مستندسازی تجربیات معلم ریاضی بر طرف کردن مشکل عدم علاقه دانش آموزان به ریاضی و ناتوانی آنها در یادگیری

مستندسازی تجربیات معلم ریاضی

مستندسازی تجربیات معلم ریاضی : در رابطه با پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات معلم ریاضی چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان و معلمان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعاتی با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در مباحثی غیر از  پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات معلم ریاضی به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست .

آموزش پژوهی

گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که علاوه بر دانش آموزان معلمان نیز در طول دوران تحصیل  و تدریس مهارتهای ذهنی فراوانی  را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله مستندسازی تجربیات معلم ریاضی به روش نوین امکان پذیر نیست.

اجرای عملی مستندسازی تجربیات معلم ریاضی

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری و انجام عملی مستندسازی تجربیات معلم ریاضی مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

لزوم کارکرد پژوهشگر بر پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات معلم ریاضی

باید خاطرنشان شود که هیچ پژوهش آماده ای را نمی توان به عنوان بهترین مستندسازی تجربیات معلم ریاضی در تمام موارد برگزید. لذا آشنایی معلمان با  پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات معلم ریاضی  گوناگون ضروری به نظر می رسد تا آنان بتوانند با توجه به مقاصد آموزشی تعیین شده ، الگوی مناسبی را به کار بندند. و در واقع هیچ پژوهشی در این زمینه مطلق نیست .

آموزش پژوهی

اطلاعات بیشتر در مورد مستندسازی تجربیات معلم ریاضی

در مورد مستندسازی تجربیات معلم ریاضی باید بدانید که این موضوع در نظام آموزشی کشور اهمیت بالایی دارد. این موضوع که گفته شد در نظام آموزشی کشور به این معنی نیست که در دیگر کشور ها از اهمیت پایینی برخوردار است. در اصل این طرح مستندسازی تجربیات از کشور های خارجی توسعه یافته به ایران راه یافته است.

مستندسازی تجربیات  از جمله فعالیت هایی بود که اغلب در کشور های اروپایی به اجرا در می آمد. این فعالیت به شدت برای نظام آموزشی کشور ها مزید فایده بود و پس از آن نیز کشور هایی که به دنبال توسعه و افزایش سطح آموزشی خود بودند، به دنبال آن بر آمدند تا بتوانند از پتانسیل بالای این سناریو استفاده کنند.

 نکات ضروری در تدوین فایل هایی نظیر پژوهش روایتی مستندسازی تجربیات معلم ریاضی

تا به امروز در جامعه ما در مورد مسئله مستندسازی تجربیات معلم ریاضی در شرکت ها فراگیری بهتر و تأثیر آن بر معلم پژوهنده و کوشش آنان نظارت چندانی شکل نگرفته میباشد فقدان ابزار مطلوب برای محاسبه پژوهش های انجام شده و به کار گیری از آن در عمل های آموزشی، کنفرانس ها و فراخوان های علمی و آموزشی به شدت دیده می شود.

  • مطالب زاید را حذف فرمایید .
  • مطالب فراموش گردیده را اضافه نمایید
  • مطالب را به ترتیب اهمیت آراسته نمایید.
  • لغات واصطلاحات بغرنج را حذف و بی آلایش نویسی نمائید .
  • مهم ترین نکات را یکبار در آغاز وبار دیگر در انتهای گزارش بیان نمایید.
  • مطالب اساسی را با تاکید نوشته وبا علایمی مانند لبریز نقاشی کردن پررنگ فرمایید.
  • تا جایی که ممکن میباشد از روشی بدیع و خلق کننده برای جذابیت مستندسازی تجربیات معلم ریاضی به کار گیری نمائید.
  • اغراق نکنید و شعار ندهید .
  • ازبکار بردن لغت ها شاعرانه و مدح وستایش دیگر افراد خویش داری کنید .

نکات مورد توجه در نگارش مستندسازی تجربیات معلم ریاضی

بخش اعظمی از تحقیقاتی که در شرکت ها فراگیری بهتر انجام یافته میباشد بیشتر درباره ی معلم پژوهنده و به طور تئوری متمرکز میباشد. در شرایطی که هرمورد از راهبردهای اجرائی گردیده کاملا جاری ساختن نشود، شاید دیگر فرصت آن رسیده باشد که به‌دنبال آشنایی راهکارها و هم اینگونه احتمال ها جدیدتری برای معلوم کردن مسائل پژوهشی مربوط باشیم.

  1.  احساسات فردی خویش را نکنید . اما کوشش فرمائید قضاوت نکنید
  2.  در سراسر متن ،غرض اساسی را فراموش نکنید . کناره روی نکنید
  3.  از به عمل بردن افعال مجهول در نگارش مستندسازی تجربیات معلم ریاضی پرهیز کنید مانند: نقل شده میباشد …..ازارایه داده ها غیر حقیقی (به ویژه اعداد وارقام ) بپرهیزید .

دانلود فایل های مستندسازی تجربیات معلم ریاضی

دقت داشته باشید که سعی شده فایل های دانلود مستندسازی تجربیات که در پایین برای شما قرار داده شده، از کیفیت بالایی برخوردار باشند. قطعا در مورد کیفیت آنها نمیخواهیم بیش از حد توضیح دهیم و اغراق کنیم اما باید بدانید که تمامی سعی ما این بوده که بتوانیم فایل های با کیفیت موجود را برای شما جمع آوری کنیم و این امر به کمک فرهنگیان عزیز بازنشسته برای ما مقدور شده که از آنها سپاس گذاریم.

آموزش پژوهی

دوستان عزیز مطلب حاضر به منظور  ارائه مستندسازی تجربیات معلم ریاضی به آموزش و پرورش دوین شده است. در صورت هر گونه سوال با ما تماس بگیرید.

