مستند سازی تجربیات آموزگار اول دبستان حل مشکل اختلالات یادگیری دانش آموزان

مستند سازی تجربیات آموزگار اول دبستان

مستند سازی تجربیات آموزگار اول دبستان : در رابطه با پژوهش روایتی مستند سازی تجربیات آموزگار اول دبستان چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان و معلمان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعاتی با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در مباحثی غیر از  پژوهش روایتی مستند سازی تجربیات آموزگار اول دبستان به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست .

آموزش پژوهی

گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که علاوه بر دانش آموزان معلمان نیز در طول دوران تحصیل  و تدریس مهارتهای ذهنی فراوانی  را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله مستند سازی تجربیات آموزگار اول دبستان به روش نوین امکان پذیر نیست.

اجرای عملی مستند سازی تجربیات آموزگار اول دبستان

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری و انجام عملی مستند سازی تجربیات آموزگار اول دبستان مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

لزوم کارکرد پژوهشگر بر پژوهش روایتی مستند سازی تجربیات آموزگار اول دبستان

باید خاطرنشان شود که هیچ پژوهش آماده ای را نمی توان به عنوان بهترین مستند سازی تجربیات آموزگار اول دبستان در تمام موارد برگزید. لذا آشنایی معلمان با  پژوهش روایتی مستند سازی تجربیات آموزگار اول دبستان  گوناگون ضروری به نظر می رسد تا آنان بتوانند با توجه به مقاصد آموزشی تعیین شده ، الگوی مناسبی را به کار بندند. و در واقع هیچ پژوهشی در این زمینه مطلق نیست .

آموزش پژوهی

اطلاعات بیشتر در مورد مستند سازی تجربیات آموزگار اول دبستان

در مورد مستند سازی تجربیات آموزگار اول دبستان باید بدانید که این موضوع در نظام آموزشی کشور اهمیت بالایی دارد. این موضوع که گفته شد در نظام آموزشی کشور به این معنی نیست که در دیگر کشور ها از اهمیت پایینی برخوردار است. در اصل این طرح مستندسازی تجربیات از کشور های خارجی توسعه یافته به ایران راه یافته است.

مستندسازی تجربیات  از جمله فعالیت هایی بود که اغلب در کشور های اروپایی به اجرا در می آمد. این فعالیت به شدت برای نظام آموزشی کشور ها مزید فایده بود و پس از آن نیز کشور هایی که به دنبال توسعه و افزایش سطح آموزشی خود بودند، به دنبال آن بر آمدند تا بتوانند از پتانسیل بالای این سناریو استفاده کنند.

 نکات ضروری در تدوین فایل هایی نظیر پژوهش روایتی مستند سازی تجربیات آموزگار اول دبستان

تا به امروز در جامعه ما در مورد مسئله مستند سازی تجربیات آموزگار اول دبستان در شرکت ها فراگیری بهتر و تأثیر آن بر معلم پژوهنده و کوشش آنان نظارت چندانی شکل نگرفته میباشد فقدان ابزار مطلوب برای محاسبه پژوهش های انجام شده و به کار گیری از آن در عمل های آموزشی، کنفرانس ها و فراخوان های علمی و آموزشی به شدت دیده می شود.

  • مطالب زاید را حذف فرمایید .
  • مطالب فراموش گردیده را اضافه نمایید
  • مطالب را به ترتیب اهمیت آراسته نمایید.
  • لغات واصطلاحات بغرنج را حذف و بی آلایش نویسی نمائید .
  • مهم ترین نکات را یکبار در آغاز وبار دیگر در انتهای گزارش بیان نمایید.
  • مطالب اساسی را با تاکید نوشته وبا علایمی مانند لبریز نقاشی کردن پررنگ فرمایید.
  • تا جایی که ممکن میباشد از روشی بدیع و خلق کننده برای جذابیت مستند سازی تجربیات آموزگار اول دبستان به کار گیری نمائید.
  • اغراق نکنید و شعار ندهید .
  • ازبکار بردن لغت ها شاعرانه و مدح وستایش دیگر افراد خویش داری کنید .

