مستندسازی تجربیات اجتماعی فراهم کردن نشاط و علاقه در دانش آموزان به درس مطالعات اجتماعی

مستندسازی تجربیات اجتماعی

مستندسازی تجربیات اجتماعی : در رابطه با پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات اجتماعی چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان و معلمان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعاتی با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در مباحثی غیر از  پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات اجتماعی به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست .

آموزش پژوهی

گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که علاوه بر دانش آموزان معلمان نیز در طول دوران تحصیل  و تدریس مهارتهای ذهنی فراوانی  را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله مستندسازی تجربیات اجتماعی به روش نوین امکان پذیر نیست.

اجرای عملی مستندسازی تجربیات اجتماعی

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری و انجام عملی مستندسازی تجربیات اجتماعی مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

لزوم کارکرد پژوهشگر بر پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات اجتماعی

باید خاطرنشان شود که هیچ پژوهش آماده ای را نمی توان به عنوان بهترین مستندسازی تجربیات اجتماعی در تمام موارد برگزید. لذا آشنایی معلمان با  پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات اجتماعی  گوناگون ضروری به نظر می رسد تا آنان بتوانند با توجه به مقاصد آموزشی تعیین شده ، الگوی مناسبی را به کار بندند. و در واقع هیچ پژوهشی در این زمینه مطلق نیست .

آموزش پژوهی

اطلاعات بیشتر در مورد مستندسازی تجربیات اجتماعی

در مورد مستندسازی تجربیات اجتماعی باید بدانید که این موضوع در نظام آموزشی کشور اهمیت بالایی دارد. این موضوع که گفته شد در نظام آموزشی کشور به این معنی نیست که در دیگر کشور ها از اهمیت پایینی برخوردار است. در اصل این طرح مستندسازی تجربیات از کشور های خارجی توسعه یافته به ایران راه یافته است.

مستندسازی تجربیات  از جمله فعالیت هایی بود که اغلب در کشور های اروپایی به اجرا در می آمد. این فعالیت به شدت برای نظام آموزشی کشور ها مزید فایده بود و پس از آن نیز کشور هایی که به دنبال توسعه و افزایش سطح آموزشی خود بودند، به دنبال آن بر آمدند تا بتوانند از پتانسیل بالای این سناریو استفاده کنند.

 نکات ضروری در تدوین فایل هایی نظیر پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات اجتماعی

تا به امروز در جامعه ما در مورد مسئله مستندسازی تجربیات اجتماعی در شرکت ها فراگیری بهتر و تأثیر آن بر معلم پژوهنده و کوشش آنان نظارت چندانی شکل نگرفته میباشد فقدان ابزار مطلوب برای محاسبه پژوهش های انجام شده و به کار گیری از آن در عمل های آموزشی، کنفرانس ها و فراخوان های علمی و آموزشی به شدت دیده می شود.

  • مطالب زاید را حذف فرمایید .
  • مطالب فراموش گردیده را اضافه نمایید
  • مطالب را به ترتیب اهمیت آراسته نمایید.
  • لغات واصطلاحات بغرنج را حذف و بی آلایش نویسی نمائید .
  • مهم ترین نکات را یکبار در آغاز وبار دیگر در انتهای گزارش بیان نمایید.
  • مطالب اساسی را با تاکید نوشته وبا علایمی مانند لبریز نقاشی کردن پررنگ فرمایید.
  • تا جایی که ممکن میباشد از روشی بدیع و خلق کننده برای جذابیت مستندسازی تجربیات اجتماعی به کار گیری نمائید.
  • اغراق نکنید و شعار ندهید .
  • ازبکار بردن لغت ها شاعرانه و مدح وستایش دیگر افراد خویش داری کنید .

