مستند سازی تجربیات در مورد کودکان استثنایی بهبود روان خوانی و درک مفاهیم فارسی دانش آموز اتیسم

مستند سازی تجربیات در مورد کودکان استثنایی

مستند سازی تجربیات در مورد کودکان استثنایی : در رابطه با پژوهش روایتی مستند سازی تجربیات در مورد کودکان استثنایی چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان و معلمان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعاتی با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در مباحثی غیر از  پژوهش روایتی مستند سازی تجربیات در مورد کودکان استثنایی به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست .

آموزش پژوهی

گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که علاوه بر دانش آموزان معلمان نیز در طول دوران تحصیل  و تدریس مهارتهای ذهنی فراوانی  را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله مستند سازی تجربیات در مورد کودکان استثنایی به روش نوین امکان پذیر نیست.

اجرای عملی مستند سازی تجربیات در مورد کودکان استثنایی

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری و انجام عملی مستند سازی تجربیات در مورد کودکان استثنایی مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

لزوم کارکرد پژوهشگر بر پژوهش روایتی مستند سازی تجربیات در مورد کودکان استثنایی

باید خاطرنشان شود که هیچ پژوهش آماده ای را نمی توان به عنوان بهترین مستند سازی تجربیات در مورد کودکان استثنایی در تمام موارد برگزید. لذا آشنایی معلمان با  پژوهش روایتی مستند سازی تجربیات در مورد کودکان استثنایی  گوناگون ضروری به نظر می رسد تا آنان بتوانند با توجه به مقاصد آموزشی تعیین شده ، الگوی مناسبی را به کار بندند. و در واقع هیچ پژوهشی در این زمینه مطلق نیست .

آموزش پژوهی

اطلاعات بیشتر در مورد مستند سازی تجربیات در مورد کودکان استثنایی

در مورد مستند سازی تجربیات در مورد کودکان استثنایی باید بدانید که این موضوع در نظام آموزشی کشور اهمیت بالایی دارد. این موضوع که گفته شد در نظام آموزشی کشور به این معنی نیست که در دیگر کشور ها از اهمیت پایینی برخوردار است. در اصل این طرح مستندسازی تجربیات از کشور های خارجی توسعه یافته به ایران راه یافته است.

مستندسازی تجربیات  از جمله فعالیت هایی بود که اغلب در کشور های اروپایی به اجرا در می آمد. این فعالیت به شدت برای نظام آموزشی کشور ها مزید فایده بود و پس از آن نیز کشور هایی که به دنبال توسعه و افزایش سطح آموزشی خود بودند، به دنبال آن بر آمدند تا بتوانند از پتانسیل بالای این سناریو استفاده کنند.

 نکات ضروری در تدوین فایل هایی نظیر پژوهش روایتی مستند سازی تجربیات در مورد کودکان استثنایی

تا به امروز در جامعه ما در مورد مسئله مستند سازی تجربیات در مورد کودکان استثنایی در شرکت ها فراگیری بهتر و تأثیر آن بر معلم پژوهنده و کوشش آنان نظارت چندانی شکل نگرفته میباشد فقدان ابزار مطلوب برای محاسبه پژوهش های انجام شده و به کار گیری از آن در عمل های آموزشی، کنفرانس ها و فراخوان های علمی و آموزشی به شدت دیده می شود.

  • مطالب زاید را حذف فرمایید .
  • مطالب فراموش گردیده را اضافه نمایید
  • مطالب را به ترتیب اهمیت آراسته نمایید.
  • لغات واصطلاحات بغرنج را حذف و بی آلایش نویسی نمائید .
  • مهم ترین نکات را یکبار در آغاز وبار دیگر در انتهای گزارش بیان نمایید.
  • مطالب اساسی را با تاکید نوشته وبا علایمی مانند لبریز نقاشی کردن پررنگ فرمایید.
  • تا جایی که ممکن میباشد از روشی بدیع و خلق کننده برای جذابیت مستند سازی تجربیات در مورد کودکان استثنایی به کار گیری نمائید.
  • اغراق نکنید و شعار ندهید .
  • ازبکار بردن لغت ها شاعرانه و مدح وستایش دیگر افراد خویش داری کنید .