نکات مورد توجه در نگارش مستند سازی تجربیات آموزگار اول دبستان

بخش اعظمی از تحقیقاتی که در شرکت ها فراگیری بهتر انجام یافته میباشد بیشتر درباره ی معلم پژوهنده و به طور تئوری متمرکز میباشد. در شرایطی که هرمورد از راهبردهای اجرائی گردیده کاملا جاری ساختن نشود، شاید دیگر فرصت آن رسیده باشد که به‌دنبال آشنایی راهکارها و هم اینگونه احتمال ها جدیدتری برای معلوم کردن مسائل پژوهشی مربوط باشیم.

  1.  احساسات فردی خویش را نکنید . اما کوشش فرمائید قضاوت نکنید
  2.  در سراسر متن ،غرض اساسی را فراموش نکنید . کناره روی نکنید
  3.  از به عمل بردن افعال مجهول در نگارش مستند سازی تجربیات آموزگار اول دبستان پرهیز کنید مانند: نقل شده میباشد …..ازارایه داده ها غیر حقیقی (به ویژه اعداد وارقام ) بپرهیزید .

دانلود فایل های مستند سازی تجربیات آموزگار اول دبستان

دقت داشته باشید که سعی شده فایل های دانلود مستندسازی تجربیات که در پایین برای شما قرار داده شده، از کیفیت بالایی برخوردار باشند. قطعا در مورد کیفیت آنها نمیخواهیم بیش از حد توضیح دهیم و اغراق کنیم اما باید بدانید که تمامی سعی ما این بوده که بتوانیم فایل های با کیفیت موجود را برای شما جمع آوری کنیم و این امر به کمک فرهنگیان عزیز بازنشسته برای ما مقدور شده که از آنها سپاس گذاریم.

آموزش پژوهی

دوستان عزیز مطلب حاضر به منظور  ارائه مستند سازی تجربیات آموزگار اول دبستان به آموزش و پرورش دوین شده است. در صورت هر گونه سوال با ما تماس بگیرید.

مستند سازی تجربیات آموزگار اول دبستان حل مشکل اختلالات یادگیری دانش آموزان با روش تدريس مبتني بر فناوری اطلاعات ( IT )  با فرمت ورد و قابل ویرایش جهت ارائه به فرهنگیان عزیز

سایت smartilamedu تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مستند سازی تجربیات خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است.تیم تخصصی ما اصالت مستند سازی تجربیات آموزگار اول دبستان را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

سرفصلهای موجود در مستند سازی تجربیات آموزگار اول دبستان به قرار زیر است :

  • عنوان مطلب پیرامون قضیه حل مشکل اختلالات یادگیری دانش آموزان با روش تدريس مبتني بر فناوری اطلاعات ( IT )
  • سرآغاز سخن پیرامون قضیه حل مشکل اختلالات یادگیری دانش آموزان با روش تدريس مبتني بر فناوری اطلاعات ( IT )
  • دیباچه پیرامون قضیه  حل مشکل اختلالات یادگیری دانش آموزان با روش تدريس مبتني بر فناوری اطلاعات ( IT )
  • درک مشکل پیرامون قضیه حل مشکل اختلالات یادگیری دانش آموزان با روش تدريس مبتني بر فناوری اطلاعات ( IT )
  • بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه حل مشکل اختلالات یادگیری دانش آموزان با روش تدريس مبتني بر فناوری اطلاعات ( IT )
  • تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه حل مشکل اختلالات یادگیری دانش آموزان با روش تدريس مبتني بر فناوری اطلاعات ( IT )
  • مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه حل مشکل اختلالات یادگیری دانش آموزان با روش تدريس مبتني بر فناوری اطلاعات ( IT )
  • بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با حل مشکل اختلالات یادگیری دانش آموزان با روش تدريس مبتني بر فناوری اطلاعات ( IT )
  • وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات حل مشکل اختلالات یادگیری دانش آموزان با روش تدريس مبتني بر فناوری اطلاعات ( IT )
  • بررسی بیشتر در رابطه با حل مشکل اختلالات یادگیری دانش آموزان با روش تدريس مبتني بر فناوری اطلاعات ( IT )
  • ارائه مستندات پیرامون حل مشکل اختلالات یادگیری دانش آموزان با روش تدريس مبتني بر فناوری اطلاعات ( IT )
  • پیش بینی نتایج در مورد حل مشکل اختلالات یادگیری دانش آموزان با روش تدريس مبتني بر فناوری اطلاعات ( IT )
  • راهکارها پیرامون قضیه حل مشکل اختلالات یادگیری دانش آموزان با روش تدريس مبتني بر فناوری اطلاعات ( IT )
  • رفرنس و منبع مورد استفاده حل مشکل اختلالات یادگیری دانش آموزان با روش تدريس مبتني بر فناوری اطلاعات ( IT )

