مستندسازی تجربیات ریاضی علاقه مند نمودن دانش آموزانم به رسم هندسی با فعاليت هاي تكميلي 

مستندسازی تجربیات ریاضی

مستندسازی تجربیات ریاضی : در رابطه با پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات ریاضی چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان و معلمان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعاتی با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در مباحثی غیر از  پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات ریاضی به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست .

آموزش پژوهی

گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که علاوه بر دانش آموزان معلمان نیز در طول دوران تحصیل  و تدریس مهارتهای ذهنی فراوانی  را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله مستندسازی تجربیات ریاضی به روش نوین امکان پذیر نیست.

اجرای عملی مستندسازی تجربیات ریاضی

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری و انجام عملی مستندسازی تجربیات ریاضی مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

لزوم کارکرد پژوهشگر بر پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات ریاضی

باید خاطرنشان شود که هیچ پژوهش آماده ای را نمی توان به عنوان بهترین مستندسازی تجربیات ریاضی در تمام موارد برگزید. لذا آشنایی معلمان با  پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات ریاضی  گوناگون ضروری به نظر می رسد تا آنان بتوانند با توجه به مقاصد آموزشی تعیین شده ، الگوی مناسبی را به کار بندند. و در واقع هیچ پژوهشی در این زمینه مطلق نیست .

آموزش پژوهی

اطلاعات بیشتر در مورد مستندسازی تجربیات ریاضی

در مورد مستندسازی تجربیات ریاضی باید بدانید که این موضوع در نظام آموزشی کشور اهمیت بالایی دارد. این موضوع که گفته شد در نظام آموزشی کشور به این معنی نیست که در دیگر کشور ها از اهمیت پایینی برخوردار است. در اصل این طرح مستندسازی تجربیات از کشور های خارجی توسعه یافته به ایران راه یافته است.

مستندسازی تجربیات  از جمله فعالیت هایی بود که اغلب در کشور های اروپایی به اجرا در می آمد. این فعالیت به شدت برای نظام آموزشی کشور ها مزید فایده بود و پس از آن نیز کشور هایی که به دنبال توسعه و افزایش سطح آموزشی خود بودند، به دنبال آن بر آمدند تا بتوانند از پتانسیل بالای این سناریو استفاده کنند.

 نکات ضروری در تدوین فایل هایی نظیر پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات ریاضی

تا به امروز در جامعه ما در مورد مسئله مستندسازی تجربیات ریاضی در شرکت ها فراگیری بهتر و تأثیر آن بر معلم پژوهنده و کوشش آنان نظارت چندانی شکل نگرفته میباشد فقدان ابزار مطلوب برای محاسبه پژوهش های انجام شده و به کار گیری از آن در عمل های آموزشی، کنفرانس ها و فراخوان های علمی و آموزشی به شدت دیده می شود.

  • مطالب زاید را حذف فرمایید .
  • مطالب فراموش گردیده را اضافه نمایید
  • مطالب را به ترتیب اهمیت آراسته نمایید.
  • لغات واصطلاحات بغرنج را حذف و بی آلایش نویسی نمائید .
  • مهم ترین نکات را یکبار در آغاز وبار دیگر در انتهای گزارش بیان نمایید.
  • مطالب اساسی را با تاکید نوشته وبا علایمی مانند لبریز نقاشی کردن پررنگ فرمایید.
  • تا جایی که ممکن میباشد از روشی بدیع و خلق کننده برای جذابیت مستندسازی تجربیات ریاضی به کار گیری نمائید.
  • اغراق نکنید و شعار ندهید .
  • ازبکار بردن لغت ها شاعرانه و مدح وستایش دیگر افراد خویش داری کنید .

