آموزش پژوهی آموزگاران پایه چهارم ابتدایی ترغیب دانش آموزان به رعایت انضباط

آموزش پژوهی آموزگاران پایه چهارم ابتدایی

چگونگی ترغیب دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی به رعایت انضباط در کلاس

نمونه ای کامل و آماده با فرمت ورد و قابل ویرایش و در ۲۵ صفحه

سایت smartilamedu تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت آموزش پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است.تیم تخصصی ما اصالت آموزش پژوهی آموزگاران پایه چهارم ابتدایی را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

آموزش پژوهی

فایل حاضر بر اساس جدید ترین تجربیات تیم تحریریه سایت آموزشی ما می باشد . و امید است نیاز شما دانش پژوهان عزیز را در زمینه تدوین آموزش پژوهی مرتفع سازد.

پشتیبانی فنی و محتوایی سایت به صورت ۲۴ ساعته و هفت روز هفته در خدمت شما عزیزان می باشد.

آموزش پژوهی

سرفصلهای موجود در آموزش پژوهی آموزگاران پایه چهارم ابتدایی به قرار زیر است :

  • عنوان مطلب پیرامون قضیه چگونگی ترغیب دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی به رعایت انضباط در کلاس
  • سرآغاز سخن پیرامون قضیه چگونگی ترغیب دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی به رعایت انضباط در کلاس
  • دیباچه پیرامون قضیه  چگونگی ترغیب دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی به رعایت انضباط در کلاس
  • درک مشکل پیرامون قضیه چگونگی ترغیب دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی به رعایت انضباط در کلاس
  • بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه چگونگی ترغیب دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی به رعایت انضباط در کلاس
  • تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه چگونگی ترغیب دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی به رعایت انضباط در کلاس
  • مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه چگونگی ترغیب دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی به رعایت انضباط در کلاس
  • بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با چگونگی ترغیب دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی به رعایت انضباط در کلاس
  • وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات چگونگی ترغیب دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی به رعایت انضباط در کلاس
  • بررسی بیشتر در رابطه با چگونگی ترغیب دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی به رعایت انضباط در کلاس
  • ارائه مستندات پیرامون چگونگی ترغیب دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی به رعایت انضباط در کلاس
  • پیش بینی نتایج در مورد چگونگی ترغیب دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی به رعایت انضباط در کلاس
  • راهکارها پیرامون قضیه چگونگی ترغیب دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی به رعایت انضباط در کلاس
  • رفرنس و منبع مورد استفاده چگونگی ترغیب دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی به رعایت انضباط در کلاس

آنچه پیوست این فایل علاوه بر فایل اصلی وجود دارد عبارت است از :

  • معرفی موقعیت (تحلیل موقعیت)
  • توصیف
    استنباط
  • بازنگری
  • بررسی مشکلات موجود
  • قضاوت و مسئله یابی(بررسی تفاوت بین انتظارات و سطح مطلوب یا وضعیت موجود بررسی شده)
  • تبیین مساله شناسایی شده: (به همراه دلایل و مستندات آن و دانش پشتیبان)
  • راه حل ها یا ایده های انتخابی آموزش پژوهی
  • ایده یا راه حل انتخابی، دلایل و مستندات آن
  • تدوین طرح اجرایی
  • هدف / اهداف اجرای ایده و یا راه حل
  • نیازهای مخاطبان طرح
  • منابع و مواد و رسانه های مورد نیاز
  • گام های اجرای طرح آموزش پژوهی
  • معیارهای موفقیت برنامه
  • گزارش اجرای ایده و ارزشیابی طرح
  • زمان و مکان اجرای طرح
  • گزارش روایی از اجرای طرح
  • توصیف
  • استنباط
  • بازنگری
  • قضاوت
  • بازخوردهای دانش آموزان و تفسیر آن
  • خود ارزیابی کلی(طراحی و اجرای طرح و ایده)
  • منابع و ماخذ

آموزش پژوهی کاملا بر اساس فرم های پیوست ۲ و ۳ دانشگاه فرهنگیان و دانشجویان ماده ۲۸ می باشد.