اختلال يادگيري (ديسلكسي) Dyslexia
اصطلاح ديسلكسيا از دو كلمه يوناني Dys به معني بد يا آسيب ديده و lexikon به معني كلمات تشكيل شده است. اين اصطلاح يكي از رايج ترين اصطلاحاتي است كه در مورد كودكان مبتلا به ناتواني هاي يادگيري به كار رفته است.
اختلال يادگيري ياديسلكسي يك اصطلاح كلي شامل گروهي ناهمگون ازدشواري هاي يادگيري مي‌شود كه به صورت مشكلات اساسي در گوش دادن، صحبت كردن، خواندن، نوشتن، استدلال كردن يا توانايي درك رياضي، تمركز و حافظه ظاهر مي‌شود. اين درحالي است كه مبتلايان به اين اختلال از نظر فيزيكي وهوش كاملاً سالم و عادي هستند، اين كودكان در گروه‌بندي‌ها با اعضاي گروه همكاري نمي‌كنند و نظم گروه را به هم مي‌ريزند. اغلب روي خواسته‌هايشان پافشاري مي‌كنند و نمي‌توان آن ها را به لحاظ منطقي قانع كرد. آن ها تمركز ندارند و مدام حواسشان پرت مي‌شود. در درك مفاهيم و برخي از كارهايي كه از آن ها خواسته مي‌شود ناتوان هستند و در نتيجه نمي‌توانند تكاليف خود را درست انجام دهند. بين چشم، دست و ساير اعضاي بدنشان هماهنگي لازم را ندارند. آنها علاقه‌اي نسبت به مفاهيم جديد و يا تغيير در شرايط معمول زندگيشان ندارند، در يادگيري شكل‌ها و رنگ‌ها دچار اشكال هستند و در درك مفهوم منطقي روابط بين‌ اشيا و پديده‌ها با مشكل مواجه مي‌شوند آنها علاقه‌اي به انجام كارهاي فكري مانند تكاليف مدرسه ندارند. از ديگر نشانه‌هاي اين بيماري مي‌توان به تشخيص ندادن چپ و راست، بالا و پايين، ناتواني در خواندن ساعت‌ها، مشكل در به ياد آوردن ترتيب ساعت‌هاي هفته، ماه‌ها، فصول، اختلالات گفتاري و ناتواني در ساختن جملات اشاره كرد. اين كودكان حروف نزديك به هم مانند ب، پ، ت، د، ف و… را با هم اشتباه مي‌كنند و به‌طور معمول حرف بي‌صدا را جايگزين حروف صدادار مي‌كنند. البته اين امر تصادفي است و گاهي هم كودك، كلمات را صحيح ادا مي‌كند. شخص مبتلا به خوانش‌پريشي كلمات را برعكس مي‌خواند، بعضي صداها را حذف مي‌كند و روخواني‌اش بريده‌بريده، نامفهوم و با شك و ترس است.نبايد فراموش كرد كه گاهي يك كودك فقط يك يا چند مورد از علائم بالا را داراست و همه علائم در او ديده نمي‌شود. اين كودكان حتماً بايد از نظر هوشي و فيزيكي مورد آزمايش قرار بگيرند و در صورت سلامت فيزيكي و بهره هوشي مي‌توان ادعا كرد به اختلالات يادگيري دچار هستند. اين اختلالات همپوشاني زيادي با برخي از اختلالات مانند بيش‌فعالي دارند و بايد در اين