مستند سازی تجربیات استثنایی چگونگی بر طرف نمودن اختلالات رفتاري دانش آموز پيش دبستاني

مستند سازی تجربیات استثنایی

مستند سازی تجربیات استثنایی : در رابطه با پژوهش روایتی مستند سازی تجربیات استثنایی چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان و معلمان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعاتی با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در مباحثی غیر از  پژوهش روایتی مستند سازی تجربیات استثنایی به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست .

آموزش پژوهی

گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که علاوه بر دانش آموزان معلمان نیز در طول دوران تحصیل  و تدریس مهارتهای ذهنی فراوانی  را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله مستند سازی تجربیات استثنایی به روش نوین امکان پذیر نیست.

اجرای عملی مستند سازی تجربیات استثنایی

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری و انجام عملی مستند سازی تجربیات استثنایی مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

لزوم کارکرد پژوهشگر بر پژوهش روایتی مستند سازی تجربیات استثنایی

باید خاطرنشان شود که هیچ پژوهش آماده ای را نمی توان به عنوان بهترین مستند سازی تجربیات استثنایی در تمام موارد برگزید. لذا آشنایی معلمان با  پژوهش روایتی مستند سازی تجربیات استثنایی  گوناگون ضروری به نظر می رسد تا آنان بتوانند با توجه به مقاصد آموزشی تعیین شده ، الگوی مناسبی را به کار بندند. و در واقع هیچ پژوهشی در این زمینه مطلق نیست .

آموزش پژوهی

اطلاعات بیشتر در مورد مستند سازی تجربیات استثنایی

در مورد مستند سازی تجربیات استثنایی باید بدانید که این موضوع در نظام آموزشی کشور اهمیت بالایی دارد. این موضوع که گفته شد در نظام آموزشی کشور به این معنی نیست که در دیگر کشور ها از اهمیت پایینی برخوردار است. در اصل این طرح مستندسازی تجربیات از کشور های خارجی توسعه یافته به ایران راه یافته است.

مستندسازی تجربیات  از جمله فعالیت هایی بود که اغلب در کشور های اروپایی به اجرا در می آمد. این فعالیت به شدت برای نظام آموزشی کشور ها مزید فایده بود و پس از آن نیز کشور هایی که به دنبال توسعه و افزایش سطح آموزشی خود بودند، به دنبال آن بر آمدند تا بتوانند از پتانسیل بالای این سناریو استفاده کنند.

 نکات ضروری در تدوین فایل هایی نظیر پژوهش روایتی مستند سازی تجربیات استثنایی

تا به امروز در جامعه ما در مورد مسئله مستند سازی تجربیات استثنایی در شرکت ها فراگیری بهتر و تأثیر آن بر معلم پژوهنده و کوشش آنان نظارت چندانی شکل نگرفته میباشد فقدان ابزار مطلوب برای محاسبه پژوهش های انجام شده و به کار گیری از آن در عمل های آموزشی، کنفرانس ها و فراخوان های علمی و آموزشی به شدت دیده می شود.

  • مطالب زاید را حذف فرمایید .
  • مطالب فراموش گردیده را اضافه نمایید
  • مطالب را به ترتیب اهمیت آراسته نمایید.
  • لغات واصطلاحات بغرنج را حذف و بی آلایش نویسی نمائید .
  • مهم ترین نکات را یکبار در آغاز وبار دیگر در انتهای گزارش بیان نمایید.
  • مطالب اساسی را با تاکید نوشته وبا علایمی مانند لبریز نقاشی کردن پررنگ فرمایید.
  • تا جایی که ممکن میباشد از روشی بدیع و خلق کننده برای جذابیت مستند سازی تجربیات استثنایی به کار گیری نمائید.
  • اغراق نکنید و شعار ندهید .
  • ازبکار بردن لغت ها شاعرانه و مدح وستایش دیگر افراد خویش داری کنید .

نکات مورد توجه در نگارش مستند سازی تجربیات استثنایی

بخش اعظمی از تحقیقاتی که در شرکت ها فراگیری بهتر انجام یافته میباشد بیشتر درباره ی معلم پژوهنده و به طور تئوری متمرکز میباشد. در شرایطی که هرمورد از راهبردهای اجرائی گردیده کاملا جاری ساختن نشود، شاید دیگر فرصت آن رسیده باشد که به‌دنبال آشنایی راهکارها و هم اینگونه احتمال ها جدیدتری برای معلوم کردن مسائل پژوهشی مربوط باشیم.

  1.  احساسات فردی خویش را نکنید . اما کوشش فرمائید قضاوت نکنید
  2.  در سراسر متن ،غرض اساسی را فراموش نکنید . کناره روی نکنید
  3.  از به عمل بردن افعال مجهول در نگارش مستند سازی تجربیات استثنایی پرهیز کنید مانند: نقل شده میباشد …..ازارایه داده ها غیر حقیقی (به ویژه اعداد وارقام ) بپرهیزید .