نکات مورد توجه در نگارش مستند سازی تجربیات در مورد کودکان استثنایی

بخش اعظمی از تحقیقاتی که در شرکت ها فراگیری بهتر انجام یافته میباشد بیشتر درباره ی معلم پژوهنده و به طور تئوری متمرکز میباشد. در شرایطی که هرمورد از راهبردهای اجرائی گردیده کاملا جاری ساختن نشود، شاید دیگر فرصت آن رسیده باشد که به‌دنبال آشنایی راهکارها و هم اینگونه احتمال ها جدیدتری برای معلوم کردن مسائل پژوهشی مربوط باشیم.

  1.  احساسات فردی خویش را نکنید . اما کوشش فرمائید قضاوت نکنید
  2.  در سراسر متن ،غرض اساسی را فراموش نکنید . کناره روی نکنید
  3.  از به عمل بردن افعال مجهول در نگارش مستند سازی تجربیات در مورد کودکان استثنایی پرهیز کنید مانند: نقل شده میباشد …..ازارایه داده ها غیر حقیقی (به ویژه اعداد وارقام ) بپرهیزید .

دانلود فایل های مستند سازی تجربیات در مورد کودکان استثنایی

دقت داشته باشید که سعی شده فایل های دانلود مستندسازی تجربیات که در پایین برای شما قرار داده شده، از کیفیت بالایی برخوردار باشند. قطعا در مورد کیفیت آنها نمیخواهیم بیش از حد توضیح دهیم و اغراق کنیم اما باید بدانید که تمامی سعی ما این بوده که بتوانیم فایل های با کیفیت موجود را برای شما جمع آوری کنیم و این امر به کمک فرهنگیان عزیز بازنشسته برای ما مقدور شده که از آنها سپاس گذاریم.

آموزش پژوهی

دوستان عزیز مطلب حاضر به منظور  ارائه مستند سازی تجربیات در مورد کودکان استثنایی به آموزش و پرورش دوین شده است. در صورت هر گونه سوال با ما تماس بگیرید.

مستند سازی تجربیات در مورد کودکان استثنایی چگونگی بهبود روان خوانی و درک مفاهیم فارسی دانش آموز اتیسم پایه هفتم با فرمت ورد و قابل ویرایش جهت ارائه به فرهنگیان عزیز

سایت smartilamedu تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مستند سازی تجربیات خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است.تیم تخصصی ما اصالت مستند سازی تجربیات در مورد کودکان استثنایی را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

سرفصلهای موجود در مستند سازی تجربیات در مورد کودکان استثنایی به قرار زیر است :

  • عنوان مطلب پیرامون قضیه چگونگی بهبود روان خوانی و درک مفاهیم فارسی دانش آموز اتیسم پایه هفتم
  • سرآغاز سخن پیرامون قضیه چگونگی بهبود روان خوانی و درک مفاهیم فارسی دانش آموز اتیسم پایه هفتم
  • دیباچه پیرامون قضیه  چگونگی بهبود روان خوانی و درک مفاهیم فارسی دانش آموز اتیسم پایه هفتم
  • درک مشکل پیرامون قضیه چگونگی بهبود روان خوانی و درک مفاهیم فارسی دانش آموز اتیسم پایه هفتم
  • بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه چگونگی بهبود روان خوانی و درک مفاهیم فارسی دانش آموز اتیسم پایه هفتم
  • تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه چگونگی بهبود روان خوانی و درک مفاهیم فارسی دانش آموز اتیسم پایه هفتم
  • مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه چگونگی بهبود روان خوانی و درک مفاهیم فارسی دانش آموز اتیسم پایه هفتم
  • بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با چگونگی بهبود روان خوانی و درک مفاهیم فارسی دانش آموز اتیسم پایه هفتم
  • وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات چگونگی بهبود روان خوانی و درک مفاهیم فارسی دانش آموز اتیسم پایه هفتم
  • بررسی بیشتر در رابطه با چگونگی بهبود روان خوانی و درک مفاهیم فارسی دانش آموز اتیسم پایه هفتم
  • ارائه مستندات پیرامون چگونگی بهبود روان خوانی و درک مفاهیم فارسی دانش آموز اتیسم پایه هفتم
  • پیش بینی نتایج در مورد چگونگی بهبود روان خوانی و درک مفاهیم فارسی دانش آموز اتیسم پایه هفتم
  • راهکارها پیرامون قضیه چگونگی بهبود روان خوانی و درک مفاهیم فارسی دانش آموز اتیسم پایه هفتم
  • رفرنس و منبع مورد استفاده چگونگی بهبود روان خوانی و درک مفاهیم فارسی دانش آموز اتیسم پایه هفتم

