نمونه آموزش پژوهی ابتدایی چگونگی بهبود مشکلات روخوانی ،شناختن حروف و ضعف املایی

نمونه آموزش پژوهی ابتدایی

چگونگی بهبود مشکلات روخوانی ،شناختن حروف و ضعف املایی دانش آموزانم در پایه دوم

نمونه ای کامل و آماده با فرمت ورد و قابل ویرایش و در ۲۵ صفحه

سایت smartilamedu تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت آموزش پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است.تیم تخصصی ما اصالت نمونه آموزش پژوهی ابتدایی را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

آموزش پژوهی

فایل حاضر بر اساس جدید ترین تجربیات تیم تحریریه سایت آموزشی ما می باشد . و امید است نیاز شما دانش پژوهان عزیز را در زمینه تدوین آموزش پژوهی مرتفع سازد.

پشتیبانی فنی و محتوایی سایت به صورت ۲۴ ساعته و هفت روز هفته در خدمت شما عزیزان می باشد.

آموزش پژوهی

سرفصلهای موجود در نمونه آموزش پژوهی ابتدایی به قرار زیر است :

  • عنوان مطلب پیرامون قضیه چگونگی بهبود مشکلات روخوانی ،شناختن حروف و ضعف املایی دانش آموزانم در پایه دوم
  • سرآغاز سخن پیرامون قضیه چگونگی بهبود مشکلات روخوانی ،شناختن حروف و ضعف املایی دانش آموزانم در پایه دوم
  • دیباچه پیرامون قضیه  چگونگی بهبود مشکلات روخوانی ،شناختن حروف و ضعف املایی دانش آموزانم در پایه دوم
  • درک مشکل پیرامون قضیه چگونگی بهبود مشکلات روخوانی ،شناختن حروف و ضعف املایی دانش آموزانم در پایه دوم
  • بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه چگونگی بهبود مشکلات روخوانی ،شناختن حروف و ضعف املایی دانش آموزانم در پایه دوم
  • تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه چگونگی بهبود مشکلات روخوانی ،شناختن حروف و ضعف املایی دانش آموزانم در پایه دوم
  • مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه چگونگی بهبود مشکلات روخوانی ،شناختن حروف و ضعف املایی دانش آموزانم در پایه دوم
  • بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با چگونگی بهبود مشکلات روخوانی ،شناختن حروف و ضعف املایی دانش آموزانم در پایه دوم
  • وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات چگونگی بهبود مشکلات روخوانی ،شناختن حروف و ضعف املایی دانش آموزانم در پایه دوم
  • بررسی بیشتر در رابطه با چگونگی بهبود مشکلات روخوانی ،شناختن حروف و ضعف املایی دانش آموزانم در پایه دوم
  • ارائه مستندات پیرامون چگونگی بهبود مشکلات روخوانی ،شناختن حروف و ضعف املایی دانش آموزانم در پایه دوم
  • پیش بینی نتایج در مورد چگونگی بهبود مشکلات روخوانی ،شناختن حروف و ضعف املایی دانش آموزانم در پایه دوم
  • راهکارها پیرامون قضیه چگونگی بهبود مشکلات روخوانی ،شناختن حروف و ضعف املایی دانش آموزانم در پایه دوم
  • رفرنس و منبع مورد استفاده چگونگی بهبود مشکلات روخوانی ،شناختن حروف و ضعف املایی دانش آموزانم در پایه دوم

آنچه پیوست این فایل علاوه بر فایل اصلی وجود دارد عبارت است از :

  • معرفی موقعیت (تحلیل موقعیت)
  • توصیف
    استنباط
  • بازنگری
  • بررسی مشکلات موجود
  • قضاوت و مسئله یابی(بررسی تفاوت بین انتظارات و سطح مطلوب یا وضعیت موجود بررسی شده)
  • تبیین مساله شناسایی شده: (به همراه دلایل و مستندات آن و دانش پشتیبان)
  • راه حل ها یا ایده های انتخابی آموزش پژوهی
  • ایده یا راه حل انتخابی، دلایل و مستندات آن
  • تدوین طرح اجرایی
  • هدف / اهداف اجرای ایده و یا راه حل
  • نیازهای مخاطبان طرح
  • منابع و مواد و رسانه های مورد نیاز
  • گام های اجرای طرح آموزش پژوهی
  • معیارهای موفقیت برنامه
  • گزارش اجرای ایده و ارزشیابی طرح
  • زمان و مکان اجرای طرح
  • گزارش روایی از اجرای طرح
  • توصیف
  • استنباط
  • بازنگری
  • قضاوت
  • بازخوردهای دانش آموزان و تفسیر آن
  • خود ارزیابی کلی(طراحی و اجرای طرح و ایده)
  • منابع و ماخذ

آموزش پژوهی کاملا بر اساس فرم های پیوست ۲ و ۳ دانشگاه فرهنگیان و دانشجویان ماده ۲۸ می باشد.