دانلود فایل های مستند سازی تجربیات استثنایی

دقت داشته باشید که سعی شده فایل های دانلود مستندسازی تجربیات که در پایین برای شما قرار داده شده، از کیفیت بالایی برخوردار باشند. قطعا در مورد کیفیت آنها نمیخواهیم بیش از حد توضیح دهیم و اغراق کنیم اما باید بدانید که تمامی سعی ما این بوده که بتوانیم فایل های با کیفیت موجود را برای شما جمع آوری کنیم و این امر به کمک فرهنگیان عزیز بازنشسته برای ما مقدور شده که از آنها سپاس گذاریم.

آموزش پژوهی

دوستان عزیز مطلب حاضر به منظور  ارائه مستند سازی تجربیات استثنایی به آموزش و پرورش دوین شده است. در صورت هر گونه سوال با ما تماس بگیرید.

مستند سازی تجربیات استثنایی چگونگی بر طرف نمودن اختلالات رفتاري دانش آموز پيش دبستاني آموزشگاه استثنايي ناشي از بيش فعالي و كمبود توجه  با فرمت ورد و قابل ویرایش جهت ارائه به فرهنگیان عزیز

سایت smartilamedu تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مستند سازی تجربیات خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است.تیم تخصصی ما اصالت مستند سازی تجربیات استثنایی را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

سرفصلهای موجود در مستند سازی تجربیات استثنایی به قرار زیر است :

  • عنوان مطلب پیرامون قضیه چگونگی بر طرف نمودن اختلالات رفتاري دانش آموز پيش دبستاني آموزشگاه استثنايي ناشي از بيش فعالي و كمبود توجه
  • سرآغاز سخن پیرامون قضیه چگونگی بر طرف نمودن اختلالات رفتاري دانش آموز پيش دبستاني آموزشگاه استثنايي ناشي از بيش فعالي و كمبود توجه
  • دیباچه پیرامون قضیه  چگونگی بر طرف نمودن اختلالات رفتاري دانش آموز پيش دبستاني آموزشگاه استثنايي ناشي از بيش فعالي و كمبود توجه
  • درک مشکل پیرامون قضیه چگونگی بر طرف نمودن اختلالات رفتاري دانش آموز پيش دبستاني آموزشگاه استثنايي ناشي از بيش فعالي و كمبود توجه
  • بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه چگونگی بر طرف نمودن اختلالات رفتاري دانش آموز پيش دبستاني آموزشگاه استثنايي ناشي از بيش فعالي و كمبود توجه
  • تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه چگونگی بر طرف نمودن اختلالات رفتاري دانش آموز پيش دبستاني آموزشگاه استثنايي ناشي از بيش فعالي و كمبود توجه
  • مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه چگونگی بر طرف نمودن اختلالات رفتاري دانش آموز پيش دبستاني آموزشگاه استثنايي ناشي از بيش فعالي و كمبود توجه
  • بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با چگونگی بر طرف نمودن اختلالات رفتاري دانش آموز پيش دبستاني آموزشگاه استثنايي ناشي از بيش فعالي و كمبود توجه
  • وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات چگونگی بر طرف نمودن اختلالات رفتاري دانش آموز پيش دبستاني آموزشگاه استثنايي ناشي از بيش فعالي و كمبود توجه
  • بررسی بیشتر در رابطه با چگونگی بر طرف نمودن اختلالات رفتاري دانش آموز پيش دبستاني آموزشگاه استثنايي ناشي از بيش فعالي و كمبود توجه
  • ارائه مستندات پیرامون چگونگی بر طرف نمودن اختلالات رفتاري دانش آموز پيش دبستاني آموزشگاه استثنايي ناشي از بيش فعالي و كمبود توجه
  • پیش بینی نتایج در مورد چگونگی بر طرف نمودن اختلالات رفتاري دانش آموز پيش دبستاني آموزشگاه استثنايي ناشي از بيش فعالي و كمبود توجه
  • راهکارها پیرامون قضیه چگونگی بر طرف نمودن اختلالات رفتاري دانش آموز پيش دبستاني آموزشگاه استثنايي ناشي از بيش فعالي و كمبود توجه
  • رفرنس و منبع مورد استفاده چگونگی بر طرف نمودن اختلالات رفتاري دانش آموز پيش دبستاني آموزشگاه استثنايي ناشي از بيش فعالي و كمبود توجه

