مستند سازی تجربیات معلم کلاس اول چگونگی درمان مشکل اختلال در املانویسی دانش اموزم

مستند سازی تجربیات معلم کلاس اول

مستند سازی تجربیات معلم کلاس اول : در رابطه با پژوهش روایتی مستند سازی تجربیات معلم کلاس اول چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان و معلمان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعاتی با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در مباحثی غیر از  پژوهش روایتی مستند سازی تجربیات معلم کلاس اول به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست .

آموزش پژوهی

گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که علاوه بر دانش آموزان معلمان نیز در طول دوران تحصیل  و تدریس مهارتهای ذهنی فراوانی  را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله مستند سازی تجربیات معلم کلاس اول به روش نوین امکان پذیر نیست.

اجرای عملی مستند سازی تجربیات معلم کلاس اول

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری و انجام عملی مستند سازی تجربیات معلم کلاس اول مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

لزوم کارکرد پژوهشگر بر پژوهش روایتی مستند سازی تجربیات معلم کلاس اول

باید خاطرنشان شود که هیچ پژوهش آماده ای را نمی توان به عنوان بهترین مستند سازی تجربیات معلم کلاس اول در تمام موارد برگزید. لذا آشنایی معلمان با  پژوهش روایتی مستند سازی تجربیات معلم کلاس اول  گوناگون ضروری به نظر می رسد تا آنان بتوانند با توجه به مقاصد آموزشی تعیین شده ، الگوی مناسبی را به کار بندند. و در واقع هیچ پژوهشی در این زمینه مطلق نیست .

آموزش پژوهی

اطلاعات بیشتر در مورد مستند سازی تجربیات معلم کلاس اول

در مورد مستند سازی تجربیات معلم کلاس اول باید بدانید که این موضوع در نظام آموزشی کشور اهمیت بالایی دارد. این موضوع که گفته شد در نظام آموزشی کشور به این معنی نیست که در دیگر کشور ها از اهمیت پایینی برخوردار است. در اصل این طرح مستندسازی تجربیات از کشور های خارجی توسعه یافته به ایران راه یافته است.

مستندسازی تجربیات  از جمله فعالیت هایی بود که اغلب در کشور های اروپایی به اجرا در می آمد. این فعالیت به شدت برای نظام آموزشی کشور ها مزید فایده بود و پس از آن نیز کشور هایی که به دنبال توسعه و افزایش سطح آموزشی خود بودند، به دنبال آن بر آمدند تا بتوانند از پتانسیل بالای این سناریو استفاده کنند.

 نکات ضروری در تدوین فایل هایی نظیر پژوهش روایتی مستند سازی تجربیات معلم کلاس اول

تا به امروز در جامعه ما در مورد مسئله مستند سازی تجربیات معلم کلاس اول در شرکت ها فراگیری بهتر و تأثیر آن بر معلم پژوهنده و کوشش آنان نظارت چندانی شکل نگرفته میباشد فقدان ابزار مطلوب برای محاسبه پژوهش های انجام شده و به کار گیری از آن در عمل های آموزشی، کنفرانس ها و فراخوان های علمی و آموزشی به شدت دیده می شود.

  • مطالب زاید را حذف فرمایید .
  • مطالب فراموش گردیده را اضافه نمایید
  • مطالب را به ترتیب اهمیت آراسته نمایید.
  • لغات واصطلاحات بغرنج را حذف و بی آلایش نویسی نمائید .
  • مهم ترین نکات را یکبار در آغاز وبار دیگر در انتهای گزارش بیان نمایید.
  • مطالب اساسی را با تاکید نوشته وبا علایمی مانند لبریز نقاشی کردن پررنگ فرمایید.
  • تا جایی که ممکن میباشد از روشی بدیع و خلق کننده برای جذابیت مستند سازی تجربیات معلم کلاس اول به کار گیری نمائید.
  • اغراق نکنید و شعار ندهید .
  • ازبکار بردن لغت ها شاعرانه و مدح وستایش دیگر افراد خویش داری کنید .

