مستند سازی تجربیات معلم کلاس چند پایه ابتدایی چگونهگی اصلاح رفتارهای نامطلوب دانش آموزان

مستند سازی تجربیات معلم کلاس چند پایه ابتدایی

مستند سازی تجربیات معلم کلاس چند پایه ابتدایی : در رابطه با پژوهش روایتی مستند سازی تجربیات معلم کلاس چند پایه ابتدایی چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان و معلمان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعاتی با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در مباحثی غیر از  پژوهش روایتی مستند سازی تجربیات معلم کلاس چند پایه ابتدایی به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست .

آموزش پژوهی

گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که علاوه بر دانش آموزان معلمان نیز در طول دوران تحصیل  و تدریس مهارتهای ذهنی فراوانی  را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله مستند سازی تجربیات معلم کلاس چند پایه ابتدایی به روش نوین امکان پذیر نیست.

اجرای عملی مستند سازی تجربیات معلم کلاس چند پایه ابتدایی

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری و انجام عملی مستند سازی تجربیات معلم کلاس چند پایه ابتدایی مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

لزوم کارکرد پژوهشگر بر پژوهش روایتی مستند سازی تجربیات معلم کلاس چند پایه ابتدایی

باید خاطرنشان شود که هیچ پژوهش آماده ای را نمی توان به عنوان بهترین مستند سازی تجربیات معلم کلاس چند پایه ابتدایی در تمام موارد برگزید. لذا آشنایی معلمان با  پژوهش روایتی مستند سازی تجربیات معلم کلاس چند پایه ابتدایی  گوناگون ضروری به نظر می رسد تا آنان بتوانند با توجه به مقاصد آموزشی تعیین شده ، الگوی مناسبی را به کار بندند. و در واقع هیچ پژوهشی در این زمینه مطلق نیست .

آموزش پژوهی

اطلاعات بیشتر در مورد مستند سازی تجربیات معلم کلاس چند پایه ابتدایی

در مورد مستند سازی تجربیات معلم کلاس چند پایه ابتدایی باید بدانید که این موضوع در نظام آموزشی کشور اهمیت بالایی دارد. این موضوع که گفته شد در نظام آموزشی کشور به این معنی نیست که در دیگر کشور ها از اهمیت پایینی برخوردار است. در اصل این طرح مستندسازی تجربیات از کشور های خارجی توسعه یافته به ایران راه یافته است.

مستندسازی تجربیات  از جمله فعالیت هایی بود که اغلب در کشور های اروپایی به اجرا در می آمد. این فعالیت به شدت برای نظام آموزشی کشور ها مزید فایده بود و پس از آن نیز کشور هایی که به دنبال توسعه و افزایش سطح آموزشی خود بودند، به دنبال آن بر آمدند تا بتوانند از پتانسیل بالای این سناریو استفاده کنند.

 نکات ضروری در تدوین فایل هایی نظیر پژوهش روایتی مستند سازی تجربیات معلم کلاس چند پایه ابتدایی

تا به امروز در جامعه ما در مورد مسئله مستند سازی تجربیات معلم کلاس چند پایه ابتدایی در شرکت ها فراگیری بهتر و تأثیر آن بر معلم پژوهنده و کوشش آنان نظارت چندانی شکل نگرفته میباشد فقدان ابزار مطلوب برای محاسبه پژوهش های انجام شده و به کار گیری از آن در عمل های آموزشی، کنفرانس ها و فراخوان های علمی و آموزشی به شدت دیده می شود.

  • مطالب زاید را حذف فرمایید .
  • مطالب فراموش گردیده را اضافه نمایید
  • مطالب را به ترتیب اهمیت آراسته نمایید.
  • لغات واصطلاحات بغرنج را حذف و بی آلایش نویسی نمائید .
  • مهم ترین نکات را یکبار در آغاز وبار دیگر در انتهای گزارش بیان نمایید.
  • مطالب اساسی را با تاکید نوشته وبا علایمی مانند لبریز نقاشی کردن پررنگ فرمایید.
  • تا جایی که ممکن میباشد از روشی بدیع و خلق کننده برای جذابیت مستند سازی تجربیات معلم کلاس چند پایه ابتدایی به کار گیری نمائید.
  • اغراق نکنید و شعار ندهید .
  • ازبکار بردن لغت ها شاعرانه و مدح وستایش دیگر افراد خویش داری کنید .