مستندسازی تجربیات معلم ریاضی چگونگی بر طرف کردن مشکل عدم علاقه دانش آموزان به ریاضی و ناتوانی آنها در یادگیری مسائل ریاضی با فرمت ورد و قابل ویرایش جهت ارائه به فرهنگیان عزیز

سایت smartilamedu تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مستند سازی تجربیات خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است.تیم تخصصی ما اصالت مستندسازی تجربیات معلم ریاضی را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

سرفصلهای موجود در مستندسازی تجربیات معلم ریاضی به قرار زیر است :

  • عنوان مطلب پیرامون قضیه چگونگی بر طرف کردن مشکل عدم علاقه دانش آموزان به ریاضی و ناتوانی آنها در یادگیری مسائل ریاضی
  • سرآغاز سخن پیرامون قضیه چگونگی بر طرف کردن مشکل عدم علاقه دانش آموزان به ریاضی و ناتوانی آنها در یادگیری مسائل ریاضی
  • دیباچه پیرامون قضیه  چگونگی بر طرف کردن مشکل عدم علاقه دانش آموزان به ریاضی و ناتوانی آنها در یادگیری مسائل ریاضی
  • درک مشکل پیرامون قضیه چگونگی بر طرف کردن مشکل عدم علاقه دانش آموزان به ریاضی و ناتوانی آنها در یادگیری مسائل ریاضی
  • بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه چگونگی بر طرف کردن مشکل عدم علاقه دانش آموزان به ریاضی و ناتوانی آنها در یادگیری مسائل ریاضی
  • تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه چگونگی بر طرف کردن مشکل عدم علاقه دانش آموزان به ریاضی و ناتوانی آنها در یادگیری مسائل ریاضی
  • مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه چگونگی بر طرف کردن مشکل عدم علاقه دانش آموزان به ریاضی و ناتوانی آنها در یادگیری مسائل ریاضی
  • بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با چگونگی بر طرف کردن مشکل عدم علاقه دانش آموزان به ریاضی و ناتوانی آنها در یادگیری مسائل ریاضی
  • وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات چگونگی بر طرف کردن مشکل عدم علاقه دانش آموزان به ریاضی و ناتوانی آنها در یادگیری مسائل ریاضی
  • بررسی بیشتر در رابطه با چگونگی بر طرف کردن مشکل عدم علاقه دانش آموزان به ریاضی و ناتوانی آنها در یادگیری مسائل ریاضی
  • ارائه مستندات پیرامون چگونگی بر طرف کردن مشکل عدم علاقه دانش آموزان به ریاضی و ناتوانی آنها در یادگیری مسائل ریاضی
  • پیش بینی نتایج در مورد چگونگی بر طرف کردن مشکل عدم علاقه دانش آموزان به ریاضی و ناتوانی آنها در یادگیری مسائل ریاضی
  • راهکارها پیرامون قضیه چگونگی بر طرف کردن مشکل عدم علاقه دانش آموزان به ریاضی و ناتوانی آنها در یادگیری مسائل ریاضی
  • رفرنس و منبع مورد استفاده چگونگی بر طرف کردن مشکل عدم علاقه دانش آموزان به ریاضی و ناتوانی آنها در یادگیری مسائل ریاضی

در هر دوکلاس نوعی کاهش و توقف در فعالیت های گروهی،تحقیق و پژوهش در فروردین ماه دیده می شود. علت این موضوع می تواند مربوط به تعطیلی چند هفته ای عید باشد .به طوری کلی با توجه به آمار و ارقارم به دست آمده ونظر سنجی از دانش آموزان و اولیای آنان، در پایان سال تحصیلی به نظر می رسد که اجرای طرح تغیر روش تدریس سنتی به روش تدریس جدید بر پایۀ استفاده از وسایل الکترونیکی در دسترس و فعل سازی و علاقه مند نمودن دانش آموزان پایۀ هشتم آموزشگاه ولایت در درس ریاضی موفق بوده است.
تعدادی از دبیران آموزشگاه، از جمله دبیر علوم که همیشه شکایت از محاسبات ضعیف دانش آموزان داشت ،و دبیر کارو فناوری که همیشه شکایت از عدم انجام تکالیف کامپیوتری دانش آموزان، داشتند.از پیشرفت دانش آموزان بسیار خوشحال بودنند وابراز رضایتمندی داشتند.و می گفتند که تغییرات چشمگیری در دانش آموزان دو کلاس هشتم ۱ و هشتم ۲ دیده می شود.
همچنین دیگر دبیران آموزشگاه از این روش تدریس استقبال نموده ودر خواست داشتن که طی چند جلسه نحوۀ درست کردن نرم افزاردر قالب برنامه (Autoplay ) را به آنان آموزش داده تا درجهت پیشرفت دانش آموزان، آنان نیز بتوانند از این روش استفاده نمایند.
از آنجای که پژوهشگر نتوانسته است، این پژوهش را برای دانش آموزان پایۀ هفتم انجام دهد.به دیگر پژوهشگران و همکاران درس ریاضی پیشنهاد مینمایم .که این پژوهش را برای پایۀ هفتم نیز انجام دهند. و همچنین همکاران دیگر رشته ها نیز ،می توانند این پژوهش را برای دیگر درس ها، مخصوصا دبیران درس کاروفناوری ،علوم و زبان انگلیسی در جهت ایجاد علاقه مندی و حنب و جوش در کلاس درس انجام دهند.آروزی توفیق برای همۀ همکاران تلاشگر این مرزو بوم را دارم.

شما عزیزان می توانید مستندسازی تجربیات معلم ریاضی که بر اساس اخرین بخش نامه آپدیت و بروز رسانی شده است را در این سایت خریداری کنید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0