مستندسازی تجربیات معلم اجتماعی چگونگی کمک به بهبود سطح نمرات و افزایش یادگیری دانش آموزم

مستندسازی تجربیات معلم اجتماعی

مستندسازی تجربیات معلم اجتماعی : در رابطه با پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات معلم اجتماعی چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان و معلمان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعاتی با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در مباحثی غیر از  پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات معلم اجتماعی به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست .

آموزش پژوهی

گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که علاوه بر دانش آموزان معلمان نیز در طول دوران تحصیل  و تدریس مهارتهای ذهنی فراوانی  را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله مستندسازی تجربیات معلم اجتماعی به روش نوین امکان پذیر نیست.

اجرای عملی مستندسازی تجربیات معلم اجتماعی

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری و انجام عملی مستندسازی تجربیات معلم اجتماعی مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

لزوم کارکرد پژوهشگر بر پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات معلم اجتماعی

باید خاطرنشان شود که هیچ پژوهش آماده ای را نمی توان به عنوان بهترین مستندسازی تجربیات معلم اجتماعی در تمام موارد برگزید. لذا آشنایی معلمان با  پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات معلم اجتماعی  گوناگون ضروری به نظر می رسد تا آنان بتوانند با توجه به مقاصد آموزشی تعیین شده ، الگوی مناسبی را به کار بندند. و در واقع هیچ پژوهشی در این زمینه مطلق نیست .

آموزش پژوهی

اطلاعات بیشتر در مورد مستندسازی تجربیات معلم اجتماعی

در مورد مستندسازی تجربیات معلم اجتماعی باید بدانید که این موضوع در نظام آموزشی کشور اهمیت بالایی دارد. این موضوع که گفته شد در نظام آموزشی کشور به این معنی نیست که در دیگر کشور ها از اهمیت پایینی برخوردار است. در اصل این طرح مستندسازی تجربیات از کشور های خارجی توسعه یافته به ایران راه یافته است.

مستندسازی تجربیات  از جمله فعالیت هایی بود که اغلب در کشور های اروپایی به اجرا در می آمد. این فعالیت به شدت برای نظام آموزشی کشور ها مزید فایده بود و پس از آن نیز کشور هایی که به دنبال توسعه و افزایش سطح آموزشی خود بودند، به دنبال آن بر آمدند تا بتوانند از پتانسیل بالای این سناریو استفاده کنند.

 نکات ضروری در تدوین فایل هایی نظیر پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات معلم اجتماعی

تا به امروز در جامعه ما در مورد مسئله مستندسازی تجربیات معلم اجتماعی در شرکت ها فراگیری بهتر و تأثیر آن بر معلم پژوهنده و کوشش آنان نظارت چندانی شکل نگرفته میباشد فقدان ابزار مطلوب برای محاسبه پژوهش های انجام شده و به کار گیری از آن در عمل های آموزشی، کنفرانس ها و فراخوان های علمی و آموزشی به شدت دیده می شود.

  • مطالب زاید را حذف فرمایید .
  • مطالب فراموش گردیده را اضافه نمایید
  • مطالب را به ترتیب اهمیت آراسته نمایید.
  • لغات واصطلاحات بغرنج را حذف و بی آلایش نویسی نمائید .
  • مهم ترین نکات را یکبار در آغاز وبار دیگر در انتهای گزارش بیان نمایید.
  • مطالب اساسی را با تاکید نوشته وبا علایمی مانند لبریز نقاشی کردن پررنگ فرمایید.
  • تا جایی که ممکن میباشد از روشی بدیع و خلق کننده برای جذابیت مستندسازی تجربیات معلم اجتماعی به کار گیری نمائید.
  • اغراق نکنید و شعار ندهید .
  • ازبکار بردن لغت ها شاعرانه و مدح وستایش دیگر افراد خویش داری کنید .