نکات مورد توجه در نگارش مستندسازی تجربیات ریاضی

بخش اعظمی از تحقیقاتی که در شرکت ها فراگیری بهتر انجام یافته میباشد بیشتر درباره ی معلم پژوهنده و به طور تئوری متمرکز میباشد. در شرایطی که هرمورد از راهبردهای اجرائی گردیده کاملا جاری ساختن نشود، شاید دیگر فرصت آن رسیده باشد که به‌دنبال آشنایی راهکارها و هم اینگونه احتمال ها جدیدتری برای معلوم کردن مسائل پژوهشی مربوط باشیم.

  1.  احساسات فردی خویش را نکنید . اما کوشش فرمائید قضاوت نکنید
  2.  در سراسر متن ،غرض اساسی را فراموش نکنید . کناره روی نکنید
  3.  از به عمل بردن افعال مجهول در نگارش مستندسازی تجربیات ریاضی پرهیز کنید مانند: نقل شده میباشد …..ازارایه داده ها غیر حقیقی (به ویژه اعداد وارقام ) بپرهیزید .

دانلود فایل های مستندسازی تجربیات ریاضی

دقت داشته باشید که سعی شده فایل های دانلود مستندسازی تجربیات که در پایین برای شما قرار داده شده، از کیفیت بالایی برخوردار باشند. قطعا در مورد کیفیت آنها نمیخواهیم بیش از حد توضیح دهیم و اغراق کنیم اما باید بدانید که تمامی سعی ما این بوده که بتوانیم فایل های با کیفیت موجود را برای شما جمع آوری کنیم و این امر به کمک فرهنگیان عزیز بازنشسته برای ما مقدور شده که از آنها سپاس گذاریم.

آموزش پژوهی

دوستان عزیز مطلب حاضر به منظور  ارائه مستندسازی تجربیات ریاضی به آموزش و پرورش دوین شده است. در صورت هر گونه سوال با ما تماس بگیرید.

مستندسازی تجربیات ریاضی چگونگی علاقه مند نمودن دانش آموزانم به رسم هندسی با فعاليت هاي تكميلي با فرمت ورد و قابل ویرایش جهت ارائه به فرهنگیان عزیز

سایت smartilamedu تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مستند سازی تجربیات خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است.تیم تخصصی ما اصالت مستندسازی تجربیات ریاضی را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

سرفصلهای موجود در مستندسازی تجربیات ریاضی به قرار زیر است :

  • عنوان مطلب پیرامون قضیه چگونگی علاقه مند نمودن دانش آموزانم به رسم هندسی با فعاليت هاي تكميلي
  • سرآغاز سخن پیرامون قضیه چگونگی علاقه مند نمودن دانش آموزانم به رسم هندسی با فعاليت هاي تكميلي
  • دیباچه پیرامون قضیه  چگونگی علاقه مند نمودن دانش آموزانم به رسم هندسی با فعاليت هاي تكميلي
  • درک مشکل پیرامون قضیه چگونگی علاقه مند نمودن دانش آموزانم به رسم هندسی با فعاليت هاي تكميلي
  • بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه چگونگی علاقه مند نمودن دانش آموزانم به رسم هندسی با فعاليت هاي تكميلي
  • تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه چگونگی علاقه مند نمودن دانش آموزانم به رسم هندسی با فعاليت هاي تكميلي
  • مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه چگونگی علاقه مند نمودن دانش آموزانم به رسم هندسی با فعاليت هاي تكميلي
  • بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با چگونگی علاقه مند نمودن دانش آموزانم به رسم هندسی با فعاليت هاي تكميلي
  • وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات چگونگی علاقه مند نمودن دانش آموزانم به رسم هندسی با فعاليت هاي تكميلي
  • بررسی بیشتر در رابطه با چگونگی علاقه مند نمودن دانش آموزانم به رسم هندسی با فعاليت هاي تكميلي
  • ارائه مستندات پیرامون چگونگی علاقه مند نمودن دانش آموزانم به رسم هندسی با فعاليت هاي تكميلي
  • پیش بینی نتایج در مورد چگونگی علاقه مند نمودن دانش آموزانم به رسم هندسی با فعاليت هاي تكميلي
  • راهکارها پیرامون قضیه چگونگی علاقه مند نمودن دانش آموزانم به رسم هندسی با فعاليت هاي تكميلي
  • رفرنس و منبع مورد استفاده چگونگی علاقه مند نمودن دانش آموزانم به رسم هندسی با فعاليت هاي تكميلي