نکات مورد توجه در نگارش مستندسازی تجربیات اجتماعی

بخش اعظمی از تحقیقاتی که در شرکت ها فراگیری بهتر انجام یافته میباشد بیشتر درباره ی معلم پژوهنده و به طور تئوری متمرکز میباشد. در شرایطی که هرمورد از راهبردهای اجرائی گردیده کاملا جاری ساختن نشود، شاید دیگر فرصت آن رسیده باشد که به‌دنبال آشنایی راهکارها و هم اینگونه احتمال ها جدیدتری برای معلوم کردن مسائل پژوهشی مربوط باشیم.

  1.  احساسات فردی خویش را نکنید . اما کوشش فرمائید قضاوت نکنید
  2.  در سراسر متن ،غرض اساسی را فراموش نکنید . کناره روی نکنید
  3.  از به عمل بردن افعال مجهول در نگارش مستندسازی تجربیات اجتماعی پرهیز کنید مانند: نقل شده میباشد …..ازارایه داده ها غیر حقیقی (به ویژه اعداد وارقام ) بپرهیزید .

دانلود فایل های مستندسازی تجربیات اجتماعی

دقت داشته باشید که سعی شده فایل های دانلود مستندسازی تجربیات که در پایین برای شما قرار داده شده، از کیفیت بالایی برخوردار باشند. قطعا در مورد کیفیت آنها نمیخواهیم بیش از حد توضیح دهیم و اغراق کنیم اما باید بدانید که تمامی سعی ما این بوده که بتوانیم فایل های با کیفیت موجود را برای شما جمع آوری کنیم و این امر به کمک فرهنگیان عزیز بازنشسته برای ما مقدور شده که از آنها سپاس گذاریم.

آموزش پژوهی

دوستان عزیز مطلب حاضر به منظور  ارائه مستندسازی تجربیات اجتماعی به آموزش و پرورش دوین شده است. در صورت هر گونه سوال با ما تماس بگیرید.

مستندسازی تجربیات اجتماعی چگونگی فراهم کردن نشاط و علاقه در دانش آموزان به درس مطالعات اجتماعی با جذاب نمودن کلاس  با فرمت ورد و قابل ویرایش جهت ارائه به فرهنگیان عزیز

سایت smartilamedu تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مستند سازی تجربیات خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است.تیم تخصصی ما اصالت مستندسازی تجربیات اجتماعی را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

سرفصلهای موجود در مستندسازی تجربیات اجتماعی به قرار زیر است :

  • عنوان مطلب پیرامون قضیه چگونگی فراهم کردن نشاط و علاقه در دانش آموزان به درس مطالعات اجتماعی با جذاب نمودن کلاس
  • سرآغاز سخن پیرامون قضیه چگونگی فراهم کردن نشاط و علاقه در دانش آموزان به درس مطالعات اجتماعی با جذاب نمودن کلاس
  • دیباچه پیرامون قضیه  چگونگی فراهم کردن نشاط و علاقه در دانش آموزان به درس مطالعات اجتماعی با جذاب نمودن کلاس
  • درک مشکل پیرامون قضیه چگونگی فراهم کردن نشاط و علاقه در دانش آموزان به درس مطالعات اجتماعی با جذاب نمودن کلاس
  • بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه چگونگی فراهم کردن نشاط و علاقه در دانش آموزان به درس مطالعات اجتماعی با جذاب نمودن کلاس
  • تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه چگونگی فراهم کردن نشاط و علاقه در دانش آموزان به درس مطالعات اجتماعی با جذاب نمودن کلاس
  • مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه چگونگی فراهم کردن نشاط و علاقه در دانش آموزان به درس مطالعات اجتماعی با جذاب نمودن کلاس
  • بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با چگونگی فراهم کردن نشاط و علاقه در دانش آموزان به درس مطالعات اجتماعی با جذاب نمودن کلاس
  • وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات چگونگی فراهم کردن نشاط و علاقه در دانش آموزان به درس مطالعات اجتماعی با جذاب نمودن کلاس
  • بررسی بیشتر در رابطه با چگونگی فراهم کردن نشاط و علاقه در دانش آموزان به درس مطالعات اجتماعی با جذاب نمودن کلاس
  • ارائه مستندات پیرامون چگونگی فراهم کردن نشاط و علاقه در دانش آموزان به درس مطالعات اجتماعی با جذاب نمودن کلاس
  • پیش بینی نتایج در مورد چگونگی فراهم کردن نشاط و علاقه در دانش آموزان به درس مطالعات اجتماعی با جذاب نمودن کلاس
  • راهکارها پیرامون قضیه چگونگی فراهم کردن نشاط و علاقه در دانش آموزان به درس مطالعات اجتماعی با جذاب نمودن کلاس
  • رفرنس و منبع مورد استفاده چگونگی فراهم کردن نشاط و علاقه در دانش آموزان به درس مطالعات اجتماعی با جذاب نمودن کلاس