مورد حتماً با يك متخصص و روانشناس مشورت كرد. پيامدهاي ديسلكسي اين كودكان گاه نارسايي‌هاي بارزي در حافظه فعال (كوتاه‌مدت) خود دارند و در كاربرد راهبردهايي كه دانش‌آموزان بدون اختلال يادگيري آنها را به آساني انجام مي‌دهند ناتوان هستند. آنها در به خاطر سپردن، به‌خاطر مهارت‌هاي زباني ضعيف خود با مشكل مواجه هستند و به همين دليل ممكن است به‌خاطر سپردن مطالب كلامي برايشان خيلي دشوار باشد. اين كودكان با گام‌هايي ناشيانه و بي‌مهارت راه مي‌روند يا در پرتاب‌كردن و گرفتن توپ، جست‌وخيزكردن يا جفتي‌پريدن، مشكل دارند.برخي از كودكان حتي در حركات ظريفي مانند بريدن با قيچي و بستن دكمه لباس يا بالاكشيدن زيپ هم مشكل دارند. مشكلات اين كودكان به مرور باعث ايجاد مشكلات اجتماعي و هيجاني (عاطفي) مي‌شود.بسياري از دانش‌آموزان داراي اختلال يادگيري به‌علت ناكامي ناشي از دشواري هاي يادگيري خود اعمالي از هم گسيخته دارند و در آنها نوعي احساس خود ارزشمندي منفي ايجاد مي‌شود. آنها به جاي آموختن و كسب نگرش‌هايي درباره تكاليفي كه «‌‌مي‌توانند انجام دهند» اغلب به آنچه كه «‌نمي‌توانند انجام دهند» توجه مي‌كنند. اين كودكان معمولاً در تعامل با والدين، معلمان، همسالان يا غريبه‌ها با دشواري‌هايي روبه‌رو مي‌شوند. عدم درك اجتماعي در بسياري از موارد مي‌تواند زمينه‌ساز ايجاد مشكلات اجتماعي هيجاني براي اين كودكان شود. در مجموع مي‌توان گفت بي‌توجهي و عدم تشخيص به‌موقع آن مي‌تواند به مشكلات رفتاري و فشارهاي غيرضروري هيجاني منجر شود. مبتلايان به اختلالات يادگيري آمار قابل توجهي را شامل مي‌شوند و به طور ميانگين حدود ۳۰ درصد از اين مبتلايان ترك تحصيل مي‌كنند. انگيزه خودكشي در اين افراد حدود ۶ برابر بيشتر از ديگران است. تحقيقاتي كه در زمينه اختلالات يادگيري انجام شده است حاكي از تأثير عوامل ژنتيكي، مسائل محيطي، يادگيري و محروميت‌هاي محيطي است، اما عوامل نورولوژيك از مهم‌ترين علل ايجاد اختلال يادگيري است.تحقيقات (عصبي ـ كالبدي) گالابوردا، استاد عصب‌شناسي دانشگاه‌ هاروارد آمريكا در سال ۱۹۷۹ و آزمايش‌هاي پولسور در سال ۱۹۸۹ در دانشگاه ميلان نشان داده است كه ديسلكسي يك بيماري عصبي با ريشه ژنتيكي است.

شما عزیزان می توانید مستند سازی تجربیات آموزگار اول دبستان که بر اساس اخرین بخش نامه آپدیت و بروز رسانی شده است را در این سایت خریداری کنید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0