اجرای راه حل چهارم
عنوان : درست کردن یکی از الگوهای فراکتال هندسی به نام برف دانه کخ ومعرفی سایت فراکتال
هدف : – آشنایی با فراکتال هندسی برف دانه کخ (گاهنامه فرزان تابستان ۸۳) (پیوست شماره۱۰ ص۴۱)
– در این روش سعی شده تا حس کنجکاوی دانش آموزان را با ترتیب دادن مسایلی متناسب با معلومات شان جلب کنم ، آن ها را در حل مسایل شان کمک کنم تا در آنان ذوق ایجادشده و جرأت ارائه رشدهای تفکر مستقل در آن ها بوجود آید .
(جرج پولیا به نقل از نسترن اسدی ، ۸۱)
اجرا :
ابتدا سایت فراکتال های هندسی به آنان معرفی کردم۱ ، سپس شروع به درست کردن برف دانه شدند .
آنان از یک کاغذ A4 استفاده کرده و دو مثلث متساوی الاضلاع را بریده روی هم قرار دادند که یک ستاره شش پر به وجود آید . شش مثلث متساوی الاضلاع کوچک تر روی گوشه های مثلث به وجود آمده که با بریدن شش مثلث متساوی الاضلاع کوچک و قرار دادن روی مثلث های قبلی شکل را کامل تر می کنند ، این کار چند بار تکرار کرده تا برف دانه کخ به وجود آید . (پیوست شماره۹ ص۴۰)

۱- سايت فراكتال هندسي ( www . Fractalus . com – www. Fractal . art.pl )

اجرای راه حل پنجم
عنوان : معرفی چند کتاب
هدف : آشنایی با منابع مختلف جهت دانش آموزان فعال
– در این روش فعالت دانش آموز با مواد و ابزارهای متنوعی مانند تصاویر و نمادهای گرافیکی مدل ها توضیحات جنبی و جذاب تنظیم گردیده تا سبب افزایش درک مفاهیم ریاضی در او و بهره وری مناسب از آن وسایل گردد (صالحی امینی ، ۷۸)
اجرا : معرفی چند کتاب از مظفر غربی دبیر ریاضی سنندج ازجمله نقش هنر به روایت هندسه و هنر ریاضی
در این کتاب ها مولف ضمن معرفی چندین طرح جالب به خواننده آموزش داده که برای رسم طرحهای مختلف لازم به کشیدن کلیه طرح نیست چون اکثر طرح ها را با تقارن یا دوران می توان رسم کرد بدین منظور چند صفحه از کتاب را بعنوان الگو کپی کرده و در اختیار دانش آموزان قرار دادم . ( پیوست شماره۱۱ ص ۴۲)

اجرای راه حل ششم
عنوان : معرفی ستاره جغرافیا که معرف جهات اصلی و فرعی جغرافیا می باشد
هدف : آشنایی با رسم
– آشنایی و کاربرد رسم در درس های غیر از ریاضی
– در این روش سعی شده تا حس کنجکاوی دانش آموزان را با ترتیب دادن مسایلی متناسب با معلومات شان جلب کنم ، آن ها را در حل مسایل شان کمک کنم تا در آن ها ذوق ایجاد شود و جرأت ارائه رشد تفکر مستقل در آن ها به وجود آید . (پولیا به نقل اسدی ۸۱)

شما عزیزان می توانید مستندسازی تجربیات ریاضی که بر اساس اخرین بخش نامه آپدیت و بروز رسانی شده است را در این سایت خریداری کنید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0