علل بي انضباطي دانش‌آموزان
بروز رفتارهايي از دانش‌آموزان كه انضباط كلاس را مختل مي‌كند تنها به معلم ،كلاس درس مربوط نيست بلكه علل ديگري نيز نظير عوامل آموزشگاهي،خانوادگي،اجتماعي وجود دارند كه به طور مستقيم يا غير مستقيم زمينه را براي رفتارهاي مخرب دانش‌آموزان فراهم مي‌كنند . اين عوامل را مي‌توان به مواد زير تقسيم بندي كرد :
الف :علل مربوط به دانش آموزان مانند:
۱٫ ناراحتي‌هاي جسمي، روحي و رواني
۲٫نداشتن علاقه و انگيزه
۳٫ سردرگم بودن و بي‌توجهي به انتظارات معلم و كلاس
۴٫ نداشتن برنامه‌ي شخصي مطالعه
۵٫ كم خوابي و خستگي مفرط
۶٫ انجام ندادن تكاليف خود
۷٫ تغذيه نامناسب
۸ . نااميدي به آينده
۹٫ استقلال طلبي و مقابله با اقتدار معلم(صفوي)
دانش‌آموزان كه مشكلات خاصي ايجاد مي‌كنند در نظر فونتاناشامل دو دسته‌اند :
۱٫ شاگردان سرآمد :چون بهره‌ي هوشي بالايي دارند ، سطح درس خيلي پايين‌تر از توانايي آنهاست پس به طور خلاصه خستگي و كسالت مشكلاتي پديد مي‌آورند.
۲٫ كودك آسيب ديده شديد : به علت مشكلات بنيادين رواني كه درآنها وجود دارند به نوعي ناسازگاري رسيده‌اند و رفتارهاي نامطلوب را به وجود مي‌آورند ( فونتانا۱۹۸۷)
ب)علل مربوط به معلم
۱٫ فقدان آمادگي جسمي ، روحي و رواني معلم
۲٫ نامناسب بودن وضعيت ظاهري معلم
۳٫ نا آگاهي از روش‌هاي جديد تدريس واستفاده از روش‌هاي سنتي
۴٫ بي علاقگي به شغل معلمي
۵٫ناتواني در بر قراري ارتباط مطلوب با دانش‌آموزان
۶٫ تبعيض گذاشتن بين دانش‌آموزان
۷٫نا مناسب و نا رسا بودن صداي معلم
۸٫ نداشتن طرح درس
۹٫ بي‌توجهي به دانش‌آموزان
۱۰٫ فعال بودن معلم و منفعل بودن دانش‌آموزان
۱۱٫ استفاده نامناسب از تشويق و تنبيه
۱۲٫ بي‌حوصلگي و نداشتن صبر و سعه صدر
۱۳٫بي نظمي معلم ( ديرآمدن به كلاس و ترك كردن زود هنگام آن)
۱۴٫ تسلط نداشتن به موضوع مورد يادگيري
۱۵٫بي‌توجهي به مسائل و مشكلات دانش‌آموزان
۱۶٫ مبهم بودن توقعات و انتظارات معلم
۱۷٫ بروز رفتارها و حركات نامنظم دركلاس
۱۸٫ تحقير و تمسخر دانش‌آموزان
۱۹٫ نداشتن روحيه‌ي انتقاد پذيري و خودداري از پاسخ‌گويي به سوالات دانش‌آموزان
۲۰٫ ناآگاهي از روش‌هاي اصلاح رفتار
۲۱٫ علاوه بر اينها شخصيت معلم نيز ممكن است نقش عمده‌اي در بي‌نظمي و يا برقراري نظم و انضباط كلاس داشته باشد،چنانچه برخي روانشناسان معتقداٌ در جايي كه دانش‌آموزان معلم خود را از صميم قلب دوست داشته باشند بي انضباطي وجود نخواهد داشت.(صفوي۱۳۸۳)
ج)علل مربوط به كلاس درس:
محيط مدرسه را مي‌توان از دو بعد فيزيكي و عاطفي مورد بررسي قرار داد.
تأثير محيط فيزيكي كلاس:وضعيت فيزيكي كلاس مانند،نظافت و پاكيزگي،برخورداري از نور و هواي مناسب ،ميز و صندلي راحت وكافي،تخته و وسايل سرمايشي و گرمايشي مناسب نقش انكارناپذيري در ايجاد نظم و انضباط كلاس دارند (همان).”مارلند”(۱۹۷۵)در اهميت محيط فيزيكي كلاس مي‌گويد :«تأثير فيزيكي كلاس مي‌تواند كمك يا مانعي درآموزش باشد و بخشي از هنر كلاس داري استفاده‌ي مناسب از فضاي كلاس است» (صفوي،نقل از زماني۱۳۷۸).
در كلاس كه وسايل سرمايشي يا گرمايشي مناسب وجود نداشته باشد ،دانش‌آموزان به دليل سرماي زياد يا گرماي بيش از اندازه نمي‌توانند راحت بنشينند .از اين رو مجبور مي‌شوند دست به اعمالي بزنند كه نظم كلاس را مختل كند .(صفوي۱۳۸۳)

شما عزیزان می توانید آموزش پژوهی آموزگاران پایه چهارم ابتدایی که بر اساس اخرین بخش نامه آپدیت و بروز رسانی شده است را در این سایت خریداری کنید.

آموزش پژوهی

در فایل حاضر نهایت سعی و دقتمان را نموده ایم که پژوهش عملی دقیقی بر اساس آخرین تجربیاتمان در قالب آموزش پژوهی جهت فرهنگیان عزیز ، دانشگاه فرهنگیان و دانشجویان ماده ۲۸ فراهم نماییم .

آموزش پژوهی

با این حال پشتیبانی آنلاین ما جهت رسیدگی به راهنمایی و مشاوره ، مشکلات دانلود و هرگونه اعمال نظر های شخصی شما عزیزان فعال می باشد . امیدواریم فایل حاضر بتواند رضایت شما عزیزان را در این زمینه جلب نماید. همانطور که گفتیم پیوست های پر شده و تکمیل آموزش پژوهی نیز که شامل موارد زیر است در فایل دانلودی موجود می باشد:

آموزش پژوهی

آموزش پژوهی

۵۳۳

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0