نظر می رسد تا آنان بتوانند با توجه به مقاصد آموزشی تعیین شده ، الگوی مناسبی را به کار بندند. و در واقع هیچ پژوهشی در این زمینه مطلق نیست .

آموزش پژوهی

اطلاعات بیشتر در مورد تدوین مستند سازی تجربیات معلمان ابتدایی

در مورد تدوین مستند سازی تجربیات معلمان ابتدایی باید بدانید که این موضوع در نظام آموزشی کشور اهمیت بالایی دارد. این موضوع که گفته شد در نظام آموزشی کشور به این معنی نیست که در دیگر کشور ها از اهمیت پایینی برخوردار است. در اصل این طرح مستندسازی تجربیات از کشور های خارجی توسعه یافته به ایران راه یافته است.

مستندسازی تجربیات  از جمله فعالیت هایی بود که اغلب در کشور های اروپایی به اجرا در می آمد. این فعالیت به شدت برای نظام آموزشی کشور ها مزید فایده بود و پس از آن نیز کشور هایی که به دنبال توسعه و افزایش سطح آموزشی خود بودند، به دنبال آن بر آمدند تا بتوانند از پتانسیل بالای این سناریو استفاده کنند.

 نکات ضروری در تدوین فایل هایی نظیر پژوهش روایتی تدوین مستند سازی تجربیات معلمان ابتدایی

تا به امروز در جامعه ما در مورد مسئله تدوین مستند سازی تجربیات معلمان ابتدایی در شرکت ها فراگیری بهتر و تأثیر آن بر معلم پژوهنده و کوشش آنان نظارت چندانی شکل نگرفته میباشد فقدان ابزار مطلوب برای محاسبه پژوهش های انجام شده و به کار گیری از آن در عمل های آموزشی، کنفرانس ها و فراخوان های علمی و آموزشی به شدت دیده می شود.

  • مطالب زاید را حذف فرمایید .
  • مطالب فراموش گردیده را اضافه نمایید
  • مطالب را به ترتیب اهمیت آراسته نمایید.
  • لغات واصطلاحات بغرنج را حذف و بی آلایش نویسی نمائید .
  • مهم ترین نکات را یکبار در آغاز وبار دیگر در انتهای گزارش بیان نمایید.
  • مطالب اساسی را با تاکید نوشته وبا علایمی مانند لبریز نقاشی کردن پررنگ فرمایید.
  • تا جایی که ممکن میباشد از روشی بدیع و خلق کننده برای جذابیت تدوین مستند سازی تجربیات معلمان ابتدایی به کار گیری نمائید.
  • اغراق نکنید و شعار ندهید .
  • ازبکار بردن لغت ها شاعرانه و مدح وستایش دیگر افراد خویش داری کنید .

نکات مورد توجه در نگارش تدوین مستند سازی تجربیات معلمان ابتدایی

بخش اعظمی از تحقیقاتی که در شرکت ها فراگیری بهتر انجام یافته میباشد بیشتر درباره ی معلم پژوهنده و به طور تئوری متمرکز میباشد. در شرایطی که هرمورد از راهبردهای اجرائی گردیده کاملا جاری ساختن نشود، شاید دیگر فرصت آن رسیده باشد که به‌دنبال آشنایی راهکارها و هم اینگونه احتمال ها جدیدتری برای معلوم کردن مسائل پژوهشی مربوط باشیم.

  1.  احساسات فردی خویش را نکنید . اما کوشش فرمائید قضاوت نکنید
  2.  در سراسر متن ،غرض اساسی را فراموش نکنید . کناره روی نکنید
  3.  از به عمل بردن افعال مجهول در نگارش تدوین مستند سازی تجربیات معلمان ابتدایی پرهیز کنید مانند: نقل شده میباشد …..ازارایه داده ها غیر حقیقی (به ویژه اعداد وارقام ) بپرهیزید .

دانلود فایل های تدوین مستند سازی تجربیات معلمان ابتدایی

دقت داشته باشید که سعی شده فایل های دانلود مستندسازی تجربیات که در پایین برای شما قرار داده شده، از کیفیت بالایی برخوردار باشند. قطعا در مورد کیفیت آنها نمیخواهیم بیش از حد توضیح دهیم و اغراق کنیم اما باید بدانید که تمامی سعی ما این بوده که بتوانیم فایل های با کیفیت موجود را برای شما جمع آوری کنیم و این امر به کمک فرهنگیان عزیز بازنشسته برای ما مقدور شده که از آنها سپاس گذاریم.

آموزش پژوهی

دوستان عزیز مطلب حاضر به منظور  ارائه تدوین مستند سازی تجربیات معلمان ابتدایی به آموزش و پرورش دوین شده است. در صورت هر گونه سوال با ما تماس بگیرید.