نکات مورد توجه در نگارش مستند سازی تجربیات معلم کلاس اول

بخش اعظمی از تحقیقاتی که در شرکت ها فراگیری بهتر انجام یافته میباشد بیشتر درباره ی معلم پژوهنده و به طور تئوری متمرکز میباشد. در شرایطی که هرمورد از راهبردهای اجرائی گردیده کاملا جاری ساختن نشود، شاید دیگر فرصت آن رسیده باشد که به‌دنبال آشنایی راهکارها و هم اینگونه احتمال ها جدیدتری برای معلوم کردن مسائل پژوهشی مربوط باشیم.

  1.  احساسات فردی خویش را نکنید . اما کوشش فرمائید قضاوت نکنید
  2.  در سراسر متن ،غرض اساسی را فراموش نکنید . کناره روی نکنید
  3.  از به عمل بردن افعال مجهول در نگارش مستند سازی تجربیات معلم کلاس اول پرهیز کنید مانند: نقل شده میباشد …..ازارایه داده ها غیر حقیقی (به ویژه اعداد وارقام ) بپرهیزید .

دانلود فایل های مستند سازی تجربیات معلم کلاس اول

دقت داشته باشید که سعی شده فایل های دانلود مستندسازی تجربیات که در پایین برای شما قرار داده شده، از کیفیت بالایی برخوردار باشند. قطعا در مورد کیفیت آنها نمیخواهیم بیش از حد توضیح دهیم و اغراق کنیم اما باید بدانید که تمامی سعی ما این بوده که بتوانیم فایل های با کیفیت موجود را برای شما جمع آوری کنیم و این امر به کمک فرهنگیان عزیز بازنشسته برای ما مقدور شده که از آنها سپاس گذاریم.

آموزش پژوهی

دوستان عزیز مطلب حاضر به منظور  ارائه مستند سازی تجربیات معلم کلاس اول به آموزش و پرورش دوین شده است. در صورت هر گونه سوال با ما تماس بگیرید.

مستند سازی تجربیات معلم کلاس اول چگونگی درمان مشکل اختلال در املانویسی دانش اموزم  با فرمت ورد و قابل ویرایش جهت ارائه به فرهنگیان عزیز

سایت smartilamedu تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مستند سازی تجربیات خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است.تیم تخصصی ما اصالت مستند سازی تجربیات معلم کلاس اول را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

سرفصلهای موجود در مستند سازی تجربیات معلم کلاس اول به قرار زیر است :

  • عنوان مطلب پیرامون قضیه چگونگی درمان مشکل اختلال در املانویسی دانش اموزم
  • سرآغاز سخن پیرامون قضیه چگونگی درمان مشکل اختلال در املانویسی دانش اموزم
  • دیباچه پیرامون قضیه  چگونگی درمان مشکل اختلال در املانویسی دانش اموزم
  • درک مشکل پیرامون قضیه چگونگی درمان مشکل اختلال در املانویسی دانش اموزم
  • بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه چگونگی درمان مشکل اختلال در املانویسی دانش اموزم
  • تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه چگونگی درمان مشکل اختلال در املانویسی دانش اموزم
  • مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه چگونگی درمان مشکل اختلال در املانویسی دانش اموزم
  • بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با چگونگی درمان مشکل اختلال در املانویسی دانش اموزم
  • وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات چگونگی درمان مشکل اختلال در املانویسی دانش اموزم
  • بررسی بیشتر در رابطه با چگونگی درمان مشکل اختلال در املانویسی دانش اموزم
  • ارائه مستندات پیرامون چگونگی درمان مشکل اختلال در املانویسی دانش اموزم
  • پیش بینی نتایج در مورد چگونگی درمان مشکل اختلال در املانویسی دانش اموزم
  • راهکارها پیرامون قضیه چگونگی درمان مشکل اختلال در املانویسی دانش اموزم
  • رفرنس و منبع مورد استفاده چگونگی درمان مشکل اختلال در املانویسی دانش اموزم