نکات مورد توجه در نگارش مستند سازی تجربیات معلم کلاس چند پایه ابتدایی

بخش اعظمی از تحقیقاتی که در شرکت ها فراگیری بهتر انجام یافته میباشد بیشتر درباره ی معلم پژوهنده و به طور تئوری متمرکز میباشد. در شرایطی که هرمورد از راهبردهای اجرائی گردیده کاملا جاری ساختن نشود، شاید دیگر فرصت آن رسیده باشد که به‌دنبال آشنایی راهکارها و هم اینگونه احتمال ها جدیدتری برای معلوم کردن مسائل پژوهشی مربوط باشیم.

  1.  احساسات فردی خویش را نکنید . اما کوشش فرمائید قضاوت نکنید
  2.  در سراسر متن ،غرض اساسی را فراموش نکنید . کناره روی نکنید
  3.  از به عمل بردن افعال مجهول در نگارش مستند سازی تجربیات معلم کلاس چند پایه ابتدایی پرهیز کنید مانند: نقل شده میباشد …..ازارایه داده ها غیر حقیقی (به ویژه اعداد وارقام ) بپرهیزید .

دانلود فایل های مستند سازی تجربیات معلم کلاس چند پایه ابتدایی

دقت داشته باشید که سعی شده فایل های دانلود مستندسازی تجربیات که در پایین برای شما قرار داده شده، از کیفیت بالایی برخوردار باشند. قطعا در مورد کیفیت آنها نمیخواهیم بیش از حد توضیح دهیم و اغراق کنیم اما باید بدانید که تمامی سعی ما این بوده که بتوانیم فایل های با کیفیت موجود را برای شما جمع آوری کنیم و این امر به کمک فرهنگیان عزیز بازنشسته برای ما مقدور شده که از آنها سپاس گذاریم.

آموزش پژوهی

دوستان عزیز مطلب حاضر به منظور  ارائه مستند سازی تجربیات معلم کلاس چند پایه ابتدایی به آموزش و پرورش دوین شده است. در صورت هر گونه سوال با ما تماس بگیرید.

مستند سازی تجربیات معلم کلاس چند پایه ابتدایی چگونهگی اصلاح رفتارهای نامطلوب دانش آموزان با ارائه پاسخهای راهبردی  با فرمت ورد و قابل ویرایش جهت ارائه به فرهنگیان عزیز

سایت smartilamedu تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مستند سازی تجربیات خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است.تیم تخصصی ما اصالت مستند سازی تجربیات معلم کلاس چند پایه ابتدایی را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

سرفصلهای موجود در مستند سازی تجربیات معلم کلاس چند پایه ابتدایی به قرار زیر است :

  • عنوان مطلب پیرامون قضیه چگونهگی اصلاح رفتارهای نامطلوب دانش آموزان با ارائه پاسخهای راهبردی
  • سرآغاز سخن پیرامون قضیه چگونهگی اصلاح رفتارهای نامطلوب دانش آموزان با ارائه پاسخهای راهبردی
  • دیباچه پیرامون قضیه  چگونهگی اصلاح رفتارهای نامطلوب دانش آموزان با ارائه پاسخهای راهبردی
  • درک مشکل پیرامون قضیه چگونهگی اصلاح رفتارهای نامطلوب دانش آموزان با ارائه پاسخهای راهبردی
  • بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه چگونهگی اصلاح رفتارهای نامطلوب دانش آموزان با ارائه پاسخهای راهبردی
  • تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه چگونهگی اصلاح رفتارهای نامطلوب دانش آموزان با ارائه پاسخهای راهبردی
  • مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه چگونهگی اصلاح رفتارهای نامطلوب دانش آموزان با ارائه پاسخهای راهبردی
  • بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با چگونهگی اصلاح رفتارهای نامطلوب دانش آموزان با ارائه پاسخهای راهبردی
  • وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات چگونهگی اصلاح رفتارهای نامطلوب دانش آموزان با ارائه پاسخهای راهبردی
  • بررسی بیشتر در رابطه با چگونهگی اصلاح رفتارهای نامطلوب دانش آموزان با ارائه پاسخهای راهبردی
  • ارائه مستندات پیرامون چگونهگی اصلاح رفتارهای نامطلوب دانش آموزان با ارائه پاسخهای راهبردی
  • پیش بینی نتایج در مورد چگونهگی اصلاح رفتارهای نامطلوب دانش آموزان با ارائه پاسخهای راهبردی
  • راهکارها پیرامون قضیه چگونهگی اصلاح رفتارهای نامطلوب دانش آموزان با ارائه پاسخهای راهبردی
  • رفرنس و منبع مورد استفاده چگونهگی اصلاح رفتارهای نامطلوب دانش آموزان با ارائه پاسخهای راهبردی