تدوین مستند سازی تجربیات معلمان ابتدایی چگونگی تقویت کاربرد آموخته های درس علوم در زندگی روزمره  با فرمت ورد و قابل ویرایش جهت ارائه به فرهنگیان عزیز

سایت smartilamedu تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مستند سازی تجربیات خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است.تیم تخصصی ما اصالت تدوین مستند سازی تجربیات معلمان ابتدایی را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

سرفصلهای موجود در تدوین مستند سازی تجربیات معلمان ابتدایی به قرار زیر است :

  • عنوان مطلب پیرامون قضیه چگونگی تقویت کاربرد آموخته های درس علوم در زندگی روزمره
  • سرآغاز سخن پیرامون قضیه چگونگی تقویت کاربرد آموخته های درس علوم در زندگی روزمره
  • دیباچه پیرامون قضیه   چگونگی تقویت کاربرد آموخته های درس علوم در زندگی روزمره
  • درک مشکل پیرامون قضیه چگونگی تقویت کاربرد آموخته های درس علوم در زندگی روزمره
  • بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه چگونگی تقویت کاربرد آموخته های درس علوم در زندگی روزمره
  • تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه چگونگی تقویت کاربرد آموخته های درس علوم در زندگی روزمره
  • مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه چگونگی تقویت کاربرد آموخته های درس علوم در زندگی روزمره
  • بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با چگونگی تقویت کاربرد آموخته های درس علوم در زندگی روزمره
  • وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات چگونگی تقویت کاربرد آموخته های درس علوم در زندگی روزمره
  • بررسی بیشتر در رابطه با چگونگی تقویت کاربرد آموخته های درس علوم در زندگی روزمره
  • ارائه مستندات پیرامون چگونگی تقویت کاربرد آموخته های درس علوم در زندگی روزمره
  • پیش بینی نتایج در مورد چگونگی تقویت کاربرد آموخته های درس علوم در زندگی روزمره
  • راهکارها پیرامون قضیه چگونگی تقویت کاربرد آموخته های درس علوم در زندگی روزمره
  • رفرنس و منبع مورد استفاده چگونگی تقویت کاربرد آموخته های درس علوم در زندگی روزمره

توصیف وضعیت موجود
اینجانب …… مدت ….. سال است که در آموزش و پرورش مشغول خدمت می باشم و هم اکنو آموزگار پایه سوم آموزشگاه ……. شهرستان ……. هستم.موضوع تحقیقی که انتخاب کردم درباره چگونه توانستم با توجه به درس علوم مهارت های زندگی را به دانش آموزان کلاسم آموزش داده و علاقه مند نمایم ؟
در سال تحصیلی اخیر احساس میکردم دانش آموزان در کلاس رغبتی به درس نشان نمی دهند و کلاس برایشان خسته کننده است. من با انتخاب این موضوع قصد دارم راهکارهایی پیدا کنم تا بتوانم کلاس بانشاطی داشته باشم و سطح مهارت های زندگی دانش آموزانم را بالا ببرم.
گردآوری شواهد ۱ :
در این مرحله بهترین روش جمع اوری اطلاعات مشاهده رفتار دانش اموزان در حین درس دادن است و صحبت کردن با معلمان در دفتر راجع به وضعیت دانش آموزان می باشد و دیدن عملکرد دانش آموزان در کلاس می باشد.
۱- بی حوصلگی دانش آموزان و عدم توجه آنها
۳- نداشتن انگیزه و عدم توجه به درس
۵- با وسایل تحریر خود سرگرم بودن و دائما نگاه کردن به ساعت کلاس
۱- داشتن مشکلات فردی و تامین نبودن از نظر مالی
۳- بی علاقه بودن معلمان به آموزش مهارت های زندگی و نگفتن مطالب جالب و یکنواختی تدریس
۵- استفاده نکردن مغلمان از فیلم اسلاید و کار عملی و دائما به صورت تئوری درس دادن
یافته های علمی
مهارت های زندگی، مهارت های شخصی و اجتماعی است که کودکان و نوجوانان باید آنان را یاد بگیرند تا بتوانند در مورد خود و انسان های دیگر و کل اجتماع به طور موثر و شایسته و مطمئن عمل نمایند. انتقاد مهم به تعلیم و تربیت رسمی این است که به برخی مهارت های حرفه ای و ابزاری و تنها بر بعد شناختی (سواد) تمرکز کرده است و به دیگر ابعاد فکری و روانی و اجتماعی توجهی ندارد. از دیگر سو محققان نشان داده اند که مهارت های زندگی می تواند به طور نظامدار و از طریق موقعیت های یادگیری غیررسمی یاد گرفته و تقویت شود. مدرسه علاوه بر کارکردهای رسمی آموزش خواندن و نوشتن، باید در زمینه های آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان نیز ایفای نقش کند

شما عزیزان می توانید تدوین مستند سازی تجربیات معلمان ابتدایی که بر اساس اخرین بخش نامه آپدیت و بروز رسانی شده است را در این سایت خریداری کنید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0