انواع اشتباهات دیکته نویسی :
حافظه دیداری، حساسیت شنوایی، آموزشی، وارنه نویسی، دقت، قرینه نویسی، نارسا نویسی، تمیز دیداری- دقت وحافظه توالی دیداری
درمان نارسا نویسی :
خطا ها و علل نارسا نویسی عبارتند از:
۱- کج نویسی بیش از حد
۲-راست نویسی بیش از حد
۳- پرفشار نوشتن
۴- نامرتب نویسی
۵- فاصله گذاری بیش از حد
۶- زاویه دار نویسی بیش از حد
۱- علل کج نویسی بیش از حد: الف. بسیار نزدیک بودن بازو به بدن ب. دور بودن خیلی زیاد نوک قلم از انگشتان ج. درست نبودن جهت حرکت قلم د. بسیار سفت گرفتن شست.
۲- علل راست نویسی بیش از حد: الف. بسیار دور بودن بازو از بدن ب. هدایت قلم به تنهایی توسط انگشت سبابه ج. ناصحیح بودن جهت کاغذ.
۳- علل پرفشارنوشتن : الف. فشار دادن بیش از حد انگشت سبابه ب. استفاده از قلم نامناسب ج. نازک بودن بیش از حدّ قلم.
۴- علل نامرتب نویسی: الف. نبودن آزادی حرکت ب. حرکت بیش از حدّ کند دست ج. محکم گرفتن قلم د. نادرست یا ناراحت بودن وضعیت
۵- علل فاصله گذاری بیش از حد : الف. پیشرفت بیش از حدّ سریع قلم به سمت چپ ب. حرکت بیش از حدّ و سریع جانبی
۶- علل زاویه دار نویسی بیش از حد : الف. بیش از حدّ شل نگهداشتن قلم ب. حرکت بیش از حدّ کند قلم
اقدامات لازم برای ترمیم و درمان نارسا نویسی :
۱- روان نویسی در اختیار دانش آموز قرار دهید تا خطوطی به دلخواه رسم کند.
۲- یک وایت برد کوچک و قابل حمل و نقل در اختیار کودک قرار دهید تا به دلخواه روی آن نقاشی کند یا خطوطی رسم کند.
۳- نحوه ی مداد دست گرفتن دانش آموز باید صحیح باشد .
( مداد باید بین انگشت شصت و انگشت اشاره قرار گرفته و از بالای قسمت تراشیده شده گرفته شود . )
۴- اگر انگشتان و عضلات کوچک و بزرگ دست، ضعیف یا کوچک هستند، از مدارهای باریکتر استفاده شود و مداد خیلی کوتاه نباشد.
فعالیتهایی برای تقویت عضلات کوچک و بزرگ دست :
الف. از کودک بخواهید کاغذهای باطله یا کاغذ روزنامه با دستهایش مچاله کند. ( بهتر است این فعالیت را، بیشتر با دستی انجام دهد که با آن می نویسد)
ب. با استفاده از قیچی، کاغذهای باطله را قیچی کند. ت. از او بخواهید تا زیپ، دکمه های لباس و بند کفش خود را باز و بسته کند. ث. در محلی که ماسه یا خاک نرم وجود دارد از او بخواهید به کمک یک چوب، با ماسه و خاک بازی کند.
۵- یک سری خطهای موازی با فاصله کم و زیاد رسم کنید و از دانش آموز بخواهید تا وسط هر دو خط موازی، یک خط راست رسم کند.
۶- از دانش آموز بخواهید شکلهای نقطه چین را پر رنگ کند.
۷- ابتدا اعداد و کلمات و حروف را به صورت کامل بنویسید و سپس در کنار آن همان اعداد و کلمات را به صورت ناقص بنویسید و از کودک بخواهید آنها را کامل کند.
۸-دو نوار موازی هم را با فاصله مناسب به کاغذ بچسبانید و از کودک بخواهید تا بین آن دو نوار بنویسد.

شما عزیزان می توانید مستند سازی تجربیات معلم کلاس اول که بر اساس اخرین بخش نامه آپدیت و بروز رسانی شده است را در این سایت خریداری کنید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0