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن
همچنین دربرنامه مستند سازی تجربیات حاضرازچهاربرنامه تقویت استفاده کردم که عبارتند از:
۱-تقویت نسبی ثابت*:تقویت پاسخ معینی ازدانش اموزدربرابر ارائه تعداد ثابتی پاسخ
۲- تقویت نسبی متغیر*:دراین برنامه برای دانش آموزمعلوم نیست که بعد ازدادن چه تعدادپاسخ تقویت خواهد شد.
۳-تقویت فاصله ای ثابت*:دانش آموزبعدازگذشت مدت زمان معینی ازپاسخ دهی تقویت میشود.
۴-تقویت فاصله ای متغیر*:فاصله های زمانی بین تقویت هادراین روش متغیر است ودانش آموز نمی داند که چه وقت تقویت خواهدشد.
دراولین برنامه ای مشاهده ازتاریخ۱/۱۱/۹۲تا۶/۱۱/۹۲بمدت پنج جلسه ، رفتار طبیعی کیس را مشاهده نمودم پس از آن بمدت پانزده جلسه دیگر دربرنامه اصلاح رفتار اوراتحت نظرداشتم ورفتارهای پرخاشگرانه او را ثبت نموده ام .این برنامه درتاریخ ۲۴/۱۱/۹۲باموفقیت به پایان رسید. دومین مشاهده وبررسی خود رابرروی رفتار کمبود توجه دانش آموز انجام دادم.درابتدا به مدت پنج جلسه مشاهده طبیعی ازرفتارآزمودنی بعمل آورم.وسپس طی پانزده جلسه او رادر برنامه اصلاح وتغییر رفتار خود تحت نظر داشتم ومورد مشاهده وارزیابی قرار دادم واین برنامه نیزتا تاریخ ۲۷/۱۲/۹۲ بطول انجامید خوشبختانه درعمل موثر واقع گردید.
گردآوری شواهد(۲)
بامشاهده نیمرخ رفتارهای دانش آموز،نمودارهای ستونی وجداول اندازه گیری رفتار وی متوجه تغییرات ذیل می شویم نیمرخ رفتار دانش آموز : در نمودار ستونی فوق میزان رفتار پرخاشگری در دانش آموز مورد تحقیق طی ۲۰ جلسه مشاهده به نمایش گذاشته شده است . پس از ثبت اطلاعات رفتاری او در فرم اندازه گیری فراوانی رفتار نامبرده را در طرح آزمایش قرار دادم.اولاً درمرحله A1 : اطلاعات اولیه ( خط پایه) رفتارش را به مدت ۵ جلسه ثبت نمودم. در این مرحله پرخاشگری دانش آموز در قالب پرخاشگری کلامی ( فحاشی) ، پرخاشگری فیزیکی ( هل دادن و آزار و اذیت و تهاجم به دیگران ) فقط ثبت گردیده .ثانیاً در مرحلهB1 : با استفاده از برنامه های تقویت نسبی ثابت و تقویت نسبی متغیر ( از طریق تقویت های کلامی مثل گفتن احسنت – مرحبا – آفرین ) و روش تقویت رفتار ناهمساز ( تقویت رفتار مطلوب و مغایر با پرخاشگری مثل سکوت و خاموشی) و ارائه کارتهای امتیازی به دانش آموز اقدام نمودم . ثالثاً در مرحله A2 (بازگشت به مرحله ) برنامه اصلاح رفتارش را به مدت ۵ جلسه قطع نموده و تقویت و پاداش به او نمی دادم . و بالاخره در مرحله چهارم B2 : اقدامات درمانی و اصلاح رفتار کیس را مجدداً از سر گرفتم . ضمن ثبت رفتارهای پرخاشگرانه او ، از روشهای منفی کاهش رفتار : مثل محروم شدن از تغذیه رایگان و یا خاموش هم سود جستم. در پایان طرح باتوجه به مشاهدات بعمل آمده وبا عنایت به نمودار ستونی ترسیم شده براساس اطلاعات جدول A متوجه کاهش محسوس دردفعات رفتار پرخاشگرانه کیس خود شدم. نیمرخ رفتار دانش آموز : در نمودار ستونی B موارد دقایق ثبت شده مربوط به رفتار کمبود توجه در کیس مورد تحقیق ، طی ۲۰ جلسه نمایش داده شده است . پس از ثبت اطلاعات و داده های رفتاری او در فرم اندازه گیری فاصله ای رفتار ، نامبرده را در طرح درمانی ABAB قرار دادم . در مرحله A1: خط پایه رفتارش را به مدت ۵ جلسه ثبت و یادداشت نمودم . بدون آنکه

شما عزیزان می توانید مستند سازی تجربیات استثنایی که بر اساس اخرین بخش نامه آپدیت و بروز رسانی شده است را در این سایت خریداری کنید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0