پیشینه‌ی عملی:
هاشمی کاشی ثانی(۱۳۸۷) در اقدام‌پژوهی خود تحت عنوان «چگونه‌ توانستم با روش‌ املای آموزشی و مشارکت دانش‌آموزان سطح نمرات درس املا را ناباورانه ارتقا دهم؟» و در کلاسی با جامعه‌ی آماری ۳۲ نفر، به برخی از راهکارهای مشارکتی در تقویت املا پرداخته‌است. این راه‌کارها عبارتند از: مطالعه‌ی کتاب‌هایی در زمینه‌ی اختلالات یادگیری، تهیّه‌ی کتاب‌های نظم و نثر مورد علاقه‌ی اکثریّت دانش‌آموزان، استفاده از نظر شاگردان و اولیای آنها، بهره‌مندی از نظر اساتید محترم، تقسیم ساعات املا به دو قسمت ۱۵ دقیقه آموزش و ۳۰ دقیقه ارزشیابی.
ایشان با عمل به این راه‌کارها به این نتایج دست‌یافته‌بود: میزان علاقه‌مندی دانش‌آموزان به درس ادبیّات را که در مهرماه ۳۷٪ بوده به ۸۵٪ افزایش پیدا کرده‌ و میانگین نمرات املا از ۱۲/۱۶ به ۶۵/۱۹ ارتقاء یافته‌بود.
در مقایسه با هاشمی کاشی(۱۳۸۷)، پروین(۱۳۸۴) به یافته‌های مفیدتری در درس املا دست‌یافته‌است. اقدام‌پژوهی ایشان تحت عنوان «درس املا و بررسی راه‌های مشارکت فعّالانه دانش‌آموزان در درس املا» به بررسی علل بروز مشکلات در آموزش املا پرداخته‌است. او در این زمینه یافته‌های زیر را به دست آورده‌است:
بسیاری از معلّمان می‌پندارند که تنها روش آموختن املای کلمات، مشق‌نویسی از روی کتاب و نوشتن دیکته از هر درس است. ولی هیچ یک از این دو راه نمی‌تواند روش مفیدی باشد. چون اوّلی فقط بر تمرین و تکرار طوطی‌وار تکیه می‌کند و دوّمی بر حافظه. املا نیز مانند سایر دروس نیاز به آموزش دارد و واگذاری آن به دانش‌آموزان و راهنمایی نکردن،‌ سبب می‌گردد که دانش‌آموزان نتوانند آن چنان که شایسته و بایسته است در درس املا پیشرفت کنند. روش املا نوشتن یکنواخت نباشد و معلّم از روش‌های دیگری به ابتکار خود استفاده نماید.آموزش املا مربوط به ساعت این درس در برنامه‌ی کلاسی نیست. بلکه اگر در همه دروس هماهنگی وجود داشته‌باشد، کمک شایانی در این راه‌ خواهد شد. معلّم به منظور گسترش دادن زمینه‌ی اطّلاعات لغوی، تسهیل در فهم لغات مشکل و رسیدن دانش‌آموزان به مراحل و سطوح بالای بادگیری، باید از لغات هم‌خانواده،‌مشتقّات و کلمات متضاد استفاده نماید. لازم است دانش‌آموزان قواعد درست‌نویسی، رسم‌الخط مطابق با بخش‌نامه‌های ارسالی، چگونگی تصحیح املا و بارم غلط‌های املایی را قبلاً یاد بگیرند. بهتر است در حضور دانش‌آموزان مطابق با دستورالعمل تصحیح املای فارسی مصوّب دفتر برنامه‌ریزی و تکالیف کتاب‌های درس تصحیح املا صورت گیرد.

شما عزیزان می توانید نمونه آموزش پژوهی ابتدایی که بر اساس اخرین بخش نامه آپدیت و بروز رسانی شده است را در این سایت خریداری کنید.

آموزش پژوهی

در فایل حاضر نهایت سعی و دقتمان را نموده ایم که پژوهش عملی دقیقی بر اساس آخرین تجربیاتمان در قالب آموزش پژوهی جهت فرهنگیان عزیز ، دانشگاه فرهنگیان و دانشجویان ماده ۲۸ فراهم نماییم .

آموزش پژوهی

با این حال پشتیبانی آنلاین ما جهت رسیدگی به راهنمایی و مشاوره ، مشکلات دانلود و هرگونه اعمال نظر های شخصی شما عزیزان فعال می باشد . امیدواریم فایل حاضر بتواند رضایت شما عزیزان را در این زمینه جلب نماید. همانطور که گفتیم پیوست های پر شده و تکمیل آموزش پژوهی نیز که شامل موارد زیر است در فایل دانلودی موجود می باشد:

آموزش پژوهی

آموزش پژوهی

۶۸۹

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0