بررسی راه حل های موجود وانتخاب راه حل جدید
باتوجه به بررسیهای بعمل آمده درخصوص اختلالات رفتاری دانش آموزنامبرده وباتکیه براطلاعات بدست آمده ازمنابع ذیل اقدام به تحلیل واستنتاج موضوع تحقیق و انتخاب راه حل جدیدخود نمودم :
۱-مشاهده رفتارطبیعی دانش آموز(رقتاروعملکردواقعی او)
۲-باهماهنگی مدیر مدرسه ارجاع دانش آموزبه کارشناس مشاوره وتست
۳-مطالعه پرونده مشاوره ای دانش آموزهم نشانگراین نکته است که اختلال رفتاری دانش آموز احتیاج به یک برنامه اصلاح رفتار دارد.
۴-نظم بخشیدن برنامه درسی ارسلان و تمرین روانخوانی درباره وی

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن
همچنین دربرنامه مستند سازی تجربیات حاضرازچهاربرنامه تقویت استفاده کردم که عبارتند از:
۱-تقویت نسبی ثابت*:تقویت پاسخ معینی ازدانش اموزدربرابر ارائه تعداد ثابتی پاسخ
۲- تقویت نسبی متغیر*:دراین برنامه برای دانش آموزمعلوم نیست که بعد ازدادن چه تعدادپاسخ تقویت خواهد شد.
۳-تقویت فاصله ای ثابت*:دانش آموزبعدازگذشت مدت زمان معینی ازپاسخ دهی تقویت میشود.
۴-تقویت فاصله ای متغیر*:فاصله های زمانی بین تقویت هادراین روش متغیر است ودانش آموز نمی داند که چه وقت تقویت خواهدشد.
راهکار هایی که در جهت بهبود رفتار و ارتباط با ارسلان انجام گرفت:
کار عملي
کار عملي شامل به کار بردن مهارتهايي است که دانش آموز در حالت عملي ياد گرفته است . اين کار اغلب به معني استفاده از وسايل و نياز دانش آموز به حرکت در اطراف کلاس يا مدرسه است. خيلي از موقعيتها به عمل متقابل دانش آموزان با يکديگر ، يا با ديگر افرادي که با آنها در ارتباط هستند ، نياز دارد . همة اين جوانب مبارزه طلبيهايي را براي دانش اموز اوتيسمي ارائه مي دهد . بسياري از معلمان در مورد علاقه و توجه اين دانش آموزان به کاري که درگير آن هستند ، صحبتهايي مي کنند که اين وسوسه اي است براي تنظيم يک سري کارهای فردي که راحت تر و آرامتر به اتمام برسانند . به هر حال ، بخصوص براي دانش آموزان اوتيسمي ضروري است که به کار عملي مشغول شوند . اغلب اوقات همة آن مهارتهايي که نمي توانستند در ديگر شرايط ياد بگيرند ، در کار عملي ياد مي گيرند . آنها نياز به راهنمايي صبورانه و تشويق براي اجراي خوب در اين موقعيتهاي جديد و فهم رابطة مهارتهايشان دارند .
تعميم دادن يادگيري از يک موقعيت به موقعيت ديگر ، چيزي است که اين گونه دانش آموزان مشکلات خاصي با آن دارند .
روشهاي زيادي وجود دارد که بتوان انجام کارها را سازگار کرد . بنابراين ، دانش آموز مي تواند آنها را به انجام برساند . ضروري است که تغييرات سازشي يا آسان سازي کار تا حد امکان کم باشد . شرکت در فعاليت اغلب به بقية کلاس هم اجازه مي دهد تا قابليت دانش آموز را ببينند .
هر موقعيتي نياز به تجزيه و تحليل دارد و براي اين دانش آموز خاص راه حلها را بايد پيدا کرد . همه وظايف نياز به توافق اصلي ندارد ، اغلب اوقات به طور ساده اي ، معلم ، کلاس و دانش آموز احتياج دارند تا به شرکت دانش آموز در فعاليتهاي بخصوصي عادت کنند و انتظار را داشته باشند اتفاقی رخ دهد ( براي بعضي تطبيقهاي خاص با لوازم ؛ به بخش بعد مراجعه کنيد . ) .

شما عزیزان می توانید مستند سازی تجربیات در مورد کودکان استثنایی که بر اساس اخرین بخش نامه آپدیت و بروز رسانی شده است را در این سایت خریداری کنید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0