نکات مورد توجه در نگارش مستندسازی تجربیات معلم اجتماعی

بخش اعظمی از تحقیقاتی که در شرکت ها فراگیری بهتر انجام یافته میباشد بیشتر درباره ی معلم پژوهنده و به طور تئوری متمرکز میباشد. در شرایطی که هرمورد از راهبردهای اجرائی گردیده کاملا جاری ساختن نشود، شاید دیگر فرصت آن رسیده باشد که به‌دنبال آشنایی راهکارها و هم اینگونه احتمال ها جدیدتری برای معلوم کردن مسائل پژوهشی مربوط باشیم.

  1.  احساسات فردی خویش را نکنید . اما کوشش فرمائید قضاوت نکنید
  2.  در سراسر متن ،غرض اساسی را فراموش نکنید . کناره روی نکنید
  3.  از به عمل بردن افعال مجهول در نگارش مستندسازی تجربیات معلم اجتماعی پرهیز کنید مانند: نقل شده میباشد …..ازارایه داده ها غیر حقیقی (به ویژه اعداد وارقام ) بپرهیزید .

دانلود فایل های مستندسازی تجربیات معلم اجتماعی

دقت داشته باشید که سعی شده فایل های دانلود مستندسازی تجربیات که در پایین برای شما قرار داده شده، از کیفیت بالایی برخوردار باشند. قطعا در مورد کیفیت آنها نمیخواهیم بیش از حد توضیح دهیم و اغراق کنیم اما باید بدانید که تمامی سعی ما این بوده که بتوانیم فایل های با کیفیت موجود را برای شما جمع آوری کنیم و این امر به کمک فرهنگیان عزیز بازنشسته برای ما مقدور شده که از آنها سپاس گذاریم.

آموزش پژوهی

دوستان عزیز مطلب حاضر به منظور  ارائه مستندسازی تجربیات معلم اجتماعی به آموزش و پرورش دوین شده است. در صورت هر گونه سوال با ما تماس بگیرید.

مستندسازی تجربیات معلم اجتماعی چگونگی کمک به بهبود سطح نمرات و افزایش یادگیری دانش آموزم در درس مطالعات اجتماعی با فرمت ورد و قابل ویرایش جهت ارائه به فرهنگیان عزیز

سایت smartilamedu تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مستند سازی تجربیات خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است.تیم تخصصی ما اصالت مستندسازی تجربیات معلم اجتماعی را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

سرفصلهای موجود در مستندسازی تجربیات معلم اجتماعی به قرار زیر است :

  • عنوان مطلب پیرامون قضیه چگونگی کمک به بهبود سطح نمرات و افزایش یادگیری دانش آموزم در درس مطالعات اجتماعی
  • سرآغاز سخن پیرامون قضیه چگونگی کمک به بهبود سطح نمرات و افزایش یادگیری دانش آموزم در درس مطالعات اجتماعی
  • دیباچه پیرامون قضیه  چگونگی کمک به بهبود سطح نمرات و افزایش یادگیری دانش آموزم در درس مطالعات اجتماعی
  • درک مشکل پیرامون قضیه چگونگی کمک به بهبود سطح نمرات و افزایش یادگیری دانش آموزم در درس مطالعات اجتماعی
  • بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه چگونگی کمک به بهبود سطح نمرات و افزایش یادگیری دانش آموزم در درس مطالعات اجتماعی
  • تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه چگونگی کمک به بهبود سطح نمرات و افزایش یادگیری دانش آموزم در درس مطالعات اجتماعی
  • مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه چگونگی کمک به بهبود سطح نمرات و افزایش یادگیری دانش آموزم در درس مطالعات اجتماعی
  • بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با چگونگی کمک به بهبود سطح نمرات و افزایش یادگیری دانش آموزم در درس مطالعات اجتماعی
  • وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات چگونگی کمک به بهبود سطح نمرات و افزایش یادگیری دانش آموزم در درس مطالعات اجتماعی
  • بررسی بیشتر در رابطه با چگونگی کمک به بهبود سطح نمرات و افزایش یادگیری دانش آموزم در درس مطالعات اجتماعی
  • ارائه مستندات پیرامون چگونگی کمک به بهبود سطح نمرات و افزایش یادگیری دانش آموزم در درس مطالعات اجتماعی
  • پیش بینی نتایج در مورد چگونگی کمک به بهبود سطح نمرات و افزایش یادگیری دانش آموزم در درس مطالعات اجتماعی
  • راهکارها پیرامون قضیه چگونگی کمک به بهبود سطح نمرات و افزایش یادگیری دانش آموزم در درس مطالعات اجتماعی
  • رفرنس و منبع مورد استفاده چگونگی کمک به بهبود سطح نمرات و افزایش یادگیری دانش آموزم در درس مطالعات اجتماعی