تجزيه وتحليل وتفسير داده ها
مشكل اصلي، ضعف در ماده ي درسي مطالعات اجتماعی مي باشد كه ازعلل اصلي آن مي توان به نكات زير اشاه نمود .
* آسان قبول شدن دانش آموزان
* همكاري كمتر اوليا در امر آموزش
* كم بودن ساعت درسي نسبت به حجم دروس
* اهميت ندادن بعضي از همكاران به مطالعات اجتماعی
اگر سعي شود اين مشكلات برداشته مي شود .اگرتلاش وكوشـش دبير ودانش آموزان به طور مستمر ادامه يابدو دبير با استفاده از شيوه هاي جديد ، حل اين مشكل اگرچه كاملا و صد در صد برطرف نشود ولي انشاء الله درصد بيشتري از اين مشكل حل مي شود .
ویژگی های کلاس درس مطالعات احتماعی
۱- ویژگی های فضایی – کالبدی
۲- ویژگی های روانی – عاطفی
درس مطالعات اجتماعی نقش مهمی بر عهده دارد و هدف غایی آن، پرورش شهروندان آگاه به حقوق و مسئولیت، پای بند به قانون، مؤمن و معتقد به ارزش های اخلاقی و مجهز به مهارت های لازم برای زندگی است. دست یابی به اهداف شناختی، مهارتی و ارزشی – نگرشی این برنامه از طریق هماهنگی همه ی عناصر برنامه از جمله محتوا و نحوه ی سازماندهی آن، روش های مناسب یاددهی و یادگیری و صلاحیت عوامل اجرایی اعم از اولیای آموزش و پرورش، مدرسه و معلم میسر می شود.
معلم مطالعات اجتماعی باید هم صلاحیت عام حرفه ای یعنی تسلط به دانش و اطلاعات تخصصی موضوع تدریس، توانایی و مهارت در امر تدریس و اداره ی کلاس و هم صلاحیت عاطفی مانند علاقه به امر تعلیم و تربیت دانش آموزان را داشته باشد.
معلم مطالعات اجتماعی به عنوان الگوی عملی بچه ها باید رفتار و گفتار مناسب و هم سویی داشته باشد تا از آثار دوگانگی در رفتار و گفتار نتایح معکوس این امر جلوگیری شود. هم چنین فضای اعتماد و احترام متقابل و به کارگیری شیوه های مشارکتی در فرایند و مراحل مختلف آموزش، مهم ترین رکن روابط معلم و دانش آموز در کلاس درس مطالعات اجتماعی است.
آموزش شیوه ی صحیح فکر کردن و تقویت مهارت های فرایند تفکر در زمینه ی مسایل و روابط اجتماعی و تصمیم گیری ها باید از طریق تعامل مناسب معلمان با دانش آموزان در موقعیت های مختلف در در کلاس به شیوه ای غیر مستقیم و مؤثر تحقق یابد.
معلم مطالعات اجتماعی نقش مؤثری در ایجاد جوّ همدلی، اعتماد و دوستی بین دانش آموزان ایفا می کند؛ از این رو به وجود آمدن فضای نشاط و سر زندگی ناشی از پیشرفت گروهی و دسته در کلاس به نحوه ی مدیریت معلم بستگی دارد.

شما عزیزان می توانید مستندسازی تجربیات اجتماعی که بر اساس اخرین بخش نامه آپدیت و بروز رسانی شده است را در این سایت خریداری کنید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0