بیان مساله وتوصیف وضعیت موجود:
اینجانب ………… ، ……. ادبیات فارسی ، مدت…… سال است که در آموزش و پرورش خدمت می کنم . در حال حاضر معلم پایه چهارم و پنجم مدرسه ……. شهرستان ………… هستم .
علی محمددانش آموز پایه چهارم ازنظرظاهر کمی نامرتب بود،فرزنددوم خانواده که پدرش نگهبان مجتمع مسکونی ومادرش خانه دار است.درسش بسیار ضعیف ،همیشه به همکلاسیهای خود آزارمی رساند.وهنگام تدریس معلم ،رفتارهای نامطلوب نشان می دادونظم کلاس رابرهم می زد.تکالیف راانجام نمی دادوبه هشدارهای معلم واولیای مدرسه توجهی نشان نمی داد.
گردآوری اطلاعات(شواهد اول):
برای حل مشکل بایدموضوع رابامدیرمدرسه ومعاونین مدرسه ودیگرمعلمان،همچنین خانواده دانش آموزدرمیان بگذارم.حتی بابعضی ازدانش آموزان که احساس می کردم به علی محمدنزدیکترهستند.دراین موقع بود که بطورجدی پیگیرمساله شدم،تاعلت رفتارهای نامطلوب وی وهمچنین راه حلهای مناسب برای رفع آن راپیداکنم،تاوظیفه خودرابه عنوان یک معلم درقبال اوانجام داده باشم.پس اولیارابه مدرسه دعوت کردم وازنزدیک باآنهاصحبتی داشتم.
تجزیه وتحلیل داده ها:
پس ازجمع آوری اطلاعات موردنیازدرموردوضعیت خانوادگی علی محمد،ورفتارهای نامناسب وی درکلاس و….وضعیت رافهرست وارنوشتم.وبرای اصلاح رفتارهای او،چاره اندیشی نموده وتصمیم گرفتم ازمدیرمدرسه ودیگرهمکاران وخانواده دانش آموز یاری بگیرم.
خلاصه یافته های اولیه:
خلاصه یافته هاپس ازتجزیه وتحلیل عبارتنداز:
-بی توجهی والدین نسبت به رفتارهای اوونشان ندادن عکس العملهای جدی دربرابروی.
– الگوقراردادن رفتارهای نامناسب برادر.
-حالات درونی وانگیزه های ناخودآگاه.
-استقلال طلبی ومقاومت دربرابراقتدارمعلم.
– جلب توجه دیگران ،مخصوصامعلم.
– خستگی فوری ازبحث ودرس معلم.
-سردرگم بودن نسبت به انتظارات معلم وقوانین کلاس.
چگونگی ایجادراه حلها:
پس ازتحقیقات وبررسی های لازم متوجه شدم ابتداباید درصدداصلاح رفتارنامناسب اوباشم.بامطالعه کتاب روانشناسی تربیتی(پروین کدیور)وچاره اندیشیهایی کردم .صحبت هایی نیزبامدیرودیگرهمکاران داشته وازنظرات وراه کارهای انهانیزاستفاده کردم.همچنین به دلیل اشتیاق مادرجهت کمک به فرزندش راهکارهای لازم رابه اودادم.ودرطول سال تحصیلی بااولیادرتماس بودم.
اقدامات لازم برای پیشگیری ازرفتارهای نامطلوب دانش آموزان:
بامطالعه ی رفتارمعلمان درکلاسهای دارای رفتارهای نامطلوب وکلاسهای عادی نشان می دهدکه تفاوت این کلاسها به نحوه پاسخگویی معلمان به رفتارنامطلوب دانش آموزان نیست،بلکه ازاقدامات پیشگیرانه آنهاناشی می شود.
اقدامات پیشگیرانه مطلوب دارای این ویژگی هستند:
-نظارت:وقتی معلم بادانش اموزی کارمی کندبایدازفعالیت دیگران نیز اگاه باشد،بدین ترتیب به رفتارهای نامطلوب دانش آموزان بدون تاخیر پاسخ میدهد.

شما عزیزان می توانید مستند سازی تجربیات معلم کلاس چند پایه ابتدایی که بر اساس اخرین بخش نامه آپدیت و بروز رسانی شده است را در این سایت خریداری کنید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0