ادبیات و پیشینه تحقیق
با توجه به اینکه کاملا مشخص شد مشکل اصلی سمیرا در نمرات پایین و عدم یادگیری حواس پرتی و عدم تمرکز در کلاس درس هست،اطلاعات خود را در زمینه عوامل به وجود آورنده عدم تمرکز افزایش دادم تا بتوانم مشکل سمیرا را زودتر برطرف کنم.در این زمینه مستندسازی تجربیات هایی که با این موضوع بود بررسی کردم.
یکی از این تحقیق ها با عنوان چگونه توانستم تمرکز دانش آموزان پایه اول ابتدایی مدرسه فرزانگان را در کلاس بالا ببرم. که آنها راه حل هایی را که برای حل این مشکل ارائه داده بودند عبارت بود از:توجه به تفاوتهای فردی، تشویق لفظی، مسئولیت دادن به شاگردان درونگرا،توجه به تغذیه دانش آموزان،استفاده از وسایل کمک آموزشی استفاده از نمایش و بازی استفاده از شعر و نقاشی،کنترل شلوغی کلاس ،ایجاد شرایط محیطی خوشایند،تغییر روش تدریس،توجه به وضعیت جسمانی دانش آموزان،عدم استفاده از وسایل فانتزی
تحقیق های موردی نیز در مورد عدم تمرکز دانش آموز بود ولی چون در مورد دانش آموزان خاص مثل بیش فعالی و… بود که چون شرایط دانش آموز متفاوت بود راهکارهای آنها نیز متناسب با آن دانش آموز بود.
اما در مورد دو تحقیق فوق که ارائه شد چون در مورد کل کلاس بود ضمن استفاده از تحقیقات همکاران راهکارها کمی متفاوت خواهد بود.چون ابتدا باید عواملی که باعث عدم تمرکز در سمیرا شده است خوب شناسایی شود سپس با توجه به علت به وجودآورنده راهکارهای لازم ارائه شود.

تعریف و تبیین واژه های کلیدی:
دقت:در لغت به معنای باریک شدن، خرد شدن،نرمی ، باریک بینی
دقت:در اصطلاح به معنای توجه غیر ارادی از طریق حواس پنجگانه،تمرکز کافی بر کاری جهت جایدهی آن در مغز
انواع دقت:بینایی(۷۵درصد)،شنوایی(۱۳درصد)،بویایی(۶درصد)،چشایی(۳درصد)،لامسه(۳درصد)
افرادی که دقت بالایی دارند معمولا حافظه بهتری دارند.
تمرکز:در لغت به معنای تراکم،فشردگی مجموعه، چکیده
تمرکز:در اصطلاح یعنی حفظ و نگهداری
بدون داشتن دقت و تمرکز حواس، یادگیری صورت نمی گیرد.زیرا مراحل یادگیری عبارتند از:۱-دقت (توجه)۲-ادراک:ثبت داده های حسی به طور معناداری در مغز۳-حافظه:توانایی به خاطر آوردن اطلاعات تازه آموخته شده
تمرکز حواس:یعنی عوامل حواس پرتی را به حداقل رساندن

شما عزیزان می توانید مستندسازی تجربیات معلم اجتماعی که بر اساس اخرین بخش نامه آپدیت و بروز رسانی شده است را در این سایت خریداری کنید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0